Info o Fronterze dla absolutnych nowicjuszy.
Moderator: Mroczny
- dawszy
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 4:06 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Problemy z napedem we Fronterze '94 (5-cio drzwiowej 2.4i)
Witajcie...
Mam taki "maly" problem z napedem...
Auto chodzi pieknie na tylnej osi.. kiedy przelaczam na 4L lub 4H slysze z przodu stukanie zalezne od predkosci z jaka jade.
Jak wjezdzam na kanal i kola sa w powietrzu, po zalaczaniu napedu na 2 osie nie slychac tych dzwiekow.
Probuje znalezc kogos z Wroclawia lub okolic, kto by sie podjal tego...
A moze ktos mial podobne doswiadczenie? Bede wdzieczny za informacje bo jest to troche irytujace...;(
Mam taki "maly" problem z napedem...
Auto chodzi pieknie na tylnej osi.. kiedy przelaczam na 4L lub 4H slysze z przodu stukanie zalezne od predkosci z jaka jade.
Jak wjezdzam na kanal i kola sa w powietrzu, po zalaczaniu napedu na 2 osie nie slychac tych dzwiekow.
Probuje znalezc kogos z Wroclawia lub okolic, kto by sie podjal tego...
A moze ktos mial podobne doswiadczenie? Bede wdzieczny za informacje bo jest to troche irytujace...;(
jeżeli stukanie dochodzi z okolic kół to albo przeguy albo "napędy" (95% w/g mnie)-napisz czy manuale czy automaty bo może to mieć znaczenie.
Jeżeli zaś stukot idzie nie od kół to może coś z dyfrem- widziałem jedną frote z wybitym łożyskiem na ataku a że kierowca był kompletnym laikiem musiał zmienić cały dyfer bo zlekceważył ów stukot
Jeżeli zaś stukot idzie nie od kół to może coś z dyfrem- widziałem jedną frote z wybitym łożyskiem na ataku a że kierowca był kompletnym laikiem musiał zmienić cały dyfer bo zlekceważył ów stukot
- dawszy
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 4:06 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Spoko;)wojtekkk pisze:jeżeli stukanie dochodzi z okolic kół to albo przeguy albo "napędy" (95% w/g mnie)-napisz czy manuale czy automaty bo może to mieć znaczenie.
Jeżeli zaś stukot idzie nie od kół to może coś z dyfrem- widziałem jedną frote z wybitym łożyskiem na ataku a że kierowca był kompletnym laikiem musiał zmienić cały dyfer bo zlekceważył ów stukot
Wlasnie wrocilem od mechanika, ktory wymienil mi sprzegielka automatyczne na manualne AVM (ktore kupilem). Teraz wszystko pieknie chodzi nic nie stuka... Fakt musze wysiasc... ale no coz... przynajmniej jak zapne sprzegielka to jestem pewien, ze jest 4x4;)
Przy okazji podziekowania dla borisa blanka, za pomoc w telefonicznym zdiagnozowaniu problemu;)
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: sob paź 14, 2006 12:13 pm
- Lokalizacja: Poznań
Manuale
Panowie, a tych manuali to gdzie szukać i w jakiej cenie się spodziewać (bo chyba nie tylko serwis wchodzi w rachubę)?
Bo do tych automatów to nie mam zaufania... Niby jest ok, ale jak robi się cięższy teren i najeżdżam powoli jednym kołem na piaszczystą przeszkodę, to zaczynają systematycznie stukać... Miałem nadzieję, że jak już zaskoczą, to będą trzymać...
Pozdrowionka
Bo do tych automatów to nie mam zaufania... Niby jest ok, ale jak robi się cięższy teren i najeżdżam powoli jednym kołem na piaszczystą przeszkodę, to zaczynają systematycznie stukać... Miałem nadzieję, że jak już zaskoczą, to będą trzymać...
Pozdrowionka
Frontera Sport 94' lpg
Re: Manuale
rozkręć je ,dokładnie wyczyść troche nowego smaru i powinny jeszcze podziałać- manuale niby pewniejsze ale na wymiane zawsze jest czas. U mnie też strzelały i praktycznie spisałem je na straty ale po gruntownym czyszczeniu działaja bez zarzutu a urzywam ich dość częstoJohny Bravo pisze:Panowie, a tych manuali to gdzie szukać i w jakiej cenie się spodziewać (bo chyba nie tylko serwis wchodzi w rachubę)?
Bo do tych automatów to nie mam zaufania... Niby jest ok, ale jak robi się cięższy teren i najeżdżam powoli jednym kołem na piaszczystą przeszkodę, to zaczynają systematycznie stukać... Miałem nadzieję, że jak już zaskoczą, to będą trzymać...
Pozdrowionka
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: sob paź 14, 2006 12:13 pm
- Lokalizacja: Poznań
Spróbuję
A może ktoś mi udzielić więcej wskazówek, jak automaty wyczyścić? I czy przy składaniu tego ustrojstwa jakieś niestandardowe procedury mają być stosowane? Może jakaś instrukcja w pdf....
I jeszcze jedno pytanko, dziś byłem u mechanika umówić się na wymiany olejów, i chce mi on wlać oplowski półsyntetyk do silnika i syntetyk do skrzyni. Pamiętam, że czytałem na forum, że do skrzyni we Frotce trzeba lać to samo co do silnika. Co zatem mam lać, oczywiście przy założeniu że syntetyk to ok 40 zł/litr...
Pozdrowionka dla frotowskich wyjadaczy i dzięki za każdą help
I jeszcze jedno pytanko, dziś byłem u mechanika umówić się na wymiany olejów, i chce mi on wlać oplowski półsyntetyk do silnika i syntetyk do skrzyni. Pamiętam, że czytałem na forum, że do skrzyni we Frotce trzeba lać to samo co do silnika. Co zatem mam lać, oczywiście przy założeniu że syntetyk to ok 40 zł/litr...
Pozdrowionka dla frotowskich wyjadaczy i dzięki za każdą help

Frontera Sport 94' lpg
odnośnie oleju to ja mam u siebie półsyntetyk (10w40) zarówno w silniku jak i w skrzyni.
a ze sprzegiełkami to mniej więcej tak jak zaczął Piotrul
1 koło wek
2 6 śrub (obudowa sprzęgiełka)- w ręku zostanie płaski dekiel i"moździerz" obudowy- to już możesz umyć np w benzynce
3 zostanie uwidoczniony sam mechanizm który z grubsza możesz wyczyścić ale dla dla wiekszej precyzji tego zadania lepiej zdjąć
4 po środku spręzżyny (w osi poziomej) wystaje końcówka przegubu/półosi i tam jest seger blokujący- zdejmujesz go za pomocą odpowiednich szczypc (ewentualnie śrubokrętu). Możesz wtedy wysunąć cały mechanizm z ośki- tylko się dokładnie przypatrz co, w jakiej kolejnosci i którą stroną zdejmujesz. czyścisz i tyle
5 składasz w odwrotnej kolejności zapodając nowy smar- tylko nie przesadzaj z jego iloscią bo nadmiar nie jest wskazany.
Jeżeli zdecydujesz sie na pełny serwis to warto sprawdzić też luzy łozysk gdyż przy zdemontowanych całych sprzęgiełkach masz możliwość ich dociśnięcia
a ze sprzegiełkami to mniej więcej tak jak zaczął Piotrul
1 koło wek
2 6 śrub (obudowa sprzęgiełka)- w ręku zostanie płaski dekiel i"moździerz" obudowy- to już możesz umyć np w benzynce
3 zostanie uwidoczniony sam mechanizm który z grubsza możesz wyczyścić ale dla dla wiekszej precyzji tego zadania lepiej zdjąć
4 po środku spręzżyny (w osi poziomej) wystaje końcówka przegubu/półosi i tam jest seger blokujący- zdejmujesz go za pomocą odpowiednich szczypc (ewentualnie śrubokrętu). Możesz wtedy wysunąć cały mechanizm z ośki- tylko się dokładnie przypatrz co, w jakiej kolejnosci i którą stroną zdejmujesz. czyścisz i tyle
5 składasz w odwrotnej kolejności zapodając nowy smar- tylko nie przesadzaj z jego iloscią bo nadmiar nie jest wskazany.
Jeżeli zdecydujesz sie na pełny serwis to warto sprawdzić też luzy łozysk gdyż przy zdemontowanych całych sprzęgiełkach masz możliwość ich dociśnięcia
mam takie pytanko ile pali frotka sport z silnikiem 2.0 benzyna, kupilem ja wlsnie i stoji u mechanika i nie zdazylem za obczaic i jaki jest zbiornik paliwa znaczy jaka ma pojemnosc, oraz jakie max oponki wejda bez liftu
z gory dzieki za info
z gory dzieki za info
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl
Frontera-2,0-















poguglaj troche
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ff22183102
http://www.tuning.info.pl/forum/viewtop ... 825d7a0091
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ff22183102
http://www.tuning.info.pl/forum/viewtop ... 825d7a0091
.. a znudził mi sie podpis ..
661920408
661920408
harry, bezkolizyjny to znaczy, że nawet jak pierdyknie pasek to tłoki nie dotkną zaworów.
Ostatnio zmieniony pt lis 03, 2006 9:28 am przez Piotrul, łącznie zmieniany 1 raz.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Frontera-2,0-
Dzięki za odpowiedz....Ale ja pytam czy robią i czy można kupic---------A co do rozrządu bezkoliz....to chodzi o to gdzie to jest opisane--dane---techniczne



- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Hmmm, a jakie inne dane? Bezkolizyjny to znaczy, że po zerwania paska rozrządu wystający z gniazda zawór (otwarty) nie spotka się z rozpędzonym tłokiem zasuwającym w tej samej chwili w górne położenie. To często subtelna różnica, wystaczy zrobić w tłokach "łezki" na to, żeby się grzybki zaworów w razie czego w nie schowały. To zajebista zaleta, bo naprawdę rzadko kiedy da radę doprowadzić do pierwotnego stanu głowicę, w której się tłok spotkał z zaworem...
A szczyt wszystkiego to jest "przekręcenie silnika", czyli spotkanie zaworu z tłokiem BEZ ZERWANIA paska rozrządu. Wykonalne, wbrew pozorom...
Pzdr
A szczyt wszystkiego to jest "przekręcenie silnika", czyli spotkanie zaworu z tłokiem BEZ ZERWANIA paska rozrządu. Wykonalne, wbrew pozorom...
Pzdr
Frontera-2,0-
Dzięki za tą info...Ale czy ja mam czy nie..8v.2,0. ..1995r:)2
A i jeszcze czy z was ktoś montował nadkola plastikowe
Dzięki
...








Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości