
Wymiana oleju w automacie......
Moderator: Mroczny
Wymiana oleju w automacie......
Czy wymiana oleju w skrzyni to jakaś wielka filozofia
dam rade sam to wymienić ten płyn i filterek bo chyba też trzeba czy lepiej się za to nie zabierać sam.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
-
- Posty: 105
- Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:10 pm
- Lokalizacja: Grójec
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana oleju w automacie......
nie jest to problemjeżeli masz troszke pojęcia to zrobisz sam tylko przy wymianie fitra trza zdjąć zdjąć miskę olejową skrzyni powodzeniaAdamek pisze:Czy wymiana oleju w skrzyni to jakaś wielka filozofiadam rade sam to wymienić ten płyn i filterek bo chyba też trzeba czy lepiej się za to nie zabierać sam.

Zielony rzep z dużą ilościa błota i halogenów
W sumie to żaden problem.
Odkręcasz korek spustowy oleju (pamiętaj, żeby się nie ochlapać), zlewasz olej do wiadra, odkręcasz śruby mocujące miskę olejową (całe mnóstwo) - uwazaj aby się nie pogięła.
Przy zdejmowaniu miski uważaj, żeby sięnie pochlapać bo tam zostaje olej.
Pod skrzynię biegów podstawiasz wiadro, coby do niej kapało.
Odkręcasz filtr oleju (takie sporawe płaskie coś )
zdaje się, że przykręcony dwoma śrubami.
I tyle.
Potem przykręcasz nowy filtr, czyścisz miskę olejową, dajesz nową uszczelkę i przykręcasz ją.
Wlewasz olej przez rurkę bagnetu do sprawdzania poziomu oleju.
Mnie przy takiej wymianie wlali 4,5 litra. Wlewali na dwie raty bo nie chciało wchodzić
.
Odkręcasz korek spustowy oleju (pamiętaj, żeby się nie ochlapać), zlewasz olej do wiadra, odkręcasz śruby mocujące miskę olejową (całe mnóstwo) - uwazaj aby się nie pogięła.
Przy zdejmowaniu miski uważaj, żeby sięnie pochlapać bo tam zostaje olej.
Pod skrzynię biegów podstawiasz wiadro, coby do niej kapało.
Odkręcasz filtr oleju (takie sporawe płaskie coś )

I tyle.
Potem przykręcasz nowy filtr, czyścisz miskę olejową, dajesz nową uszczelkę i przykręcasz ją.
Wlewasz olej przez rurkę bagnetu do sprawdzania poziomu oleju.
Mnie przy takiej wymianie wlali 4,5 litra. Wlewali na dwie raty bo nie chciało wchodzić

Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...
- BoMBowiec
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 1:27 am
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontaktowanie:
2 rodzaje wymiany oleju w skrzyni biegow:
- statyczna - niepelna - wykonywana okresoro standardowo
- dynamiczna - pelna - wykonaywana po remoncie skrzyni, ale mozna tez czasem sie pokusic - wymiana calego oleju w skrzyni
Dokladnie opisane na www.automat.pl
Stan oleju dokladnie mozna sprawdzic jak silnik sie dobrze zagrzeje i sie przeleci paredziesiat kilometrow. Wtedy nalezy sprawdzic na rownym podlozu przy wlaczonym silniku i ew. dolac
- statyczna - niepelna - wykonywana okresoro standardowo
- dynamiczna - pelna - wykonaywana po remoncie skrzyni, ale mozna tez czasem sie pokusic - wymiana calego oleju w skrzyni
Dokladnie opisane na www.automat.pl
Stan oleju dokladnie mozna sprawdzic jak silnik sie dobrze zagrzeje i sie przeleci paredziesiat kilometrow. Wtedy nalezy sprawdzic na rownym podlozu przy wlaczonym silniku i ew. dolac
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
No prosze tak myślałem tylko zawsze lepiej się upewnić.
Jaki olej radzicie po wymianie bo nie wiem jaki jest teraz. Kolor tylko to wiem, że na pomarańczowo zalatuje to znaczy jest jasny pomarańczowy.
Co do uszczelki to pewne że trzeba nową na starej nie da się?? uszkodzi się czy odgniecona już będzie.
Jaki olej radzicie po wymianie bo nie wiem jaki jest teraz. Kolor tylko to wiem, że na pomarańczowo zalatuje to znaczy jest jasny pomarańczowy.
Co do uszczelki to pewne że trzeba nową na starej nie da się?? uszkodzi się czy odgniecona już będzie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
zalecany to ATF II ale jak wlejesz III to sie nic nie stanie
a najwazniejsze to to żeby nie pogiąć rurki do miarki bo potem miska nie chce ładnie siąść
nie dawaj silikonu bo z filtrem zawsze jest uszczelka
a jak bedziesz kupował filtr to sprawdż żeby był z stalowym wkładem a nie flizelina czy cos podobnego
dlaczego ?
bo oszczędzasz gdyż ten pierwszy z reguły się nie wymienia tylko myje w benzynie i przedmuchuje powietrzem, więc warto kupić dobry filtr
a najwazniejsze to to żeby nie pogiąć rurki do miarki bo potem miska nie chce ładnie siąść
nie dawaj silikonu bo z filtrem zawsze jest uszczelka
a jak bedziesz kupował filtr to sprawdż żeby był z stalowym wkładem a nie flizelina czy cos podobnego
dlaczego ?
bo oszczędzasz gdyż ten pierwszy z reguły się nie wymienia tylko myje w benzynie i przedmuchuje powietrzem, więc warto kupić dobry filtr
A jeśli już jest taki założony to co umyć go czy zakupić nowyraffi pisze: a jak bedziesz kupował filtr to sprawdż żeby był z stalowym wkładem a nie flizelina czy cos podobnego
dlaczego ?
bo oszczędzasz gdyż ten pierwszy z reguły się nie wymienia tylko myje w benzynie i [cenzura] powietrzem, więc warto kupić dobry filtr

A i ile trzeba przygotować szelestów na taką operacje jak wymiana oleju z filtrem

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
możesz go umyć-wyczyścić tylko dokładnie oglądnij czy nie ma uszkodzeńAdamek pisze:A jeśli już jest taki założony to co umyć go czy zakupić nowyraffi pisze: a jak bedziesz kupował filtr to sprawdż żeby był z stalowym wkładem a nie flizelina czy cos podobnego
dlaczego ?
bo oszczędzasz gdyż ten pierwszy z reguły się nie wymienia tylko myje w benzynie i [cenzura] powietrzem, więc warto kupić dobry filtr
A i ile trzeba przygotować szelestów na taką operacje jak wymiana oleju z filtrem
cena?
w ASO czy u nas?
zadzwoń albo niech ktoś poda kto u nas zmieniał
-
-
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 7:00 pm
- Lokalizacja: K R A K Ó W
okładziny w skrzyni to nic innego jak sprzęgła
średnio co 200 tyś. km sie je wymienia ale są tacy którzy robia i 300 tys i tacy co 30 tyś. ( można je spalić na odcinku 10m jeśli się umie)
ogólnie im wcześn9iej się wymieni okładziny i taśmy hamulcowe tym póżniej dojdzie do uszkodzenia mechanicznego skrzyni
a to najdroższe w przypadku naprawy skrzynki
wiec jak kogoś stać to nie jest złym pomysłem zrobić przegląd skrzyni wymieniając tarczki i taśmy a tym samym odwlekając naprawę główną
średnio co 200 tyś. km sie je wymienia ale są tacy którzy robia i 300 tys i tacy co 30 tyś. ( można je spalić na odcinku 10m jeśli się umie)
ogólnie im wcześn9iej się wymieni okładziny i taśmy hamulcowe tym póżniej dojdzie do uszkodzenia mechanicznego skrzyni
a to najdroższe w przypadku naprawy skrzynki
wiec jak kogoś stać to nie jest złym pomysłem zrobić przegląd skrzyni wymieniając tarczki i taśmy a tym samym odwlekając naprawę główną
a ile mniej kosztuje pierwsze od drugiego, bo mój syf ma już ponad 220k przebiegu a skrzynia działa jak należy.robert raffik pisze:okładziny w skrzyni to nic innego jak sprzęgła
średnio co 200 tyś. km sie je wymienia ale są tacy którzy robia i 300 tys i tacy co 30 tyś. ( można je spalić na odcinku 10m jeśli się umie)
ogólnie im wcześn9iej się wymieni okładziny i taśmy hamulcowe tym póżniej dojdzie do uszkodzenia mechanicznego skrzyni
a to najdroższe w przypadku naprawy skrzynki
wiec jak kogoś stać to nie jest złym pomysłem zrobić przegląd skrzyni wymieniając tarczki i taśmy a tym samym odwlekając naprawę główną
Cherokee XJ 4.0 96'
Comanche MJ 4.0 88'
Comanche MJ 4.0 88'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości