Post
autor: seba4x4 » pn cze 11, 2012 3:46 pm
REGULAMIN
XV TERENOWEGO SPOTKANIA U SEBY
DREWPOL 2012
I. INFORMACJE OGÓLNE
II. TERMINOLOGIA
III. WARUNKI UCZESTNICTWA
IV. WARUNKI TECHNICZNE DLA POJAZDÓW
V. TRASA
VI. KLASYFIKACJA
VII. INSTRUKCJA BEZPIECZEŃSTWA
VIII. PUNKTACJA
IX. HARMONOGRAM ZLOTU
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. XV Terenowe Spotkanie u Seby – DREWPOL 2012 jest imprezą zlotową zawierającą elementy rywalizacji sportowej przeznaczoną dla użytkowników samochodów terenowych.
2. Celem XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 jest rozwijanie integracji środowiska związanego z autami 4x4 oraz rozwijanie kultury motoryzacyjnej w tym propagowanie bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym oraz:
- propagowanie zdrowej, sportowej rywalizacji załóg,
- doskonalenie techniki jazdy samochodem a w szczególności manewrowania oraz jazdy w trudnym terenie,
- promowanie walorów turystycznych powiatu Chodzieskiego.
3. Termin XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 : 01-02.09.2012.
4. Organizatorem Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 jest Sebastian Kołacz, dla potrzeb regulaminu zwany Organizator.
5. Organizator zobowiązuje się do wytyczenia tras o charakterystyce odpowiedniej dla każdej z klas , uzyskania odpowiednich zezwoleń, zapewnienia obsługi sędziowskiej, przygotowania dokumentacji oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa podczas imprezy.
6. XV Terenowe Spotkanie u Seby – DREWPOL 2012 odbywa się na podstawie:
a. niniejszego regulaminu,
b. przepisów Prawa o Ruchu Drogowym,
c. zasad ochrony środowiska
II. TERMINOLOGIA
1. PĘTLA: oznaczony w terenie odcinek, opisany i oznaczony w Notatkach Nawigacyjnych, na którym znajdują się Punkty Kontroli Przejazdu.
2. Punkt Kontroli Przejazdu - oznakowany lub nieoznakowany punkt umożliwiający sprawdzenie prawidłowości przejazdu.
3. Punkt Kontroli Czasu - oznakowany punkt na którym następuje rejestracja kolejnych przejechanych pętli..
4. Notatki Nawigacyjne
a. Każda załoga otrzymuje notatki nawigacyjne opisujące trasę, którą należy przejechać.
b. Odległości w notatkach nawigacyjnych są podane z dokładnością do 10 m.
5. Badanie kontrolne: sprawdzenie zgodności stanu pojazdu i wyposażenia z regulaminowymi wymogami, sprawdzenie dowodu rejestracyjnego i aktualnego OC, polis ubezpieczeniowych, sprawdzenie oklejenia samochodu z wymogami regulacyjnymi. Zaliczenie Badania kontrolnego BK jest obowiązkowe pod rygorem niedopuszczenia załogi do imprezy. Obecność reprezentanta załogi obowiązkowa.
6. Odprawa zawodników: spotkanie zawodników z Komandorem XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 Obecność reprezentanta załogi obowiązkowa.
7. Uczestnikiem Pętli jest załoga, która wystartuje o własnych siłach lub przy pomocy uczestnika startującego w pętli.
8. Załoga: dla samochodów załogę stanowi kierowca i pilot.
9. Taryfa: nie ustala się taryfy, wynik stanowi ilość pokonanych pętli.
10. Karta drogowa.
a. Dokument potwierdzający przejazd pętli.
b. utrata karty drogowej na daną pętlę skutkuje naliczeniem kar.
c. wszelkie zmiany w dokonywane przez uczestników w karcie drogowej są traktowane jako próby oszustwa i skutkują nie zaliczeniem wyniku.
11. POMOC Z ZEWNĄTRZ/SERWIS: Na trasie zabronione jest serwisowanie (naprawa) auta. Konieczne jest usunięcie pojazdu z trasy (na zewnętrzną stronę pętli), dozwolona jest przy tym wzajemna pomoc między uczestnikami XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012, biorącymi udział na w imprezie lub pomoc kibiców. Po zjechaniu z trasy wymagany jest kontakt z organizatorem w celu ściągnięcia auta do strefy serwisowej. Usuwanie awarii dozwolone jest wyłącznie w strefie serwisowej.
12. Tankowanie - tankowanie dozwolone jest w strefie serwisowej.
III. WARUNKI UCZESTNICTWA
1. Każda załoga, która zamierza uczestniczyć w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 zobowiązana jest do wypełnienia formularza zgłoszeniowego i wpłacenia wpisowego.
2. Opłata wpisowego obejmuje opłaty za użytkowanie terenów, notatki nawigacyjne, zabezpieczenie medyczne, zabezpieczenie p.poż., monitoring przejazdu, puchary, dyplomy, posiłki, pole biwakowe.
3. Zgłoszenie uczestnictwa i opłata wpisowego są jednoznaczne z przyjęciem warunków tego regulaminu.
4. Zgłoszenie uznaje się za przyjęte z datą wpływu opłat wpisowego i po przyznaniu numeru startowego przez Organizatora.
5. O numerze startowym decyduje kolejność wpłaty wpisowego.
6. W przypadku odmowy przyjęcia zgłoszenia Organizator jest zobowiązany do poinformowania o tym Zgłaszającego najpóźniej w ciągu 10 dni od daty wpływu wpisowego. W przypadku braku pisemnej odmowy w ww. terminie zgłoszenie uznaje się za przyjęte.
7. Organizator ma prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia udziału załogi w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 bez podania przyczyny.
8. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 (potwierdzonej pisemnym zgłoszeniem), opłaty są zwracane wg zasad:
a. do 1 miesiąc przed startem - zwrot 100% wpłaty minus koszty operacyjne 50 zł
b. po ww. terminie - brak możliwości zwrotu
9. W przypadku zgłoszenia ilości załóg powyżej limitu o starcie decyduje data wpływu wpisowego,
10. Warunkiem wystartowania w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 jest zaliczenie badania kontrolnego (BK) pojazdu,
11. Uczestnicy muszą mieć ukończone 18 lat
12. Za pisemną zgodą obojga rodziców opiekunów prawnych, uczestnikiem może być osoba małoletnia, która ukończyła 16 lat. Osoba taka może być uczestnikiem wyłącznie w obecności towarzyszącej jej osoby pełnoletniej.
13. Osoba kierująca pojazdem musi posiadać odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdu.
14. Kierowca i pilot mogą wg własnego uznania zamieniać się miejscami w samochodzie (z wyłączeniem punktu 12).
15. Uczestnicy są zobowiązani do:
a. przystępowania do uczestnictwa w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 w stanie zdrowia nie stanowiącym przeciwwskazania do prowadzenia pojazdów samochodowych oraz podejmowania wysiłku fizycznego,
b. unikania i zapobiegania sytuacjom mogącym sprowadzić niebezpieczeństwo na uczestników, organizatorów lub osoby trzecie, jak również ich mienie
c. udzielania wzajemnej pomocy w razie wypadków lub wystąpienia innych niebezpiecznych sytuacji, oraz powiadomienia o zaistniałych zdarzeniach organizatorów oraz służby ratownicze/medyczne,
d. dbałości o środowisko
16. W czasie trwania XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 uczestnicy muszą stosować się do regulaminu imprezy, poleceń Organizatora, sędziów i innych osób upoważnionych przez Organizatora.
17. Sprawy sporne są rozstrzygane przez KOMISJĘ.
18. Każdy uczestnik ponosi odpowiedzialność cywilną i karną za wszelkie szkody jakie spowoduje sam lub używany przez niego pojazd.
19. Uczestnictwo w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 może być niebezpieczne i uczestnik bierze udział w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 na własne ryzyko, co potwierdza składając podpis w oświadczeniu.
20. Złożenie podpisu uczestnika pod oświadczeniem jest równoznaczne ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń wobec Organizatora. Nie podpisanie oświadczenia skutkuje niedopuszczeniem uczestnika do XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 bez prawa zwrotu wpisowego.
21. W żadnym wypadku Organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności i nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe, straty i zniszczenia spowodowane przez uczestnika we własnych dobrach lub wobec innych uczestników czy strony trzeciej.
22. Organizator nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za problemy wynikłe ze złego stanu zdrowia uczestników.
23. Wszyscy uczestnicy XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 są zobowiązani do przeczytania niniejszego regulaminu i potwierdzenia jego znajomości poprzez podpisanie oświadczenia.
IV. WARUNKI TECHNICZNE
1. Do startu dopuszczone są pojazdy o masie całkowitej do 3500 kg.
2. Pojazdy muszą posiadać aktualne ubezpieczenie OC oraz NNW na pojazd przynajmniej na czas trwania XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012.
3. Samochody i wyposażenie zawodników muszą spełniać wymagania bezpieczeństwa, co jest przedmiotem badania kontrolnego przed i w trakcie XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 .
4. Wymagania bezpieczeństwa:
a. Ogumienie - nie są dozwolone opony rolnicze, wolnobieżne.
b. Kaski
Używane kaski muszą posiadać aktualną homologację kasku samochodowego lub motocyklowego. Kaski muszą się znajdować w samochodzie podczas badania kontrolnego (BK). Uczestnicy mają obowiązek posiadania kasku odpowiednio zapiętego podczas pokonywania całego pętli..
c. Pasy bezpieczeństwa
Samochody muszą mieć zamontowane pasy bezpieczeństwa z homologacją. Dopuszcza się stosowanie fabrycznych pasów bezpieczeństwa w samochodach o nadwoziu (kabinie) zamkniętym, w którym nie dokonano żadnych zmian konstrukcyjnych.
d. Klatka bezpieczeństwa
Wymagane jest stosowanie klatek bezpieczeństwa. Dopuszcza się start uczestników bez klatki tylko w przypadku samochodów posiadających fabrycznie nadwozie zamknięte, w których to nie dokonano żadnych zmian konstrukcyjnych.
e. Gaśnica
Każdy samochód musi być wyposażony w przynajmniej jedną gaśnicę o łącznej masie minimum 1,0 kg środka gaśniczego. Gaśnica muszą być trwale zamocowane "w zasięgu" rąk siedzącej w samochodzie załogi, z możliwością ich szybkiego użycia. Gaśnice muszą posiadać atest stwierdzający ich sprawność oraz termin ważności. Każdy samochód powinien mieć trwale zamocowane zaczepy holownicze, przynajmniej po jednym z przodu i z tyłu pojazdu stosowne do masy i konstrukcji pojazdu
f. Szyby
We wszystkich samochodach biorących udział w XV Terenowym Spotkaniu u Seby – DREWPOL 2012 . szyba przednia musi być warstwowa i odpowiednio oznakowana. O ile brak jest oznaczenia laminacji, szyba musi mieć dodatkowo od wnętrza samochodu naklejoną bezbarwną folię. W odniesieniu do samochodów z nadwoziem otwartym szyba przednia musi być podniesiona i trwale zamocowana, oprawiona w ramkę o odpowiednio sztywnej konstrukcji. Szyby boczne mogą być wykonane z poliwęglanu. W przypadku pojazdów bez szyb bocznych zaleca się stosowanie siatek bezpieczeństwa chroniących przed uderzeniem gałęzi.
g. Wyłącznik prądu
Każdy samochód musi być wyposażony, w co najmniej jeden główny wyłącznik prądu – dostępny dla obu członków załogi. Wyłącznik musi odcinać wszystkie źródła i odbiorniki prądu poza przyrządami nawigacyjnymi i kontrolującymi przejazd. Nie dotyczy pojazdów z fabryczną instalacją elektryczną, w której nie dokonano żadnych zmian konstrukcyjnych przy zachowaniu napięcia w przyrządach nawigacyjnych i kontrolujących przejazd.
h. Układ paliwowy
Zgodnie z przepisami FIA w sporcie samochodowym paliwem zasilającym silniki jest benzyna, lub olej napędowy. Samochody z instalacją LPG, lub gazem ziemnym, mogą uczestniczyć w zawodach, po uprzednim indywidualnym dopuszczeniu, polegającym na szczegółowym sprawdzeniu czy system zasilania LPG jest zainstalowany w sposób nie zagrażający uszkodzeniom wynikającym z charakteru i specyfiki pokonywanych tras oraz czy posiada stosowne homologacje dopuszczające do użytku. Decyzje podejmuje Komandor.
i. Połączenia przewodów paliwowych muszą być zabezpieczone typowymi opaskami zaciskowymi. Układ odpowietrzania zbiornika paliwa musi być wyposażony w mechanizm samoczynnie zabezpieczający przed wyciekiem paliwa w przypadku przewrócenia się samochodu. Końcówka wlewu paliwa nie może być wyprowadzona poza obrys nadwozia. Zamknięcie wlewu musi zapewniać wymaganą przez producenta szczelność i odporność na uszkodzenia. W przypadku gdy wlew paliwa wystaje poza ścianę nadwozia musi być dodatkowo zabezpieczony przed zerwaniem / otwarciem. Przewody paliwowe nie mogą przechodzić przez kabinę załogi.
j. Ścianki działowe:
Wprowadza się obowiązek instalacji ścianek działowych między chłodnicą a przedziałem załogi, między zbiornikiem paliwa a przedziałem załogi, między akumulatorem a przedziałem załogi, w taki sposób, żeby w przypadku rozszczelnienia układu załoga nie uległa poparzeniom. Przewody układu chłodzenia w przedziale załogi muszą być metalowe, a ewentualne połączenia elastyczne - poza przedziałem załogi.
5. Pozostałe wyposażenie:
a. awaryjny trójkąt odblaskowy
b. apteczkę medyczną z pełnym zestawem środków opatrunkowych
c. linę holowniczą o długości minimum 6 m.
d. płachtę serwisową
e. telefon komórkowy
6. Załogi muszą umieścić na pojazdach naklejki dostarczone przez Organizatora wg wzoru rozmieszczenia naklejek.
V. TRASA
1. Kierowca pojazdu jest w pełni odpowiedzialny za wszelkie sprawy związane z ruchem tego pojazdu. Powinien unikać i zapobiegać sytuacjom mogącym sprowadzić niebezpieczeństwo na uczestników XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012, organizatorów lub osoby trzecie.
2. Po trasie XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012 należy poruszać się w kierunku wyznaczonym przez Roadbook.
VI. KLASYFIKACJA
1. Prowadzone są klasyfikacje:
a. klasa SAMOCHODY do 100 KM - samochody terenowe o masie maksymalnej do 3500kg i mocy silnika do 100 KM niezależnie od rodzaju zasilania silnika ( załogę stanowi kierowca i pilot ).
b. klasa SAMOCHODY od 101 do 150 KM - samochody terenowe o masie maksymalnej do 3500kg i mocy silnika od 101 do 150 KM niezależnie od rodzaju zasilania silnika ( załogę stanowi kierowca i pilot ).
c. klasa SAMOCHODY od 151 do 200 KM - samochody terenowe o masie maksymalnej do 3500kg i mocy silnika od 151 do 200 KM niezależnie od rodzaju zasilania silnika ( załogę stanowi kierowca i pilot ).
d. klasa SAMOCHODY powyżej 200 KM - samochody terenowe o masie maksymalnej do 3500kg i mocy silnika powyżej 200 KM niezależnie od rodzaju zasilania silnika ( załogę stanowi kierowca i pilot ).
2. Przydział do klas nastąpi na podstawie deklaracji załogi i rodzaju pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych regulaminu.
3. Kolejność startu wyznacza numer startowy. Możliwy jest start równoległy który eliminuje prolog.
4. Czas startu do etapu wyznacza lista startowa ogłoszona przez Komandora XV Terenowego Spotkania u Seby – DREWPOL 2012.
5. Spóźnienie się na start do etapu skutkuje startem za ostatnią załogą jadącą w regulaminowym czasie.
6. Zgłoszone protesty są rozpatrywane przez KOMISJĘ składającą się z: Komandora i Sędziów w obecności składającego protest.
7. Protest musi być złożony bezpośrednio po wystąpieniu zdarzenia powodującego protest lub do 30 minut po zakończeniu H 2,5.
8. Rozpatrzenie protestu nastąpi przed ogłoszeniem oficjalnych wyników imprezy.
9. Skargi związane z uszkodzeniem, stratami osobistymi lub zagubieniami nie będą rozpatrywane.
VII. PUNKTACJA
1. Zwycięzcami zawodów w poszczególnych klasach, zostaną te załogi, które przejadą największą ilość pętli wyznaczoną trasą w najkrótszym łącznym czasie, po uwzględnieniu ewentualnych kar czasowych.
2. Naprawa auta na trasie lub poza strefą serwisową – dyskwalifikacja.
3. Pozostawienie auta na trasie – dyskwalifikacja.
4. Tankowanie auta poza strefą serwisową – dyskwalifikacja.
5. Jazda poza wyznaczoną trasą – dyskwalifikacja.
6. Celowe utrudnianie wyprzedzania – kara 10 minut do czasu końcowego.
7. Potrącenie słupka (złamanie), zerwanie taśmy – kara 10 minut do czasu końcowego.
8. Nie zatrzymanie się na linii „Start-Meta” przy każdorazowym jej przekraczaniu – dyskwalifikacja.
9. Czas przejazdu odczytywany jest z zegara głównego znajdującego się na linii „Start-Meta”.
10. Do wyniku końcowego zaliczane są pełne okrążenia pokonane w czasie do 2 godz 30 minut od startu.
11. Zwycięzcę niedzielnego „Króla Błota” wyłania publiczność po obejrzeniu zmagań na wyznaczonej trasie przejazdu.
12. Zwycięzcę niedzielnego „Mistrza Przeprawy” wyłania publiczność po obejrzeniu zmagań na wyznaczonej trasie przejazdu.
VIII. HARMONOGRAM ZLOTU
31 sierpnia 2012 r:
800 – 2200 zjazd uczestników, Badania Techniczne.
01 września 2012 r:
600 – 830 zjazd uczestników, Badania Techniczne,
830 – 845 formowanie kolumny pojazdów,
845 – 900 odprawa zawodników,
900 - 1000 przejazd do Zacharzyna, zapoznanie się z trasa, ustawianie pojazdów do startu (połowa stawki z rozbiciem na klasy),
1000 – 1230 rozgrywanie I tury zawodów,
1230 – 1300 kończenie I tury zawodów, zapoznanie się z trasa, ustawianie pojazdów do startu (druga połowa stawki z rozbiciem na klasy),
1300 – 1530 rozgrywanie II tury zawodów,
1530 – 1600 kończenie II tury zawodów, powrót zawodników do bazy zlotu,
1600 – 1700 parkowanie aut, posiłek dla uczestników,
1700 – 1830 ogłoszenie wyników, wręczenie pucharów, dyplomów, nagród.
1830 - ……. Konsumpcja, zabawa, tańce, niespodzianka itp.
02 września 2012 r:
900 – 1000 śniadanie,
1000 – 1030 zbiórka i przejazd uczestników „Króla Błota” i „Mistrza Przeprawy”,
1030 – 1330 rozgrywanie konkurencji,
1330 – 1400 powrót do bazy,
1400 – 1500 ogłoszenie wyników,
…….. – zakończenie zlotu.
KOMUNIKAT - SKłAD KOMISJI
Komandor – Sebastian Kołacz
Sędzia Główny – Jerzy Maćkowski
Sędziowie Pomocniczy – według listy zamieszczonej w dniu imprezy