Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: harakiri » śr mar 19, 2014 10:05 am

jarekstryszawa pisze:Link nie bangla.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/M ... directlink
To link do zdjęcia Hiszpanów. U mnie ta blacha z dokręconą górną główką odwrócona w kierunku komory silnika a dolma dokęcona do pionowej ścianki komoy. Wywiercony otwór opisany wyżej.

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: pawel abramczyk » ndz kwie 27, 2014 8:15 am

ma ktoś może zdjęcie jak zamontował progi i z jakiej średnicy rury ,
wykombinowałem osłonę reduktora i tak kombinuje jak tu zrobić progi , a w zasadzie jak je zamontować do ramy ,
tutaj pokazane jakoś za mną nie przemawiają :-?
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: harakiri » ndz kwie 27, 2014 8:50 pm

Mam zamontowane progi jak u Hiszpanów. Raczej nie odważył bym się używać hi-lifta ale gdy samochód leżał na boku w wąskim wąwozie to stawiany był na koła liną zaczepioną za próg

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: pawel abramczyk » wt paź 21, 2014 7:33 pm

no dobrze więc i ja się pochwalę co zmotałem przy pomocy '' cudzych '' rąk - tutejszych forumowiczów
Obrazek

Obrazek


Obrazek
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: jarekstryszawa » wt paź 21, 2014 7:40 pm

http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2eee ... Ean5CKsVIE

Pozwoliłem sobie poprawić co nieco. Pierwszy link ganz zdupiony ;-)

EDIT: Już się wyświetla poprawnie :o
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Gorg » ndz lut 15, 2015 7:31 pm

Od paru lat zacząłem się pasjonować off-roadem w małej skali i moje projekty możecie zobaczyć na moim blogu.
Jednak zamiłowanie do terenówek pozostało więc w rodzinie mamy dwie Suzuki. Jakiś czas temu kumpel z starych czasów namówił mnie na przejażdżkę w terenie aby przypomnieć sobie jak to bywało. Ponieważ Jimny już w wersji drogowej na bezdrożach jest w stanie pokonać parę „terenówek” więc bez problemu pobuszowaliśmy po zimowych polach i jarach. I spodobało mi się to tak że postanowiłem troszeczkę go doinwestować i może czasami wyskoczyć z kolegami na mały offroadzik.
Ponieważ w 10 letnim autku zawieszeni na ogół już jest nieco padnięte a do tego amorki też wymagały by w najbliższym czasie wymiany Żonka kupiła mi z okazji urodzin nowe zawieszenie +2’ do Jimnika. Po rozmowie z znającym się na temacie zdecydowałem się na zakup polskiego zestawu zawieszenia X-SHOCK DAKAR +2’ medium. Najbardziej obawiałem się dużego utwardzenia samochodu o jakim piszą właściciele którzy przesiedli się w Jimnym na zawieszenia australijskich producentów. Jak wyjaśniła mi osoba znająca się wynika to z tego że w Australii Jimnyu nie jest popularnym modelem więc producenci zawieszeń off-road nie mają specjalnie dedykowanego do niego zestawu. Zaś polska firma poświęciła dużo czasu na dobranie zawieszenia właśnie do Jimnego. Zobaczymy za rok jak będą się sprawowały.
Zawieszenie faktycznie nie zmniejszyło (i tak słabego) komfortu jazdy w stosunku do oryginału. Po próbach w terenie mogę powiedzieć że autko ładnie się krzyżuje i sprężyny pracują równo. Jedynie zastrzeżenie to fakt że po załadowaniu do tyłu dwóch psiaków o łącznej wadze ponad 100 kg tył siadł w sposób widoczny a przód piał mocno w górę. Może to wszystko się poukłada jak sprężyny dłużej popracują na samochodzie.
Ogólnie autko poszło do góry o 8 cm. Sprawdzałem to mierząc odległość od podłoża rantu nadkola przed wymianą i po wymianie.
Po
Obrazek
Przed
Obrazek
Amortyzatory są grubsze od standardowych dlatego można się spodziewać że przy szybkiej jeździe po bezdrożach dłużej będą pracowały prawidłowo ze względu na większą ilość oleju w środku.
Przednie amortyzatory są gazowe tylne zaś olejowe. Pierwotnie miały kolor żółty bo taki prześwieca spod lakieru na ostrych krawędziach więc może to nawet jakieś Bilsteiny są.
No – teraz się prezentuje o wiele lepiej. Sama wymiana zawieszenia w jedną osobę zajęła mi 4 godziny w garażu.
Co dalej?
Jimny ma już zamontowane orurowanie z przodu i z tyłu mojej konstrukcji. Nie są to rurki chromowane które zakłada się tylko po to aby wbiły się w karoserię przy pierwszym kontakcie z glebą. Moje orurowanie ma chronić zderzaki w momencie najazdu na przeszkodę o kącie natarcia większym niż w Jimnym i to się sprawdza. Jednocześnie są one na tyle dobrze zamocowane do ramy że swobodnie za nie podnoszę samochód na hi-lifcie co właśnie wykorzystałem w trakcie wymiany zawieszenia. Jest to przydatne w terenie gdy autko zakopie się. Można je podnieść na tyle wysoko że uniosą się koła. Wtedy albo podrzucamy w dziurę jakieś gałęzie i na nie opuszczamy koła albo po prostu przewracamy w sposób kontrolowany hi-lifta i autko upada poza koleiną.
W planach są jeszcze następujące zmiany:
1. Opony BFGoodrich AT 215/75R15 – miałem w poprzednim samochodzie i byłem niezwykle zadowolony bo dają radę i na asfalcie przez cały rok (mają nawet oznaczenie zimówek) i radzą sobie w terenie a dopiero głębokie błoto może je zatrzymać choć przy ciężarze Jimnego myślę że nie będzie to duży problem.
2. Osłona reduktora – blacha alu 5 mm już czeka – muszę tylko wymyślić sposób zamocowania do ramy
3. Progi rurowe które będą osłaniały plastikowe nakładki progowe w trakcie pokonywania przeszkód terenowych i również będą służyły jako miejsce zaczepienia pasa jeśli trawers będzie zbyt mocny dla podniesionego Jimnego. Progi zamierzam zrobić sam i teraz kombinuje jak je zamocować do ramy bez wiercenia czy spawania.
4. Halogeny dodatkowe na dachu – mam przygotowany zestaw na wspólnej belce jaki stosowałem w poprzednim samochodzie firmy WESEM 2x przeciwmgielne i 2x dalekosiężne – muszę go tylko zamocować na dachu. Nie zamierzam z nim jeździć na stałe bo nie ma takiej potrzeby a jedynie montować na wypady w teren
5. Halogeny na przednim zderzaku wymienić na większe. Te które są kiepsko świecą. Dodatkowo zamierzam zamontować do nich żarniki ksenonowe. Miałem tak w Nissanie i bardzo pomagały w jeździe nocą a jako że halogeny można włączyć tylko gdy nie ma nikogo innego na drodze wraz z światłami długimi więc nie będą przeszkadzały innym użytkownikom drogi.
6. Lampa tylna robocza zainstalowana z tyły na drzwiach załączana z kabiny. Miałem taką w Nissanie i bardzo się przydawała w ciemną noc gdy manewrowałeś na małym parkingu gdzie zwykłe światła cofania nie wystarczały
7. Obecnie Jimny jest koloru złotego – taki najbardziej spodobał się mojej Żonce a był to przez długie lataj jej ulubiony pojazd. Jednak teraz woli Grand Vitarę i Jimny może powoli ewaluować w męski dupowóz. Dlatego postanowiłem okleić go czarną folią 3M o fakturze włókna węglowego. Będzie to ochrona przez zarysowaniami i autko nabierze charakteru. Pooglądałem filmiki w Internecie jak okleja się tą folią i mam nadzieję że dam radę.

Jak będą się posuwały przeróbki do przodu postaram się wrzucać kolejne fotki.
Jeśli ktoś jest zainteresowany jak wymienić zawieszenie mogę stworzyć krótki zdjęciowy poradnik.
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2015 5:11 pm przez Gorg, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: pawel abramczyk » wt lut 24, 2015 10:06 pm

2. Osłona reduktora – blacha alu 5 mm już czeka – muszę tylko wymyślić sposób zamocowania do ramy

nie da rady i bez sensu za podobne pieniądze kupujesz dedykowaną , taką jak mam ja na fotce

4. Halogeny dodatkowe na dachu – mam przygotowany zestaw na wspólnej belce jaki stosowałem w poprzednim samochodzie firmy WESEM 2x przeciwmgielne i 2x dalekosiężne – muszę go tylko zamocować na dachu. Nie zamierzam z nim jeździć na stałe bo nie ma takiej potrzeby a jedynie montować na wypady w teren

całkiem bez sensu , pierwsze gałęzie i po światełkach , oświetlenie jak już to na masce

Będzie to ochrona przez zarysowaniami i autko nabierze charakteru

nie nabierze charakteru , a auto będzie wyglądać jak samochód lalusia co mu tatuś kupił terenówkę a jedyny teren jaki widzi to trawnik przed dyskoteką
i nie uchroni przed rysami ,
zderzaki się rozpadną przy pierwszym kontakcie z ziemią , zwłaszcza zamarzniętą ,
w przednim zderzaku urywa się element spodu z osłoną chłodnicy oraz łamie się na wysokości tej siatki , zderzak tylny dosłownie się rozpada przy jeżdżeniu w koleinach ( po parchu)
zamocowanie rur progowych bez spawania do ramy złudne bezpieczeństwo , albo ma być do lasu i solidnie albo budujesz lanso wóz do rwania małolatów

co do twojego zawieszenia też się nad nim zastanawiałem , niestety spora grupa ludzi mi go odradziła
amortyzatory z jakiejś osobówki dobrane długościami , sprężyny podobnie , takie rozwiązanie można stosować do samochodu który jeździ tylko w terenie a nie po drogach i z rodziną


to jest moje zdanie i nie musi się nikt z nim zgadzać

:wink:
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Placek^ » wt lut 24, 2015 11:09 pm

Najbardziej obawiałem się dużego utwardzenia samochodu o jakim piszą właściciele którzy przesiedli się w Jimnym na zawieszenia australijskich producentów. Jak wyjaśniła mi osoba znająca się wynika to z tego że w Australii Jimnyu nie jest popularnym modelem więc producenci zawieszeń off-road nie mają specjalnie dedykowanego do niego zestawu i tak IRONMAN proponuje sprężyny do Jimnego te same które proponuje do Vitary a przecież wiadomo e różnica w wadze jest znaczna. Zaś polska firma poświęciła dużo czasu na dobranie zawieszenia właśnie do Jimnego.
Po pierwsze w Australii Jimny jest popularny (http://www.auszookers.com), po drugie springi w vitarze i jimnym nie są zamienne (np. tył ma większą średnicę w vitce niż w jimniaku), a po trzecie jak założyłem zawias Ironman to samochód zrobił się bardziej miękki i komfort jazdy się poprawił.
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2015 6:16 pm przez Placek^, łącznie zmieniany 1 raz.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Gorg » śr lut 25, 2015 5:10 pm

Placek^ pisze:
Najbardziej obawiałem się dużego utwardzenia samochodu o jakim piszą właściciele którzy przesiedli się w Jimnym na zawieszenia australijskich producentów. Jak wyjaśniła mi osoba znająca się wynika to z tego że w Australii Jimnyu nie jest popularnym modelem więc producenci zawieszeń off-road nie mają specjalnie dedykowanego do niego zestawu i tak IRONMAN proponuje sprężyny do Jimnego te same które proponuje do Vitary a przecież wiadomo e różnica w wadze jest znaczna. Zaś polska firma poświęciła dużo czasu na dobranie zawieszenia właśnie do Jimnego.
Głupota jakich mało. Po pierwsze w Australii Jimny jest popularny (http://www.auszookers.com), po drugie springi w vitarze i jimnym nie są zamienne (np. tył ma większą średnicę w vitce niż w jimniaku), a po trzecie jak założyłem zawias Ironman to samochód zrobił się bardziej miękki i komfort jazdy się poprawił.
Ponieważ strona którą podałeś wcale nie świadczy o popularności Jimnego w Australii sprawdziłem na stronie ebay Australia ile jest proponowanych na sprzedaż Jimnych - całe 2 sztuki. Chyba zgodzisz się że to nie świadczy o popularności tego modelu w Australii?
Co do zamienności sprężyn to tylko zasłyszana informacja więc usunę ją z mojego postu ponieważ nie mogę tego udowodnić.
Co do utwardzenia zawieszenia to subiektywna ocena i taką informację podałem za innym uczestnikiem forum który parę lat temu potwierdził spore utwardzenie zawieszenia po zastosowaniu sprężyn IRONMAN - kolega Harakiri. Być może nie znasz tego wątku bo niedługo jesteś na forum ale pozwolisz że pozostanę przy swojej ocenie. Tobie również nie zabraniam twierdzenia że wymiana zawieszenia z oryginalnego na IRONMANA poprawia komfort resorowania w Jimnim.
W świetle powyższych faktów więc chyba o głupocie wypowiedzi nie ma co mówić dlatego może edytujesz swojego posta i usuniesz to zdanie bo nic nie wnosi do wątku
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2015 5:43 pm przez Gorg, łącznie zmieniany 1 raz.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Gorg » śr lut 25, 2015 5:41 pm

Osłona reduktora - mi akurat sprawi przyjemność takie ćwiczenia jak zrobienie osłony samemu :D

oświetlenie na masce - w jaki sposób to miałoby być zamontowane?
Oświetlenie na dachu jeśli zostanie solidnie zamontowane z pałąkiem ochraniającym to raczej gałęzie mu nie zaszkodzą a jednak korzyść z oświetlenia drogi w terenie jest duża. Patrząc na zdjęcia z profesjonalnych rajdów przeprawowych wiele samochodów ma zamontowane oświetlenie na dachu więc chyba to nie jest taki zły pomysł.

co do spawania elementów do ramy to pewnie masz rację że jest lepiej ale martwię się samym procesem spawania - czy aby temperatury pojawiające się w trakcie tego procesu nie osłabiają materiału ramy.

Co do bezpieczeństwa zawieszenia - po wymianie pojechałem do znajomego diagnosty na ścieżkę diagnostyczną i nie zauważył żadnych niebezpiecznych odstępstw. Można ewentualnie zastanawiać się nad trwałością zestawu jednak Jimny nie jest ciężkim autem i zawieszenie nawet zapożyczone od osobówki nie będzie nadmiernie eksploatowane. Ale to sprawdzę i za rok dam znać.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Placek^ » śr lut 25, 2015 6:30 pm

A na eBay Polska jest wystawionych całe 0 sztuk. I co z tego? eBay to nie wyrocznia. Np. na carsales.com.au jest wystawionych 125 sztuk. Wątku o sprężynach nie znam, ale kolegę Harakiri znam i to nawet osobiście, ale nie dam sobie wmówić, że Ironman utwardza Jimnego.
Co do halogenów na dachu to ja tak miałem i spokojnie się nimi jeździło w przeprawówkach. Dobry pałąk osłaniający i nie ma problemu z przekręcaniem czy urywaniem. Na masce też miałem (przykręcone bezpośrednio do niej) i też było ok, chociaż trochę za dużo światła się odbijało. Jak będziesz montował na dachu to trochę je cofnij (np. do miejsca przednich śrub mocujących relingi) po to, żeby nie świeciły na maskę. Fajnie wyglądają płaskie lampy, np Hella FF-75 lub jakieś ledy.
To, co Cię uraziło usunąłem.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: pawel abramczyk » śr lut 25, 2015 7:23 pm

parę postów powyżej zobacz jak ja mam założone halogeny , w zupełności dają radę i do jazdy w nocy w terenie są odpowiednio ustawione że widzę wszystko co mi potrzeba , mało tego jazda w ciasnym i niskim lesie gałęzie non stop orają po dachu i relingach , zainstalowanie ich na masce nigdy nie spowodowało uderzeń gałęzi , to wyniosłem akurat z Patrola i zdaje egzamin wyśmienicie , mało tego dobór halogenów jest ważniejszy niż ich miejsce zainstalowania

blacha 5 mm nie da rady , powygina ją , a koszt blachy i robocizny to ok 3 - 3,5 stówki a za nie wiele więcej masz już dedykowaną do jimka

wejdź na firmy specjalizujące się w produkcji osłon do jimnka a zobaczysz że twoja praca jest daremna

@gorg jesteś w błędzie ale nie nasze pieniądze , w zasadzie jeśli nie chcesz dobrych rad to po co pytasz ?? :)9
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Gorg » śr lut 25, 2015 10:21 pm

dziękuję za odpowiedzi - to nie tak że nie chcę przyjąć do wiadomości dobrych rad, raczej trudno rozstać się z własnymi przemyśleniami, choć czasem są błędne :wink:
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Placek^ » śr lut 25, 2015 10:40 pm

Ja na dachu miałem na mini bagażniku własnej roboty. I nigdy nie miałem problemów
Obrazek

A na masce w taki sposób. I boczne potrafiły się przekręcać, mimo odciągów.
Obrazek
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: harakiri » pt lut 27, 2015 11:29 pm

Gorg pisze:
Placek^ pisze:
po zastosowaniu sprężyn IRONMAN - kolega Harakiri.
Coś chłopie pomyliłeś. Motałem Jimnego montując początkowo sprężyny zdaje się od Audi. Autko poszło wyżej ale było bardzo miękkie i niestabilne. Nigdy nie miałem Ironmana. Obecnie jest +2" Lovells od Zibiego z czego jestem b. zadowolony. Komfort OK. Dobieranie części od osobówek jest chwilowo przyjemne bo ma się satysfakcje, że nie dało się zarobić zdziercom. Niestety kto tanio kupuje ten wielokroć płaci.

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: pawel abramczyk » sob lut 28, 2015 2:20 pm

ale już kolega ma problem z tym zawiasem ''dakar'' jakieś gumki się wytłukły , coś nie pasi
nie ogarniam oszczędność raptem paru stówek a kłopotu co nie miara :)21
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: harakiri » czw paź 22, 2015 2:38 pm

Znalazłem taką stronkę. Pare patentów do jimnego. Moja nagroda za patent do wygodnego spania w jamniku. A przyczepka z Samuraia urocza. http://www.4wdaction.com.au/forum/viewt ... 3&start=15

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: pawel abramczyk » pt paź 23, 2015 10:37 pm

harakiri pisze:Znalazłem taką stronkę. Pare patentów do jimnego. Moja nagroda za patent do wygodnego spania w jamniku. A przyczepka z Samuraia urocza. http://www.4wdaction.com.au/forum/viewt ... 3&start=15
coś nie działa
Super parchatek Super y60 :lol:


Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: harakiri » wt maja 10, 2016 2:54 pm

Zamiast kupować kosztowny oryginalny migacz w błotnik kup taki sam montowany w Suzuki Wagon. 1/4 ceny

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: jradek » wt maja 10, 2016 3:49 pm

Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: harakiri » wt maja 10, 2016 4:05 pm

Zamiast kupować kosztowny oryginalny migacz w błotnik kup taki sam montowany w Suzuki Wagon. 1/4 ceny

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: harakiri » wt maja 10, 2016 4:31 pm

powrórka

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Gorg » śr lut 06, 2019 2:45 pm

Witajcie ponownie po paru latach ;-)

Chciałem podsumować zawieszenie X-shock Dakar +2cale Medium które zamontowałem w 2015 roku
Przejechałem na nim 70 000 km
Nic się nie urwało, pracuje bardzo dobrze, amortyzatory wciąż są sprawne co potwierdza diagnosta.
Jimny użytkowany w 90% na asfalcie.

Piszę to tak dla potomnych.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
Sowa74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: pn kwie 15, 2019 8:02 pm

Re: Motanie Jimnego - informacje z hiszpańskiego forum

Post autor: Sowa74 » pt kwie 29, 2022 8:09 pm

https://www-suzuki--jimny-info.translat ... _tr_pto=sc

niemieckie forum o Jimnym, od razu przepuszczone przez translator na język polski
Suzuki Samurai, Nissan Patrol Y60, Suzuki Jimny Blaszanka , Suzuki Jimny Cabrio, Łada Niva

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości