przycisk na konsoli "O/D OFF"

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

KACPERO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn cze 19, 2006 5:04 pm
Lokalizacja: Zgierz

przycisk na konsoli "O/D OFF"

Post autor: KACPERO » czw lip 13, 2006 3:50 pm

witam wszystkich
ponieważ słyszałem wiele już opini , więc zwracam się z pytaniem do użytkowników Jeepa :

- do czego tak na prawde służy i jak go używać , przycisk na desce rozdzielczej "D - OFF" w Grandzie 98r (ZJ) ?? ?? ??

pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika
Prest
 
 
Posty: 1364
Rejestracja: czw lip 29, 2004 7:18 am
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Prest » czw lip 13, 2006 4:10 pm

Tylko go przypadkiem nie naciskaj bo to jest........katapulta :)21
FZJ80

KACPERO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn cze 19, 2006 5:04 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: KACPERO » czw lip 13, 2006 4:14 pm

... acha :)4
tak też myślałem , dobrze że mam szyberdach - to moge sprawdzić :D

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw lip 13, 2006 8:13 pm

OD off to inaczej "Overdrive off", czyli wyłączenie nadbiegu (biegu czwartego). Używa się go, jak się chce wyłączyć nadbieg :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » czw lip 13, 2006 9:52 pm

Czyli jak chcesz mieć 3 zamiast 4 biegi to sobie wciśnij ten przycisk :D
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Fidodido
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 10:18 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Fidodido » czw lip 13, 2006 10:02 pm

Zmienia nieco charakterystykę automatu- wrzuca wyższy bieg przy nieco większych obrotach. Ciut lepsze przyspieszenia przy ciut większym zużyciu benz/gaz/olej itd. Cały cymes w tym ciut...

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw lip 13, 2006 10:07 pm

Fidodido, obawiam się, że się mylisz ;) Ty mówisz o czymś takim jak guzik "sport" :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » czw lip 13, 2006 10:55 pm

mendelmax pisze:Fidodido, obawiam się, że się mylisz ;) Ty mówisz o czymś takim jak guzik "sport" :wink:
nie na OD lepiej przyspiesza i inaczej skrzynia zmienia biegi :wink:
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw lip 13, 2006 11:16 pm

Michał_1989 pisze:
mendelmax pisze:Fidodido, obawiam się, że się mylisz ;) Ty mówisz o czymś takim jak guzik "sport" :wink:
nie na OD lepiej przyspiesza i inaczej skrzynia zmienia biegi :wink:
czyli ODjeżdza..., to skrot od ODjazd :lol:

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lip 14, 2006 8:18 am

Co wy mi tu o innych zmianach biegów ?? OD off to guziczek który tylko wyłącza nadbieg i nic poza tym. Może w 545RFE jest już inaczej, ale w tych starszych skrzynkach (a o tym mowa) to tylko elektroniczny guverner czwórki. I basta :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

SiMarco
 
 
Posty: 158
Rejestracja: pt cze 17, 2005 12:13 pm
Lokalizacja: jeep.org.pl

Post autor: SiMarco » pt lip 14, 2006 8:26 am

A używać go możesz np jeżdżąc po mieście, z prędkością 50-60-70 km/h, wtedy skrzynia jest na pograniczu 3 i 4 biegu i często wachluje między nimi. Żeby zachować sobie wyższe obroty i lepsze przyspieszenie bez zwłoki na kickdown wyłączasz czwórkę. Z przyczepą też będzie lżej. No i skrzynka się nie męczy ciągłymi zmianami, trwałość, temperatura itp.
XJ'92 Ltd 4.0HO
Na Jeepa nikt nie powie LR.W przeciwieństwie do LRa na którego większość mówi dżip

KACPERO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn cze 19, 2006 5:04 pm
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: KACPERO » pt lip 14, 2006 8:49 am

i wszystko jasne :)2
bardzo dziękuje za odpowiedz

pozdrawiam
:)

Awatar użytkownika
Jankes
 
 
Posty: 177
Rejestracja: pn maja 02, 2005 8:14 am
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Jankes » sob gru 29, 2007 4:01 pm

mendelmax pisze:Co wy mi tu o innych zmianach biegów ?? OD off to guziczek który tylko wyłącza nadbieg i nic poza tym. Może w 545RFE jest już inaczej, ale w tych starszych skrzynkach (a o tym mowa) to tylko elektroniczny guverner czwórki. I basta :wink:
Witam w lexusie sc300 zdecydowanie zmienia charakterystyke zmiany biegów
Jankes GR krótki zaw trail master opony 35 cali MT tel 501 140 885 alarmgaraz@vp.pl

Awatar użytkownika
JGC
 
 
Posty: 158
Rejestracja: wt sie 23, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JGC » czw sty 03, 2008 11:19 pm

tak mi sie wydaje że jak wciśnie sie ten guzik to chyba obroty troche wzrastają,
sprawdze w swoim
ZJ V8 lift 2" 31/10,5/15

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » czw sty 03, 2008 11:44 pm

Jankes pisze:w lexusie sc300 zdecydowanie zmienia charakterystyke zmiany biegów
KACPER pisze:w Grandzie 98r (ZJ)

Podziękowali brawami... :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

mdsuperstar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 27, 2006 5:25 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mdsuperstar » pn sty 14, 2008 3:34 pm

O/D wciskam jak jeżdze sobie po szutrach na przykład na 4H, zdecydowanie poprawia zachowanie samochodu.
TJ '05 - stock

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości