Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: KrzysiekP » ndz lis 17, 2013 7:26 pm

:D Czyli pytanie jak totalnego świeżaka, ale wolę dla świętego spokoju zadać...

Przełączać napędy pomiędzy 2H, 4H, N a 4L można w trakcie jazdy czy tylko na postoju?
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Fiba » ndz lis 17, 2013 7:31 pm

KrzysiekP pisze::D Czyli pytanie jak totalnego świeżaka, ale wolę dla świętego spokoju zadać...

Przełączać napędy pomiędzy 2H, 4H, N a 4L można w trakcie jazdy czy tylko na postoju?
A szukajka to po co ?
Normalnie ręce opadają . :roll:
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17623
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Zibi » ndz lis 17, 2013 7:33 pm

a w schowku pewnie naklejka z opisem.

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: rysiek2054 » ndz lis 17, 2013 7:34 pm

albo na oslonie przeciwslonecznej :)
6,5 v8

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3687
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: lysy76 » ndz lis 17, 2013 7:36 pm

Można w trakcie jazdy... 8)
Sugerowałbym jednak po zatrzymaniu.
I za mało danych... :)21
:)21
Wujek Dobra Rada 8)

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: piotr e38 » ndz lis 17, 2013 11:37 pm

Z 2h na 4H możesz w trakcie jazdy pod warunkiem, że masz zapięte sprzęgiełka( automaty) jak manualne możesz zawsze, 4H na 2H możesz zawsze, z 4H na 4 L trza się zatrzymać z 4L na 4H też.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: mik » ndz lis 17, 2013 11:51 pm

piotr e38 pisze:.......jak manualne możesz zawsze....
really ?? :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: N2O » pn lis 18, 2013 12:06 am

Tylko trochę chrupie w reduktorze jak sprzęgiełka niezapięte.
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Korbamoto » pn lis 18, 2013 12:47 am

Mechanik od 4x4 mówił, że starego rzęcha zawsze bezpieczniej jest zatrzymać przy przełączaniu napędu. Postój 5 sekund nic nie kosztuje, to nie wyścigówka. Rozpieprzony napęd za to kosztuje niemało.

I zaprawdę powiadam Wam bracia i siostry, czyńcie jako mędrzec ów prawił, a sakiewki Wasze próżne się nie staną.
Amen.
:)21
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Wowos » pn lis 18, 2013 1:03 am

Ale instrukcja wyraźnie mówi, że można wachlować między 2 a 4h w locie, więc po co się ograniczać ?? :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: N2O » pn lis 18, 2013 2:25 am

Jak sprzęgiełka zapięte, to nie ma żadnego problemu.
Twardziele jeżdżą na 2H cały rok.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: martii » pn lis 18, 2013 8:45 am

Twardziele to jeżdżą na 4H z zapiętym diflokiem po czarnym :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: piotr e38 » pn lis 18, 2013 8:55 am

N2O pisze:Tylko trochę chrupie w reduktorze jak sprzęgiełka niezapięte.
:)21 :)21
Przecież wiadomo, że jak manualne to zawsze zapięte, bo po co rozpinać :)21 :)21

A tak poważnie, generalna zasada:

Jak przednie półosie są napędzane zawsze można dopinać 4H podczas jazdy, jak nie są napędzane, należy się zatrzymać.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
KrzysiekP
Posty: 418
Rejestracja: pt sie 10, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: KrzysiekP » pn lis 18, 2013 9:29 am

No i wszystko jasne :D Sprzegiełka mam manualne :)

Dzięki!!
Land Rover Discovery II V8

KOM:785-043-512

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: vexx » pn lis 18, 2013 3:13 pm

Tylko przy wachlowaniu 2H-4H-2h pamiętać, żeby nie na zakrętach zmieniać, ino na prostej ;)
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: LSD » pn lis 18, 2013 6:12 pm

N2O pisze:Tylko trochę chrupie w reduktorze jak sprzęgiełka niezapięte.
:)21 :)21

Jak nie zapięte to po uj przełączać 2H na 4H ??
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: N2O » pn lis 18, 2013 6:13 pm

Nie wiem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Sawa GR » pn lis 18, 2013 6:41 pm

Przyczepa lub coś innego ciężkiego na haku??
Czasem przeciągam po placu ciągniki siodłowe w ramach oszczędności sprzęgła dawałem 2L.
Zdarzyło mi się też kilka razy przełączać 4L na 4H w czasie jazdy (ok 10-15km/h) wciśnięte sprzęgło i tylko lekkie chrupnięcie w reduktorze. Raczej nie stosuję ale jak jest potrzeba, nie słyszałem o zepsutym reduktorze tego powodu.

EDIT doczytałem, na 4H rzeczywiście nie ma sensu, na 4L już tak...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: LSD » pn lis 18, 2013 6:44 pm

N2O pisze:Nie wiem.
:)21
W Patrolach 4x2 nie ma tego problem :)

http://makati.olx.com.ph/nissan-patrol-01-iid-566597910
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Sawa GR » pn lis 18, 2013 6:50 pm

Fajny silnik, ale pewnie go przewiało ostatnio...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: LSD » pn lis 18, 2013 9:36 pm

Co ciekawe sporo Patroli 4x2 u nich jeździ. Podobno ze względów podatkowych - coś jak wysokie dachy w holandii.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Korbamoto » wt lis 19, 2013 12:33 am

No ok, ale ja na ten przykład mam sprzęgiełka oryginalne (i działające) automaty. Jak już pisałem- dla świętego spokoju zatrzymuję się przy wajchowaniu. Ale gdybym nagle miał widzimisię nie zatrzymywać się, to jest to bezpieczne dla moich starych (i do tego hiszpańskich) napędów przy automatach?
Wiem, mam instrukcję całą nalepioną pod daszkiem słonecznym, ale po niemiecku. A ja po niemiecku nicht fersztejen.
Parcha kupiłem od wnuka folksdojcza z Berlina :) (imię miał niemieckie, a nazwisko polskie) :D
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: N2O » wt lis 19, 2013 12:53 am

Nie jest bezpieczne, przy automatach trzeba się zatrzymać.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: Sawa GR » wt lis 19, 2013 7:45 am

W ostateczności musisz wcisnąć sprzęgło i delikatnie je puścić aby się swobodnie zapięły, jak będziesz to robił umiejętnie nic im nie będzie. Najgorzej jak od razu dajesz buta i zapinają się udarowo. Dotyczy to również sytuacji na postoju, np zakopujesz się, dopinasz przód i od razu but... Zawsze powinieneś dać im pół obrotu koła na spięcie.
Przez to ja jeżdżę ciągle na zapiętych, wchodzisz w zakręt dupa zaczyna cię wyprzedzać, dopinasz przód i but w podłodze.... Przód cię wyciąga a pasażerowie mówią jaki z ciebie kozak, albo lądujesz w rowie z dużym prawdopodobieństwem strzelenia boka :)21
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Szybkie, trywaialne pytanie - przełączanie napędów

Post autor: piotr e38 » wt lis 19, 2013 8:47 am

N2O pisze:Nie jest bezpieczne, przy automatach trzeba się zatrzymać.
Nie trzeba pod warunkiem, że masz zapięte automaty, tzn żeby zapiąć pierwszy raz musisz się zatrzymać i ruszyć najlepiej niezbyt ostro jak napisał SAWA GR i potem możesz już wajchować 2H-4H podczas jazdy pod warunkiem, że w międzyczasie będąc w pozycji 2H, nie wykonałeś manewru cofania i nie rozpiąłeś sprzęgów.

Tak jak pisałem powyżej, jeśli przednie półosie są napędzane od kół, to można zawsze (bez względu jakie sprzęgła) wajchować podczas jazdy i to bez używania sprzęgła do tej operacji, nic nie zgrzyta i nie trzeszczy.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości