Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Łosiowy

- Posty: 424
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
- Lokalizacja: Sopot
Post
autor: Łosiowy » sob maja 12, 2012 3:11 pm
bladyrunner pisze:Dzięki za odpowiedź, cóż pewnie i tak się zdecyduję, bo nowy kosztuje masakrycznie...
A może ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał już podobne rozwiązania?
W jimasie mam most od samuraja przespawane kule i mocowania wachaczy .Dodatkowo wszystko zostało obspawane.Przy takiej operacji trzeba zamontować dystanse (most samuraja jest weższy od jimiego)
Pozdrawiam
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » ndz maja 13, 2012 7:42 pm
pytanie z innej beczki:D
działa Wam strona Danielsa?? u mnie już około od miesiąca ładuje się i załadować się nie może

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
chomik.

- Posty: 341
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Post
autor: chomik. » ndz maja 13, 2012 8:30 pm
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
-
mcs0

- Posty: 540
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
- Lokalizacja: Reda
Post
autor: mcs0 » ndz maja 13, 2012 9:00 pm
dzięki

dobijałem się przez daniels.lumena...
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » pn maja 14, 2012 5:58 pm
Jakie kółko pasowe pasuje do Samurai'a żeby dołozyć wspomaganie... prosze nie pisać o oryginalnym od Samiego ze wspomaganiem i o Vitarze bo ma więcej otworów na śruby - chodzi mi o coś co pasuje bez większych przeróbek i jest na zwykły pasek klinowy... szukałem tu na forum ale nic w 100% pewnego nie znalazłem.
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pn maja 14, 2012 9:36 pm
Bartmann pisze:Jakie kółko pasowe pasuje do Samurai'a żeby dołozyć wspomaganie... prosze nie pisać o oryginalnym od Samiego ze wspomaganiem i o Vitarze bo ma więcej otworów na śruby - chodzi mi o coś co pasuje bez większych przeróbek i jest na zwykły pasek klinowy... szukałem tu na forum ale nic w 100% pewnego nie znalazłem.
Kolo z pompy wody samuraja dokrecone do kola walu przez podkladke i z nawierconymi nowymi otworami.
sj 425 606468554
-
leszek torbicki
Post
autor: leszek torbicki » pn maja 14, 2012 10:34 pm
czy jest ktoś zainteresowany takim oto rozwiązaniem włączania dodatkowych halogenów na tył- jeżeli jest to wstawie jakiś schemacik-w kabinie przełącznik ON-OFF-ON
off-zapala się standardowy wsteczny
on góra-zapala się wraz ze wstecznym dodatkowy halogen
on dół-zapala się dodatkowy halogen(halogeny) niezależnie od wstecznego biegu
halogeny pracują przez przekaźnik żeby nie obciążać czujnika wstecznego
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » wt maja 15, 2012 12:14 pm
Wstawiłem z tyłu dwa światła robocze z wesemu. Jedno włącza się przy wrzuceniu wstecznego, drugie ma oddzielny włącznik na konsoli. Zasilanie wykorzystałem z oryginalnej instalacji do biegu wstecznego i dodałem dodatkowy przewód od nowego włącznika.
-
leszek torbicki
Post
autor: leszek torbicki » wt maja 15, 2012 11:07 pm
co to może być -cały czas świeci kontrolka płynu hamulcowego , przy ręcznym podnoszeniu pływaka kontrolka tylko minimalnie przygasa ale nadal świeci
-
gruszek

- Posty: 353
- Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: gruszek » wt maja 15, 2012 11:20 pm
Przy założeniu, że masz prawidłowy poziom płynu hamulcowego, szukałbym problemu w w instalacji tegoż pływaka. Tam lubią przyśniedzieć kable(pod tą gumową uszczelką).
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________
-
chomik.

- Posty: 341
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Post
autor: chomik. » śr maja 16, 2012 6:39 am
W serwisówce jest napisane jaka powinna być rezystancja przy różnych położeniach pływaka. Zacząbym od sprawdzenia właśnie tego
tu masz jak sprawdzić:
Uploaded with
ImageShack.us
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
-
leszek torbicki
Post
autor: leszek torbicki » śr maja 16, 2012 11:55 am
dzięki , dzisiaj wszystko wróciło do normy nie wiedząc czemu, ale wyczyściłem mase czujnika hamulca ręcznego jeżeli to miało by jakieś znaczenie i obydwie kontrolki działają
-
tanto

- Posty: 1996
- Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Dobra
Post
autor: tanto » czw maja 17, 2012 5:53 pm
lukassos pisze:Wstawiłem z tyłu dwa światła robocze z wesemu. Jedno włącza się przy wrzuceniu wstecznego, drugie ma oddzielny włącznik na konsoli. Zasilanie wykorzystałem z oryginalnej instalacji do biegu wstecznego i dodałem dodatkowy przewód od nowego włącznika.
Idea dobra, ale trochę marnotrawstwa sprzętu. To samo można osiągnąć stosując jedną lampę, a jak zamontowałeś dwie, to aż szkoda że obydwie będą się wozić, a pracować tylko jedna.
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » czw maja 17, 2012 9:20 pm
Mylisz się mam jasno jak cofam, a jak potrzebuje coś oświetlić a samochód jest na luzie włączam drugie.
-
tanto

- Posty: 1996
- Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Dobra
Post
autor: tanto » czw maja 17, 2012 10:56 pm
lukassos pisze:Mylisz się mam jasno jak cofam, a jak potrzebuje coś oświetlić a samochód jest na luzie włączam drugie.
Oj tam od razu - 'mylisz'... Po prostu uważam że mogłeś zamierzony cel osiągnąć montując jedną lampę, a jak są dwie, to dlaczego przy cofaniu nie miały by działać obydwie?
-
miodzio_1985

- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Post
autor: miodzio_1985 » pt maja 18, 2012 9:08 am
Bardzo fajny patent na tył:
http://sklep.wesem.pl/5/6675/Halogenowe ... LPR7#14257
2 żarówki H3 55W w jednej obudowie z możliwością regulacji szerokości wiązki świetlnej - daje naprawdę nieźle (mam to zamontowane z tyłu na kole zapasowym)
Nie podłączałem go pod światło cofania z jednej prostej przyczyny - padnie czujnik włączenia wstecznego i nie masz światła.
on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (
album)
-
qwai

- Posty: 645
- Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: qwai » pt maja 18, 2012 9:33 am
miodzio_1985 pisze:Nie podłączałem go pod światło cofania z jednej prostej przyczyny - padnie czujnik włączenia wstecznego i nie masz światła.
A nie można podłączyć pod wsteczny i dodatkowo dać przełącznik żeby sobie włączyć bez wrzucania wstecznego

Fascynaci 4x4
-
miodzio_1985

- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Post
autor: miodzio_1985 » pt maja 18, 2012 10:19 am
qwai pisze:miodzio_1985 pisze:Nie podłączałem go pod światło cofania z jednej prostej przyczyny - padnie czujnik włączenia wstecznego i nie masz światła.
A nie można podłączyć pod wsteczny i dodatkowo dać przełącznik żeby sobie włączyć bez wrzucania wstecznego

Pewnie się da, ale z drugiej strony nie chciałbym, żeby zapalał mi się za każdym razem kiedy włączę wsteczny, bo w niektórych warunkach mógłbym oślepiać niepotrzebnie innych
http://wesem.pl/pytania/ - punkt 12 - tutaj jest mały help

on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (
album)
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » pt maja 18, 2012 11:04 am
Można zrobić tak wstawiając w obwód wstecznego przekaźnik.
-
tanto

- Posty: 1996
- Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Dobra
Post
autor: tanto » pt maja 18, 2012 12:07 pm
kiedyś sobie teoretyzowałem na temat takiego podłączenia

P2 to oczywiście dwa przekaźniki (chyba podwójnych modułów się nie produkuje). Nie znam się i nie sprawdzałem w praktyce poprawności tych schematów, więc jakby co to nie odpowiadam za skutki ich stosowania

-
vsh
- jestem tu nowy...

- Posty: 9
- Rejestracja: czw gru 16, 2010 9:33 pm
- Lokalizacja: Ostpreussen
Post
autor: vsh » pt maja 18, 2012 1:37 pm
Panowie,
sytuacja wyglądała tak: wyskoczył mi check engine 13 - znaczy się lambda - wymieniłem na nową - z 100 km było ok i teraz znowu mam check engine 13. jaka może być tego przyczyna? znowu lambda (nie chce mi się wierzyć), czy ten kod oznaczać może coś jeszcze?
pzdr
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » pt maja 18, 2012 2:24 pm
Czujni wstecznego załącza masę a nie +.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt maja 18, 2012 2:53 pm
vsh pisze:Panowie,
sytuacja wyglądała tak: wyskoczył mi check engine 13 - znaczy się lambda - wymieniłem na nową - z 100 km było ok i teraz znowu mam check engine 13. jaka może być tego przyczyna? znowu lambda (nie chce mi się wierzyć), czy ten kod oznaczać może coś jeszcze?
pzdr
Zwarcie lub urwany kabelek w wiązce.
Woltomierz prawdę ci powie.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
vsh
- jestem tu nowy...

- Posty: 9
- Rejestracja: czw gru 16, 2010 9:33 pm
- Lokalizacja: Ostpreussen
Post
autor: vsh » pt maja 18, 2012 3:04 pm
ok. W sprawach elektrycznych jestem zielony, wiec bede musial poszukac jakiegos speca w tych kwestiach. Dzięki za opowiedz.pzdr
-
tanto

- Posty: 1996
- Rejestracja: sob wrz 02, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Dobra
Post
autor: tanto » pt maja 18, 2012 11:28 pm
lukassos pisze:Czujni wstecznego załącza masę a nie +.
W takim razie schemat instalacji z 1986 kłamie bo wg niego do czujnika dochodzą dwa przewody: żółty i czerwony. Żółty idzie do bezpiecznika 10A, ale wcześniej rozgałęzia się i idzie do przełącznika zespolonego, czerwony połączony jest z żarówką, a drugi koniec jej ogniwa z masą.
Jak pisałem, schematy były rysowane 'na sucho' i nie weryfikowane, dlatego w wolnej chwili sprawdzę jak to wygląda w praktyce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość