diesel w 66

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » pn mar 07, 2005 3:27 pm

Prosze cie... Avia...? To jak te rolnicze silniki :-) Mnie sie wydaje ze jak sie robi taka duza przerobke jak wymiana silnika ze skrzynia to warto wstawic cos sensownego. Naprawde sensownego...
Na allegro jest teraz fajny silnik http://www.allegro.pl/show_item.php?item=44063225 i jesli wogole cos z allegro to wlasnie to!
Od malej ciezarowki, Japoonski :)2 Tubo diesel.
Tylko ze taki silnik na palecie to rysyko. Ale jesli jest w dobrym stanie to jeszcze pojezdzi....

domator

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn mar 07, 2005 4:45 pm

hmm ta mitsubera mnie nie przekonuje :-?

A ten? - http://www.t-t-p.de/english/fahrzeugliste.php?marke=vw#

Na samym dole, najmocniejszy 2.5 TDI z Transportera 4? Ma 150 kucy przy 3900obr/min i 295Nm przy 2100 obr/min. Parametry ładne, silnik od Transportera, więc można się spodziewać trwałości. Wada to pewnie cena no i elektronika :evil: Chociaż z drugiej strony to www firmy zajmującej się tuningiem ECU i ten silnik można dzięki tej nieszczęsnej elektronice podciągnąc do 175 kucy i 350Nm, polecam obejrzenie wykresu.

Szkoda że nie są znane przełożenia w skrzyni. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » pn mar 07, 2005 4:49 pm

Dla mnie z elektronika odpada... Jak akceptujesz elektronike to juz naprawde jest wiele silnikow dostepnych. Nie ma wtedy co szukac... Sprintery, LT wlasnie, wszystkie inne nowoczesne Tdi. Tylko ze to nie do Gaza :-)
Dla mnie musi byc mechaniczny wtrysk i turbo diesel.
Skrzynie biegow od LT masz tutaj:
http://domator.capri.pl/Wyp.%20standard_LT.xls
domator

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn mar 07, 2005 5:56 pm

kacperekk pisze:hmm ta mitsubera mnie nie przekonuje :-?

A ten? - http://www.t-t-p.de/english/fahrzeugliste.php?marke=vw#

Na samym dole, najmocniejszy 2.5 TDI z Transportera 4? Ma 150 kucy przy 3900obr/min i 295Nm przy 2100 obr/min. Parametry ładne, silnik od Transportera, więc można się spodziewać trwałości. Wada to pewnie cena no i elektronika :evil: Chociaż z drugiej strony to www firmy zajmującej się tuningiem ECU i ten silnik można dzięki tej nieszczęsnej elektronice podciągnąc do 175 kucy i 350Nm, polecam obejrzenie wykresu.

Szkoda że nie są znane przełożenia w skrzyni. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Ja bym tam takim silnikiem nie wzgardził, choć jak zerkniesz na wykresy to bardziej to przypomina już benzyne niż diesla - ten silnik po 200000km bedzie w takim stanie jak benzyna o tym samym przebiegu...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn mar 07, 2005 8:16 pm

Czy ktoś z was wie może jakie parametry ma ten silnik z avi?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn mar 07, 2005 8:21 pm

poj 3,596 l
moc 8) : 83 KM

a co do avii to masa wlasna 4,2 t
ladwonosc 2,1 t
spalanie 11,5/100 km
predkosc maks 81 km/h

sam silnik jest konstrukcji francuskiej wiec to cos w sam raz dla was :)21

a zastawialisie sie nad silnikiem z mercedesa 813 ?
OM352
poj 5,675 l
moc 130 KM ??
Ostatnio zmieniony pn mar 07, 2005 8:54 pm przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn mar 07, 2005 8:42 pm

No to jest chyba właśnie silnik OM352, 6 cylindrowy o którym myślałem. Również w unimogach instalowany. Niestety u mnie bardzo chcę silnik za mostem zmieścić, a ten bedzie za duży... i ciężki...

Choć słyszałem o pomysłach silników 12 litrowych w gazie 66 więc może nad takim "maleństwem" też warto sie zastanowic...

Tak prawde mówiąc to finansowo taki silnik to dobre rozwiązanie (koszt silnika), ale jak ktoś ma wiecej pieniedzy i trafi na taki, to lepszy by był 3,8 z turbo i intercoolerem. Te same osiągi a znacznie mniejszy, lżejszy i napewno mniej paliwa bedzie ciągnął.
(ale problem z otrzymaniem Vmax bedzie w obu pewno taki sam - tyle, że każdy z tych silników przy odchudzonym gazie66 powinien spokojnie wydolić z kołami od urala)
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn mar 07, 2005 10:46 pm

ta avia mnie zaciekawiła, znajomy ma musze zobaczyć jakby to podeszło

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn mar 07, 2005 11:06 pm

kuki469 pisze:ta avia mnie zaciekawiła, znajomy ma musze zobaczyć jakby to podeszło
Zapodaj jak cos bedziesz wiedział !!!
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn mar 07, 2005 11:51 pm

Tomb pisze:
kuki469 pisze:ta avia mnie zaciekawiła, znajomy ma musze zobaczyć jakby to podeszło
Zapodaj jak cos bedziesz wiedział !!!
No ja też czekam, daj Zn 8)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
JAREK Ż
Posty: 319
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 6:23 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: JAREK Ż » czw kwie 14, 2005 7:48 pm

A słyszeliście o silnikach z Leyland'a widziałem kilka Roburów (niestety 4x2), a nawet Stara200 z tymi silnikami ponoć bardzo dobrze chodziły, ale szczegółów niestety brak :(

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » czw kwie 14, 2005 8:32 pm

A może 4.2 dizel z Patrola GR - bardzo rzadko ale można je zobaczyć - teraz jeden taki w ekstreme w Bielsku mają. Silnik popularny w Australii i Azji.
4,2 kładli tez w Landcruiserach - mocy coś 135 koni chyba - zastanówcie sie nad tym
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw kwie 14, 2005 10:14 pm

Obserwowałem wcześniej ten temat i śmiać mi się chciciało... No tak - wynikało z tekstu że poszukiwany jest:
Diesel
Rozpędzający 6 tonowy samochód do 90 km/h
Palący poniżej 10 l. ropy, lepiej jak koło 5
Kosztujący ze skrzynią 1000 zł
pierd...enie
No ale przyłącze się do ogólnego klimatu postu
„a może by tak silnik z Boeinga 747 ?”
:o :o :)21

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz kwie 17, 2005 9:44 am

Nie pakujcie się w silnik od Avii, ojciec miał to g... przez kilka lat i odpalenie tego latem było problemem, zimą porażka :)3 :)3 Odpalało się to tylko dzięki grzałce w chłodnicy, włączanej 0,5 h przed wyjazdem :-?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » ndz kwie 17, 2005 9:47 am

może brakowało kompresji w cylindrach ?

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz kwie 24, 2005 11:29 am

wieprzowina pisze:może brakowało kompresji w cylindrach ?
Motor był po remoncie (porządnym) takie same problemy mieli w pewnej Węgrowskiej firmie, która miała kilka Avii - zimą najlepsza stała w ciepłym garażu i odpalała z zaciągu pozostałe :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Navajo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 6:08 pm

Post autor: Navajo » czw kwie 20, 2006 7:38 pm

tez nad tym myslalem motory od dostawczakow maja wyzsze obroty od oryginalnej benzyny ale z momentem gorzej a z kolei od ciezarowek na odwrot mam na oku 66 i tak sie zastanawiam co tam wsadzic albo merola z bezposrednim wtryskiem albo wrzuce patrola co mi lezy na podworku jak kupie pomierze bede dopiero myslal

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości