LR1530 problem i wkurw...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » wt lut 12, 2013 7:54 pm

Panowie coś mi się posrało z blokadą tylnego dyfra... LR zaczął strzelać jak powalony, rozłożyłem to w ciul wymieniłem sprężynki bo jedna była pęknięta, poskładałem tak jak było stosując org. podkładki z dyfra, łozyska w na półosiach są ok i mimo to blokada strzela jak pijeb...a
http://www.youtube.com/watch?v=yDIaCsUywfg
to terkotanie to blokada która nie może się zdecydować czy się zblokować czy nie, nie mam zbytnio doświadczenia w zakładaniu tego typu rzeczy, założyłem raz działo i przestało, podejrzewam, że blokada ma zbyt duży luz pomiędzy elementami i przeskakuje bo innych pomysłów nie mam, problem jest w tym, że nie wiem jak te cholerne luzy poustawiać tak by było ok, w dodatku nie mam tych podkładek którymi ów luz się reguluje, jak sobie pomyślę, że znów mam to rozkładać i składać to mnie trafia :)21
Ogarnia ktoś z okolic Krakowa/Wadowic jak poprawnie ustawić tą blokadę ? bo nie mam ochoty znów tego składać po czym okaże się, że jest ujowo i strzela.
Most jest prosty.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Salata123 » wt lut 12, 2013 9:31 pm

eeee za ciemno było jak nagrywałeś... obraz czarny :(
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Zibi » wt lut 12, 2013 9:35 pm

zrób próbę blokady na warsztacie używając wyjętych półosi. Jesli będzie działała a w noście już nie to jednak nie jest prosty. To najczęstsza przyczyna.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: qwai » wt lut 12, 2013 9:37 pm

Sprawdź dobrze czy nie skrzywiłeś pochwy. Ja nie mogłem ustawić właśnie przez krzywy most. Podkładki można było od czegoś dobrać chyba w rolniczym ale nie pamiętam bo przy 6 z rzędu wyciąganiu dyfra wsadziłem Araba bo mi psycha nie wytrzymała :)21 Zawsze działało tydzień a później znowu to co u Ciebie.
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » wt lut 12, 2013 10:06 pm

Wytargałem to kurewstwo... 50 min dyfer na stole, pobijam rekordy :)11 jutro będę sprawdzał co i jak.
Jakiś dobry sposób na ogarniecie tematu "prostaty" mostu polecicie ?
Jeszcze takie pytanko, wyczytałem, że luzu w lr ma być 0,05mm ?? tylko gdzie ten luz się mierzy...
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... t&start=25

If your differential case or thrust washers are excessively worn, your new Lock-Right
Locker may not be able to operate as it was designed. Therefore, two easy measurements
must be made before final assembly to assure that your new locker will function properly. To
make these measurements, proceed as follows:
1. Remove the existing spider gears, side gears and thrust washers from the differential case,
and thoroughly clean it.
2. Install the Lock-Right couplers with the existing thrust washers in each end of the case.
3. Place the spacers onto the centers of the couplers (wide side toward the axle splines if not
symmetrical), and hold them there.
4. Install the pinion shaft; carefully guide it past the spacers as it is being inserted through the holes in the case.
5. Measure the gap between each spacer and the pinion shaft with a feeler gauge. This gap should be between .005-inch and .020-inch, with not
more than a .008-inch difference between the two
.
If your numbers are within the limits specified, remove the parts and begin your installation. If your numbers are not within these limits,
check the thrust washers and the differential case. If they are excessively worn or are damaged, they may need to be replaced before installing
your new Lock-Right Locker.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: vandall_jr » czw lut 14, 2013 9:13 pm

Moja subtelna rada - Pomaluj na zielono, KOPA I W TRAWĘ
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » czw lut 14, 2013 9:17 pm

Zrobił bym tak ale 800zł szkoda trochę wyjebać w trawę :)21 Cóż, jak tylko pojawi się jakiś używany ARB na allegro w rozsądnych pieniądzach to kliknę kup teraz, może być nawet chiński klon.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: vandall_jr » czw lut 14, 2013 9:27 pm

Może zamiast wywalać na ARB (3k) zmień mosty na fabryczne z blokadą :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Kostuch » pt lut 15, 2013 10:49 am

vandall_jr pisze:Może zamiast wywalać na ARB (3k) zmień mosty na fabryczne z blokadą :)
Poproszę namiar na fabryczne szerokie mosty z blokadą :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Salata123 » pt lut 15, 2013 10:51 am

no na przykład partol nissan ma dość szeroki most i z blokadą :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Kostuch » pt lut 15, 2013 10:53 am

Salata123 pisze:no na przykład partol nissan ma dość szeroki most i z blokadą :)21
Aaaa no tak :lol:
Unimoga można też rozważyć :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Hałas » pt lut 15, 2013 2:10 pm

ale poco bawić się w półśrodki?
http://www.youtube.com/watch?v=AadCI7s0W5w
:)21
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » pt lut 15, 2013 4:21 pm

spoko, mostami z volvo laplander znajomy handluje można by było spróbować :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Adam.Ż » pt lut 15, 2013 8:53 pm

slavok pisze:Wytargałem to kurewstwo... 50 min dyfer na stole, pobijam rekordy :)11 jutro będę sprawdzał co i jak.
ja na spokojnie w 20 mogę wyjąć dyfer :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: poreb » sob lut 16, 2013 1:16 am

też miałem ten problem z terkotaniem
ostatecznie po 5 rozebraniu mostu pospawaliśmy go w cholerę i mamy 100% szpere :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: dominik502 » sob lut 16, 2013 12:08 pm

Poczytałem Was trochę i odechciało mi się pchać w LR.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » sob lut 16, 2013 12:44 pm

Ja czekam na podkładki, może mi się uda to poprawnie wyregulować samemu... jak by ktoś miał jeszcze jakieś sugestie w kwestii ustawiania tych luzów to z chęcią poczytam :)21
Znalazłem kogoś w okolicach Krakowa kto ogarnia te blokady ale wyregulowanie blokady przy opcji dostarczenia samego dyfra na stół to koszt 200-300zł, do tego muszę to tam zawieźć i odebrać czyli stówka na paliwo i robi się z tego 400zł (co jest połową wartości tego ujostwa) za coś co może znów się wysrać po tygodniu, więc postaram się to jakoś sam ustawić poprawnie.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

manias79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 8:04 pm

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: manias79 » sob lut 16, 2013 7:39 pm

slavok pisze:(...)
4. Install the pinion shaft; carefully guide it past the spacers as it is being inserted through the holes in the case.
5. Measure the gap between each spacer and the pinion shaft with a feeler gauge. This gap should be between .005-inch and .020-inch, with not
more than a .008-inch difference between the two
.
If your numbers are within the limits specified, remove the parts and begin your installation. If your numbers are not within these limits,
check the thrust washers and the differential case. If they are excessively worn or are damaged, they may need to be replaced before installing
your new Lock-Right Locker.
[/quote]

Porównując powyższy opis do tego http://www.lowrangeoffroad.com/download ... Locker.pdf chodzi pewnie o przerwę pomiędzy pierścieniami z rys. 32 i 38 a dłuższym, pojedynczym wałkiem z rys. 34.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: qwai » sob lut 16, 2013 9:08 pm

slavok pisze:Ja czekam na podkładki, może mi się uda to poprawnie wyregulować samemu... jak by ktoś miał jeszcze jakieś sugestie w kwestii ustawiania tych luzów to z chęcią poczytam :)21
Znalazłem kogoś w okolicach Krakowa kto ogarnia te blokady ale wyregulowanie blokady przy opcji dostarczenia samego dyfra na stół to koszt 200-300zł, do tego muszę to tam zawieźć i odebrać czyli stówka na paliwo i robi się z tego 400zł (co jest połową wartości tego ujostwa) za coś co może znów się wysrać po tygodniu, więc postaram się to jakoś sam ustawić poprawnie.
Jak Ci da rok gwarancji na prawidłowe działanie to bym się zastanawiał :)21
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » sob lut 16, 2013 9:16 pm

No da gwarancje do wyjazdu za bramę pewnie :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

kamilooo
 
 
Posty: 131
Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:32 pm

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: kamilooo » ndz lut 17, 2013 8:21 pm

Patrz za allegro za ARB mi sie udało kupic na przód z cała główka za 2500pln
SJ413 33" 4.16 spiek 5.125
Jeep Grand Cherokee 31"4,0sprzedam
http://www.pgr4x4.pl

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » pn mar 04, 2013 6:47 pm

i ch..a złożyłem to z luzem praktycznie na zero i co ? blokada dalej przepuszcza:
http://youtu.be/PJ-EzyF8HA8 słychać w pierwszych 15 sek jak jebe przy ruszaniu...
Nic, kupiłem pochwę mostu bo już innego pomysłu nie mam.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: Kostuch » pn mar 04, 2013 8:43 pm

slavok pisze:i ch..a złożyłem to z luzem praktycznie na zero i co ? blokada dalej przepuszcza:
http://youtu.be/PJ-EzyF8HA8 słychać w pierwszych 15 sek jak jebe przy ruszaniu...
Nic, kupiłem pochwę mostu bo już innego pomysłu nie mam.
A to nie maska ci trzaska? :)21
Jak nie pomoże nowa obudowa, to ci mogę moją 1510 opchnąć :P
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: slavok » pn mar 04, 2013 9:28 pm

Maska była niedomknięta ale to swoją drogą, a podskakuje (maska) przy tym trzasku temu bo jak puszcza blokada to całym samochodem szarpie :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: LR1530 problem i wkurw...

Post autor: vandall_jr » pn mar 04, 2013 9:34 pm

Ale Ty ambitny jesteś :)2 :)21 ja to już na zielono bym malował :) i w trawę
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość