Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: slavok » pt lut 07, 2014 10:50 pm

waga sprężynowa i sznurek na flanszy... start obrotu przy 1,8-3,4kg
zegarowym luz na zębie ustawiasz w przedziale 0.10 - 0.15 mm

polecam instrukcje serwisową, tam jest wszytko ladnie opisane, rozdział 16-9.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: pawel abramczyk » sob lut 08, 2014 10:09 am

Placek^ pisze:Wolniejsze przelozenia, nie wiem jak obudowa, ale powinna byc taka sama.

gdzie są wolniejsze przełożenia ??

ma ktoś może rozpiskę przełożeń w reduktorach na wajche z jimny ,
ewentualnie gdzie mogę dostać jakieś bebechy do reduktora

kolejne pytanie w planie zawias +2 '' tylko którą firmę wybrać , różnica w cenie ok 4 stówek pomiędzy firmami

czy ktoś przerabiał tył na tarcze , chyba że jest jakiś zestaw montażowy to gdzie go znaleźć


:)21
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Manolo bb
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr cze 17, 2009 2:23 am

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Manolo bb » sob lut 08, 2014 11:29 am

slavok pisze:waga sprężynowa i sznurek na flanszy... start obrotu przy 1,8-3,4kg
zegarowym luz na zębie ustawiasz w przedziale 0.10 - 0.15 mm

polecam instrukcje serwisową, tam jest wszytko ladnie opisane, rozdział 16-9.
Wielkie dzięki.

Motam wzmocnione półosie i większe kola. Potem będą testy.

Pozdrawiam
Calmini 5'', Swift GTI, blokada mostu, winda escape XTR, reduktor 4.9 i parę innych udziwnień.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: ŁeLeK » sob lut 08, 2014 3:11 pm

pawel abramczyk pisze:
Placek^ pisze:Wolniejsze przelozenia, nie wiem jak obudowa, ale powinna byc taka sama.

gdzie są wolniejsze przełożenia ??

ma ktoś może rozpiskę przełożeń w reduktorach na wajche z jimny ,
ewentualnie gdzie mogę dostać jakieś bebechy do reduktora

kolejne pytanie w planie zawias +2 '' tylko którą firmę wybrać , różnica w cenie ok 4 stówek pomiędzy firmami

czy ktoś przerabiał tył na tarcze , chyba że jest jakiś zestaw montażowy to gdzie go znaleźć


:)21

Kit na tarczowki to alledrogo
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: bazylisek » sob lut 08, 2014 6:27 pm

pawel abramczyk pisze:
Placek^ pisze:Wolniejsze przelozenia, nie wiem jak obudowa, ale powinna byc taka sama.

gdzie są wolniejsze przełożenia ??

ma ktoś może rozpiskę przełożeń w reduktorach na wajche z jimny ,
Przydatny link:

http://www.bigjimny.com/images/document ... ratios.pdf
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: przemo650 » ndz lut 09, 2014 8:19 pm

Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wzmocnienie mostów od samuraja do rozmiaru opon 33" oraz czy taki wzmocniony most wytrzymuje prymitywną blokadę wykonaną spawarką dodam że auto będzie jeździło tylko w terenie ewentualnie dojazdówki. Z góry dzięki za szybką odpowiedz

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » ndz lut 09, 2014 8:51 pm

Możesz sam wzmocnić wymieniając półosie z tyłu i półosie z przegubami z przodu.Do przodu musisz włożyć wtedy tylną główkę,lub same koronki.Góra pochwy mostów wspawać grzebienie i płaskowniki przy kulach z przodu.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » ndz lut 09, 2014 8:59 pm

A masz jakieś foto jak wygląda obspawanie przy kulach?
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: pilmar » ndz lut 09, 2014 9:18 pm

podpatrz w patrolach :wink:

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: przemo650 » ndz lut 09, 2014 9:44 pm

Chodzi mi bardziej o koszty wzmocnionych półosi i przegubów

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » ndz lut 09, 2014 10:14 pm

Gruby krótki płaskownik przyspawuje się na górze pochwy przy kuli,żeby kuli nie gięło w górę.Koszt mocnych półosi do mostów to 3-4 tys. zł
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » ndz lut 09, 2014 10:18 pm

Chyba, że sam sobie zza oceanu ściągniesz, to w 2 tysiakach się zmieścisz http://www.trail-gear.com/samurai-birfields
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: przemo650 » ndz lut 09, 2014 10:52 pm

A jak z tym spawaniem dyfra a wytrzymałością takiego wzmocnionego zestawu? Jeździ ktoś na czymś takim?

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Placek^ » ndz lut 09, 2014 10:57 pm

Ja mam tył zaspawany w jimnym - śmiga aż miło już drugi sezon, w zeszłym tygodniu rozbierałem most i nie widać żadnego zużycia, półośki też nietknięte. W błocie i na wykrzyżach robi aż miło, ale minus jest taki że na śliskim się slizga i dupa ma tendencje do zsuwania się na trawersach. No i jak chcesz jeździć po czarnym to na dłuższą metę zapomnij, bo jęczy, trzeszczy, gumy szybciej padają. Jeśli już to tylko dojazdówki. Ogólnie więcej zalet niż wad, więc jeśli możesz sobie pozwolić na używanie samochodu tylko w terenie, to polecam. Tylko pamiętaj, że spaw spawowi nierówny i lepiej, żeby zrobił to ktoś, kto się na tym zna.

Rzekłem. 8)
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: przemo650 » pn lut 10, 2014 8:30 am

ok, to wszystko wiem. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: suzi4WD » pn lut 10, 2014 6:02 pm

Drogie Bravo
od czego zakupić klakson na 12V?
Potrzebuję coś sprawdzonego, ma być uszojebny.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: NuVo » pn lut 10, 2014 6:15 pm

Na przykład od allegro.

Tu masz na przykład taką, tylko ciężka trochę bo 5 ton:

http://allegro.pl/klakson-fanfara-sygna ... 27907.html

:)21
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: ŁeLeK » pn lut 10, 2014 8:08 pm

suzi4WD pisze:Drogie Bravo
od czego zakupić klakson na 12V?
Potrzebuję coś sprawdzonego, ma być uszojebny.
Kup nowy wysokotonowy klakson w IC za 13zl netto i montować
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: kuba84 » pn lut 10, 2014 9:08 pm

Kto wie jaki jest kąt wyprzedzenia zwrotnicy w samuraiu :roll:
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Salata123 » wt lut 11, 2014 12:47 am

trzy stopnie... :o
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: kuba84 » wt lut 11, 2014 8:03 am

Na pewno bo coś gdzieś chyba czytałem o 7 st 8)
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
sylwian70
 
 
Posty: 227
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: sylwian70 » wt lut 11, 2014 6:08 pm

sylwian70 pisze:Koledzy mam problem ze zlokalizowaniem usterki jimny 1.3 z 2005roku jadąc na wprost lub skręcając w prawo słychać głośne huczenie-buczenie.Skręcajac delikatnie kierownicą w lewo wycie cichnie.Najpierw sprawdziłem zbieżność bo myślałem że to zdziera mi podeszfy opon.Na kołach mam nowe wyważone Bf AT 215/75R15 ale zbieżność okazała się okey.Zawieszenie i układ kierowniczy nie ma luzów :roll: Zakupiłem już łozysko piasty koła przód ale nie mogę wyczuć która to piasta bo obie nie maja luzów i obie kręcą się bez oporów.Czy ten typ tak ma? buczenie jest lepiej slyszalne wewnątrz samochodu czuć je pod nogami aniżeli nasłuchując przez otwarte szyby boczne drzwi.Przeszukałem forum w temacie wymiany łozyska i mam pytanie czy łozysko w jamniku z 2005 roku jest dokręcane na pierścien z 4 otworkami czy nakrętką.Łożysko dzisiaj do mnie dotarło dwużędowe zdaje się że kulkowe plus uszczelniacze.Jamnika mam od niedawna i walcze z rożnymi jego chorobami wibracjami trzeszczeniem itp.Wymienilem poduszke pod silnikiem i pod skrzynią trzeszczenie trochę zmalało ale coś wyje-czy to będzie łożysko wyć jadąc na wprost?lub skrecając w prawo.Koledzy które to może byc prawe czy lewe?bo :)11 to wycie mnie w----a.
Dzisiaj wymieniłem prawe łożysko(niepotrzebnie)bo stare było dobre problem nadal jest.Do wymiany łozyska musiąłem kupić specjalną nasadke kupiłem u Traska4x4. :)11 Koledzy macie pomysły,rady co to może huczeć?
Jimny 1.3 2005

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: Wiarus » wt lut 11, 2014 8:15 pm

Bo trzeba wymienić łożysko w lewym kole nie w prawym !
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
kuba84
Posty: 541
Rejestracja: pn cze 22, 2009 12:43 pm
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: kuba84 » wt lut 11, 2014 8:21 pm

Bo zanim się coś wymieni to trzeba najpierw zdiagnozować :wink:
SJ 416 30',4.16,blokady mostów,na sprężynie
692121109 Kuba

Awatar użytkownika
sylwian70
 
 
Posty: 227
Rejestracja: śr gru 20, 2006 6:42 pm
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Szybkie pytanie- szybka odpowiedź

Post autor: sylwian70 » śr lut 12, 2014 10:44 am

Hm postawienie właściwej diagnozy jest najtrudniejsze.Kilka wątków wcześniej pytałem o to samo ktoś zmylił moje rozumowanie że to powinno być prawe łożysko.Idę na całość zamówiłem kolejne nowe łożysko.To wyjęte z piasty Koyo trochę potraktowałem młotkiem przy wyciskaniu- wybijaniu i nie jestem już pewny jego sprawności.Łożysko zamówiłem włoskie Japko.Macie może jakąś wiedze o jakości tych łożysk?Niby nowa linia produkcyjna Japanparts.Szukałem Koyo i nigdzie nie ma. :)3Co do łożyska obmacałem obie piasty i ta prawa strona miała troche niepokojący odgłos-stąd ta nietrafiona wymiana.Dzięki za porady. ps.lewe łozysko wymienione-i cisza :)2
Ostatnio zmieniony czw lut 13, 2014 1:35 pm przez sylwian70, łącznie zmieniany 2 razy.
Jimny 1.3 2005

Zablokowany

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości