pajero III wymiary i waga
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: pn sie 06, 2012 8:32 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
pajero III wymiary i waga
witam. mam pytanie. o ile jest lzejszy pajero III 3,2 did z automatem w wersji 3d od tego 5d kolosa? i jak to sie ma do spalania w obu przypadkach, bo na necie wszedzie sa dane odnosnie dlugiej wersji? niby 3,2 5d pali okolo 10l, niektorzy schodza ponizej w trasie. ja nosze sie z zamarem kupna 3d i tak sie zastanawiam ile to bedzie palilo i czy suzuki grand vitara nie bedzie oszczedniejsza. auto ma byc calorocznie uzywane (latem asfalt, zima sniezne drogi) i jako jedyna osobowka w rodzinie.
i czy do wersji 3d da sie wcisnac do tylu fotelik dla dziecka?
i czy do wersji 3d da sie wcisnac do tylu fotelik dla dziecka?
Re: pajero III wymiary i waga
No ja Cię proszę - koszt paliwa w tych dwóch autach nijak się mają do całkowitych kosztów eksploatacji począwszy od ubezpieczenia poprzez opony choćby w wymiarach fabrycznych a skończywszy na awariach pomp wtryskowych, kół dwu masowych itp.
Zdajesz sobie sprawę ile wchodzi oleju silnikowego do Grand Vitary ale ile do PIII. Do dwulitrowej Grand Vitary 5.5L do 3.2 w Pajero 9.5.L. Kupując dobry olej to około 100 zł więcej na niekorzyść PIII i tak jest ze wszystkim.
Jak można porównywać auta premium z kompaktami
1975kg SWB / 2155kg LWB. Do SWB da się wcisnąć fotelik na miarę wygodnie jechać
Zdajesz sobie sprawę ile wchodzi oleju silnikowego do Grand Vitary ale ile do PIII. Do dwulitrowej Grand Vitary 5.5L do 3.2 w Pajero 9.5.L. Kupując dobry olej to około 100 zł więcej na niekorzyść PIII i tak jest ze wszystkim.
Jak można porównywać auta premium z kompaktami

1975kg SWB / 2155kg LWB. Do SWB da się wcisnąć fotelik na miarę wygodnie jechać
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: pajero III wymiary i waga
Niektórzy jeżdżą sporo - i koszt paliwa jest dominującym czynnikiem.No ja Cię proszę - koszt paliwa w tych dwóch autach nijak się mają do całkowitych kosztów eksploatacji począwszy od ubezpieczenia poprzez opony choćby w wymiarach fabrycznych a skończywszy na awariach pomp wtryskowych, kół dwu masowych itp.
Re: pajero III wymiary i waga
Jak Ty masz takie oszczędne podejście to ja Ciebie proszę - Ty się dobrze zastanów czy dobrze robisz. Bo potem będzie płacz i zgrzytanie zębów, będzie się krew lała i pot po rowku płynął... Trójka jako jedyny samochód w rodzinie i to u oszczędnego człowieka - to nie wróży dobrze.
Re: pajero III wymiary i waga
koszt paliwa w tym przypadku to jak pisał Eskapada to tylko kilka kropli w morzu wydatków 

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: pajero III wymiary i waga
w takim przypadku zakup jakiekolwiek auta terenowego jest kompletnie bez sensu. Do trzaskania kilometrów to kupuje się auta osobowe, szybkie wygodne i ekonomiczne lub typowe SUV : począwszy od RAV4 skończywszy na Touareg, Q5, Q7, BMW X3 X5 X6czorcik pisze:Niektórzy jeżdżą sporo - i koszt paliwa jest dominującym czynnikiem.No ja Cię proszę - koszt paliwa w tych dwóch autach nijak się mają do całkowitych kosztów eksploatacji począwszy od ubezpieczenia poprzez opony choćby w wymiarach fabrycznych a skończywszy na awariach pomp wtryskowych, kół dwu masowych itp.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: pajero III wymiary i waga
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
- Mikrusek
- jestem tu nowy...
- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: pajero III wymiary i waga
ta...z górki...uki80 pisze: niby 3,2 5d pali okolo 10l, niektorzy schodza ponizej w trasie.
Licz realnie jakieś 12 litrów - nieważne czy miasto czy autostrada. Można spalić ciut mniej jadąc jednostajnie, poniżej 100 km/h- ale na autostradzie to nudne, a na innych drogach nierealne.
uki80 nie idź tą drogą...uki80 pisze: i jako jedyna osobowka w rodzinie.
Tak jak Ci wcześniej pisali, PIII to super samochód, ale lubi sięgnąć do kieszeni...Wymiana oleju to dużych kilkaset złotych, nie mówiąc o ewentualnych awariach pompy wtryskowej czy innych super tanich wodotrysków o wartości kilku tysięcy złotych...
Ale za to klocki hamulcowe masz we w miarę rozsądnych cenach. No i płyn do spryskiwaczy

Re: pajero III wymiary i waga
gebels pisze:ekonomiczna terenówka

fotelik wsadzi .. zima bedzie sie trzymal drogi noi spali srednio 8-8.5l On ...
temat rozwojowy .. ale ja bym nie szedl w opcje ze auto terenowe jako jedyne w domu

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: pn sie 06, 2012 8:32 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
Re: pajero III wymiary i waga
nie no z ta ekonomia to nie tak jak sie niektorym wydaje. moze zle to okreslilem troche, ale nie mam weza w kieszeni. mam jeszcze t4 2.5tdi i dlatego mnie zastanowily te dane spalania skoro busem za 100pln'ów robie okolo 240km to myslalem ze podobnie bedzie z PIII. (normalna jazda 2H)
odnoscnie kosztow suzuki vs misiek to faktycznie nie zastanawialem sie nad innymi kosztami. (olej, opony itd.) w obu autach sa 16" ale szerokosc inna i cena tez. ale to wydatek raz na jakis czas a nie przy kazdym tankowaniu.
a obecnie mieszkam w gorach wiec zima jest lipa z osobowkami. poczatkowo chcialem kupic bmw 330xd ale jest za niski, potem freelandera - ale sie sypia napedy, pozniej grand vitare - ale w modelu po lifcie nie ma diesla w automacie, teraz myslalem o pajero - ale ogolnie jest drogo. w takim razie niespecjalnie widze auto dla siebie.
a octavia 4x4 ma za maly przeswit. co mi po napedzanych obu osiach jak sie zawiesze na podlodze z kolami w gorze. (mowie o jezdzie po nieodsniezonym asfalcie)
odnoscnie kosztow suzuki vs misiek to faktycznie nie zastanawialem sie nad innymi kosztami. (olej, opony itd.) w obu autach sa 16" ale szerokosc inna i cena tez. ale to wydatek raz na jakis czas a nie przy kazdym tankowaniu.
a obecnie mieszkam w gorach wiec zima jest lipa z osobowkami. poczatkowo chcialem kupic bmw 330xd ale jest za niski, potem freelandera - ale sie sypia napedy, pozniej grand vitare - ale w modelu po lifcie nie ma diesla w automacie, teraz myslalem o pajero - ale ogolnie jest drogo. w takim razie niespecjalnie widze auto dla siebie.
a octavia 4x4 ma za maly przeswit. co mi po napedzanych obu osiach jak sie zawiesze na podlodze z kolami w gorze. (mowie o jezdzie po nieodsniezonym asfalcie)
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 95
- Rejestracja: pn lip 18, 2011 3:45 pm
- Lokalizacja: łagodzin/ k Gorzowa Wlkp
Re: pajero III wymiary i waga
to kup sobie PII 2.8 zizel longa ,taniej. W PIII wcale szalu niema..


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: pn sie 06, 2012 8:32 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
Re: pajero III wymiary i waga
no wlasnie longa nie moge bo tym tez ma jezdzic moja kobita a jak to u "nich" bywa zawsze malo miejsca do parkowania. pozatym mieszkamy na gorzystym terenie gdzie troche ciasnawo jest (szklarska poreba). o oponach, oleju i klockach juz wiem jak sie maja ceny. spytalem tylko o spalanie i sie burza zrobila, ze to auto zbyt kosztowne. ok. dotarlo do mnie. tylko jakos alternatywy nie widze. poprostu nie ma terenowek/suvow w dieslu z automatem do 30tys. ktore by byly mniej kosztowne od P3. a juz napewno nie ml, xc90 czy x5
kilka lat temu jak rodzice kupowali sobie bmw 520 v24 tez byla gadka ze to kosmos ze spalaniem i czesciami. co niektorzy rozszyfrowywali skrót bmw "bedziesz mial wydatki". owszem auto pali 10l benzyny ale jest bezawaryjne i przy -30 pali. przez te kilka lat nic w nim sie nie wymienialo powaznego i na tym przykladzie mysle ze troche zludna jest opinia ze auto jest drogie w serwisie i czesciach bo rzadko sie je wymienia. kiedy oni jezdzili bez wkladu finansowego ja do swojego seata pchalem setki zl. bo ciagle cos padalo.
kilka lat temu jak rodzice kupowali sobie bmw 520 v24 tez byla gadka ze to kosmos ze spalaniem i czesciami. co niektorzy rozszyfrowywali skrót bmw "bedziesz mial wydatki". owszem auto pali 10l benzyny ale jest bezawaryjne i przy -30 pali. przez te kilka lat nic w nim sie nie wymienialo powaznego i na tym przykladzie mysle ze troche zludna jest opinia ze auto jest drogie w serwisie i czesciach bo rzadko sie je wymienia. kiedy oni jezdzili bez wkladu finansowego ja do swojego seata pchalem setki zl. bo ciagle cos padalo.
Re: pajero III wymiary i waga
Dwójka git fura. Pakowna, jedzie, wyposażona, prosta, tania. Ale trzeba ją ogarniać i znaleźć sztukę zadbaną. Z tym drugim to gorzej, bo z własnego doświadczenia wiem, że jak się woła za zrobioną jak należy furę (nie zmotaną a przywróconą do stanu normalnego blacharsko-ramowo-silnikowo) dwadzieścia plus to się ludziom włącza sprawdzanie Allegro i potem "paaaaanie na Alegro to za dwanaście klocków takie chodzą!!". I se taki kupi za dwanaście i dwadzieścia i tak wsadzi. Ale facio szuka zadbanej za dwanaście i narzeka, że nie ma takich.
Daj dwadzieścia pięć normalnemu człowiekowi co to samochód zrobił i będziesz zadowolony. I będzie tanio w miarę z utrzymaniem.
Daj dwadzieścia pięć normalnemu człowiekowi co to samochód zrobił i będziesz zadowolony. I będzie tanio w miarę z utrzymaniem.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: pn sie 06, 2012 8:32 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
Re: pajero III wymiary i waga
w takim razie twierdzicie, ze pII od pIII jest tanszym autem w utrzymaniu? no mniejszy silnik wiec mniej oleju, ale gumy, klocki i spalanie pewnie takie samo. gdzie tu ekonomia? a co do stanu technicznego to racja. sam sprzedawalem motor ktory wycenialem na 14tys. a na allegro mozna kapcie do rejestracji za 10 znalezc. no ale cena takiemu zaswieci we lbie i po oplatach i dodatkach na jedno wyjdzie jak nie wiecej.
Re: pajero III wymiary i waga
uki80 pisze:w takim razie twierdzicie, ze pII od pIII jest tanszym autem w utrzymaniu? no mniejszy silnik wiec mniej oleju, ale gumy, klocki i spalanie pewnie takie samo. gdzie tu ekonomia? a co do stanu technicznego to racja. sam sprzedawalem motor ktory wycenialem na 14tys. a na allegro mozna kapcie do rejestracji za 10 znalezc. no ale cena takiemu zaswieci we lbie i po oplatach i dodatkach na jedno wyjdzie jak nie wiecej.
im nowsze tym wiecej elektroniki i pierdółek ktore moga unieruchomic fure...
a jak nowe to i w serwisie cie słono skasuja

lepiej kupic doinwestowana starsza generacje niz p3 ktore Cie zje przy cenach czesci zamiennych ( pomijajac klocki czy tarcze ).
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: pn sie 06, 2012 8:32 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
Re: pajero III wymiary i waga
p2 szkaradnie wyglada. jak moj stary rekord. poza tym nie widze zadbanej sztuki na necie a juz napewno nie krotkiej. a skoro z utrzymaniem p3 jest taka lipa to znowu wracam do poszukiwan grand vitary albo freelandera. fuck!
a ten pinin to co to w ogole jest?
a ten pinin to co to w ogole jest?
Re: pajero III wymiary i waga

Re: pajero III wymiary i waga
o gustach się nie ........Raymund pisze:Ja sie tam nie znam ale pII to jedna z ladniejszych terenowek w przeciwienstwie do pIII .

@ uki80 Land Rover Discovery TD5 to może być auto dla Ciebie
http://allegro.pl/land-rover-discovery- ... 44529.html
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: pajero III wymiary i waga
Co do cen utrzymania dwójki i trójki to sobie porównaj ile pompy kosztują.
Eska, co ty ostatnio wszystkim ten TD5 tak zachwalasz? Taki dobry czy specjalizację w naprawach robisz czy jak? Tak z ciekawości pytam, bo ja się nie znam na LandRoverach.
A samochodu najlepiej szukać u ludzi, nie na necie.
Eska, co ty ostatnio wszystkim ten TD5 tak zachwalasz? Taki dobry czy specjalizację w naprawach robisz czy jak? Tak z ciekawości pytam, bo ja się nie znam na LandRoverach.
A samochodu najlepiej szukać u ludzi, nie na necie.
Re: pajero III wymiary i waga
Nie robię, nie specjalizuje. Obiektywnie Discovery to dobre auto, wygodne, ergonomiczne auto z dwoma sztywnymi mostami z nie złym motorem. Ani mniej ani bardziej zjebilwe niż PIII no z Landrowerowym super selecetem.Heilsberg pisze:Co do cen utrzymania dwójki i trójki to sobie porównaj ile pompy kosztują.
Eska, co ty ostatnio wszystkim ten TD5 tak zachwalasz? Taki dobry czy specjalizację w naprawach robisz czy jak? Tak z ciekawości pytam, bo ja się nie znam na LandRoverach.
A samochodu najlepiej szukać u ludzi, nie na necie.
Ponadto tańsze, duuużo tańsze w tuningu z doskonałą dostępnością części zamiennych i akcesoriów.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: pajero III wymiary i waga
Ssangyong Kyron. Będzie miał 5 lat, świetny automat i oszczędnego diesla. Jak wsiadłem ostatnio do nowego Pajero, to miałem wrażenie, że to wóz o klasę niżej i tylko ktoś nawigację i drewienko zamontowałuki80 pisze:. poprostu nie ma terenowek/suvow w dieslu z automatem do 30tys. ktore by byly mniej kosztowne od P3. a juz napewno nie ml, xc90 czy x5.



Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: pn sie 06, 2012 8:32 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba
Re: pajero III wymiary i waga
jakiego tuningu? ja nic tam nie bede ladowal nadzwyczajnego w auto. opony na zime i to wszystko.
a co do tego discovery to wielka bryka. jak pajero 7-mio osobowe. mi cos malego trza. dlatego na poczatku pytalem czy do p3 w wersji 2 drzwiowej fotelik wejdzie. tak sie jeszcze nad ta grand vitara zastanawiam. sredniowiecze ma w srodku ale jak to jezdzi? jak ten automat sie spisuje, wie ktos moze? a odnosnie jeszcze p3 to te pompy tak czesto siadaja ze mnie wszyscy strasza? widzialem na allegro ze nowa 6tys kosztuje.
a co do tego discovery to wielka bryka. jak pajero 7-mio osobowe. mi cos malego trza. dlatego na poczatku pytalem czy do p3 w wersji 2 drzwiowej fotelik wejdzie. tak sie jeszcze nad ta grand vitara zastanawiam. sredniowiecze ma w srodku ale jak to jezdzi? jak ten automat sie spisuje, wie ktos moze? a odnosnie jeszcze p3 to te pompy tak czesto siadaja ze mnie wszyscy strasza? widzialem na allegro ze nowa 6tys kosztuje.
- Mikrusek
- jestem tu nowy...
- Posty: 88
- Rejestracja: śr mar 21, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: pajero III wymiary i waga
Reguły nie ma- ponoć trzeba pilnować dobrego paliwa i często filtr zmieniać. PIII nie jest dramatyczne, problem pojawia się wtedy, kiedy pada coś nieeksploatacyjnego. Wtedy trzeba się ratować używką lub szukać zamienników w dobrej cenie. Wszystko zależy od tego, w jakim stanie kupisz egzemplarz. Albo nim pojeździsz, albo stracisz nerwy i pieniądze 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości