Rozstaw śrub
Moderator: Marcin-Kraków
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Rozstaw śrub
Szukam i szukam , i nie mogę znależć! Blazer 1999r Chermol podaje rozstaw 6,139,7 z otworem 111 . Mój ma natomiast 5 śrub i otwór znacznie mniejszy! Przeglądałem forum i są sprzeczne info jest podany wymiar bmw i wymiar jeepa . Jak jest naprawdę rostaw śrub?
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Już nic z tego nie rozumiem! Czy nikt tu nie zagląda , czy może nikt nie wie jaki jest rozstaw!!!
? Jak się wyciaga koło zapasowe? Czy może ktoś wie gdzie można zrobić wieszak na zapas , na klapę? Taki jak np. w ML-u! Kupiłem tez wózek , ale nie ma na jego temat w necie informacji . Czy jest to taki niespotykany model?

UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Bodzio... uspokój się chłopie. O felgach było i rozstaw śrub jest 1:1 jak w BMW serii 5 (w/g ustaleń Laminy) czyli 5x120 mierząc po przeciwległych szpilkach i to by się zresztą zgadzało - na pewno nie jest to rozmiar Jeepa albowiem mam felgi od Jeepa XJ/YJ i nie pasują do S-10. Jak nie masz zaspawanych pod prawym narożem samochodu nakrętek to nie będziesz miał do czego przykręcić stelaża na zapas i koło będziesz musiał wozić w środku. Po prostu albo auto jest to niego przystosowane albo nie i kropka. Poza tym konstrukcja tego badziewia jest taka, że opuszcza się cały róg karoserii i jest to do bani - Plakiet tez miał koło na stelażu ale zdjął.
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Boris! Jestem spokojny jak osesek . Co do rozstawu no własnie: jeden pisze rozstaw jeep , drugi bmw. Po prostu ściągnę kółko i sobie dokładnie zwymiaruję! Chciałem kupić jakieś ładne alu i nie bardzo wiedziałem co zamówić! Co to znaczy , że opuszcze się cały róg karoserii? Czyżby ciężar koła powodował odkształcanie nadwozia? Jeżeli tak to faktycznie BADZIEWIE!!! Ale co tam po amerykańcach mozna innego się spodziewać? Trochę mnie ten wózek rozczarowuje i przypuszczem , że długo nim nie pojeżdżę . No ! Ale mogę się mylić!!!boris.blank pisze:Bodzio... uspokój się chłopie. O felgach było i rozstaw śrub jest 1:1 jak w BMW serii 5 (w/g ustaleń Laminy) czyli 5x120 mierząc po przeciwległych szpilkach i to by się zresztą zgadzało - na pewno nie jest to rozmiar Jeepa albowiem mam felgi od Jeepa XJ/YJ i nie pasują do S-10. Jak nie masz zaspawanych pod prawym narożem samochodu nakrętek to nie będziesz miał do czego przykręcić stelaża na zapas i koło będziesz musiał wozić w środku. Po prostu albo auto jest to niego przystosowane albo nie i kropka. Poza tym konstrukcja tego badziewia jest taka, że opuszcza się cały róg karoserii i jest to do bani - Plakiet tez miał koło na stelażu ale zdjął.
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
z tego co mi wiadomo to ML ma stelaz mocowany nie do naroznika tylko od spodu do karoserii wiec moze sproboj zrobic cos na to podobienstwobodek1 pisze: Taki jak np. w ML-u!
http://www.4x4abc.com/ML320/ml320_M4.html
ZG 5.2 96r.
- bieniek123
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: wt sty 13, 2004 3:22 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Znalazlem cos takiego...
http://img33.imageshack.us/img33/6346/kolo10wl.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/6346/kolo10wl.jpg
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Boris! Na zewnątrz nic nie mam zaślepionego , ale może być tak , że pod tapicerką od wewnątrz są przyspawane nakrętki . Rozbiorę i sprawdzę . Ja mam koło pod spodem auta nie w bagażnku! Coś tam już podpatrzyłem i prawdopodobnie pod tablicą rej. jest miejsce i korbką się opuszcza . Też sprawdzę . Co do rozstawu śrub to nie jest to ani jeep , ani tym bardziej bmw . Rozstaw wynosi 115 mm , a otwór centrujący 70mm . Jeep ma 114,3 , a bmw 120 .
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
Źle mierzysz. My też źle mierzyliśmy i dlatego masz podane błędne informacje we wcześniejszych postach.
S10 ma rozstaw 5x4,75" = 5x120,65 (czyli nie dokładnie taki jak bmw, ale może będzie pasowało - ja jeszcze nie sprawdzałem)
Tutaj masz pokazane jak się mierzy rozstaw w pięciośrubowych felgach (to nie reklama, tylko akurat rysunek przypasował):
http://cgi.ebay.de/Alufelgen-ALCOA-15x1 ... dZViewItem
S10 ma rozstaw 5x4,75" = 5x120,65 (czyli nie dokładnie taki jak bmw, ale może będzie pasowało - ja jeszcze nie sprawdzałem)
Tutaj masz pokazane jak się mierzy rozstaw w pięciośrubowych felgach (to nie reklama, tylko akurat rysunek przypasował):
http://cgi.ebay.de/Alufelgen-ALCOA-15x1 ... dZViewItem
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Dzięki za instrukcje , ale jednak dobrze mierzę . Samochód z grudnia 1999r. - to może ma własnie jakieś znaczenie i rozstaw jest inny. Dokładne pomiary : 115 , otwór centralny 70 . Byłem nawet u walkanizatora z nadzieją , że coś do przymiarki będzie miał , ale niestety . Też mi zmierzył 115 . Mam fele od jeepa z wymiarem 114,3 i prawie , prawie wchodzą . 1000% , że rozmiar jest 115!!! Miałem kiedyś takiego mechanika , który na rozstaw jeepa wsadził fele od mesia 123 albo 124 . Już nie pamiętam. Też prawie pasowały , ale żeby to prawie wyeliminować to wziął młotek kilka razy walnął każdą szpilkę do wewnątrz i już pasowały!!! Zgroza. To taka mała dygresja . Aha. Felgi mam 7x15 z ET 50 czyli są wsunięte do środka auta i ten samochód wygląda jak kusa koza . Małe koła , napuszone nadkola = KUPA . Trzeba to zmienić , ale nigdy bym nie przypuszczał , że ustalenie wymiarów otworu w tym aucie to taki problem . W zasadzie gdziekolwiek dzwonię to zawsze jest duże zdziwienie: "Panie! Co to za auto?" Fajnie , że jest ich tak mało , ale z drugiej strony to duży problem .plakiet pisze:Źle mierzysz. My też źle mierzyliśmy i dlatego masz podane błędne informacje we wcześniejszych postach.
S10 ma rozstaw 5x4,75" = 5x120,65 (czyli nie dokładnie taki jak bmw, ale może będzie pasowało - ja jeszcze nie sprawdzałem)
Tutaj masz pokazane jak się mierzy rozstaw w pięciośrubowych felgach (to nie reklama, tylko akurat rysunek przypasował):
http://cgi.ebay.de/Alufelgen-ALCOA-15x1 ... dZViewItem
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
Skoro dobrze mierzysz, to po co pytasz jaki masz rozstaw jak już go znasz 
Problem z felgami jest - to prawda
Może gdzieś tu znajdziesz coś interesującego:
http://www.s10blazers.com/index.htm
http://www.s10extremist.org/index2.htm
http://www.s10planet.com/
http://www.s-seriesforum.com/

Problem z felgami jest - to prawda

Może gdzieś tu znajdziesz coś interesującego:
http://www.s10blazers.com/index.htm
http://www.s10extremist.org/index2.htm
http://www.s10planet.com/
http://www.s-seriesforum.com/
tu jest podany BLEDNY sposob pomiaru... najlep[iej mierzyc przyrzadem u wulkanizatora, jesli takiego nie mamy to mierzy sie od srodka jesnej sruby do srodka osi symetrii stycznej to dwoch przeciwleglych srub..... porabane i kosztowal mnie ten blad zakup kompletu nie pasujacych felgplakiet pisze:Źle mierzysz. My też źle mierzyliśmy i dlatego masz podane błędne informacje we wcześniejszych postach.
S10 ma rozstaw 5x4,75" = 5x120,65 (czyli nie dokładnie taki jak bmw, ale może będzie pasowało - ja jeszcze nie sprawdzałem)
Tutaj masz pokazane jak się mierzy rozstaw w pięciośrubowych felgach (to nie reklama, tylko akurat rysunek przypasował):
http://cgi.ebay.de/Alufelgen-ALCOA-15x1 ... dZViewItem

w skrucie jesli mierzac odleglosc srodka otyworu jednej sruby od przeciwleglej.... i wychodzi ci 115mm... to masz rozstaw 120mm..
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
i jak w feldze od bmw zmierzysz rozstaw w taki sposob ja to robisz do tej pory to wyjdzie ci 115bodek1 pisze:Boris! Na zewnątrz nic nie mam zaślepionego , ale może być tak , że pod tapicerką od wewnątrz są przyspawane nakrętki . Rozbiorę i sprawdzę . Ja mam koło pod spodem auta nie w bagażnku! Coś tam już podpatrzyłem i prawdopodobnie pod tablicą rej. jest miejsce i korbką się opuszcza . Też sprawdzę . Co do rozstawu śrub to nie jest to ani jeep , ani tym bardziej bmw . Rozstaw wynosi 115 mm , a otwór centrujący 70mm . Jeep ma 114,3 , a bmw 120 .

Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
co do mocowania kola - to tez sie zastanwiam nad zrobieniem stelazu na tyl auta. Moge wziac stelaz oryginalny taki jak mial Plakiet - ale wiadomo - trzebaby rozebrac auto i wspawac wzmocnienia w slupek bo sie rozjedzie. Widzialem jak to bylo fabrycznie zamontowane i nie wzbudzilo to mojego zaufania - po prostu druga warstawa blachy w narozniku i dwa profile z nakretkami. Czy to sie obwiesza w miare czasu - nie wiem - moj kolega ktory mial to w aucie mial wypadek i za krotko uzytkowal auto. Ja chce sobie zrobic z nierdzewki mocowanie do kola - cos w stylu tego ML to dobry pomysl - myslalem zeby sie przymocowac do belki od haka - wtedy powinno byc - kwestia wygiecia rur i iich estetyka - to juz indywidualny wybor w zaleznosci od gustu. Generalnie czuje ze kupie troche rur z kwasowki i bede sie bawic w wielkiego gietacza 
Bodek - strasznie szybki jestes - na forum chevy jest kilka osob i nie odpisuja tak szybko jak na innych forach
Co do kola - tak jest opuszczanie bo kolo jest na stelazu pod wozem - jak otworzysz schowek na lewarek - to powinies miec taka amerykanska instrukcje dla idiotow co i jak lacznie z tym jak wlozyc lewarek z powrotem. Acha - lewarek jest po lewej stronie z tylu bagaznika - trzeba odpiac zatrzaski i scignac caly plastikowy boczek - to tez nie jest takie oczywiste jakby sie wydawalo
Napisz co jeszcze cie rozczarowuje - chetnie wymienie opinie. Generalnie ja tez mam momenty ze cos mnie wkurza - ale potem pojezdze troche..... i juz jest dobrze

Bodek - strasznie szybki jestes - na forum chevy jest kilka osob i nie odpisuja tak szybko jak na innych forach

Co do kola - tak jest opuszczanie bo kolo jest na stelazu pod wozem - jak otworzysz schowek na lewarek - to powinies miec taka amerykanska instrukcje dla idiotow co i jak lacznie z tym jak wlozyc lewarek z powrotem. Acha - lewarek jest po lewej stronie z tylu bagaznika - trzeba odpiac zatrzaski i scignac caly plastikowy boczek - to tez nie jest takie oczywiste jakby sie wydawalo

Napisz co jeszcze cie rozczarowuje - chetnie wymienie opinie. Generalnie ja tez mam momenty ze cos mnie wkurza - ale potem pojezdze troche..... i juz jest dobrze

Koło zapasowe nijak nie pasuje do tych, na których jeżdżę, bo ma fabryczne wymiary, więc nie potrzebuję go wozić, a stelaż tylko utrudniał otwieranie bagażnika. Ot co 
A poza tym, nie wiem czy tak ma być, czy u mnie coś już jest spieprzone, ale przy mocniejszym pociągnięciu za stelaż widać było jak błotnik delikatnie się odgina.

A poza tym, nie wiem czy tak ma być, czy u mnie coś już jest spieprzone, ale przy mocniejszym pociągnięciu za stelaż widać było jak błotnik delikatnie się odgina.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Ha,ha,ha. Bardzo śmieszneboris.blank pisze:I zaburzenia gastryczne bodko/bieńka zaraz się uspokoją...






UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
lamina pisze:tu jest podany BLEDNY sposob pomiaru... najlep[iej mierzyc przyrzadem u wulkanizatora, jesli takiego nie mamy to mierzy sie od srodka jesnej sruby do srodka osi symetrii stycznej to dwoch przeciwleglych srub..... porabane i kosztowal mnie ten blad zakup kompletu nie pasujacych felgplakiet pisze:Źle mierzysz. My też źle mierzyliśmy i dlatego masz podane błędne informacje we wcześniejszych postach.
S10 ma rozstaw 5x4,75" = 5x120,65 (czyli nie dokładnie taki jak bmw, ale może będzie pasowało - ja jeszcze nie sprawdzałem)
Tutaj masz pokazane jak się mierzy rozstaw w pięciośrubowych felgach (to nie reklama, tylko akurat rysunek przypasował):
http://cgi.ebay.de/Alufelgen-ALCOA-15x1 ... dZViewItem... wierzcie mi.. nauczylem sie jak mierzyc...
w skrucie jesli mierzac odleglosc srodka otyworu jednej sruby od przeciwleglej.... i wychodzi ci 115mm... to masz rozstaw 120mm..
No trochę mi zamieszaleś , ale nie zauważyłem , że na tych rysunkch z pomiarami w przypadku pięciu otworów mierzy się od krawędzi zewnętrznej śruby do osi śruby przeciwległej . Ten rysunek dokładnie to pokazuje . Zmierzyłem w dwóch moich innych autach / audi i vw / i faktycznie tylko mierząc w ten sposób mam wymiary 112 / audi / i 100 / vw/ . Ciekawy tylko , że na mangelsach z pipa 114,3 mam mierząc od osi śruby zewnętrzej do osi przeciwległej . Jutro przywiozę jedną felę z bmw i przymierzę . Być może rzeczywiście się mylę i jest wymiar 120 . Nawet bylo by super bo z dostępnościatakich felg nie ma problemu . Zobaczymy jutro . Po pomiarach i przymiarach odezwę się .
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości