LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » czw sty 12, 2006 1:13 pm
Ktos, gdzies kiedys mowil mi, iz jeden z operatorow komorkowych od obslugi swojej sieci zaopatrzyl sie w Hillux'y - kupione w Polsce w salonie, ktore wedlug zeznan owego goscia mialy byc wyposazone w dwa akumulatory i dwa alternatory - dwa akumulatory to jeszcze moge zrozumiec, natomiast mam powazne watpliwosci co do dwoch alternatorow.
-
Miras M
-

- Posty: 845
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
- Lokalizacja: lubelskie
Post
autor: Miras M » czw sty 12, 2006 1:33 pm
Mam Toyote z POLKOMTELU i ma dwa akumulatory i jeden alternator, rocznik 97 starsza buda
A tak z ciekawości ktoś wie ile kilometrów rocznie robią tam tymi Toykami?

same starocie
-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » czw sty 12, 2006 3:12 pm
Miras M pisze:Mam Toyote z POLKOMTELU i ma dwa akumulatory i jeden alternator, rocznik 97 starsza buda
A tak z ciekawości ktoś wie ile kilometrów rocznie robią tam tymi Toykami?

To bylo utrzymanie sieci - 120 140 kkm rocznie
-
Bartas

- Posty: 2215
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartas » czw sty 12, 2006 3:19 pm
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw sty 12, 2006 11:13 pm
Nie przesadzaj - zapniesz reduktor i pojedzie

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Maniek

- Posty: 2107
- Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Maniek » pt sty 13, 2006 2:38 am
dwa akumulatory to normalne - dwa alternatory???? pierwsze słyszę

coś będzie....
-
kpeugeot
-

- Posty: 5558
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kpeugeot » pt sty 13, 2006 6:30 am
dobra a po co dwa aku w hiluxie???? - bo to mnie też ostatnio zaczeło zastanawiać?
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
-
rtrwoga
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pt lut 25, 2005 6:30 pm
- Lokalizacja: ze skarpy
Post
autor: rtrwoga » pt sty 13, 2006 9:49 am
dla awaryjnego podtrzymania zasilania sieci telefonicznej

bałwan bałwanowi wilkiem ..........życie to podróż ,a nie osiaganie celu ...PATOLGIA...
-
zbig
-

- Posty: 3325
- Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: zbig » pt sty 13, 2006 10:52 am
kpeugeot pisze:dobra a po co dwa aku w hiluxie???? - bo to mnie też ostatnio zaczeło zastanawiać?
Dywersyfikacja..

Jak to mówią: z każdym dniem nieuchronnie wzrasta liczba osób, które mogą mnie pocałować w dupę
-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » pt sty 13, 2006 1:11 pm
kpeugeot pisze:dobra a po co dwa aku w hiluxie???? - bo to mnie też ostatnio zaczeło zastanawiać?
Nie wiem jak w Hilluxach ale w Transitach byl to kiedys standard w wersjach skandynawskich.
-
Mich
-

- Posty: 247
- Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mich » pt sty 13, 2006 1:15 pm
kpeugeot pisze:dobra a po co dwa aku w hiluxie???? - bo to mnie też ostatnio zaczeło zastanawiać?
do rozruchu, wydaje mi się że na czs rozruchu są spinane na 24 V
-
Klamer

- Posty: 1927
- Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: POWSIN
Post
autor: Klamer » pt sty 13, 2006 2:32 pm
Mich pisze:kpeugeot pisze:dobra a po co dwa aku w hiluxie???? - bo to mnie też ostatnio zaczeło zastanawiać?
do rozruchu, wydaje mi się że na czs rozruchu są spinane na 24 V
mysle ze bardziej chodzi o prad rozruchu...
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pt sty 13, 2006 6:53 pm
Mich pisze:kpeugeot pisze:dobra a po co dwa aku w hiluxie???? - bo to mnie też ostatnio zaczeło zastanawiać?
do rozruchu, wydaje mi się że na czs rozruchu są spinane na 24 V
Nie , rozrusznik jest jak najbardziej 12 V , akumulatory nie sa spinane w ten sposob. Zreszta one sa caly czas spiete , ale tak , ze daja 12 V.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Mich
-

- Posty: 247
- Rejestracja: wt kwie 15, 2003 3:32 am
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mich » pt sty 13, 2006 8:36 pm
Zun pisze:Mich pisze:kpeugeot pisze:dobra a po co dwa aku w hiluxie???? - bo to mnie też ostatnio zaczeło zastanawiać?
do rozruchu, wydaje mi się że na czs rozruchu są spinane na 24 V
Nie , rozrusznik jest jak najbardziej 12 V , akumulatory nie sa spinane w ten sposob. Zreszta one sa caly czas spiete , ale tak , ze daja 12 V.
faktycznie , dzisiaj sprawdziłem układ biegunów akumulatorów
-
konefi
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 9:30 pm
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Post
autor: konefi » pt sty 13, 2006 9:39 pm
napewno odpinasz jeden aku.i palisz bez problemów.tak ze o złoczeniu nie ma mowy(24v)
NISSAN PATROL 2.8 Y61
-
maxi
-

- Posty: 116
- Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:43 pm
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Post
autor: maxi » pt sty 13, 2006 10:05 pm
Te dwie baterie masz po to by zapewnic dostatecznie wysoki pradu przy rozruchu (wtaz z zapasem) poza tym masz tez rozwiazany problem z zasilaniem

wyciagarki wrazie czego zakładasz mocniejszy alternator
Każdego należy wysłuchać nie ze wszystkim musisz się zgadzać
-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » pt sty 13, 2006 11:52 pm
czy jak sobie wstawie drugie aku to jak by AH sie dodają

a alternator je pociągnie

-
Maiki

- Posty: 579
- Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:55 am
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: Maiki » sob sty 14, 2006 10:34 am
Alternator ma za zadanie zrównoważyć zużycie prądu przez urządzenia zamontowane w aucie, czyli przy normalnym użytkowaniu spokojnie utrzyma w naładowaniu 2 akumulatory.
Natomiast jeżeli dołozysz urządzeń (np. wyciągarkę) i zużycie prądu gwałtownie wzrośnie to 2 aku pozwolą pracować wyciągarce dłużej niż 1 ale alternator już ich nie naładuje.
GR Y61 3.0di w trakcie motania
-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » sob sty 14, 2006 11:44 am
Chaos pisze:czy jak sobie wstawie drugie aku to jak by AH sie dodają

a alternator je pociągnie

no zalezy jak podlaczysz. bo jak szeregowo to volty z kolei sie dodaja

tez fajnie, rozrusznik szybciej kreci

-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » sob sty 14, 2006 12:25 pm
maiki --> ale jak wyłączysz prądożerne urzadzenie to alternator załaduje 2 no nie

?
chiquito----> no przecie że równolegle

mam taką małą dresiarską dyskoteke na pokładzie i zastanawiałem się nad drugim aku do niej

bierze prawie jak wyciągarka na niskim obciążeniu

-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » sob sty 14, 2006 12:35 pm
Chaos pisze:maiki --> ale jak wyłączysz prądożerne urzadzenie to alternator załaduje 2 no nie

?
chiquito----> no przecie że równolegle

mam taką małą dresiarską dyskoteke na pokładzie i zastanawiałem się nad drugim aku do niej

bierze prawie jak wyciągarka na niskim obciążeniu

bez sensu. pojemnosc powinna byc dostosowana do wydajnosci alternatora. a jak sprawdzales ile bierze? rozladowuje sie aku jak masz to gowno wlaczone?

-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » sob sty 14, 2006 12:42 pm
nie jeszcze nie dopuściłem do rozładowania ale wskazówka od ładowania tańczy jeszcze przy 2k obrótów, dopiero powyżej 2000 jest stabilnie
a pobór ma ---->60A bezpiecznik pali 90A trzyma więc sądze ze będzie to gdzieś wypadkowa między tymi dwoma wartosciami, mam zamiar za jakiś bliżej nieokreślony czas przemnożyć ilość sprzętu przez 2

i myśle że 150A będzie dość realne

-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » sob sty 14, 2006 12:48 pm
Chaos pisze:nie jeszcze nie dopuściłem do rozładowania ale wskazówka od ładowania tańczy jeszcze przy 2k obrótów, dopiero powyżej 2000 jest stabilnie
a pobór ma ---->60A bezpiecznik pali 90A trzyma więc sądze ze będzie to gdzieś wypadkowa między tymi dwoma wartosciami, mam zamiar za jakiś bliżej nieokreślony czas przemnożyć ilość sprzętu przez 2

i myśle że 150A będzie dość realne

dobra ale moim zdaniem jesli alternator bedzie za slaby w stosunku do pojemnosci to nie doladuje do konca aku nawet jak wylaczysz to swoje umcyk umyck. jak sie myle to niech mnie ktos poprawi.
-
Chaos
-

- Posty: 1243
- Rejestracja: pt paź 22, 2004 1:55 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Chaos » sob sty 14, 2006 12:54 pm
własnie się tego obawiam

trzeba będzie przełącznik zrobić raz loadnig numer 1 raz numer 2

lubie głośno, ale muzyczka troszke cięższa niż umcyk umcyk

-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » sob sty 14, 2006 2:21 pm
Chaos pisze:własnie się tego obawiam

trzeba będzie przełącznik zrobić raz loadnig numer 1 raz numer 2

lubie głośno, ale muzyczka troszke cięższa niż umcyk umcyk

tez myslalem o takim przelaczniku

ale u mnie alternator to malutko daje, oj malutko

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości