Orurowanie - pytania rozne

Trooper, Amigo, Rodeo, WFR, Bighorn, D-Max

Moderator: Albert_N

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Orurowanie - pytania rozne

Post autor: Kalreg » pn lis 21, 2005 12:25 pm

Witam,

Byc moze bylo to poruszane ale na kilku pierwszych stronach forum nie widzialem by temat orurowania byl poruszany:

Mam trooperka ktory nie ma orurowania - w dowodzie rejestracyjnym o orurowaniu nic nie ma, a chyba powinno w adnotacjach urzedowych - czy moge kupic sobie orurowanie, podczepic i jezdzic z nim bez informacji o rurach w dowodzie rejestracyjnym? Jesli nie to co zrobic by moc? Czy mozna uzyskac jakies wpisy do dowodu?

Poza tym - jakie sa rodzaje orurowan do trooperka i czym sie roznia np niklowane od innych. Ile kosztują, czy ktoś je robi?

Pozdrowka,
Kalreg.

TERENOWY_PASJONATA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 02, 2005 2:50 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

witam,

Post autor: TERENOWY_PASJONATA » pn lis 21, 2005 8:01 pm

Ja kupiłem na allegro ale trzeba uwazać z przesyłką bo rura ma ponad 130cm. Przesyłka ponad gabarytowa dopłata 100% Nie trzeba robić wpisów w dowodzie rejestracyjnym.
Terenowy_pasjonata

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » pn lis 21, 2005 8:39 pm

Niewydaje mi sie aby trzeba bylo w dowodzie jakies adnotacje o orurowaniu.Czym sie roznia chromowane od innych,i jakie typy orurowania :)21 No wiec moim zdaniem mozna podzielic na tzw."bulwarowe" i te ktorych uzywa sie w terenie.
Zwykle orurowania dolaczane do aut nowych,nie nadaja sie do niczego.
Orurowania(zderzaki) do jazdy w terenie , musza byc przedewszystkim wytrzymale,bo zdaza sie czasem sytuacja,ze zaryjesz ziemie.Do czego zmiezam,orurowaniem bulwarowym mozesz zrobic swojemu autku krzywde - bo nie dosc ze samo sie pognie,to jeszcze zgniecie Ci maske,lampy,chlodnice. Zas orurowanie niech no bedzie terenowe, ma to polamac,czy ziemie zaryc bez wiekszych szkod.Czasem zdaza sie ze bulwarowce,maja rurki polaczone za pomoca jakis cienkich plyteczek,posrednie,i jak walniesz w cos taka rurka,to moze Ci przebic chlodnice ( sam tego doswiadczylem :)21 ).Chromowane od innych rozni sie tym,ze jak walniesz sobie czarne,matowe,to wiesz,porysujesz,prysniesz byle spreyem i jest,a z chromowanym nie jest tak wesolo.No pozatym zalezy jeszcze od materialu.Koszty,rozne rozniaste,przerozniaste :)

Ktos napewno robi,tylko napisz skad jestes :)21

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » pn lis 21, 2005 9:32 pm

Co do wpisów w dowodzie to w krajach UE wszedł jakiś czas temu przepis regulujący "legalność" orurowania. Z tego co pamiętam to jeżeli samochód nie miał rur fabrycznie to nie można ich założyć. W polsce nie spotkałem się żeby ktokolwiek (niebiescy) weryfikowali to i się czepiali. Może na zachód od nas też nie respektuja tego przepisu a może jednak nie wszedł w życie. Więc nie przejmuj się poprostu montuj. Jedna podstawowa zasada bullbar/rama/krata/orurowanie jak zwał tak zwał MUSI BYĆ ZAMOCOWANE DO RAMY NOŚNEJ WÓZKA a nie do nadwozia czy innych dziwnych elementów. Jak znajdziesz kumatego mechanika który ma sprzęt do gięcia rur to spoko może "zbudować" Ci orurowanie kwestia ceny i materiałów.

Pozdrawiam
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

Awatar użytkownika
cfc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: wt mar 15, 2005 1:36 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cfc » pn lis 21, 2005 10:18 pm

Nikiel jest trędi ;) ale czarny mat jest dżezi :D:D:D
Nie kupuj z allegro - zaprojektuj (np. via gugle) i poszukaj magika w okolicy.

Pozdrawiam
Mariusz
Isuzu Rodeo 3,2 1994

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Post autor: Kalreg » sob gru 24, 2005 8:26 pm

O rurki pytan ciag dalszy:

Czy do Troopka (stara buda z 88) pasuja rury od innych aut? Jakies Pajero itp wchodza gre? czy tylko i wylacznie standardowe rozmiarowki od Troopka pasuja?

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » sob gru 24, 2005 10:04 pm

od czerwca zmienia się przepis i przednie rury będą musiały być mocowane elastycznie. Nie wiem czy w takiej sytuacji jest sens montować bulwar na pół roku.

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » ndz gru 25, 2005 12:04 pm

Jesli nawet ten przepis wejdzie w zycie to nie zdemontuje moich rurek, bo bez nich nie podoba mi się przód, a po w terenie pogę udzerzać w wiele rzeczy i nic sie nie dzieje. Moje rurki powstały u znajomego w warsztacie, robiliśmy je 7 dni.

Obrazek
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » ndz gru 25, 2005 12:05 pm

Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Post autor: Kalreg » ndz gru 25, 2005 3:57 pm

Fajne rury cziter, choc ta blacha ryflowana jakos mi nie pasuje, ale rzecz gustu.

Co do przepisow - rok temu slyszalem "za 3 miesiace nie bedzie mozna rur nosic". teraz za pol roku. za rok bedzie ze za 9 miesiecy... raczej bym sie tymi przepisami nie przejmowal.

Poza tym, co to tak naprawde znaczy z tym elastycznym mocowaniem?

Pzdr.

Gonzo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: wt cze 14, 2005 2:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki

Post autor: Gonzo » ndz gru 25, 2005 5:32 pm

cziter pisze:coś nie wyszło mi z adresikiem

http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... 1222tx.jpg
Nalężysz do PZŁ widzę na szybie naklejke Związku

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » ndz gru 25, 2005 7:43 pm

Nalężysz do PZŁ widzę na szybie naklejke Związku
Gonzo ja nie należe do Polskiego Związku Łowiectwa tylko poprzedni właściciel bawił się w polowania.

Karleg po to dąłem blachę ryflowaną na przód nie dla wyglądu tylko na zdjęciu nnie widac ale ona jest aż do połowy silnika. Ma służyć ochronie mojego silniczka
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » ndz gru 25, 2005 7:49 pm

KArleg jeśli chcesz to mogę pocykać zdjęcia orurowania i przesłać ci razem z opisem na e-maila lub prywata
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
keicam 73
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 7:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keicam 73 » ndz gru 25, 2005 8:22 pm

Witam,
Jak będziez mógł to podeslij i mi, bede wdzieczny.
Pozdrawiam
Maciek
Trooper 2.6i "LS" long 91r.
Jeśli nie ma co się lubi to się lubi co się ma!!!

Kalreg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 21, 2005 12:09 pm

Post autor: Kalreg » pn gru 26, 2005 9:41 pm

A bardzo poprosze i o fotki i o opisy (jakies wymiary moze itp) na maila kalreg@wp.pl. Z gory dzieki.

Kalreg.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn gru 26, 2005 10:22 pm

wiecie co isiuziacy, miałem kiedyś trooperka i najbardziej mi się podoba bez orurowania, tylko jakiś konkretny zderzaczek po prostu.
auto ma fajny prosty i klasyczny design przodu, więc po co mu te rułke pachać na siłę ?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
mazur73
Posty: 754
Rejestracja: wt lis 01, 2005 3:08 pm
Lokalizacja: Gdańsk/Łowicz/Słupsk

Post autor: mazur73 » pn gru 26, 2005 10:42 pm

Zgadzam się w 1000 % . Moim skromnym zdaniem najładniejszy Trupek to surowy , fabryczny nie motany .Prawda jest taka że jego zdolności terenowe nie pozwalają na jakieś ekstremalne jazdy wymagające orurowania - no chyba że już będzie to mocno zmotany trup to wtedy owszem .

http://img350.imageshack.us/my.php?imag ... 3968tv.jpg

śliczny :D :D :D
http://www.mazur73.pl/
Trooper 2,8td 88 r long
Cadillac Seville 4,6l , 306 KM

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pn gru 26, 2005 11:19 pm

@ Darkman :)2

@ Cziter ...obawiam sie predzej czy puzniej bedziesz musiał ta rurke zwerifikowac ...bo wedle przepisów nie moze ona wystawać podnad maskę i obrys auta !! Przechodzi Ci to auto przegląd ( uczciwy ) ale dolna częsc fajnie wyglada :)2
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » pn gru 26, 2005 11:53 pm

Eskapada jedną rzecz ci powiem.

Moje autko przechodzi bez problemu przegląd gdyz orurowanie jest po kątem. że od rejestracji jest coraz bliżej maski. Oprócz tego elementu na samej górze nic nie wystaje poza obrys przodu. nawet mam dla bezpieczeństwa i lepszych parametrów ( kąt natarcia) podcięte przednie błotniki.

A po 2 mój tato który jest współwłaścicielem autka pracuje w zawodzie o którym na forum mówi sie "niebiescy" lub "smerfy". I musi się wszystko zgadzać z przepisami
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt gru 27, 2005 12:05 am

cziter pisze:Eskapada jedną rzecz ci powiem.

Moje autko przechodzi bez problemu przegląd gdyz orurowanie jest po kątem. że od rejestracji jest coraz bliżej maski.
co autor miał na myśli ?? ??

rura kolego wystaje ci nad maske a to jest nie zgodne z przepisami !!
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » wt gru 27, 2005 12:12 am

O to chodziło mi ze całe rury sa pod kątem

A to co wystaje to na tym zdjęciu widac jakby to było 6 cm, a w rzeczywistości to wystaje tylko 2 cm ponad maske i nie jest to ostry element więc może być dopuszczony do rejestracji
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt gru 27, 2005 12:29 am

cziter pisze: wystaje tylko 2 cm ponad maske i nie jest to ostry element więc może być dopuszczony do rejestracji
mylisz sie ....2 cm 1 cm co za różncia albo wystaje albo nie !! u nas organy odpowiedzilane za kontole sa liberalne i maja to w D. Predzej czy puzniej sie to zmieni a Ty zmiesz swoje orurowanie.


BTW w tych dodatkowych lampach masz postojowe czy nie ?? :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » wt gru 27, 2005 5:04 pm

To wezmę szlifiereczke w ręke i odetne. 10 minut roboty.

NIe mam postojowych w halogenach. to sa 15cm o ile sie nie yle dopiero 18 mają postojówki
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
cziter
 
 
Posty: 254
Rejestracja: ndz maja 08, 2005 7:42 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: cziter » wt gru 27, 2005 6:29 pm

KArleg i Keicam 73 wysłałem wam na e-maile zdjęcia
Trooper 2.6MPI - 33" a'la SIMEX
BMW 320D

"Burn Your Tire, Not Your Soul"

Awatar użytkownika
keicam 73
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 7:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keicam 73 » wt gru 27, 2005 10:16 pm

Dzieki wielkie :)2
Obejze z ciekawoscia efekt Twojej pracy.

Pozdrawiam
M.D.
Trooper 2.6i "LS" long 91r.
Jeśli nie ma co się lubi to się lubi co się ma!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Isuzu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości