wyciek oleju w Pajero GDI
Moderator: Kosiarz
wyciek oleju w Pajero GDI
Witam
Mam problem i szukam pomysłów i dorady na jego rozwiązanie.
Swego czasu zauważyłem wyciek oleju z silnika. Zawiozłem samochód do mechanika. Wyciek był w "komorze rozrządu". Wymienione zostały uszczelki - simelingi oraz rozrząd. Po przejechaniu 3000 km problem powrócił. Znowu rozbiorka silnika - okazało sie,ze jedna z uszczelek nie była oryginalna. Kolejna wymiana uszczelki na oryginał. Zanim mechanik złożył silnik tzn wszystkie obudowy z rozrządu, silnik pracował przez cały dzien na wolnych obrotach i nie było nic niepokojącego. Po złożeniu i przejachaniu około 2000 km dzisiaj zauważyłem plamę oleju w garażu. Mechanik dzisiaj sie poddał - pomimo tego że przy drugiej naprawie asystował mu facet z ASO Mitschubischi. Powiem szczerze ,że nie wiem co dalej robić. Nie mam zamiaru dolewać oleju co 1000 km, do tego pasek rozrządu się zaolei a to chyba ryzykowne. Dodatkowo zauważyłem, że po włączeniu zimnego silnika wentylator się od razu kręci - to chyba nie jesttypowe?
Czy któryś z kolegów ma może pomysł gdzie może tkwić przyczyna wycieku oleju?
Ja sie nie poddam...
Prosze o pomoc
Sprawa dotyczy Pajero rok 2000 3,5V6 GDI
Baju
Mam problem i szukam pomysłów i dorady na jego rozwiązanie.
Swego czasu zauważyłem wyciek oleju z silnika. Zawiozłem samochód do mechanika. Wyciek był w "komorze rozrządu". Wymienione zostały uszczelki - simelingi oraz rozrząd. Po przejechaniu 3000 km problem powrócił. Znowu rozbiorka silnika - okazało sie,ze jedna z uszczelek nie była oryginalna. Kolejna wymiana uszczelki na oryginał. Zanim mechanik złożył silnik tzn wszystkie obudowy z rozrządu, silnik pracował przez cały dzien na wolnych obrotach i nie było nic niepokojącego. Po złożeniu i przejachaniu około 2000 km dzisiaj zauważyłem plamę oleju w garażu. Mechanik dzisiaj sie poddał - pomimo tego że przy drugiej naprawie asystował mu facet z ASO Mitschubischi. Powiem szczerze ,że nie wiem co dalej robić. Nie mam zamiaru dolewać oleju co 1000 km, do tego pasek rozrządu się zaolei a to chyba ryzykowne. Dodatkowo zauważyłem, że po włączeniu zimnego silnika wentylator się od razu kręci - to chyba nie jesttypowe?
Czy któryś z kolegów ma może pomysł gdzie może tkwić przyczyna wycieku oleju?
Ja sie nie poddam...
Prosze o pomoc
Sprawa dotyczy Pajero rok 2000 3,5V6 GDI
Baju
to jest motor typ 6G74 V6 3.5 litra GDI nie miałem z tym silnikiem doczynienia i nie przypominam sobie aby ktoś na forum ten motor miał. Mało jest użytkowników Pajero III a juz tym motorem to jesteś perełką
Tak czy owak przyczyny wycieków oleju w silnikach są zawsze takie same
• źle zamontowany zimering – podwinięty kołnierz, zamontowany odwrotnie ect ect. Ogulnie rzecz biorąc bład mechanika
• wytarty obudowa, lub wałek, oś i wtedy zimering robi się za mały
• luz wzdłużny na wale, osi ect ect
I w twoim przypadku stawiałbym na dwa ostanie przyczyny czyli jakieś mechniczne z użycie motoru no chyba że mechanik jest do bani

Tak czy owak przyczyny wycieków oleju w silnikach są zawsze takie same
• źle zamontowany zimering – podwinięty kołnierz, zamontowany odwrotnie ect ect. Ogulnie rzecz biorąc bład mechanika
• wytarty obudowa, lub wałek, oś i wtedy zimering robi się za mały
• luz wzdłużny na wale, osi ect ect
I w twoim przypadku stawiałbym na dwa ostanie przyczyny czyli jakieś mechniczne z użycie motoru no chyba że mechanik jest do bani

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: wyciek oleju w Pajero GDI
tam jest wisko -normalne że sie kręci pod uruchomieniu silnika ale dopuki doputy nie nagrzeje sie od chłodnicy możesz je ręka zatrzymać. Jak silink dostnie temperatury to chłodnica garzeje bi metal - załaczy sie sprzęgło w wiatraku i wtedy jak złapiesz ręka to ci może urwacbaju pisze:Witam
Dodatkowo zauważyłem, że po włączeniu zimnego silnika wentylator się od razu kręci - to chyba nie jesttypowe?

BTW jesli auto trzyma stała temperature,w korkach lub podczas dynamicznej jazdy Ci sie nie grzeje, tem nie rośnie to wszytsko jest OK

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Zdarzyło mi się , ze była również pęknięta obudowa w której siedział simering i wyciek był nie po wałku tylko między simeringiem a obudowąEskapada pisze:
Tak czy owak przyczyny wycieków oleju w silnikach są zawsze takie same
• źle zamontowany zimering – podwinięty kołnierz, zamontowany odwrotnie ect ect. Ogulnie rzecz biorąc bład mechanika
• wytarty obudowa, lub wałek, oś i wtedy zimering robi się za mały
• luz wzdłużny na wale, osi ect ect ...

-
-
- Posty: 258
- Rejestracja: wt kwie 19, 2005 8:11 pm
- Lokalizacja: Beskid Niski
Ja miałem (w plaskaczu) ryskę na powierzchni, która współpracuje z uszczelniaczem. Robiłem to (w warsztacie) dwa razy i dopiero przy trzecim zabroniłem składać, dopóki sam nie obejrzę i znalazłem tę ryskę. Wypolerowano to, ale nie wiem, czy naprawa była skuteczna, bo silnik zdechł niedługo z innego powodu.
nie wiem Zbyszku czy sobie zdajesz sprawę ile ten blok kosztujegoszen pisze:może taniej będzie załatwic sobie nowy blokbaju pisze:Dzieki za sugestie tylko jak to zdiagnozować skoro przy chodzącym silniku przez 8 godzin, nic nie wyciekało? chyba pozstaje mi serwis ASO, a to mnie podejrzewam zabije finansowo.
Pozdrawiam

@ Baju powiedz mi co znaczy że motor chodził 8 godzin i nic


Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
oczywiście że ciśninie rośnie wraz ze wzrostem obrotów silnika- raczej wadliwie założony zimeringu bym wykluczył.. nie pozostaje Ci nic innego jak rozberac cały przod aby była dobra widoczność i szukać rysy, pękniecia, ubutku materiału .....ale najpier przypatrz sie dobrze skad ten olej wycieka - ogulnie rzecz biorąc to masz szukanie dziury w całymbaju pisze:Witam
Przez 8 godzin była zdemontowana obudowa rozrządu, i silnik był wlączony na niskich obrotach. Samochód stał na kanale. Mozna było obserwować czy są wycieki i nic a nic się nie pojawiło. Czy ciśnienie oleju rośnie przy wyższych obotach? Problem sie pojawia jak pojeżdzę trochę samochodem.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości