MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
KACPERO
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 5:04 pm
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: KACPERO » czw lip 13, 2006 3:50 pm
witam wszystkich
ponieważ słyszałem wiele już opini , więc zwracam się z pytaniem do użytkowników Jeepa :
-
do czego tak na prawde służy i jak go używać , przycisk na desce rozdzielczej "D - OFF" w Grandzie 98r (ZJ)
pozdrawiam

-
Prest
-

- Posty: 1364
- Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
- Lokalizacja: Świdnik
Post
autor: Prest » czw lip 13, 2006 4:10 pm
Tylko go przypadkiem nie naciskaj bo to jest........katapulta

FZJ80
-
KACPERO
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 5:04 pm
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: KACPERO » czw lip 13, 2006 4:14 pm
... acha
tak też myślałem , dobrze że mam szyberdach - to moge sprawdzić

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lip 13, 2006 8:13 pm
OD off to inaczej "Overdrive off", czyli wyłączenie nadbiegu (biegu czwartego). Używa się go, jak się chce wyłączyć nadbieg

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
JGC
-

- Posty: 158
- Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: JGC » czw lip 13, 2006 9:52 pm
Czyli jak chcesz mieć 3 zamiast 4 biegi to sobie wciśnij ten przycisk

ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15
-
Fidodido
- jestem tu nowy...

- Posty: 37
- Rejestracja: czw kwie 27, 2006 10:18 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: Fidodido » czw lip 13, 2006 10:02 pm
Zmienia nieco charakterystykę automatu- wrzuca wyższy bieg przy nieco większych obrotach. Ciut lepsze przyspieszenia przy ciut większym zużyciu benz/gaz/olej itd. Cały cymes w tym ciut...
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw lip 13, 2006 10:07 pm
Fidodido, obawiam się, że się mylisz

Ty mówisz o czymś takim jak guzik "sport"

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » czw lip 13, 2006 10:55 pm
mendelmax pisze:Fidodido, obawiam się, że się mylisz

Ty mówisz o czymś takim jak guzik "sport"

nie na OD lepiej przyspiesza i inaczej skrzynia zmienia biegi

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » czw lip 13, 2006 11:16 pm
Michał_1989 pisze:mendelmax pisze:Fidodido, obawiam się, że się mylisz

Ty mówisz o czymś takim jak guzik "sport"

nie na OD lepiej przyspiesza i inaczej skrzynia zmienia biegi

czyli ODjeżdza..., to skrot od ODjazd

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt lip 14, 2006 8:18 am
Co wy mi tu o innych zmianach biegów

OD off to guziczek który tylko wyłącza nadbieg i nic poza tym. Może w 545RFE jest już inaczej, ale w tych starszych skrzynkach (a o tym mowa) to tylko elektroniczny guverner czwórki. I basta

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
SiMarco
-

- Posty: 158
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
- Lokalizacja: jeep.org.pl
Post
autor: SiMarco » pt lip 14, 2006 8:26 am
A używać go możesz np jeżdżąc po mieście, z prędkością 50-60-70 km/h, wtedy skrzynia jest na pograniczu 3 i 4 biegu i często wachluje między nimi. Żeby zachować sobie wyższe obroty i lepsze przyspieszenie bez zwłoki na kickdown wyłączasz czwórkę. Z przyczepą też będzie lżej. No i skrzynka się nie męczy ciągłymi zmianami, trwałość, temperatura itp.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip
-
KACPERO
- jestem tu nowy...

- Posty: 57
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 5:04 pm
- Lokalizacja: Zgierz
Post
autor: KACPERO » pt lip 14, 2006 8:49 am
i wszystko jasne
bardzo dziękuje za odpowiedz
pozdrawiam

-
Jankes
-

- Posty: 177
- Rejestracja: pn maja 02, 2005 8:14 am
- Lokalizacja: Trójmiasto
Post
autor: Jankes » sob gru 29, 2007 4:01 pm
mendelmax pisze:Co wy mi tu o innych zmianach biegów

OD off to guziczek który tylko wyłącza nadbieg i nic poza tym. Może w 545RFE jest już inaczej, ale w tych starszych skrzynkach (a o tym mowa) to tylko elektroniczny guverner czwórki. I basta

Witam w lexusie sc300 zdecydowanie zmienia charakterystyke zmiany biegów
Jankes GR krótki zaw trail master opony 35 cali MT tel 501 140 885 alarmgaraz@vp.pl
-
JGC
-

- Posty: 158
- Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: JGC » czw sty 03, 2008 11:19 pm
tak mi sie wydaje że jak wciśnie sie ten guzik to chyba obroty troche wzrastają,
sprawdze w swoim
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » czw sty 03, 2008 11:44 pm
Jankes pisze:w lexusie sc300 zdecydowanie zmienia charakterystyke zmiany biegów
KACPER pisze:w Grandzie 98r (ZJ)
Podziękowali brawami...

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
mdsuperstar
- jestem tu nowy...

- Posty: 19
- Rejestracja: pn mar 27, 2006 5:25 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: mdsuperstar » pn sty 14, 2008 3:34 pm
O/D wciskam jak jeżdze sobie po szutrach na przykład na 4H, zdecydowanie poprawia zachowanie samochodu.
TJ '05 - stock
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości