Układ kierowniczy Jeep WJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 7:24 am

Witam :)

Pomyslałem sobie że może ktoś tu się zna na przednim mechanizmie różnicowym Quadra track II http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_ ... ra_trac_2/ . Nie chcę go rozbierać ale wszystko może wskazywać że coś w nim nie tak. Podczas jazdy koła przednie ciągną na przemiennie, raz w prawo raz w lewo a czasem wcale i auto jedzie normalnie . Czy olej w moście może stawiać taki opór ?

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Alberciczek » pt lis 02, 2012 9:13 am

Skontaktuj się ze Stopiw-em - jak się nie mylę, on ma taki napęd i zna się bardzo dobrze na Wj.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 9:19 am

masz problem z zawieszeniem a nie z napedem.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 10:17 am

Miskiller pisze:masz problem z zawieszeniem a nie z napedem.

Jesteś pewien na 100% ze most nie bedzie trzymał ? luzów nie ma na szarpakach , co było do zrobienia to zrobiłem i dalej ściąga, geometria robiona i nic sie nie zmieniło ( ani trochę )

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Adamo » pt lis 02, 2012 10:21 am

Na szarpakach to nawet centymetrowy luz nie wychodzi :)21
Brecha w dłoń i sprawdzaj :)21

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 10:38 am

Adamo pisze:Na szarpakach to nawet centymetrowy luz nie wychodzi :)21
Brecha w dłoń i sprawdzaj :)21
Ja już te auto machałem na wszystkie boki , robiłem cuda niewidy. Tam gdzie nie potrafiłem sprawdzic kupiłem nowe . Nadal sie nic nie zmieniło. Jakieś czary chyba. Myślałem juz zamontowac kamere pod ramą by zobaczyc w czasie jazdy co sie dzieje :lol:

A czy w przednim moście nie ma możliwości by olej stawiał opór ? jeszcze go nigdy nie rozbierałem i nie wiem czego sie tam spodziewać . Może tam ktoś towotu napchał i dolał oleju :o , A może mi tylny most trzyma i ściąga auto ? też nie moge tego wykluczyć .

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Adamo » pt lis 02, 2012 10:59 am

Z przodu masz zwykły mechanizm roznicowy.
Koła się nie grzeją. ??
Ja obstawiam tuleje wahaczy :)21

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 11:01 am

te dziwne działanie dzieje się jak jedziesz po nierównościach czy luźnym podłożu...
czy też po równym asfalcie ?

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 11:11 am

stawiam ze tylko po rownym asfalcie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:17 am

Miskiller pisze:stawiam ze tylko po rownym asfalcie...
Na każdej drodze ściąga , nawet na równej tylko moze mniej . Ale jadąc drogą żwirową z predkością ponad 80km/h prowadzi sie dobrze i prosto. Moja wczesniejsza teoria była taka ze najeżdzając kantem koła na nierówność , luz na piaście przechylał koło pod ciężarem auta i zaczynało sciągać . Piasty wimienione a sciaga nadal. Dlaczego nie można sie przyczepić do mostu ?

Wahacze są nowe z pełnymi tulejami , pisałem juz ze luzy są zlikwidowane

Jak auto prowadzę to ciągnie za kierownice jak głodny koń za lejce po trawe do rowu , jak go nie puszczam do prawej to coś mu sie odmienia i idzie do lewej :evil: w czasie jazdy nie czuć luzu .
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 11:23 am przez Slavkoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 11:23 am

ale tak trochę sciąga czy mocno ciągnie ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:26 am

Miskiller pisze:ale tak trochę sciąga czy mocno ciągnie ?
Ciągnie mocno, bardzo ciężko sie jedzie po czarnym , trzeba cały czas pilnować drogi, nie ma czasu spojżeć na znaki bo mozna wjechac do rowu . Gdyby taki luz miał miejsce na osiach to musiałby byc chyba w centymetrach :o

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 11:29 am

a wisko nie siada już ?

koła równy mają obwód ?

ciśnienie w kołach sprawdzone ?
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 11:30 am przez Sygma, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 11:30 am

Slavkoo pisze:Witam :)

Pomyslałem sobie że może ktoś tu się zna na przednim mechanizmie różnicowym Quadra track II
mechanizm roznicowy przedniego mostu jest klasyczny, rozdzielenie napedu w reduktorze to Quadra track II

czemu nie przedni most ? bo niby co tam mialoby sie uszkodzić ? ze daje taki efekt napedzania jednego z kól a hamowanie drugiego ? satelity sie zacieraja ? :wink:

masz lift zawieszenia zrobiony ? kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, jedzie wszedzie tylko nie do przodu...
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 11:40 am przez Miskiller, łącznie zmieniany 1 raz.
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:35 am

Sygma pisze:a wisko nie siada już ?

koła równy mają obwód ?

ciśnienie w kołach sprawdzone ?
Jakie wisko ?

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 11:38 am

Miskiller pisze:
Slavkoo pisze:Witam :)
satelity sie zacieraja ? :wink:
No właśnie jakos mi przez głwe nie przechodzi ze cos tam by sie zacierało tak długo . to jest nie realne , dlatego padło pytanie czu cos tam jest jeszcze co moze hamowac ?

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 12:05 pm

Slavkoo pisze: Jakie wisko ?
to które dopina przód.... o takie :)

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 12:09 pm

Quadra track II w reduktorze NV 247 jest zamiast wiskozy jest gerodisc czyli sprzeglo dopinane cisnieniem oleju gdy tylny wal ma zbyt duza predkosc w stosunku do przedniego. Mosty to klasyczny mechanizm roznicowy otwarty a w opcji tył ma trac-loka.


gdyby mial system Quadra Drive wtedy mosty maja mechanizm roznicowy o progresywnej charakterystyce tarcia tz. vari-lok ze sprzęgłami ciernymi sterowanymi pompa na kazdej polosi. moze masz taki most ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 1:20 pm

Miskiller pisze:Quadra track II w reduktorze NV 247 jest zamiast wiskozy jest gerodisc czyli sprzeglo dopinane cisnieniem oleju gdy tylny wal ma zbyt duza predkosc w stosunku do przedniego. Mosty to klasyczny mechanizm roznicowy otwarty a w opcji tył ma trac-loka.


gdyby mial system Quadra Drive wtedy mosty maja mechanizm roznicowy o progresywnej charakterystyce tarcia tz. vari-lok ze sprzęgłami ciernymi sterowanymi pompa na kazdej polosi. moze masz taki most ?
Moge tylko powiedziec ze nie mam zadnego przewodu do mostu który nim by sterował , to raczej zwykły most.
A jak sprawdzić tę wiskozę ?

Ale dodam ze odkręcałem przedni wał i nadal sciągało , to nie może byc wisko

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 1:33 pm

no to przód odpada...
masz LSD z tyłu w moście ?

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Miskiller » pt lis 02, 2012 1:39 pm

nie wiskoze tylko sprzeglo, podstaw kobylki pod tylny most i rusz do przodu, kola-o powinny sie zakrecic, nastapi roznica w predkosci obrotowej walow napedowych i pompa olejowa zepnie sprzeglo i naped zostanie przekazany na przod UWAGA !!! AUTO RUSZY i spadnie z kobylek...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 1:44 pm

Miskiller pisze:nie wiskoze tylko sprzeglo, podstaw kobylki pod tylny most i rusz do przodu, kola-o powinny sie zakrecic, nastapi roznica w predkosci obrotowej walow napedowych i pompa olejowa zepnie sprzeglo i naped zostanie przekazany na przod UWAGA !!! AUTO RUSZY i spadnie z kobylek...
Takiego testu nie robiłem , zrobiłem tylko podobny kiedys na podwórku . Zaczepiłem auto za hak i ogień do przodu. jedno koło tylne sie obracało a drugie stało . Po dodaniu gazu przód się zapinał na chwilę , ale tylne koło nadał stało. Myślisz ze tylny most moze mnie sciągać ? moge zrobić taki test z kołami w powietrzu :lol:

Awatar użytkownika
Slavkoo
 
 
Posty: 109
Rejestracja: śr sie 01, 2012 8:06 am

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Slavkoo » pt lis 02, 2012 1:54 pm

Sygma pisze:no to przód odpada...
masz LSD z tyłu w moście ?
Tak myslę ze mam :) o ile nikt go nie wyjął

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Sygma » pt lis 02, 2012 4:00 pm

no to zdejmuj dekiel z mostu i sprawdzaj w jakim jest stanie
potem zalej odpowiednim olejem z dodatkiem dla LSD

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Układ kierowniczy Jeep WJ

Post autor: Adamo » pt lis 02, 2012 4:49 pm

Ma tak od kąd go masz czy stało się to pózniej ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości