Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
dawszy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 4:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Problemy z napedem we Fronterze '94 (5-cio drzwiowej 2.4i)

Post autor: dawszy » czw lip 27, 2006 10:44 am

Witajcie...

Mam taki "maly" problem z napedem...

Auto chodzi pieknie na tylnej osi.. kiedy przelaczam na 4L lub 4H slysze z przodu stukanie zalezne od predkosci z jaka jade.

Jak wjezdzam na kanal i kola sa w powietrzu, po zalaczaniu napedu na 2 osie nie slychac tych dzwiekow.

Probuje znalezc kogos z Wroclawia lub okolic, kto by sie podjal tego...

A moze ktos mial podobne doswiadczenie? Bede wdzieczny za informacje bo jest to troche irytujace...;(

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw lip 27, 2006 7:27 pm

jeżeli stukanie dochodzi z okolic kół to albo przeguy albo "napędy" (95% w/g mnie)-napisz czy manuale czy automaty bo może to mieć znaczenie.
Jeżeli zaś stukot idzie nie od kół to może coś z dyfrem- widziałem jedną frote z wybitym łożyskiem na ataku a że kierowca był kompletnym laikiem musiał zmienić cały dyfer bo zlekceważył ów stukot

Awatar użytkownika
dawszy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 4:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: dawszy » czw sie 03, 2006 10:25 am

wojtekkk pisze:jeżeli stukanie dochodzi z okolic kół to albo przeguy albo "napędy" (95% w/g mnie)-napisz czy manuale czy automaty bo może to mieć znaczenie.
Jeżeli zaś stukot idzie nie od kół to może coś z dyfrem- widziałem jedną frote z wybitym łożyskiem na ataku a że kierowca był kompletnym laikiem musiał zmienić cały dyfer bo zlekceważył ów stukot
Spoko;)

Wlasnie wrocilem od mechanika, ktory wymienil mi sprzegielka automatyczne na manualne AVM (ktore kupilem). Teraz wszystko pieknie chodzi nic nie stuka... Fakt musze wysiasc... ale no coz... przynajmniej jak zapne sprzegielka to jestem pewien, ze jest 4x4;)

Przy okazji podziekowania dla borisa blanka, za pomoc w telefonicznym zdiagnozowaniu problemu;)

Awatar użytkownika
harry341
 
 
Posty: 272
Rejestracja: wt sty 31, 2006 6:48 pm
Lokalizacja: wroc.pl waw.pl

Post autor: harry341 » pt sie 18, 2006 4:51 pm

celem uzupełnienia informacji dla nowicjuszy co potrafią kobiety zrobić we fronterze :lol:

Obrazek
Obrazek
.. a znudził mi sie podpis ..
661920408

powa

Post autor: powa » wt sie 29, 2006 7:11 am

no i jeszcze napisz ile szelestow frota pochlonela po tych wyczynach :lol:

Awatar użytkownika
harry341
 
 
Posty: 272
Rejestracja: wt sty 31, 2006 6:48 pm
Lokalizacja: wroc.pl waw.pl

Post autor: harry341 » wt sie 29, 2006 1:27 pm

a nic... i dojecha z powrotem 300 km, i znow jedzie 400km na weekand tylko juz po lifcie 1" budy. :)
.. a znudził mi sie podpis ..
661920408

Johny Bravo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob paź 14, 2006 12:13 pm
Lokalizacja: Poznań

Manuale

Post autor: Johny Bravo » wt paź 24, 2006 3:55 pm

Panowie, a tych manuali to gdzie szukać i w jakiej cenie się spodziewać (bo chyba nie tylko serwis wchodzi w rachubę)?
Bo do tych automatów to nie mam zaufania... Niby jest ok, ale jak robi się cięższy teren i najeżdżam powoli jednym kołem na piaszczystą przeszkodę, to zaczynają systematycznie stukać... Miałem nadzieję, że jak już zaskoczą, to będą trzymać...
Pozdrowionka
Frontera Sport 94' lpg

Awatar użytkownika
tobixxx
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 11, 2005 4:38 pm
Lokalizacja: wysokie mazowieckie

Post autor: tobixxx » wt paź 24, 2006 4:17 pm

tutejszy sklepik :)

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Re: Manuale

Post autor: wojtekkk » wt paź 24, 2006 5:52 pm

Johny Bravo pisze:Panowie, a tych manuali to gdzie szukać i w jakiej cenie się spodziewać (bo chyba nie tylko serwis wchodzi w rachubę)?
Bo do tych automatów to nie mam zaufania... Niby jest ok, ale jak robi się cięższy teren i najeżdżam powoli jednym kołem na piaszczystą przeszkodę, to zaczynają systematycznie stukać... Miałem nadzieję, że jak już zaskoczą, to będą trzymać...
Pozdrowionka
rozkręć je ,dokładnie wyczyść troche nowego smaru i powinny jeszcze podziałać- manuale niby pewniejsze ale na wymiane zawsze jest czas. U mnie też strzelały i praktycznie spisałem je na straty ale po gruntownym czyszczeniu działaja bez zarzutu a urzywam ich dość często

Johny Bravo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: sob paź 14, 2006 12:13 pm
Lokalizacja: Poznań

Spróbuję

Post autor: Johny Bravo » śr paź 25, 2006 8:22 am

A może ktoś mi udzielić więcej wskazówek, jak automaty wyczyścić? I czy przy składaniu tego ustrojstwa jakieś niestandardowe procedury mają być stosowane? Może jakaś instrukcja w pdf....
I jeszcze jedno pytanko, dziś byłem u mechanika umówić się na wymiany olejów, i chce mi on wlać oplowski półsyntetyk do silnika i syntetyk do skrzyni. Pamiętam, że czytałem na forum, że do skrzyni we Frotce trzeba lać to samo co do silnika. Co zatem mam lać, oczywiście przy założeniu że syntetyk to ok 40 zł/litr...
Pozdrowionka dla frotowskich wyjadaczy i dzięki za każdą help ;)
Frontera Sport 94' lpg

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » śr paź 25, 2006 3:07 pm

Półsyntetyk w skrzyni z palcem wystarczy.
Co do sprzęgiełek to odkręcasz te 6 śrób, zdejmujesz dekieleki, patrzysz co jest w środku i moja wiedza na tym się kończy bo u mnie jest ok więc nie musiałem dalej rzeźbić :wink: :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » śr paź 25, 2006 6:45 pm

odnośnie oleju to ja mam u siebie półsyntetyk (10w40) zarówno w silniku jak i w skrzyni.
a ze sprzegiełkami to mniej więcej tak jak zaczął Piotrul
1 koło wek
2 6 śrub (obudowa sprzęgiełka)- w ręku zostanie płaski dekiel i"moździerz" obudowy- to już możesz umyć np w benzynce
3 zostanie uwidoczniony sam mechanizm który z grubsza możesz wyczyścić ale dla dla wiekszej precyzji tego zadania lepiej zdjąć
4 po środku spręzżyny (w osi poziomej) wystaje końcówka przegubu/półosi i tam jest seger blokujący- zdejmujesz go za pomocą odpowiednich szczypc (ewentualnie śrubokrętu). Możesz wtedy wysunąć cały mechanizm z ośki- tylko się dokładnie przypatrz co, w jakiej kolejnosci i którą stroną zdejmujesz. czyścisz i tyle
5 składasz w odwrotnej kolejności zapodając nowy smar- tylko nie przesadzaj z jego iloscią bo nadmiar nie jest wskazany.

Jeżeli zdecydujesz sie na pełny serwis to warto sprawdzić też luzy łozysk gdyż przy zdemontowanych całych sprzęgiełkach masz możliwość ich dociśnięcia

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » pn paź 30, 2006 10:09 am

mam takie pytanko ile pali frotka sport z silnikiem 2.0 benzyna, kupilem ja wlsnie i stoji u mechanika i nie zdazylem za obczaic i jaki jest zbiornik paliwa znaczy jaka ma pojemnosc, oraz jakie max oponki wejda bez liftu


z gory dzieki za info
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pn paź 30, 2006 4:48 pm

ile pali- było
pojemność zbiornika -było
max oponki bez liftu -było

szukajcie a znajdziecie

wiking10
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt mar 07, 2006 11:09 am

Post autor: wiking10 » pn paź 30, 2006 5:02 pm

w mojej krótkiej (94) jest:
- bak 80 l
- opony R15"/275, trzeciego wymiaru nie pamiętam
- gaz w mieście 13, w trasie 10,5 (pb do rozruchu, w terenie)

Awatar użytkownika
harry341
 
 
Posty: 272
Rejestracja: wt sty 31, 2006 6:48 pm
Lokalizacja: wroc.pl waw.pl

Post autor: harry341 » wt paź 31, 2006 10:19 pm

do sucha to do baku wejdzie 85l, (5 z kanistra i 80 z dystrybutora)
a co do pytania ile pali -- to tyle ile wlejesz... :lol:
.. a znudził mi sie podpis ..
661920408

glizda70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw paź 26, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Frontera-2,0-

Post autor: glizda70 » czw lis 02, 2006 10:12 pm

:lol: Cześc mam 2,0 z 95r czy ja mam bezkolizyjny rozrząd :( :( :( :( :( i czy są plastikowe nadkola do przodu i tyłu :( :( :( :( :( :( Dzięki za POMOC :wink: :wink: :wink:

Awatar użytkownika
harry341
 
 
Posty: 272
Rejestracja: wt sty 31, 2006 6:48 pm
Lokalizacja: wroc.pl waw.pl

Post autor: harry341 » pt lis 03, 2006 9:18 am

bezkolizyjny ??? coś bliżej na temat ??
(bezkolizyjny - dopóki nie spotka się z innymi elementami silnika 8)
nadkola są z przodu, z tyłu niezanotnowano
.. a znudził mi sie podpis ..
661920408

Awatar użytkownika
harry341
 
 
Posty: 272
Rejestracja: wt sty 31, 2006 6:48 pm
Lokalizacja: wroc.pl waw.pl

Post autor: harry341 » pt lis 03, 2006 9:25 am

.. a znudził mi sie podpis ..
661920408

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » pt lis 03, 2006 9:27 am

harry, bezkolizyjny to znaczy, że nawet jak pierdyknie pasek to tłoki nie dotkną zaworów.
Ostatnio zmieniony pt lis 03, 2006 9:28 am przez Piotrul, łącznie zmieniany 1 raz.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
harry341
 
 
Posty: 272
Rejestracja: wt sty 31, 2006 6:48 pm
Lokalizacja: wroc.pl waw.pl

Post autor: harry341 » pt lis 03, 2006 9:27 am

ze zacytuje:
8 zaworowy. W AŚ znalazłem takie coś: "Ogromną zaletą silnika C20NE jest bezkolizyjny rozrząd"
.. a znudził mi sie podpis ..
661920408

glizda70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw paź 26, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Frontera-2,0-

Post autor: glizda70 » pt lis 03, 2006 10:06 am

Dzięki za odpowiedz....Ale ja pytam czy robią i czy można kupic---------A co do rozrządu bezkoliz....to chodzi o to gdzie to jest opisane--dane---techniczne ?? ??

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » ndz lis 05, 2006 3:01 pm

Hmmm, a jakie inne dane? Bezkolizyjny to znaczy, że po zerwania paska rozrządu wystający z gniazda zawór (otwarty) nie spotka się z rozpędzonym tłokiem zasuwającym w tej samej chwili w górne położenie. To często subtelna różnica, wystaczy zrobić w tłokach "łezki" na to, żeby się grzybki zaworów w razie czego w nie schowały. To zajebista zaleta, bo naprawdę rzadko kiedy da radę doprowadzić do pierwotnego stanu głowicę, w której się tłok spotkał z zaworem...

A szczyt wszystkiego to jest "przekręcenie silnika", czyli spotkanie zaworu z tłokiem BEZ ZERWANIA paska rozrządu. Wykonalne, wbrew pozorom...

Pzdr
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

glizda70
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: czw paź 26, 2006 6:14 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Frontera-2,0-

Post autor: glizda70 » ndz lis 05, 2006 5:39 pm

Dzięki za tą info...Ale czy ja mam czy nie..8v.2,0. ..1995r:)2 :)2 :)2 :)2 A i jeszcze czy z was ktoś montował nadkola plastikowe ?? ?? ?? Dzięki !! !! ...

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » ndz lis 05, 2006 6:19 pm

Glizdowaty jakieś dziwne pytania zadajesz :o :)21
Najpierw czy razrząd bezkolizyjny jest ... bezkolizyjny? teraz te nadkola. Co nie nasz żadnych? Seryjne są plastikowe, bo jakie mają być stalowe?
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości