Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: chomik. » pt lip 26, 2013 11:51 am

Podczas skrętu koło wewnętrzne powinno być mocniej skręcone niż zewnętrzne, więc wąsy drążka łączącego zwrotnice muszą być odpowiednio ustawione względem sworzni zwrotnic

jeżeli drążek łączący koła jest przed mostem, powinien on być dłuższy niż rozstaw sworzni, czyli tak jak jest w samuraiu
jeżeli drążek jest za mostem, jak w jimny, musi on być krótszy

tu masz rysunek poglądowy z drążkiem za mostem, jeżeli przy takim samym ustawieniu wąsów byłby przed mostem, zewnętrzne koło skręcałoby bardziej niż wewnętrzne

Obrazek
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: N2O » pt lip 26, 2013 12:10 pm

chomik. pisze:Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie jaki olej jest w silniku?
Zrobiłem swapa w samuraiu na vitarę 1,6 8v i nie wiem na jakim oleju jeździł, a nie ma możliwości zapytania się poprzedniego właściciela.
Chcę zalać 10w40, ale nie wiem czy nie zrobię mu krzywdy jak np. wcześniej był 15w40?
A mocno zamierzasz go katować?
Jeśli tak to 10W60.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: chomik. » pt lip 26, 2013 12:14 pm

raczej na taryfę ulgową nie ma co liczyć :wink:
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » pt lip 26, 2013 12:16 pm

Nie miezylem wasow. Trzeba by wybrać sie na magazyn :)

Ale... Nawet jakby tak było, to jest jeszcze prościej. Wąsy calmini :))
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: chomik. » pt lip 26, 2013 12:21 pm

albo, jak do jimny też by pasowały tak jak do samuraia, wąsy z merca W123 lub W126, o ile da się je tak przykręcić by były skierowane na zewnątrz
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: chomik. » pt lip 26, 2013 12:27 pm

w sumie to co pisałeś ze zwrotnicami z europejczyka i anglika mogłoby zadziałać, bo wygląda na to, że ten wąs do którego połączony jest drążek z przekładni, skierowany jest w odpowiednią stronę, czyli na zewnątrz:

http://allegro.pl/suzuki-jimny-98-1-3-1 ... 58936.html
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » pt lip 26, 2013 1:20 pm

To co na foto to akurat jest was co łączy zwrotnice między sobą a nie do przekładni :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: chomik. » pt lip 26, 2013 1:25 pm

na drugim zdjęciu jest druga zwrotnica ze zdjęciem robionym z tej samej strony (czyli od przodu auta), bo też widać na nim stabilizator, a nie ma wąsa łączącego koła, więc będę się upierał, że to jednak wąs łączący z przekładnią :wink:
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » pt lip 26, 2013 2:27 pm

W opisie jest, ze zwrotnica lewa i, ze z auta europejskiego... Niby anglik tez z europy... :)

Ale pewnie chodziło sprzedawcy o prawa zwrotnice... I wtedy by sie zgadzało. :)

Nie oglądałem Fotek, zasugerowalem sie lewa zwrotnica :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: chomik. » pt lip 26, 2013 2:30 pm

w każdym razie, gdyby oba wąsy były skierowane tak jak ten ze zdjęcia, czyli na zewnątrz, to to będzie działać jak powinno z drążkiem łączącym przed mostem
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: KSikorski » pt lip 26, 2013 6:25 pm

Koncepcję mam taką żeby poszukać w przyszłości okazyjnego cenowo jimniego kastrata i wyposażyć go w przedni most i reduktor z samuraia. Stąd te dywagacje żeby do mostu samuraia wsadzić piasty z jimniaka zachowując działający ABS. Jednocześnie nie trzeba pruć instalacji elektrycznej od reduktora i podciśnieniowej od sprzęgiełek.
Samurai ma dużo węższy rozstaw kół niż jimny?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » pt lip 26, 2013 7:11 pm

Jak chcesz mieć sprzegielka podcisnieniowe to przeszczep musi być ze zwrotnicami.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » pt lip 26, 2013 7:11 pm

Około 6 cm jest szerszy.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » pt lip 26, 2013 7:50 pm

W Jimnym z 2000 r. padł mi alternator, który został zregenerowany i prąd ładowania został zwiększony z 70A na 90A. Na niskich obrotach wszystko jest ok, na wyższych zapala mi się kontrolka ładowania, a szczególnie kiedy podczas jazdy wkręcę go na wysokie i zdejmę nogę z gazu. Świeci się wtedy jakiś czas i podczas jazdy na wolnych gaśnie. Ładowanie normalnie jest, prądu mi nie braknie, więc o co chodzi? Przyczyną zapalania się kontrolki może być większy prąd ładowania niż fabrycznie?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » pt lip 26, 2013 7:54 pm

Włącz światła to lampka zgaśnie.Normalne przy zwiększonym prądzie.Włóż aku o większej pojemności.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pt lip 26, 2013 9:02 pm

Wiarus pisze:Normalne przy zwiększonym prądzie.
A możesz to podeprzeć jakąś teorią/faktami? :)9 :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » pt lip 26, 2013 9:05 pm

Jeżeli prąd jest za duży dla układu prostowniczego to powoduje on odcięcie ładowania-stąd to świecenie.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pt lip 26, 2013 9:10 pm

Wiarus pisze:Jeżeli prąd jest za duży dla układu prostowniczego to powoduje on odcięcie ładowania-stąd to świecenie.
Acha, acha.
A dlaczego ten prąd ładowania miałby być za duży? Co powoduje pobór tak dużego prądu, że coś go odcina?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » pt lip 26, 2013 9:16 pm

Jeżeli pierwotnie prąd ładowania był 70 A,a po przeróbce 90 A,to nie pobór powoduje świecenie,ale zbyt duży prąd przy tym samym układzie prostowniczym alternatora.Powodem innym o którym sobie przypomniałem może być fakt,że szczotki przy wysokich obrotach niezbyt silnie przylegają do komutatora wirnika alternatora.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » pt lip 26, 2013 9:43 pm

To olać i niech sobie świeci dalej czy coś z tym robić?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: N2O » pt lip 26, 2013 10:01 pm

A to alternator ma komutator?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pt lip 26, 2013 10:02 pm

Wiarus pisze:Jeżeli pierwotnie prąd ładowania był 70 A,a po przeróbce 90 A,to nie pobór powoduje świecenie,ale zbyt duży prąd przy tym samym układzie prostowniczym alternatora.Powodem innym o którym sobie przypomniałem może być fakt,że szczotki przy wysokich obrotach niezbyt silnie przylegają do komutatora wirnika alternatora.
Wiarus, ty to piszesz tak na poważnie, czy ja nie czuję jakiejś ironii? :roll:
Przecież to że alternator POTENCJALNIE może podać prąd o natężeniu 70 czy 170A nie oznacza że tyle daje.
Prąd zależy od obciążenia. Jak go nie ma, to alternator nie daje nawet ampera!
Jak myślisz, dlaczego spadają obroty i pasek zaczyna piszczeć POD OBCIĄŻENIEM ODBIORNIKIEM PRĄDU?

Po drugie:
Mostek prostowniczy musiał być przerobiony na większy prąd, więc nie jest taki sam.

Po trzecie:
Układ prostowniczy nie odpowiada za ograniczanie prądu.

Mogę się (na siłę) zgodzić jedynie z ostatnim twoim zdaniem.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » pt lip 26, 2013 10:16 pm

Kostuch pisze: Mogę się (na siłę) zgodzić jedynie z ostatnim twoim zdaniem.
Ale to wtedy chyba kontrolka powinna coraz mocniej świecić w miarę wkręcania na obroty? A ona na wysokich jest zgaszona i zapala się dopiero jak puszczę gaz i obroty spadną i jeśli dalej jadę spokojnie to świeci się jeszcze przez jakiś czas i gaśnie.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Kostuch » pt lip 26, 2013 10:41 pm

Placek^ pisze:
Kostuch pisze: Mogę się (na siłę) zgodzić jedynie z ostatnim twoim zdaniem.
Ale to wtedy chyba kontrolka powinna coraz mocniej świecić w miarę wkręcania na obroty? A ona na wysokich jest zgaszona i zapala się dopiero jak puszczę gaz i obroty spadną i jeśli dalej jadę spokojnie to świeci się jeszcze przez jakiś czas i gaśnie.
Dlatego napisałem "na siłę".
Masz amperomierz?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » pt lip 26, 2013 11:30 pm

Mam jedynie jakiś tani woltomierz, który na jałowym biegu pokazuje ładowanie coś koło 14V. Podjadę na tygodniu do jakichś szpeców od alternatorów, żeby mi to przemierzyli.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości