wrzucanie reduktora w ZJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: mocnykrk » pn gru 31, 2012 11:12 pm

jezdzilem testowo dzisiaj ZJ-tem , jak wbijalem reduktor, (skrzynia na N , wcisniety hamulec i wajha od reduktora do siebie) to ze dwa razy wybiło , i ogolnie wskoczył z trzeszczeniem , jak za 3cim razem udalo sie to dzialalo elegancko , zmiana na normalne 4x4 tez spoko

czy to normalne objawy czy cos nie tak ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 31, 2012 11:21 pm

Bo Jeep, to nie dla mieczakow.

Reduktor wrzucasz i wypinasz tylko na N! P na skrzyni nie pozwala na bezawaryjne przelaczanie.

Jaki reduktor to mialo, 3 polozenia 4H/N/4LO czy cos wiecej.

Jesli 3 polozenia, to z 4H na 4LO przebijamy bardzo zdecydowqnym ruchem, bardzo szybko i mocno, jakbys chcial urwac, bo jesli nie to bedzie zgrzytac i wyskakiwac. Jak reduktor dawno nie urzywany, tez bedzie trudno wrzucic.

Jak masz 242, gdzie jest 2H, 4Hlc, 4H full time, N, 4LO to ta sama zasada, z 2H delikatnie idzie przez 4H, do 4Full time. Z 4Fulltime przelatujemy szybko i zdecydowanie od razu do 4Lo.

Powrot bedzie delikatny, az dojdziemy do 4HLc i z tego polozenia, bardzo mocno wbijamy 2H i latamy bokami :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 31, 2012 11:24 pm

Aha, przy reduktorze 242, mieszanie miedzy 2H, 4HLc, 4HFulltime robimy w czasie jazdy, na Drive, bez krepacji, przy predkosciach do 100km/h. Wpinanie i wypinanie reduktora, tylko na automacie ustawionym na N (nie P), i podczas postoju, inaczej rozwalimy reduktor.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: mocnykrk » pn gru 31, 2012 11:29 pm

reduktor 3 pozycyjny nie pamietam napisow ale wiesz o co chodzi (chyba 4h-n-4l)


no raczej rzadko byl uzywany , bo facet jezdzi tylko po czarnym dlugie trasy to moze dlatego , a tez nie wiedzialem jak mocno to szarpac
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: Misiek Cypr » pn gru 31, 2012 11:38 pm

To byl 249 reduktor.

Wrzucanie reduktora na postoju, automat na N i szrpiesz bardzo mocno do tylu za wajche, nie zeby urwac, ale szybko i mocno. Moj tez wyskakiwal na poczatku, teraz juz caly powgniatany, ale reduktor jest bajka. Ma przelozenie 2.72 i glownie bedzie jezdzil na 3 biegu, a nie 2 jak wiekszosc Pajero, Terrano, LC, itp.

A jaki motor mialo i rocznik? 4.0, 5.2, czy 5.9?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: mocnykrk » wt sty 01, 2013 12:39 am

4.0

no nie chcialem jakos szarpac w cudzym aucie , a wlasciciel widac ze terenowych opcji nie uzywa za bardzo

troche sie balem ze jak wybija to cos nieteges
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: kulkagsx1200 » wt sty 01, 2013 4:19 pm

tam jest czysta mechanika , musi zgrzytnac , by zadzialal
mialem kiedys przypadek ze nie szlo wllaczyc wogole LO .dopiero po wlaczeniu D i delikatnym bujaniu auta wskoczyl LO
nieraz trza pokombinowac zwlaszcza jak auto typowo po czarnym bylo uzytkowane
potem juz dzialalo spoko :wink:
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

FAZIAKI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: sob lut 25, 2012 3:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: FAZIAKI » pt sty 25, 2013 6:05 am

kulkagsx1200 pisze:tam jest czysta mechanika , musi zgrzytnac , by zadzialal
mialem kiedys przypadek ze nie szlo wllaczyc wogole LO .dopiero po wlaczeniu D i delikatnym bujaniu auta wskoczyl LO
nieraz trza pokombinowac zwlaszcza jak auto typowo po czarnym bylo uzytkowane
potem juz dzialalo spoko :wink:
Ja zapinam do siebie i nic muszę cofnąć kawałek żeby zapiął. Czyżby wymagał regulacji???
Może coś przestawaili jak wyciągali mi skrzynie, wcześniej było OK.
Grand Cherokee 5,2

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: Misiek Cypr » pt sty 25, 2013 6:54 am

Jak wyciagali skrzynie to musieli rozpiac ciegna od reduktora. To pozniej nigdy nie wraca dokladnie na swoje miejsce, ale do tego jest regulacja na ciegnach.

dwie minuty roboty, taka regulacja, ale wymaga 2 osob
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

FAZIAKI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: sob lut 25, 2012 3:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: FAZIAKI » pt sty 25, 2013 9:12 am

To loozik, dzięki za info. :P
Grand Cherokee 5,2

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: mocnykrk » sob sty 26, 2013 11:18 pm

a dzisiaj dla odmiany ogladalem WJ , z reduktorem SELECTRAC czyli 2-4pt-4ft-n-4lo

i dosc ciezko sie to zmienialo 4lo to trzeba bylo wrecz na chama wbijac, ale wlasciciel mowi ze nie wrzucal tego prawie nigdy , w sumie uzywa tylko 2 i 4 full time


to czy jest ok , czy zjebane ?


a wogle to jak w tych skrzyniach jak sie zmienia napedy to trzeba sie zatrzyma i na N czy na P , i czy trzeba podjezdzac kilka metrow do tylu zeby sprzegielka zalapaly jak mialem w pajero , czy to jakos inaczej jest rozwiazane ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: kulkagsx1200 » sob sty 26, 2013 11:24 pm

ma ciezko wchodzic , moze se zgrzytnac ,LOwlaczasz na postoju z pozycja N na skrzynu biegow. jak nie wchodzi mozna sprubowac na D lekko ruszac i ciagnac na sile az wejdzie ze zgrzytem . spokojniue , nic sie nie stanie . sprzegielek zadnych nie ma i nie musisz nic bujac autem .
pozostale przelozenia wlaczasz normalnie w czasie jazdy . sama mechanika wiec nie ma problemow :wink:
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
okhuti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt lut 12, 2008 11:13 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: okhuti » pn sty 28, 2013 5:40 pm

witam, podepnę się do tematu. od wczoraj mam zj z 94 roku. poprzedni właściciel włożył reduktor 242. przy włączonym full time i przyspieszaniu coś huczy jakby w lewym przednim kole. przy puszczeniu gazu wszystko cichnie. kiedy wyłączę jest wszystko ok. półoś? czy raczej reduktor??? :)15 czy jeszcze inny fiks?
sat okh

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: tomek 79 » pn sty 28, 2013 9:03 pm

krzyzaki sprawdz :wink:

Awatar użytkownika
okhuti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt lut 12, 2008 11:13 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: okhuti » pn sty 28, 2013 11:14 pm

tomek 79 pisze:krzyzaki sprawdz :wink:
na półosi? tam jakiś przegub jest... przypominam, że auto mam od wczoraj, do mnie trzeba dużymi literami :wink:
sat okh

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: tomek 79 » pn sty 28, 2013 11:19 pm

sa na polosi,a najwazniejszy na wale z przodu przy gruszce,lub reduktorze :wink:

Awatar użytkownika
okhuti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt lut 12, 2008 11:13 pm
Lokalizacja: Jasło

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: okhuti » pn sty 28, 2013 11:32 pm

wielkie dzięki :) aż się napiję za zdrowie kolegi :)
sat okh

Awatar użytkownika
nazwisko1
 
 
Posty: 227
Rejestracja: pn gru 20, 2010 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków/okolice

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: nazwisko1 » sob lut 22, 2014 10:56 am

Witajcie, od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem ZJ'a też mam problem ze wrzuceniem reduktora tylko ze u mnie na P i N obroty utrzymują sie w granicach 1800-2000obr/min to chyba za duzo i dlatego moze zgrzytać przy wrzucaniu? jak juz zaskoczy to wszystko jest okej
Było Daihatsu furioza 2x Suzuki vitara 1.6 3x Frontera 2.0 Jeep ZJ 4.0
Jest Pajerak II 3d 2.5

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: tomek 79 » sob lut 22, 2014 11:04 am

moze zgrzytac,nie przejmuj sie rola,z obrotami zrob porzadek

uzywaj i sie ciesz

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: s3R » sob lut 22, 2014 12:21 pm

Reduktor najlepiej wchodzi jak samochód lekko się toczy na N oczywiście.
Wbijasz zdecydowanym ruchem a nie lekko jak bieg w manualnej skrzyni.
Nawet w instrukcji do WJ stoi że najlepiej jak się toczy auto.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
nazwisko1
 
 
Posty: 227
Rejestracja: pn gru 20, 2010 9:12 pm
Lokalizacja: Kraków/okolice

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: nazwisko1 » ndz lut 23, 2014 10:17 am

czyszczenie przepustnicy i skrecenie obrotów pomogło, reduktor wchodzi bez zarzutu pewnym ruchem! :D
Było Daihatsu furioza 2x Suzuki vitara 1.6 3x Frontera 2.0 Jeep ZJ 4.0
Jest Pajerak II 3d 2.5

Awatar użytkownika
adam_buszkowo
 
 
Posty: 222
Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: adam_buszkowo » śr lut 26, 2014 8:53 pm

s3R pisze:Reduktor najlepiej wchodzi jak samochód lekko się toczy na N oczywiście.
Wbijasz zdecydowanym ruchem a nie lekko jak bieg w manualnej skrzyni.
Nawet w instrukcji do WJ stoi że najlepiej jak się toczy auto.
tak własnie się włącza reduktor, skrzynia na N auto lekko sie toczy 5-10km/h i zdecydowanym ruchem włączamy
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655

javelin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt lut 05, 2013 10:55 am

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: javelin » wt mar 04, 2014 12:36 pm

Aż strach czytać co tu niektórzy wypisują...

Tak jak pisze Adam a wcześniej s3R - prawidłowo reduktor zapina sięze skrzynią na N i powoli toczącym się samochodzie. Na P jak najbardziej też można i nic się nie stanie, aczkolwiek nie zawsze się da. Po prostu przy samochodzie stojącym w miejscu nie zawsze tryby się odpowiednio ustawiają i może nie dać się przerzucić wajchy. Dlatego samochód powinien się powoli toczyć, bo wtedy zawsze trafi się moment, kiedy tryby ustawią się jak trzeba.
Na pewno nie ciągnąć na chama, jak ktoś tu polecał. Jak wszystko jest ok to też nic nie powinno zgrzytać! Wyciera się wtedy przesuwka, co w końcu zacznie skutkować wypinającymi się napędami!

A co do krzyżaków na półosi - w Grandzie jak najbardziej są przeguby a nie krzyżaki. Chyba że ktoś sobie półosie zmienił na te z XJ.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: tomek 79 » wt mar 04, 2014 7:10 pm

to nie czytaj znaffco :)17

zapewne jestes chory na punkcie swogo jeepa i musiales powtorzyc to co inni juz napisali

oszolomila mnie twoja wiedza,a na orgu by cie pewnie ozlocili :)21

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: wrzucanie reduktora w ZJ

Post autor: whisky_snake » czw mar 20, 2014 10:03 pm

Jako ze zanabylem ostatnio jeepa granda to chyba jestem z kosmosu i kilku znajomych z rz tez
1. nic nie wbijam na sile wszystko lekko robi red 249 skrzynia zmienia biegi ze prawie nie czuc
2. kosmos elektryka cala dziala ,,, no dobra jedne dzwi ine nie robia radio bo wzmacniacz nie zyje wiec prawie cala fotele tez zyja kwestia zmiany na wtyczkach ...
3. klima / klimatronik dziala
3.1 lpg sekwencja robi i na tracie jadac slimakiem wpi... 13 gazu
4. do standardowego remontu tylko piasty przednie i zero rdzy
na razie auto cywil jeszcze z miesiac jak ogarne inne tematy ... bo sie jeden smial po co zmieniac zderzaki las zweryfikuje a jemu miasto zweryfikowalo wszelkie chlodnice o blotniki o plastikach nie wspomne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości