Nissan Pickup EVO II

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pt gru 16, 2005 10:04 pm

zbig pisze:Wiadomo, że z Mańkiem to zaplanowaliśmy (On w krótce też wymienia zawieszenie Hiluxa na GR-a i sprężyny)
Czy ja niezbyt dobrze pamiętam, czy Maniek ma z przodu też sztywny most :o
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pt gru 16, 2005 10:12 pm

Wojtek pisze:
zbig pisze:Wiadomo, że z Mańkiem to zaplanowaliśmy (On w krótce też wymienia zawieszenie Hiluxa na GR-a i sprężyny)
Czy ja niezbyt dobrze pamiętam, czy Maniek ma z przodu też sztywny most :o
Maniek ma Hiluxa ze sztywnym mostem z przodu, na resorach i sprężynach.
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pt gru 16, 2005 10:21 pm

Tak mi się zdawało. W końcu wszyscy widzieli dobrze jego spód na piaskowni u Globo :lol: :lol: :lol:

To będzie miał tylko pół roboty !!
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob gru 17, 2005 12:10 am

super autko :)2

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » sob gru 17, 2005 3:30 am

Mosty o Gr w twoin Pickupie są :)2 to świetny pomysł !!

Dręczy mnie tylko jedno pytanie. Czy nie łatwiej i taniej było kupić GR i ewentualnie przerobić go na Pickupa ??
No chyba, że jesteś ze swoim autkie bardzo emocjonalnie związany :D
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
dar
 
 
Posty: 191
Rejestracja: śr paź 29, 2003 9:13 am
Lokalizacja: Gaj,Brodnica

Post autor: dar » sob gru 17, 2005 7:10 am

zbig pisze:
dar pisze:no perfekcja w każdym calu :lol:
a swoja drogą od czasu jak jestem na forum to niezłą metamorfozę przeszło twoje autko :)2 :)2 genialne
To prawda i to się kwalifikuje na dłuższy opis (może jak będę miał więcej czasu). Dlatego, że te zmiany pośrednie, to były w większości wyrzucone pieniądze (z tej perespektywy teraz). To były półśrodki. Ciągle było nie to..
Przeszedłem przez kilka rodzajów opon, felg, drążków skrętnych , amortyzatorów (różnych rozmiarów i marek), wieszaków i w końcu wachaczy, żeby to wszystko w cholerę wyciąć (zrobię przy okazji stosowne zdjęcie tej kupy szpeju) i zrobić raz a porządnie.

Inna sprawa, że najczęściej robiłem za królika doświadczalnego i inni już wiedzieli czy warto iść tą drogą czy nie..

:)21

koniecznie musisz zrobić opis dla potomności przecież za 2-3 lata aut takich jak twoje będzie więcej widząc co jżdzi po naszych drogach(nie mówię o nowych nawarach) i więcej ludu będzie chciało robić auto do terenu

a może książkę napiszesz (po wydaniu zwróciłyby Ci się koszty poprzednich przeróbek :lol: )
Patrol GR evolucja dobiega konca (na razie:))

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » sob gru 17, 2005 9:27 am

LSD pisze:Dręczy mnie tylko jedno pytanie. Czy nie łatwiej i taniej było kupić GR i ewentualnie przerobić go na Pickupa ??
No chyba, że jesteś ze swoim autkie bardzo emocjonalnie związany :D
Napewno nie.
Przede wszystkim weź pod uwagę, że ten pickup to rocznik 2002..
Był nowy, z gwarancją, homologowany, to wszystko było istotne a teraz
mam bardzo dobre nadwozie i bardzo dobry silnik na bardzo dobrym zawieszeniu. Nie bez znaczenia jest także waga , jeszcze nie ważyłem ale nie sądzę żeby dużo przybyło (a było coś 1800 katalogowo).

I oczywiście, że sentyment do niego mam..

:)21
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
resident
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn sty 13, 2003 9:30 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: resident » sob gru 17, 2005 10:30 am

LSD pisze: Dręczy mnie tylko jedno pytanie. Czy nie łatwiej i taniej było kupić GR i ewentualnie przerobić go na Pickupa ??
a ja zapytam dalej - czy tak przerobionego GR na pickupa daloby sie zhomologowac na pick-upa fiskalnego?
pozdrawiam,
bartek gr long 28 td '90
polubisz kazda dziure

Awatar użytkownika
resident
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn sty 13, 2003 9:30 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: resident » sob gru 17, 2005 10:32 am

zbig pisze:Nie bez znaczenia jest także waga , jeszcze nie ważyłem ale nie sądzę żeby dużo przybyło (a było coś 1800 katalogowo).

a zwaz go dobrze. moj gr katalogowo tez ma 1800 a na wadze wazy 2500 :)
tak czy siak, szacuneczek :)2
pozdrawiam,
bartek gr long 28 td '90
polubisz kazda dziure

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » sob gru 17, 2005 6:03 pm

resident pisze:
LSD pisze: Dręczy mnie tylko jedno pytanie. Czy nie łatwiej i taniej było kupić GR i ewentualnie przerobić go na Pickupa ??
a ja zapytam dalej - czy tak przerobionego GR na pickupa daloby sie zhomologowac na pick-upa fiskalnego?
musialby byc to GR zarejestrowany jako ciezarowy...
wtedy mozna kombinowac..
ja teraz mam Patrola 2 osobowego w wersji pickup (dopiero co) i bez zadnego problemu spelnia nowe warunki co do auta ciezarowego :)

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob gru 17, 2005 6:46 pm

Zbigu , Pawle :)2 :)2 :)2
Rewelacja !!

To kwintesencja mioch oczekiwan. Ale niestety nie robia takich autek seryjnie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » sob gru 17, 2005 7:42 pm

Proponuję posłać fotki do Nissan Corporation Japan, żeby popatrzyli czego oczekuja klienci. Może pomyślą i zaczną produkaować "porządnego" pickupa.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » sob gru 17, 2005 7:59 pm

LSD pisze:Proponuję posłać fotki do Nissan Corporation Japan, żeby popatrzyli czego oczekuja klienci. Może pomyślą i zaczną produkaować "porządnego" pickupa.
Obawiałbym się niestety o wynik takiego badania rynku.. zobacz w którą stronę ewoluuje Hilux, L200, Pickup czy Navara..
Ewidentnym przykładem preferencji rynku jest Hummer. Co by o nim nie mówić, to jednak mnie się podoba ale wersja wojskowa (nie chcę tutaj rozpętywać dyskusji o jego przydatności w naszych warunkach terenowych, po prostu podoba mi się i już :D ) a zobacz co z nim zrobili w wersji cywilnej.. :roll: dla klientów.. :roll:
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz gru 18, 2005 2:32 am

Dokładnie. Wszystko idzie ku marności. Terenówki zamiasty być terenowe stają się coraz bardziej komfortowe, naszpikowane elektroniką itp. Szczególnie w Europie i Usa. Na niektórych rynkach można jeszcze dostać prawdziwie użytkowe wersje zmanych 4x4. Nie mówię tu o bush taxi tylko o dobrze u nas znanych Patrolach Y61 czy LC120.
Mało kto wie, że oba modele można kupić bez skóry, nawigacji, centalnego zamka, elektrycznych szyb itp. Autka mają czarne zderzaki, skay ma siedzieniach, stalowe felgi...
Niestey te wersje w Europie są prakrycznie nie do dostania.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
resident
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn sty 13, 2003 9:30 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: resident » ndz gru 18, 2005 2:59 pm

Altegradius pisze:musialby byc to GR zarejestrowany jako ciezarowy...
wtedy mozna kombinowac..
ja teraz mam Patrola 2 osobowego w wersji pickup (dopiero co) i bez zadnego problemu spelnia nowe warunki co do auta ciezarowego :)
taki moj wlasnie jest. co dalej trzeba zrobic? rej. mam na 5 osob.
pozdrawiam,
bartek gr long 28 td '90
polubisz kazda dziure

Awatar użytkownika
Altegradius
Posty: 420
Rejestracja: wt lut 24, 2004 4:10 pm
Lokalizacja: Brodnica
Kontaktowanie:

Post autor: Altegradius » ndz gru 18, 2005 4:29 pm

resident pisze:...
nie zajmujmy tego tematu.. za pieknej rzeczy dotyczy, aby wtracac inne watki..

napisze ci na priv...

Ram
Green Hornet

don't get stuck, drive like fuck!

http://www.turystyka4x4.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz gru 18, 2005 5:57 pm

:o Piekne auto...może na gwiazdke by sie dla mnie ktos wysilił :)21 he he he... widze piekne auto ale musiały też przeróbki sporo kosztować i... na line nie starczyło ?? http://www.grafsoft.com.pl/4x4/pickup/mw_p.jpg :)21
oczywiscie..żart :)2 Rispect :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pn gru 19, 2005 11:43 am

Projekt wspaniały. Realizacja jak widzę i czytam też bez zastrzeżeń. Mam tylko pytanie jak silnik zareagował na ta zmianę? Ponoc przełożenia się nie zmieniły.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pn gru 19, 2005 12:12 pm

Kamel pisze:..Mam tylko pytanie jak silnik zareagował na ta zmianę? Ponoc przełożenia się nie zmieniły.
zbig pisze: Przełożenie mostów takie samo jak w pickupie czyli 4.625.
Nic się nie zmieniło.. 8)
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn gru 19, 2005 2:31 pm

Zbig,

Unikasz prezentacji.... :)21

A na poważnie...

Jeżeli założysz 35-tki, może się okazać, że elementy układu napędowego (sprzęgło, skrzynia i reduktor), które są zdecydowanie delikatniejsze niż w Parcholu, mogą klękać dużo szybciej.
Moim zdaniem musisz koniecznie poszukać mniejszych przełożeń głównych.
Nie wspominam już o tym, że samochód zdecydowanie będzie "za szybki" w terenie i powiększy się jeszcze "turbo dziura"
Pozdro,
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn gru 19, 2005 2:35 pm

I jeszcze jedna rzecz...
Nie masz problemów z hamulcami?
W pick-upie z tyłu były bębny, w Parcholu są tarcze, sekcje pompy hamulcowej pracują nieco inaczej...
Siwy
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pn gru 19, 2005 3:04 pm

Kosiarz pisze:Unikasz prezentacji.... :)21
Nie, no skąd.. :o :D
Kosiarz pisze: Jeżeli założysz 35-tki, może się okazać, że elementy układu napędowego (sprzęgło, skrzynia i reduktor), które są zdecydowanie delikatniejsze niż w Parcholu, mogą klękać dużo szybciej.
Moim zdaniem musisz koniecznie poszukać mniejszych przełożeń głównych.
Zdaję sobie z tego sprawę, tylko skąd wziąść więcej niż 4.625 ? :o
Kosiarz pisze: Nie wspominam już o tym, że samochód zdecydowanie będzie "za szybki" w terenie i powiększy się jeszcze "turbo dziura"
Siwy
Planuję zmienić przełożenie reduktora, do tej pory powstrzymywało mnie zbyt duże przełożenie trybów Calmini (1:3,95).
A wolniejszego nikt nie ma, żeby próbować zamówić muszę mieć drugi (nawet padnięty) reduktor... :roll:
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
zbig
 
 
Posty: 3325
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zbig » pn gru 19, 2005 3:22 pm

Kosiarz pisze:I jeszcze jedna rzecz...
Nie masz problemów z hamulcami?
W pick-upie z tyłu były bębny, w Parcholu są tarcze, sekcje pompy hamulcowej pracują nieco inaczej...
Siwy
Z początku byłem bardzo zaskoczony (wręcz zaniepokojony) bardzo niskim braniem hamulców. Hamowały bez problemu ale prawie przy samej podłodze.. :o
Podejrzewaliśmy nawet cekcje pompy (miesiąc stała bez płynu i może gumki stwardniały).
Paweł twierdził, że muszą się ułożyć (wszystkie nowe tarcze i klocki).
Podejrzewając że może trochę są zapowietrzone pojechałem do Kylona i tu stwierdziliśmy ciekawe objawy. Mianowicie na tylnie hamulce wychodzi po korektorze sporo mniejsze ciśnienie (i to bez względu jak by go nie ustawić a robiliśmy to ręcznie), poza tym korektor nie dawał się odpowietrzyć. W każdym bądź razie proces odpowietrzenia został dokończony a ja dodatkowo przyhaltowałem partę razy z piskiem opon i .. jest O. K. :)2
Hamuje bez problemu, jak dawniej (może troszeczkę niżej ale teraz już nie jestem pewien, noga się szybko przyzwyczaja).
Co do tego mniejszego ciśnienia Paweł twierdził, że tak było od początku (może korektor jest do du..żej wymiany ?) ale mimo wszystko dawało się zablokować tylnie koła. Więc może to ta inna charakterystyka pompy ? Albo korektor ? Nie wiem.. może wywalić korektor i dać trójnik ?
Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę

Awatar użytkownika
Fox
Posty: 373
Rejestracja: pt mar 14, 2003 10:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fox » pn gru 19, 2005 3:48 pm

zbig pisze:.. może wywalić korektor i dać trójnik ?
Taki zabieg przerabiałem u siebie w białej Tarocie (równolegle z Mańka Hilem). Do tej pory Maniek i "nowy" właściciel Taroty pycą bez korektora i z tego co wiem sobie bardzo chwalą. Auto staje jak na zawołanie ... Tylko do tej pory nie wiem czy korektor nie robi przy okazji "czegoś dobrego" w układzie hamulcowym.
Wszyscy jesteśmy psychiczni - tylko nie wszyscy zdiagnozowani ...

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pn gru 19, 2005 3:56 pm

zbig pisze:
Kosiarz pisze:Unikasz prezentacji.... :)21
Nie, no skąd.. :o :D
Kosiarz pisze: Jeżeli założysz 35-tki, może się okazać, że elementy układu napędowego (sprzęgło, skrzynia i reduktor), które są zdecydowanie delikatniejsze niż w Parcholu, mogą klękać dużo szybciej.
Moim zdaniem musisz koniecznie poszukać mniejszych przełożeń głównych.
Zdaję sobie z tego sprawę, tylko skąd wziąść więcej niż 4.625 ? :o
Kosiarz pisze: Nie wspominam już o tym, że samochód zdecydowanie będzie "za szybki" w terenie i powiększy się jeszcze "turbo dziura"
Siwy
Planuję zmienić przełożenie reduktora, do tej pory powstrzymywało mnie zbyt duże przełożenie trybów Calmini (1:3,95).
A wolniejszego nikt nie ma, żeby próbować zamówić muszę mieć drugi (nawet padnięty) reduktor... :roll:
Zbigu jak chcesz mam dobry redyktor tylko od tyrrana , wyglądają podobnie , leży u mnie od dłuższego czasu mogę Ci go wypożyczyć cobyś nie musiał kupowac .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości