FJ Cruiser - Reduktor

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Jerry JEEP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: Jerry JEEP » pn paź 01, 2012 11:02 pm

Witam,

Moja żonka zachorowała na FJ Cruisera :) Jak dla mnie: z zewnątrz kosmos a w środku ... no nie będę się wypowiadał.
Problem w tym że wersje z automatem nie mają stałego napędu a w zimie jakoś sobie jej nie wyobrażam jeżdzącej z tylnym napędem.
Pytanie do was jako znawców tematu czy jest opcja podmiany reduktora na opcję AWD? Np. z LC 120? Bo to chyba na jego bazie powstał FJ?

Proszę o pomoc i jakieś konkrety.
K5 5700 SILVERADO

Awatar użytkownika
Jerz23
Posty: 534
Rejestracja: sob sie 15, 2009 12:55 pm
Lokalizacja: Muscat/OMAN

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: Jerz23 » wt paź 02, 2012 5:28 am

w wersji arabskiej wszytskie FJ-oty maja staly naped na 4 kola z mozliwoscia blokady centralnej i reduktorem. FJ Cruiser ma reduktor i skrzynie wlasnie z J120. Tak wiec taka konwersja jest napewno mozliwa.
HZJ80 (97) --> FZJ100 (98) --> FZJ100 (06) -->FZJ76 (08)

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: rokfor32 » wt paź 02, 2012 6:43 am

Dokładnie. Ale jest trochę z tym zabawy. Trza reduktor od tego samego typu skrzyni, poza tym do korekty idą długości wałów napędowych, trza też zablokować układ ADD (dołączania przednich półosi). Ale generalnie nie jest to zbyt trudna konwersja.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerry JEEP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: Jerry JEEP » wt paź 02, 2012 9:27 pm

Dzięki za informacje, czy wszystkie 120 z automatem maja staly naped na 4 kola?
K5 5700 SILVERADO

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: rokfor32 » wt paź 02, 2012 9:38 pm

Nigdy nie spotkałem innej - w wesji europejskiej. No ale że na naszym rynku trafiają się rodzynki z różnych części świata - trza uważać.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Jerry JEEP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: Jerry JEEP » wt paź 02, 2012 10:37 pm

Czy ktos moze zna oznaczenie takiego reduktora? Czy to jest VF4B?
K5 5700 SILVERADO

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: rokfor32 » śr paź 03, 2012 6:54 am

VF4B to reduktor z J9. J12 miało JF2A - ale nie jest to informacja pewna na 100%, strasznie ciężko jest znaleźć oznaczenia tych reduktorów.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

kaczor1202
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: sob maja 08, 2010 8:19 pm

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: kaczor1202 » śr paź 03, 2012 9:31 am

Sprawdziłem w dokumentacji , która kiedyś skombinowałem;
Wg tejże do 120 stosowane są VF4B do silników 3RZ, 1 KZ, 1 KD) i VF4BM( 1KZ i 1KD)- oba Torsen;
VF4BM był stosowany jako opcja do samochodów na EUROPE z A-TRC i VSC, DAC i HAC - Brake Control System
Do 90 były VF3B i VF3BM;- wszystkie Full-Time
Oprócz tego do 120 był także VF2A ( part-time)

Tyle z dokumentacji. Jak chcesz tabelkę możesz dostać na maila. Tego JF2A nie znalazłem

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: rokfor32 » śr paź 03, 2012 12:07 pm

Się mi pokręciło - dla J12 miał być faktycznie VF4B

Oznaczenie JF2A (także JF1A i JF3A) znalazłem gdzieś na amerykańskich forach - i miało ono dotyczyć konstrukcji takich jak w tacomach i 4Runnerach (generacyjnie odpowiadających J9 - stąd mój wniosek że JF2A to ten z J9).

A szukałem żeby znaleźć oznaczenie reduktora nazywanego "multi mode" (i wyszło mi że to ten JF3A), posiadającego centralny dyfer, ale też i opcję odpięcia przodu. Był montowany właśnie w niektórych 4Runnerach, i jak się nie mylę trzeciej generacji właśnie, na rynku amerykańskim.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: Janusz2000 » pn gru 10, 2012 5:52 pm

kaczor1202 pisze:Sprawdziłem w dokumentacji , która kiedyś skombinowałem;
Wg tejże do 120 stosowane są VF4B do silników 3RZ, 1 KZ, 1 KD) i VF4BM( 1KZ i 1KD)- oba Torsen;
VF4BM był stosowany jako opcja do samochodów na EUROPE z A-TRC i VSC, DAC i HAC - Brake Control System
Do 90 były VF3B i VF3BM;- wszystkie Full-Time
Oprócz tego do 120 był także VF2A ( part-time)

Tyle z dokumentacji. Jak chcesz tabelkę możesz dostać na maila. Tego JF2A nie znalazłem
Czy skoro VF4B pasował do 1KD to powinnien i pasowąć do 1GR-FE? bo obydwa silniki były z tą samą skrzynią A750F - dobrze rozumuje?

I drugie pytanie gdzie znaleść info przełożeniu poszczególnych reduktorów - z jakiegoś kalkulatora znalezionego z sieci wychodzi mi że reduktor ze 120-tki jest szybszy niż reduktor z Tacomy.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: rokfor32 » pn gru 10, 2012 10:20 pm

Oznaczenie reduktora nie jest tożsame z tym, że będzie kompatybilny z daną skrzynią. Może tak być, acz nie musi - bo w ramach tego samego oznaczenia mogą się różnić wałki wejściowe (typ reduktora oznacza z grubsza jego korpus). VF4B był montowany bowiem z kilkoma skrzyniami - manualną R151F, automatyczną A343F (i w tym przypadku wielowypusty sa takie same (23z), acz tuleje łączące mają inne średnice - skrzynia automatyczna ma bazowanie na dodatkowe łożysko na tej tulei łączącej), ale też z manualną RA61 i automatem A750F - a te mogą mieć inne wielowypusty (nigdy nie miałem okazji organoleptycznie sprawdzić tych skrzyń - więc nie wiem na pewno).

Inaczej - jeżeli masz skrzynkę A750F i reduktor part time - to faktycznie dasz rady zapodac tam reduktor full time z J12 - ale właśnie z modelu z taką samą skrzynią 9wtedy nie ma znaczenia silnik). I - moja rada - szukaj takiego bez trc. Acz ciężko będzie.

trc oznacza że centralny dyfer jest kontrolowany elektronicznie przez serwosilnik. Da się wysterować to "ręcznie", bez elektroniki, ale zdecydowanie lepiej namierzyć reduktor w klasycznym układzie, z manualnie zapinaną centralką. Acz trza trochę szczęścia - mi się udało do jednej adaptacji, ale po temu nie widziałem żadnego - a było te ze dwa miechy temu ... :wink:
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: rokfor32 » pn gru 10, 2012 10:22 pm

A - i reduktory oparte na układzie planetarnym mogą się różnić conajwyżej w przełożeniach redukcyjnych - przełożenie drogowe zawsze będzie 1:1.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: FJ Cruiser - Reduktor

Post autor: Harley » czw sie 22, 2013 2:54 pm

kaczor1202 pisze:Sprawdziłem w dokumentacji , która kiedyś skombinowałem;
Wg tejże do 120 stosowane są VF4B do silników 3RZ, 1 KZ, 1 KD) i VF4BM( 1KZ i 1KD)- oba Torsen;
VF4BM był stosowany jako opcja do samochodów na EUROPE z A-TRC i VSC, DAC i HAC - Brake Control System
Do 90 były VF3B i VF3BM;- wszystkie Full-Time
Oprócz tego do 120 był także VF2A ( part-time)

Tyle z dokumentacji. Jak chcesz tabelkę możesz dostać na maila. Tego JF2A nie znalazłem
jest jeszcze szansa na taką tabelkę ??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości