Jaki silnik najlepszy do GAZA

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

SYCOW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 26, 2003 10:49 am
Lokalizacja: Syców

Jaki silnik najlepszy do GAZA

Post autor: SYCOW » czw lut 27, 2003 9:07 am

Pomocy. Chciałbym zmienic silnik w swoim gazie , bo mam org. dolnozaworówkę - chciałbym coś mocniejszego. zastanawialem sie nad silnikeim od merca 124 300 D , tylko nie wiem jak jest z przechyłami. Może mi ktoś pomóc w wyborze silnika ?

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lut 27, 2003 9:29 am

merca 6 cyl ze skrzynią?......zastanów się gdzie to wsadzisz.....tak bez scen to żuk albo uaz...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 10:05 am

tyy...warzywniokowy...to w papuciu trzyseta miała już 6 zylindrów? a turbolader też był?
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lut 27, 2003 10:13 am

słyszałeś o 3.0 5 cyl w W124?
w W123 były 5 cyl i turbo tyż szły ale tylko w kombi a do usa w coupe...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 10:20 am

słyszałem...
5zyl 300Dturbo to do usa szło w 126-cokolwiek to jest...w rendzu take cuś widziałem :)21 dół ma niekiepski
ale te 6zyl mnie intersuje...były w papuciach na turbinie? i na automacie?
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lut 27, 2003 10:32 am

to źle słyszałeś....papuć to 123 czy 124 ?
w 124 5 cyl to był 2.5 a 3.0 to 6 cyl
6 cyl 3.0 były z turbo i w oryginale występowało tylko w automacie - 149 PS
wyjeb ma niechudy......troche dużo pali.....zdaża im sie wydmuchnąć uszczelke między kanałem olejowym a pierwszym cylindrem i buce wymieniają wtedy turbo....a turbo wytrzymałe....bardzo rzadko pada....
latałem zmotą 123 z 3.0 turbo 5 cyl perfekcyjnie ustawioną i zapodaną ręczną piątką z motoru bez turbo i tylnim mostem od 2.8 benzyna.......hmmm.....210 -215 km/h i od samego dołu właśnie taki jad, że aż onieśmiela....spalił chyba z 17/100 km ale warto było...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 10:53 am

papuć to 124...papuć w sensie wczesny papuć i papuć na listwie w sensie nowszy papuć :)21
tyy...takie 300Dt 6zyl bym kupił razem z automatem...koncepcje mam...słyszałeś co o takim?
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lut 27, 2003 11:08 am

papucie czyli 124 szły tylko 6 cyl - do momentu z wąską listwą turbo było 147 PS a z szeroką 149 PS , momentu nie pamiętam, żadnych 3.0 5 cyl nie było - o silniku słyszałem ale dawno i bez skrzyni nie wiem czy to aktualne....rozejrze się....składałem taki zestaw z 2 m-ce temu na automacie właśnie ale poszedł do auta......reszta na maila..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 11:12 am

banan pisze:......reszta na maila..
jo... :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » czw lut 27, 2003 11:37 am

Ja tam mam silniek 2,3 115 merca benzynke ciekawie wsadzona z mostem sie nie stuka a most chodzi jak w orginale!!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

SYCOW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 26, 2003 10:49 am
Lokalizacja: Syców

Post autor: SYCOW » czw lut 27, 2003 12:13 pm

To jaki silnikm w koncu najlepiej włożyć ? zalezy mi na mocnym silniku i najlepiej diesla

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » czw lut 27, 2003 12:29 pm

300D (82-88 KM) lub 300TD (125 KM) z mietka 123.
Sprawdzone silniki, trwałe odporne na wodę i teren. I co najważniejsze już testowane w uazo-gazach. No i to jest chyba najtańsze wyjście.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

SYCOW
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: śr lut 26, 2003 10:49 am
Lokalizacja: Syców

Post autor: SYCOW » pt lut 28, 2003 9:23 am

Mikołaj pisze:300D (82-88 KM) lub 300TD (125 KM) z mietka 123.
Sprawdzone silniki, trwałe odporne na wodę i teren. I co najważniejsze już testowane w uazo-gazach. No i to jest chyba najtańsze wyjście.
ok dzieki

Awatar użytkownika
wrobelxx
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 1:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wrobelxx » czw maja 15, 2003 10:29 pm

koniecznie z turbem inny silnik

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt maja 16, 2003 6:53 am

Tez mam zamiar wymienić w gazie silnik,ale myślałem nad Mesiem 2,3 benzyna (cós około 120Km) na wytrysku,czy ktos ma założony taki silnik.
Miałem taki w 190-tce i miał przejechane 550 tkm jedyny feler to rozrzad wymiana co 80 tkm. :) ale w gzie kiedy ja osiągnę taki przebieg :P
LJ 70

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw cze 05, 2003 7:21 pm

musiałbys zjezdzic spory kawałek terenu:))

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » czw cze 05, 2003 8:49 pm

Też mam zamontowany 2,3 od merca i teraz mam problem bo pracuje mi tylko na 2 cylindrach, więc czeka mnie rozbiórka silnika a nie mam żadnego Manuala, więc może ktoś ma pożyczyć instrukcje do silnika 2,3 od Merca.

A i jeszcze jedno może ktoś wie gdzie można kupić części do tego silnika

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw cze 05, 2003 9:11 pm

poszperaj w internecie powinienes bez bólu znależć instrukcje

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt cze 06, 2003 7:50 am

albo w księgarniach poszperaj bo były takie książki typu sam naprawiam i do mietka też, ja mam ale wersje diesla.
Gazy 69

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » pt cze 06, 2003 8:36 am

a może silnik od peugota jakiegoś turbo desla ..... wysokoobrotowe.......
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt cze 06, 2003 8:47 am

keler pisze:Też mam zamontowany 2,3 od merca i teraz mam problem bo pracuje mi tylko na 2 cylindrach, więc czeka mnie rozbiórka silnika a nie mam żadnego Manuala, więc może ktoś ma pożyczyć instrukcje do silnika 2,3 od Merca.

A i jeszcze jedno może ktoś wie gdzie można kupić części do tego silnika
części kupisz wszędzie a książka jest nie potrzebna - to bardzo prosty silnik, a jak będziesz potrzebował dane do dokręcania, zapłonu , itp. to ci podeśle.
Uwaga!!! przy montażu trza zgrać płetwe w aparacie zapłonowym i pompie oleju bo silnik będzie chodził bez smarowania ( nie do końca wsadzony aparat i nie napędza pompy)
a tak ogólnie to se zmierz ciśnienie na cylindrach bo brak pracy na dwóch cyl. nie oznacza , że trza motor rozbierać.....jeśli to nie wina osprzętu i nie będzie ciśnienia to zacznij od luzów zaworowych....

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt cze 06, 2003 8:48 am

Mag69 pisze: rozrzad wymiana co 80 tkm.
można ściślej ? :)21

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » pt cze 06, 2003 10:00 am

co wy tam wiecie o silnikach do gaza

to jest motor :)21

"Mazda zaprezentowała wczoraj na salonie samochodowym w Detroit produkcyjną wersję modelu RX. To wyposażone w silnik rotacyjny . Siłą napędowa to nowoczesny silnik rotacyjny RENESIS o pojemności 1,3 litra. Osiąga on moc 250 KM przy 8500 obr/min i moment obrotowy 220 Nm przy 7500 obr/min. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. "
:)23
:)21

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt cze 06, 2003 10:24 am

QWINTO.....po pierwsze jest to silnik wankla - i nie idzie obliczyć pojemności skokowej więc jest to wartość mniej więcej umowna.....z racji tego iż są trzy komory - jedna odpowiedzialna za prace, druga za napełnianie a trzecia za wydalanie.... :)23
po drugie silniki te mają trwałość około 150 tkm.... :o
po trzecie przebieg momentu obrotowego jest nieciekawy - musisz kręcić go na wysokie obroty cały czas... :o
paliwożerność jest na poziomie V8 7.4 ltr....
a odgłos pracy silnika to szszszszszszszszszszsz........ :o
jedynie przy odpuszczaniu potrafi ciekawie strzelić w wydech... :)21
jeździłem RX7 zdjętą z toru niemieckiego.......hmm.....musieliśmy wymieniać całe zawieszenie (na gwintowanego sachs-a) bo na profexie nie szło jechać nawet po gładkiej płaszczyźnie - jak najechałeś na zapałke to tak jak by ktoś cię ołowianym butem w dupe kopnął..... :)21
regulowane ciśnienie doładowania z kabiny potencjometrem - moc od 290 do 360 koni, brzęczyk włączający się przy 8000 rpm co by bieg zmienić, 3,8 sek. do setki, biegi jak w dżojstiku, opony michelen pół slicki - pół kapcia gładkie, pół z bieżnikiem, itp....

całkiem fajnie tylko na co dzień nie nadaje się do niczego :o

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » pt cze 06, 2003 11:24 am

banan pisze:QWINTO.....po pierwsze jest to silnik wankla - i nie idzie obliczyć pojemności skokowej więc jest to wartość mniej więcej umowna
:)20 znam te technike silnikową ..nawet zdaje sie prace z tego kiedyś pisałem w technikum ...co do trwałości nie masz racji...
spalanie ...to fakt - lubi sobie łyknąć...a pozatym ..jak Ci się wydaje ..jak kąstruktorzy robą taki silnik ..na "oko" :)21 ..silniki rotacyjne to jedne z najdokładniej wykonanych silników na świecie-porównywalna jakośc jak turbinowe...
jak robiłem na Hożej w serwisie US. była taka mazda(blachy z us.) i na liczniku miała 160 k mil..własciciel upierał się że ma ją od nowości..i jest to auto bezawaryjne..jeżdzi..leje olej...wache...i nie wie co to kłopot z autem
btw
w mazdzie RX8 sprawdza sie ponoć doskonale .... a może by tak 2 połączyc razem jak w folksfagenie :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości