Pomóżcie nowemu!!

G, Unimog

Moderator: Mroczny

maxkacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt gru 30, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia

Pomóżcie nowemu!!

Post autor: maxkacz » pt gru 30, 2005 10:59 pm

Witam
Mam następujący problem otóż mam GE 230 79 r. produkcji(najdłuższa wersja) i potrzebuje przerobić na diesla. Czy dało by sie to zrobić nieprzekładając mostów i jakie silniki by najlepiej pasowały? Myślałem o jakimś silniku ze sprintera. Co radzicie?
Moje śliczności: 116 350 sel, GD 300, GE 230, 124 coupe

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt gru 30, 2005 11:09 pm

Mus poczekać aż wrócą do siebie i na forum po zmaganiach noworocznych miłośnicy i sympatycy warzywnioków :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » sob gru 31, 2005 12:59 am

Poszperaj po tym dziale...napewno bylo wiele razy :D
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob gru 31, 2005 11:08 am

mostów to pewnie i mozesz nie przekładac :) Tylko przełożenia w mostach 2.3 benzyna miało w okolicach 5.ileś:1 więc przy wolnoobrotowym dieslu bedzie wolno troche jechało. Ale, pociesze cie że 300D ma przełozenia 4.9:1, wiec jeśli bedziesz miał duzo kucy i mało obrotów to wtedy żeby jechało troche szybciej warto bedzie jednak te przełożenia zmienić (same dyfry)

a o silnikach to juz tu mnustfo napisano, trzeba szukac
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 31, 2005 1:23 pm

2.9TD od Sprinta to chyba najlepszy silnik do G jaki znam. Można go wykorzystać ze skrzynią 5 od 123 tylko jest słabawa ale co nadbieg to nadbieg. Silnik sprawuje się miodnie ma uciąg lokomotywy, jakbyś wymotował WasteGate z turbiny to na małych kołach wciska w fotel.
Dla mnie rewelka. A włożenie to to prościzna, gorzej z poprowadzeniem IC i resztą syfilisu.

eeeee i takie tam pierdoły. Włoż i delektuj się.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pn sty 02, 2006 9:58 am

a można to zobaczyć włozone w gdzieś w wawce?
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn sty 02, 2006 12:13 pm

Krecik pisze:mostów to pewnie i mozesz nie przekładac :) Tylko przełożenia w mostach 2.3 benzyna miało w okolicach 5.ileś:1 więc przy wolnoobrotowym dieslu bedzie wolno troche jechało. Ale, pociesze cie że 300D ma przełozenia 4.9:1, wiec jeśli bedziesz miał duzo kucy i mało obrotów to wtedy żeby jechało troche szybciej warto bedzie jednak te przełożenia zmienić (same dyfry)

a o silnikach to juz tu mnustfo napisano, trzeba szukac
Tylko 240GD ma wolniejsze dyfry 5,1 i wały cieńsze na 5 srub 2,3 i 2,8 3,0D maja 4,6 bodajże i raczej żadnych mostów nie musisz wymieniac. Jeżeli masz ten nowszy model 230tki z czarną obudowa pokrywy zaworów to podpasujesz nowsze silniki nawet do dej samej skrzyni biegów od 124 czy sprintera , przerabianie miski masz murowane .

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn sty 02, 2006 2:09 pm

Można zobaczyć w Bałymstoku. W Waffce jeździ laweta MB508 z włożonym takim silnikiem i cieżko ją do 130 dorwać osobówką.

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pomóżcie nowemu!!

Post autor: nord » pn sty 02, 2006 7:28 pm

maxkacz pisze:Witam
Mam następujący problem otóż mam GE 230 79 r. produkcji(najdłuższa wersja) i potrzebuje przerobić na diesla. Czy dało by sie to zrobić nieprzekładając mostów i jakie silniki by najlepiej pasowały? Myślałem o jakimś silniku ze sprintera. Co radzicie?
Cześć,
naprawdę dobra rada : poszukaj we wcześniejszych postach, był juz ten temat wielokrotnie wałkowany. Z moich obserwacji problemu wynika :
- im więcej wiesz z postów tym mniejsza ochota na jakąkolwiek przeróbkę
- podpowiedzi często ( i nie wynika to ze złej woli czy niewiedzy) mogą i są wykluczające siebie nawzajem .Przykład : czy przekładać przekładnie mostów. Kilka różnych podpowiedzi a każda prawie dobra. Lecz są to informacje cząstkowe - nie wiadomo jaką skrzynię będziesz miał, jaką masz, jaki rozmiar kół, do offroadu czy na drogę?
- sprawa przekładki nie sprowadza się tylko do przełożeń, miski olejowej, skrzyni biegów. Nie będę pisał do czego jeszcze, bo to wynikać może z różnych rozwiązań jakie wybierze ten, który się za to weźmie i czym dysponuje.

Temat ten powraca jak bumerang. Może ktoś z kolegów którzy NAPRAWDĘ
przebrnęli przez taką przeróbkę poda rozwiązanie -np. zastosowałem taki silnik z taką skrzynia, takim mostem, z takimi kołami - co z tego wyszło, co tzreba było zmienić/przerobić.
Może poleci siebie lub warsztat na P.W.

Życzę cierpliwości,
NORD

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: Pomóżcie nowemu!!

Post autor: rudypajero.koszalin » pn sty 02, 2006 9:27 pm

nord pisze:
maxkacz pisze:
Temat ten powraca jak bumerang. Może ktoś z kolegów którzy NAPRAWDĘ
przebrnęli przez taką przeróbkę poda rozwiązanie -np. zastosowałem taki silnik z taką skrzynia, takim mostem, z takimi kołami - co z tego wyszło, co tzreba było zmienić/przerobić.
Może poleci siebie lub warsztat na P.W.

Życzę cierpliwości,
NORD
to co szacowny kolega napisal to swieta prawda !
ja przerobilem ten temat ale zrobilem syfa na mostach od 240d(5.2:1) 35"simex lift 4"+2"bodylift wychlastana buda z tylu plastik z przodu starowski mechanik + na tyl elektryk i sprinter pod maska .
efekt jest taki :bloto po pachy a onjedzie ale na trasie 120 max i troche nie stabilny za to do setki nic niema szansy aby go dopasc tylko czy chodzi ci o cos takiego ?
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

maxkacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt gru 30, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia

Post autor: maxkacz » wt sty 03, 2006 4:32 pm

Dzieki za podpowiedzi ale zgodze sie z Nordem. Poszperałem o przeróbkach i faktycznie coraz bardziej mi sie odechciewa. A silnik chciałem przerobić na diesla bo mam dostęp do taniej ropy a tym autem bede raczej jezdzil na codzień. Cóż naszczęście jest założona instalacja gazowa. Jak kogoś interesuje to mam ciekawy patent aby zrobić z długiej Gelandy 8 osobowy wóz i upchać jeszcze butle od instlacji gazowej żeby nieprzeszkadzała
Moje śliczności: 116 350 sel, GD 300, GE 230, 124 coupe

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » wt sty 03, 2006 9:34 pm

maxkacz pisze:Cóż naszczęście jest założona instalacja gazowa. Jak kogoś interesuje to mam ciekawy patent aby zrobić z długiej Gelandy 8 osobowy wóz i upchać jeszcze butle od instlacji gazowej żeby nieprzeszkadzała
A jak Ci się spisuje ten gaz w geli? Ja założyłem do swojej 230GE LPG w lecie. W sumie jestem zadowolony. Osiągi oczywiście gorsze niż na benzynie, ale można ją rozbujać do 120km/h przy 5 biegowej skrzyni i kołach 16" 235/50. Spalanie przy codziennej jeździe 14-20 l/100 km. Problemem jest jedynie rozruch silnika na gazie przy niskich temperaturach. Pracuje nierównomiernie i ma zbyt niskie obroty. Regulacja nic nie daje. Rozruch na benzynie bez problemowy, lecz przy przejściu na gaz zaczyna się dławić i gaśnie. Prawdopodobnie jest to skutkiem podawania silnikowi do spalenia gazu i benzyny, która wtryskiwana jest jeszcze przez jakiś czas po wyłączeniu pompy przez akumulator ciśnienia ukł. paliwowego.
Może ma ktoś na to patent ?

Pozdrawiam.
NORD

maxkacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt gru 30, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia

Post autor: maxkacz » wt sty 03, 2006 10:30 pm

Gaz mam juz 2 lata i tez mialem problem z rozruchem ale na benzynie i tez przy przejsciu gas lecz u mnie jest gaznik i to przez niego byly te problemy ( mechanik go wyczyscil i wyregulowal) i problem znikl. A autko wg mnie sprawuje sie super po zrobieniu gaznika niezawiodl mnie nigdy, spalanie mi wychodzi takie jak u ciebie, mam go na podobnych oponach ale skrzynia czwórka. Na gazie czuć niedostatek mocy w terenie na trasie daje rade tylko to V max - 120 :(
Moje śliczności: 116 350 sel, GD 300, GE 230, 124 coupe

maxkacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt gru 30, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia

Post autor: maxkacz » śr wrz 20, 2006 4:07 pm

Sorry za refesh ale mam pytanie: Mam 300 diesla w G krótkiej(ta 300 od 123 mercedesa) chce wrzucic 2.9 od spirntera i tu moje pytanie czy trzeba skrzynie biegów zmnieniac ?
Moje śliczności: 116 350 sel, GD 300, GE 230, 124 coupe

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr wrz 20, 2006 4:52 pm

a gdzie sprinter ma rozrusznik ?

bo na ogol z tym jest problem
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » śr wrz 20, 2006 9:07 pm

Niestety skrzynke musisz zmienić. Albo sam dekiel jezeli jest taka mozliwość.

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » śr wrz 20, 2006 9:13 pm

Wracając do twoich rozterek, to jezeli jest to auto z silnikiem na wtrysku to powinno miec mosty 4.88 wtedy mozna sie pokusić o włozenie diesla z 5tką skrzynką ( pod warunkiem ze 5 jest nadbiegiem) i wtedy to nawet przyzwoicie pojedzie . Pod warunkiem ze włozysz coś co bedzie mialo ponad 120KM.
Jezeli natomiast auto ma silnik na gazniku to mosty 5.33 do diesla raczej za wolne chyba ze z oponami 36" ale wtedy to ........... i tu mozna napisać wszystko.

Kefir
 
 
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 30, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kefir » śr wrz 20, 2006 9:27 pm

Michal PUCH pisze:Niestety skrzynke musisz zmienić. Albo sam dekiel jezeli jest taka mozliwość.
dokladnie tak :wink:
...G...

semenmp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 2:33 pm
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: semenmp » czw sty 11, 2007 10:41 am

Witam. Nord mam ten sam problem z gazem i benzyną , jak sobie poradzisz to napisz jak . jestem bardzo ciekaw.

Awatar użytkownika
mirekk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2003 1:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mirekk » czw sty 11, 2007 4:10 pm

Widzę, że temat gazu w G jest ciągle niezgłębiony. Ja miałem w „MARIANIE” (230 G rocznik 81, silnik benzyna na „bardzo tradycyjnym” gaźniku, opony 235x85x16) na początku instalację holenderską i to było cacy. Odpalał bez względu na temperaturę, spalał na poziomie 20 l/100. Niestety reduktor się „skończył” i musiałem wymienić go na włoski, I TU ZACZEŁY SIĘ SCHODY. Mam nadzieje, że po jeszcze niestety trwającym remoncie kapitalnym całego MARIANA dojdę z tym do ładu za pomocą jakiegoś „sprytnego specjalisty”
W poscie maxkacz – a jest mowa o „niewidocznym zamontowaniu butli z gazem „ .
Mam co prawda wersję krótką, ale może masz jakieś ciekawe pomysły, które mógł bym wykorzystać.
"MARIAN" 230G

semenmp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 2:33 pm
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: semenmp » wt lut 13, 2007 10:20 am

powiem tak problem gaśniecia przy przejściu na gaz znił od kąd zaczołlem odpalać od razu na gazie ( stara centralka) a nawet gdyby nie dało rady ( zima) to przy przejściu przytrzymuje na wwysokich obrotaach przez jakieś 1 min i jest spoko. innym wyjściem jest odcięcie pompy paliwowej po przejściu na gaz ale to zaszkodzi wtryskom, lepiej rozgrzac na benzyce przy okazji czyszcząc wtryski
pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości