Potrzebna charakterystyka !! :(

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Potrzebna charakterystyka !! :(

Post autor: chlop83 » pn paź 09, 2006 12:00 pm

Chciałem zapytać czy ktoś może dysponuje charekterysykami silników stosowanych w naszych nivkach ?? najbardziej interesuje mnie charakterystyka prędkościowa (czyli moc i moment)
Będę wdzięczny za każde info na ten temat. Pozdrawiam wszystkich :D

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » śr paź 18, 2006 7:03 am

a na "łada polska" chopaki nie mają?
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » śr paź 18, 2006 12:28 pm

Według różnych źródeł charakterystyka silnikowa trochę się różni między sobą:
- 1,6 (1568/9 cm3) - generalnie całkowicie sprawna nie osłabiona jednostka ma mieć 75 - 76 KM (wg DIN), lecz zależnie od wersji kształtuje się to w przedziale 69/72/73 - 76 KM (51/55/56 KW) /5200/5400 obr/min
max. moment obrotowy 122/124 N.m / 3000/3200 obr/min

-1,7i (1690 cm3)
80/82 KM (59/60 KW) /5400/6000 obr/min
max. moment obrotowy 133/137 N.m / 3200 obr/min
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » czw paź 19, 2006 6:05 am

Dzięki. Na lada polska, chłopkai chyba nie chcą się podzielić. Zupełnie nie mam pojęcia gdzie tego szukać :( Fajnie było by mieć też wykres trakcyjny, tylko ciekawe czy podczas projektu NIVKI coś takiego powstało... może tak na oko trafiali ;) albo motodą prób i błędów :lol: Kto ich tam zna :wink:

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw paź 19, 2006 6:40 am

a moze od fiata 124 spróbuj znaleźć
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » czw paź 19, 2006 7:12 am

charakterystyki sie różnią od siebie... mimo że to pozornie te same silniki, inne układy dolotowe i wylotowe itp... Wykres trakcyjny to już zupełnie indywidialna sparwa każdego modelu a nawet rocznika :(

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw paź 19, 2006 11:26 am

oczywiście ze taki wykres jes różny dla każdego egzemplarza... dlatego masz takie różne rozbieżności jeśli chodzi o moc tych silników... Dobry gaźnik naprawdę potrafi mocno rozbujać nivkę... dodatkowo trzeba pamiętać że wylot m.in katalizator to również spadek mocy :)3
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » czw paź 19, 2006 12:04 pm

Najbardziej chodzi mi o wykres momentu... potrzebne mi to z czysto teoretycznej stronony, wpakowałem się z projektem z uczelni... Każdy miał zrobić różne obliczenia dla swojego pojazdu, wszyscy wiedzieli że mam nivkę no i do tego jedyne 4x4 ... a teraz mam problem :( Na obecną chwile muszę rozważyć koncepcję sprzegła hydrokinetycznego... i usadanić dlaczego się nie nadaje :(... albo jakie były by z tego korzyści. Później napęd z przekładnią/przekładniami hydrokinetycznymi lub hydrostatycznymi w konfuguracjach przekładnia główna, po jednej na osi i każde koło osobno :( a tu nawet wykresu elestyczności momentu, ani traktycjnego nie :( Bardziej przydałaby mi sie charakterystyka prędkościowa silnika.. wtedy wykers trakcyjny już da się zarobić...

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw paź 19, 2006 2:01 pm

Może od poldasa byłoby łatwiej zdobyć? Przecież i tak nikt nie będzie sprawdzał czy to faktycznie od Nivy jest, bo przecież swojego silnika na laborkę n hamownię nie dasz. A jako przykład obliczeniowy w zupełności wystarczy.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Post autor: Marek D. » czw paź 19, 2006 2:15 pm

cholera jak widzę jak się uczą inżyniery to aż do lekarza pójść się boję :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw paź 19, 2006 3:06 pm

Jakoś w życiu trzeba sobie radzić

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » ndz paź 22, 2006 6:15 pm

Może to Ci pomoże, jest to, co prawda charakterystyka osobowej łady, ale jeżeli pomnożysz przez przełożenie reduktora to powinna wyjść niwka 1,5. Innej nie mam.


Dlaczego nie mogę wkleic charakterystyki?
Myślenie nie boli!

Awatar użytkownika
chlop83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: sob paź 08, 2005 10:07 pm

Post autor: chlop83 » ndz paź 22, 2006 9:12 pm

wyślij mi na maila jak możesz ... będe Ci bardzo wdzięczny :) filipwoj@o2.pl

janek4411
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: sob sie 20, 2005 4:22 pm

Post autor: janek4411 » pn paź 23, 2006 8:08 pm

@chlop83
Poszło.
Myślenie nie boli!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość