Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: lukassos » pt maja 04, 2012 12:50 pm

Tulejkę musisz wstawić hartowaną i nie bedziesz miał problemów z wycieraniem.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: vandall1 » pt maja 04, 2012 4:25 pm

lukassos pisze:Tulejkę musisz wstawić hartowaną i nie bedziesz miał problemów z wycieraniem.
Toteż mówie o sworzniach tłokowych-maja dziurę w środku i są "na wskroś"utwardzane.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
czesio6969
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 16, 2010 9:10 pm
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: czesio6969 » pt maja 04, 2012 4:34 pm

moze mi ktos linka wysla jak wygląda taki sworzeń i do czego to się stosuje, a sory juz wie o jaki tłok chodzi (tłok silnikowy) w sumie mam pare tłoków z ciężarówek

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzus1995 » pt maja 04, 2012 10:28 pm

Czy i jak da się regulować pracę wysprzęglika hydraulicznego w 2,0 16V?
Z tego, co zaobserwowałem po prawej stronie (patrząc od tyłu auta) jest sobie ten cały wysprzęglik, ale wygląda to na blok aluminium z wchodzącym wężykiem od pompy i wychodzącym kawałkiem pręta idącym do sprzęgła...
Jedyne, gdzie mogłoby być coś ukryte, to dwie gumy: przy sprzęgle i przy wysprzęgliku.
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: viperecki » pt maja 04, 2012 10:51 pm

z tego co wiem to sprzęgiel hydraulicznych się nie reguluje ewentualnie odpowietrza
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » sob maja 05, 2012 10:10 am

suzus1995 pisze:Czy i jak da się regulować pracę wysprzęglika hydraulicznego w 2,0 16V?
Z tego, co zaobserwowałem po prawej stronie (patrząc od tyłu auta) jest sobie ten cały wysprzęglik, ale wygląda to na blok aluminium z wchodzącym wężykiem od pompy i wychodzącym kawałkiem pręta idącym do sprzęgła...
Jedyne, gdzie mogłoby być coś ukryte, to dwie gumy: przy sprzęgle i przy wysprzęgliku.

to angol byl? co sie dzieje ? mialem stycznosc z kilkoma angolami i paproki czesto albo zly wysprzeglik stosuja albo jakies złączki czy inne dziwy, sprzęgło ślizgalo bo np cisnienie plynu za wysokie i nie zasprzęglało do końca.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzus1995 » sob maja 05, 2012 2:24 pm

Angol, angol.
Przede wszystkim to jest hamulec ze sprzęgłem na jednym wałku i jak się wciska sprzęgło, to cała konstrukcja się wygina.
Od samego kupna nie dało się wrzucić wsteka bez zgrzytu, ale teraz jeszcze urwał się obsmarkany kawałek blaszki, który podtrzymywał na środku ten wałek od pedałów... No i nie ma jak do końca wcisnąć tej pompy :)21
Trzeba by to teraz odkręcić, wyjąć i pospawać :-?
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » sob maja 05, 2012 2:49 pm

no to innej możliwości nie ma :)21 spawać trza i wzmocnić ścianę do której są pedały przykręcone bo zaraz to pęknie wpiźzieć wszytko.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
suzus1995
 
 
Posty: 1385
Rejestracja: pt sie 21, 2009 1:24 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzus1995 » sob maja 05, 2012 6:00 pm

Eee, dało się to nawet wyjąć.
Pospawane, działa.
Z tym, że wielkie brawa dla panów z Suchej Beskidzkiej, gdzie takie gówno się robi.
Jestem pod wrażeniem wyginania pedałów. :)21
Gdyby to lepiej wymyślili, to jest szansa, że mógłbym dociskać sprzęgło do końca...
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia :)

leszek torbicki

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: leszek torbicki » sob maja 05, 2012 10:14 pm

mając w smauraju silnik 1.6 16V jakie tam będzie koło zamachowe i docisk , czego szukać baleno czy samuraj bo zęby na kole w jednym miejscu dosyć mocno zrąbane i trzeba będzie szukać nowego

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: meenia » ndz maja 06, 2012 5:50 pm

leszek torbicki pisze:mając w smauraju silnik 1.6 16V jakie tam będzie koło zamachowe i docisk , czego szukać baleno czy samuraj bo zęby na kole w jednym miejscu dosyć mocno zrąbane i trzeba będzie szukać nowego
Podgrzej wieniec, zdejm i zaloz odwrotnie. Zaoszczedzone pieniadze przepij :D
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » ndz maja 06, 2012 6:07 pm

Jak zęby na wieńcu zjechane,to trza obejrzeć też bendix.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » ndz maja 06, 2012 8:51 pm

Witajcie, mam pytanie dotyczące swap silnika 1.3 16v z baleno do SJ, a w sumie kilka pytań. Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat ?

(..im dłużej oglądam ten silnik zastanawiam się czy warto... ? )
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

leszek torbicki

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: leszek torbicki » ndz maja 06, 2012 9:08 pm

właśnie zastanawiam się nad przyczyną powstania tego uszkodzenia zębów bo jest tylko na krótkim odcinku a nie na całym wieńcu

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » pn maja 07, 2012 6:36 am

Silnik zatrzymuje się przeważnie w jakimś określonym miejscu dlatego zużyło tak zęby na wieńcu.Jeżeli bendix działa prawidłowo wystarczy go wyjąć i podszlifować ząbki.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
streamline
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Kraków, Przeworsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: streamline » pn maja 07, 2012 12:03 pm

Czy mając przedni dyfer i zakładając do niego blokadę na tył, ta sama grucha już z blokadą podejdzie do tyłu w samuraiku ?
UAZ '80 > Samurai '95

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » pn maja 07, 2012 12:38 pm

Jeśli w przednim dyfrze masz blokadę na półosie 26 frezowe do możesz wkładać do tylnego mostu. Ja tak zrobiłem.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: qwai » pn maja 07, 2012 12:42 pm

Fabrycznie przedni dyfer ma 22 zęby a tylni 26.

Tylny dyfer może jeździć z przodu z 26 frezowymi półosiami.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
streamline
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr wrz 10, 2008 9:15 pm
Lokalizacja: Kraków, Przeworsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: streamline » pn maja 07, 2012 12:46 pm

blokada jest na 26 frezów, czyli bez problemu sobie dyfer wrzuce do tyłu :)2
UAZ '80 > Samurai '95

leszek torbicki

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: leszek torbicki » pn maja 07, 2012 5:04 pm

czy napawanie wieńca zębatego to dobry pomysł-robiłem próbe , nie wiem co to jest za materiał ale na mieszance argonu ładnie się się przetapia

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » pn maja 07, 2012 7:31 pm

Długo to nie pochodzi.Jeżeli zbytnio podgrzejesz to wieniec się rozszerzy i wyluzuje.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

leszek torbicki

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: leszek torbicki » pn maja 07, 2012 10:08 pm

napawanie go nie rozgrzało , ciepło przejmuje masa koła zamachowego a jak długo pochodzi obejrzymy

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » pn maja 07, 2012 10:26 pm

Mastra pisze:Witajcie, mam pytanie dotyczące swap silnika 1.3 16v z baleno do SJ, a w sumie kilka pytań. Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat ?

(..im dłużej oglądam ten silnik zastanawiam się czy warto... ? )

Ponawiam pytanie - czy ktoś przerabiał już ten temat ????
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

leszek torbicki

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: leszek torbicki » pn maja 07, 2012 10:37 pm

przeważnie przerabia się na 1.6 16V a 1.3 gti ktoś tu ma , jest temat i filmiki nie pamiętam gdzie , musisz poszukać

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Mastra » wt maja 08, 2012 10:04 am

Dzięki za odpowiedz, przejrzałem już wszystkie posty. Widziałem, że sporo jest na temat 1.6 właśnie. Ten silnik 1.3, jest taki jak w Jimnym. Przypuszczam, że sporo problemów jest wspólnych jak przy 1.6, tak więc muszę się dokładnie wczytać lub napisać bezpośrednio do kolegów którzy przerobili temat z 1.6. Jeszcze raz dzięki.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości