wymiary naprawcze silnika
Moderator: Student
wymiary naprawcze silnika
Witam
potrzebuje pomocy dotyczącej wymiarów czopów wału korbowego dolniaka
chodzi mi o czopy główne jak i o czopy korbowodów
problem mam taki ze wał nominał nóweczka (w wazelinie pergaminie i z plompą) ma mniejsze o ~milimetr średnice czopów korbowodów od wału juz używanego i zastanawiam sie czy przypadkiem nie wychodzily z fabryki nowe wały na np 3-ci szlif...
jakby ktos mial jeszcze jakies info dotyczace tłoków i sworzni
tez mam noweczki ale sa różne. z plamkami z farby w kolorze czerwonym i żółtym. czy to nie sa jakies remontowe? czym sie różnią? które sa które?
potrzebne mi jakies ksiazkowe wymiary
z gory dziekuje za wszelkie info
pozdrawiam
potrzebuje pomocy dotyczącej wymiarów czopów wału korbowego dolniaka
chodzi mi o czopy główne jak i o czopy korbowodów
problem mam taki ze wał nominał nóweczka (w wazelinie pergaminie i z plompą) ma mniejsze o ~milimetr średnice czopów korbowodów od wału juz używanego i zastanawiam sie czy przypadkiem nie wychodzily z fabryki nowe wały na np 3-ci szlif...
jakby ktos mial jeszcze jakies info dotyczace tłoków i sworzni
tez mam noweczki ale sa różne. z plamkami z farby w kolorze czerwonym i żółtym. czy to nie sa jakies remontowe? czym sie różnią? które sa które?
potrzebne mi jakies ksiazkowe wymiary
z gory dziekuje za wszelkie info
pozdrawiam
Tyyy, weź się przejedź do Sulejówka z jaką dobrą kawą i grubym zeszytem na notatki... Zbyszek Ci wszystko powie, a i jeszcze obok niedaleko mój kolega działa co to się w dolnych specjalizuje jak mało kto
vVarsztat@o2.pl
0 889 389 089
To kontakt do Kuby zwanego dalej Qbackiem... powiedz, że ode mnie jesteś jakby co ... może Ci co podpowie.
vVarsztat@o2.pl
0 889 389 089
To kontakt do Kuby zwanego dalej Qbackiem... powiedz, że ode mnie jesteś jakby co ... może Ci co podpowie.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Czy ten dolniak miał pojemność 2120, czy 2447 cm3. Są różnice między dolniakami. Ja kiedyś miałem tego większego i był problem z uszczelkami pod głowicę. Sworzeń czerwony - 21,9900...21,9925 mm, sworzeń żółty - 21,9925...21,9950 mm. Wał korbowy - średnica czopów głównych = 64 (+-) 0,0013 mm, czop korbowy = 51,5 (+-) 0,010 mm. Kolory oznaczają grupy selekcyjne. Ważne, aby wszytkie, np sworznie miały ten sam kolor. Te dane są dla silnika o pojemności 2120 cm3. Mały dolniak ma średnicę tłoka 82 mm. Duży 2-2,5 mm więcej
Jesli nie znajdziesz zadnych napisów to :jesli tłoki sa kierunkowe to na 99%otwory mocowania sworznia nie sa na "srodku" tłoka-Os sworznia tłokowego nie pokrywa sie z równoległa do niej osią synetryczna tłoka.Zmierz z której strony jest wiecej a z której mniej i zaznacz na tłoku.Teraz stajesz przed silnikiemi (twarzą do silnika) wał korbowy kreci sie w prawo to wartosc mniejsza jaką zmierzyłes na tłoku ma byc z LEWEJ strony.Jesli stoisz za silnikiem to bedzie sie krecił w lewo i wartosc mniejsza ma byc z Prawej strony.
W razie potrzeby moge nabazgrac jakis rysunek.
W razie potrzeby moge nabazgrac jakis rysunek.
sworzen jest centralnie na tłoku...
a jezeli nawet ciut jest przesuniety to nie jestem w stanie tego ocenic, mam suwmiarke i różnica jest tak znikoma jak błąd pomiaru...
napisy znalazlem takie:
z lewej strony sworznia: A30 z prawej 62
po drugiej stronie tłoka jest napis "do gory nogami" 20M (troche nieczytelny)
a moze tak mi koledzy podpowiedzą:
trzymając tłok w pionie przód tłoka charakteryzuję sie nacięciem z prawej strony sworznia czy z lewej?
a jezeli nawet ciut jest przesuniety to nie jestem w stanie tego ocenic, mam suwmiarke i różnica jest tak znikoma jak błąd pomiaru...
napisy znalazlem takie:
z lewej strony sworznia: A30 z prawej 62
po drugiej stronie tłoka jest napis "do gory nogami" 20M (troche nieczytelny)
a moze tak mi koledzy podpowiedzą:
trzymając tłok w pionie przód tłoka charakteryzuję sie nacięciem z prawej strony sworznia czy z lewej?
o q..a teraz bede musiał chyba jakiegos dolniaka rozebrac
Miałes racje sworzen jest centralnie
.Popytam "starych" mechaników może oni wiedzą. Oglądałem rysunki poglądowe i wg mnie http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=42
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=50
zaprzeczają temu http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=51 albo to są jakies inne silniki albo ruscy sami nie wiedzą (a mogłem uwazac na lekcjach ruskiego- przynajmniej czytac bym umiał)


http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=50
zaprzeczają temu http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=51 albo to są jakies inne silniki albo ruscy sami nie wiedzą (a mogłem uwazac na lekcjach ruskiego- przynajmniej czytac bym umiał)
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Przyznam sie bez bicia tego nie wiedzialem hyle czolo za taka wiedzeSebastianS pisze:o, ciekawy temat mnie umknął.
Dodam więc z zacięcia dydaktycznego, że sworzeń w tych silnikach jest w tłoku centralnie, a zmniejszenie sił gazowych na ściankę cylindra uzyskano przez przesunięcie osi całego wału korbowego od osi cylindrów.


Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości