MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 7:24 am
Witam
Pomyslałem sobie że może ktoś tu się zna na przednim mechanizmie różnicowym Quadra track II
http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_ ... ra_trac_2/ . Nie chcę go rozbierać ale wszystko może wskazywać że coś w nim nie tak. Podczas jazdy koła przednie ciągną na przemiennie, raz w prawo raz w lewo a czasem wcale i auto jedzie normalnie . Czy olej w moście może stawiać taki opór ?
-
Alberciczek

- Posty: 481
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
- Lokalizacja: Tychy
Post
autor: Alberciczek » pt lis 02, 2012 9:13 am
Skontaktuj się ze Stopiw-em - jak się nie mylę, on ma taki napęd i zna się bardzo dobrze na Wj.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 9:19 am
masz problem z zawieszeniem a nie z napedem.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 10:17 am
Miskiller pisze:masz problem z zawieszeniem a nie z napedem.
Jesteś pewien na 100% ze most nie bedzie trzymał ? luzów nie ma na szarpakach , co było do zrobienia to zrobiłem i dalej ściąga, geometria robiona i nic sie nie zmieniło ( ani trochę )
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt lis 02, 2012 10:21 am
Na szarpakach to nawet centymetrowy luz nie wychodzi
Brecha w dłoń i sprawdzaj

-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 10:38 am
Adamo pisze:Na szarpakach to nawet centymetrowy luz nie wychodzi
Brecha w dłoń i sprawdzaj

Ja już te auto machałem na wszystkie boki , robiłem cuda niewidy. Tam gdzie nie potrafiłem sprawdzic kupiłem nowe . Nadal sie nic nie zmieniło. Jakieś czary chyba. Myślałem juz zamontowac kamere pod ramą by zobaczyc w czasie jazdy co sie dzieje
A czy w przednim moście nie ma możliwości by olej stawiał opór ? jeszcze go nigdy nie rozbierałem i nie wiem czego sie tam spodziewać . Może tam ktoś towotu napchał i dolał oleju

, A może mi tylny most trzyma i ściąga auto ? też nie moge tego wykluczyć .
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt lis 02, 2012 10:59 am
Z przodu masz zwykły mechanizm roznicowy.
Koła się nie grzeją.

Ja obstawiam tuleje wahaczy

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt lis 02, 2012 11:01 am
te dziwne działanie dzieje się jak jedziesz po nierównościach czy luźnym podłożu...
czy też po równym asfalcie ?
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 11:11 am
stawiam ze tylko po rownym asfalcie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:17 am
Miskiller pisze:stawiam ze tylko po rownym asfalcie...
Na każdej drodze ściąga , nawet na równej tylko moze mniej . Ale jadąc drogą żwirową z predkością ponad 80km/h prowadzi sie dobrze i prosto. Moja wczesniejsza teoria była taka ze najeżdzając kantem koła na nierówność , luz na piaście przechylał koło pod ciężarem auta i zaczynało sciągać . Piasty wimienione a sciaga nadal. Dlaczego nie można sie przyczepić do mostu ?
Wahacze są nowe z pełnymi tulejami , pisałem juz ze luzy są zlikwidowane
Jak auto prowadzę to ciągnie za kierownice jak głodny koń za lejce po trawe do rowu , jak go nie puszczam do prawej to coś mu sie odmienia i idzie do lewej

w czasie jazdy nie czuć luzu .
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 11:23 am przez
Slavkoo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 11:23 am
ale tak trochę sciąga czy mocno ciągnie ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:26 am
Miskiller pisze:ale tak trochę sciąga czy mocno ciągnie ?
Ciągnie mocno, bardzo ciężko sie jedzie po czarnym , trzeba cały czas pilnować drogi, nie ma czasu spojżeć na znaki bo mozna wjechac do rowu . Gdyby taki luz miał miejsce na osiach to musiałby byc chyba w centymetrach

-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt lis 02, 2012 11:29 am
a wisko nie siada już ?
koła równy mają obwód ?
ciśnienie w kołach sprawdzone ?
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 11:30 am przez
Sygma, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 11:30 am
Slavkoo pisze:Witam
Pomyslałem sobie że może ktoś tu się zna na przednim mechanizmie różnicowym Quadra track II
mechanizm roznicowy przedniego mostu jest klasyczny, rozdzielenie napedu w reduktorze to Quadra track II
czemu nie przedni most ? bo niby co tam mialoby sie uszkodzić ? ze daje taki efekt napedzania jednego z kól a hamowanie drugiego ? satelity sie zacieraja ?
masz lift zawieszenia zrobiony ? kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, jedzie wszedzie tylko nie do przodu...
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 11:40 am przez
Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:35 am
Sygma pisze:a wisko nie siada już ?
koła równy mają obwód ?
ciśnienie w kołach sprawdzone ?
Jakie wisko ?
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:38 am
Miskiller pisze:Slavkoo pisze:Witam
satelity sie zacieraja ?

No właśnie jakos mi przez głwe nie przechodzi ze cos tam by sie zacierało tak długo . to jest nie realne , dlatego padło pytanie czu cos tam jest jeszcze co moze hamowac ?
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt lis 02, 2012 12:05 pm
Slavkoo pisze:
Jakie wisko ?
to które dopina przód....
o takie 
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 12:09 pm
Quadra track II w reduktorze NV 247 jest zamiast wiskozy jest gerodisc czyli sprzeglo dopinane cisnieniem oleju gdy tylny wal ma zbyt duza predkosc w stosunku do przedniego. Mosty to klasyczny mechanizm roznicowy otwarty a w opcji tył ma trac-loka.
gdyby mial system Quadra Drive wtedy mosty maja mechanizm roznicowy o progresywnej charakterystyce tarcia tz. vari-lok ze sprzęgłami ciernymi sterowanymi pompa na kazdej polosi. moze masz taki most ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 1:20 pm
Miskiller pisze:Quadra track II w reduktorze NV 247 jest zamiast wiskozy jest gerodisc czyli sprzeglo dopinane cisnieniem oleju gdy tylny wal ma zbyt duza predkosc w stosunku do przedniego. Mosty to klasyczny mechanizm roznicowy otwarty a w opcji tył ma trac-loka.
gdyby mial system Quadra Drive wtedy mosty maja mechanizm roznicowy o progresywnej charakterystyce tarcia tz. vari-lok ze sprzęgłami ciernymi sterowanymi pompa na kazdej polosi. moze masz taki most ?
Moge tylko powiedziec ze nie mam zadnego przewodu do mostu który nim by sterował , to raczej zwykły most.
A jak sprawdzić tę wiskozę ?
Ale dodam ze odkręcałem przedni wał i nadal sciągało , to nie może byc wisko
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt lis 02, 2012 1:33 pm
no to przód odpada...
masz LSD z tyłu w moście ?
-
Miskiller
-

- Posty: 2586
- Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
- Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?
Post
autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 1:39 pm
nie wiskoze tylko sprzeglo, podstaw kobylki pod tylny most i rusz do przodu, kola-o powinny sie zakrecic, nastapi roznica w predkosci obrotowej walow napedowych i pompa olejowa zepnie sprzeglo i naped zostanie przekazany na przod UWAGA

! AUTO RUSZY i spadnie z kobylek...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..
-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 1:44 pm
Miskiller pisze:nie wiskoze tylko sprzeglo, podstaw kobylki pod tylny most i rusz do przodu, kola-o powinny sie zakrecic, nastapi roznica w predkosci obrotowej walow napedowych i pompa olejowa zepnie sprzeglo i naped zostanie przekazany na przod UWAGA

! AUTO RUSZY i spadnie z kobylek...
Takiego testu nie robiłem , zrobiłem tylko podobny kiedys na podwórku . Zaczepiłem auto za hak i ogień do przodu. jedno koło tylne sie obracało a drugie stało . Po dodaniu gazu przód się zapinał na chwilę , ale tylne koło nadał stało. Myślisz ze tylny most moze mnie sciągać ? moge zrobić taki test z kołami w powietrzu

-
Slavkoo
-

- Posty: 109
- Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am
Post
autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 1:54 pm
Sygma pisze:no to przód odpada...
masz LSD z tyłu w moście ?
Tak myslę ze mam

o ile nikt go nie wyjął
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt lis 02, 2012 4:00 pm
no to zdejmuj dekiel z mostu i sprawdzaj w jakim jest stanie
potem zalej odpowiednim olejem z dodatkiem dla LSD
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » pt lis 02, 2012 4:49 pm
Ma tak od kąd go masz czy stało się to pózniej

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości