Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Moderator: Mroczny
-
-
- Posty: 118
- Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
- Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Planuje przesiadkę z Pajero na Frontere.
Tylko opcja dwu-paliwowa.
Frontera będzie sie poruszać na 31" AT-kach. Nie zamierzam jej liftować ani motać poważnie.
Auto do turystyki długodystansowej (600-1100km) dla 2 osób, lekki off-road i drogi leśne.
Ponieważ nie zamierzamy auta katować w błocie ani nie planujemy zabierać dużo bagażu zdecydowanie myślimy o wersji sport (ew. usuniemy kanapę i zmienimy ją w przestrzeń bagażową).
Budżet pozwala na zakup tylko generacji A.
Których silników szukać a których unikać (zależy mi na oszczędności na czarnym przy 80km/h) a jednocześnie czy są różnice w wytrzymałości układu napędowego pomiędzy różnymi benzynami.
Tylko opcja dwu-paliwowa.
Frontera będzie sie poruszać na 31" AT-kach. Nie zamierzam jej liftować ani motać poważnie.
Auto do turystyki długodystansowej (600-1100km) dla 2 osób, lekki off-road i drogi leśne.
Ponieważ nie zamierzamy auta katować w błocie ani nie planujemy zabierać dużo bagażu zdecydowanie myślimy o wersji sport (ew. usuniemy kanapę i zmienimy ją w przestrzeń bagażową).
Budżet pozwala na zakup tylko generacji A.
Których silników szukać a których unikać (zależy mi na oszczędności na czarnym przy 80km/h) a jednocześnie czy są różnice w wytrzymałości układu napędowego pomiędzy różnymi benzynami.
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Na oplach słabo się znam ale sporta A z innym silnikiem benzynowym niż 2.0 to nie widziałem.
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Frontara A Sport tylko 2.0 benzyna reszta to diesle.
Jak jej nie liftniesz trochę to będzie licho. O 2" bez bólu i za psi pieniądz ją podniesiesz.
Jak jej nie liftniesz trochę to będzie licho. O 2" bez bólu i za psi pieniądz ją podniesiesz.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
2,0 - prosta, ośmiozaworowa, bezkolizyjna jednostka. 115koni nm już nie pamiętam ale bez porywu. bardzo dobrze znosi zagazowanie.
kółka 31x10,5x15 mieszczą sie bez liftu na spokojnie, a silnik daje rade
przy prędkości 80 i takich oponkach (at lub mt) spalisz 12-13 litrów gazu
do celów jakich przewidujesz będziesz Pan zadowolony
co do lftowania to faktycznie nie ma filozofii i wielkich kosztów.
przód podkręcasz na drążkach (o kosztów), tył w zależności -jak na resorach to albo klepnąc pióro, albo dołozyć albo wydłużyć wieszak. Jak sprężynki to albo wyższe albo podkładki. Jakby nie patrzeć to faktycznie lift do 2 cali jest prosty i tani - nawet do turystyki warto rozważyć
kółka 31x10,5x15 mieszczą sie bez liftu na spokojnie, a silnik daje rade
przy prędkości 80 i takich oponkach (at lub mt) spalisz 12-13 litrów gazu
do celów jakich przewidujesz będziesz Pan zadowolony
co do lftowania to faktycznie nie ma filozofii i wielkich kosztów.
przód podkręcasz na drążkach (o kosztów), tył w zależności -jak na resorach to albo klepnąc pióro, albo dołozyć albo wydłużyć wieszak. Jak sprężynki to albo wyższe albo podkładki. Jakby nie patrzeć to faktycznie lift do 2 cali jest prosty i tani - nawet do turystyki warto rozważyć
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Tak
Wojtku, paczę sobie i z Węgorzewa jesteś?

Wojtku, paczę sobie i z Węgorzewa jesteś?
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
nie ale bywam czasem
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
No właśnie, tak mi coś nie pasowało. Ale w tamtych rejonach ostatnio bywam, rokrocznie/wakacyjnie. Jak by co, to dam znaka 

Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
spoko - może akurat uda się nadrobić zaległości integracyjne
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Ujezdzam w tej chwili Frytke A 2.0. Potrzebowalem dupowozu do codziennej jazdy z opcja wjazdu na cos mniej utwardzonego. Szukaj wersji ze sprezyna z tylu. Mam oponki 265/75r16 wiec teoretycznie 32cale AT. Weszły bez bolu. Wygodny. Sporo miejsca w srodku, na tylnej kanapie mozna sie ganiac
W terenie z tylu sie lata. Mozna kupic calkiem przyzwoicie ubrana, z klima i elektryka. Nawet podgrzewane lusterka nie sa rzadkoscia. Jesli sie pamieta, ze to ponad poltorej tony to moze zdziwic co to autko potrafi. Przedni most aluminiowy, ale jesli nie przesadza sie z wielkoscia kol spokojnie wytrzymuje. Silnik 2.0 lubi gaz, spalanie w normie ciut ponad dyche. Sprawdzona konstrukcja z omegi.2.8 to dizel isuzu. Podobno fajny, ale drogi w naprawie. Wystrzegac sie 2.5 wloskiej produkcji. Bude lubi rdza, zwlaszcza progi. Rama nie rdzewieje jakos koszmarnie. Przyspieszenie, hmmm. Coz, w fotel nie wgniata
Predkosc podrozna spokojnie 90-100 mozna utrzymac.


-
-
- Posty: 118
- Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
- Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Mnie czeka w tym roku trasa 2x610km na woodstok a w przyszłym 2x1050km a Alpy. Stąd szukam auta względnie niezawodnego które da sobie rade równie dobrze w lesie jak pajero na 31" a jednocześnie palącego mniej niz 15l/100km lpg (pajero pali 20-24).
Już pomału rozglądam sie za wersją 2.0 8v tylko pogonie Pajeraka.
Już pomału rozglądam sie za wersją 2.0 8v tylko pogonie Pajeraka.
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
takie trasy dla frotki to pikuś
serio- 9 lat użytkowania, w tym czasie jakieś 200kkm - wszystko n lpg - były doliny, bagna, góry, rzeki - zawsze powrót na kołach
i jedno co ważne - silnik to typowa oplowska konstrukcja - jak ci motor padnie to siedziały w omegach i innych - tylko mise trzeba zmienić. taki silnik znajdziesz wszędzie i w 2 osoby w pare godzin przełożysz
serio- 9 lat użytkowania, w tym czasie jakieś 200kkm - wszystko n lpg - były doliny, bagna, góry, rzeki - zawsze powrót na kołach
i jedno co ważne - silnik to typowa oplowska konstrukcja - jak ci motor padnie to siedziały w omegach i innych - tylko mise trzeba zmienić. taki silnik znajdziesz wszędzie i w 2 osoby w pare godzin przełożysz
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Ten silnik jest tak tani w serwisie i naprawie, że ciężko sobie wyobrazić tańszy.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Masakrycznie duże spalanie w tym Pajero. 3.0 czy 3.5? To jest podobna klasa auta, opon i silnika jak mój Monterey - a Montek chłepce znacznie mniej. U mnie średnie spalanie od początku jak mam auto wychodzi mniej niż 18 lpg, a powinno być jeszcze mniej tylko nie mam wszystkich dokładnych zapisów - 2 lata bez licznikaoldarcher pisze:Mnie czeka w tym roku trasa 2x610km na woodstok a w przyszłym 2x1050km a Alpy. Stąd szukam auta względnie niezawodnego które da sobie rade równie dobrze w lesie jak pajero na 31" a jednocześnie palącego mniej niz 15l/100km lpg (pajero pali 20-24).
Już pomału rozglądam sie za wersją 2.0 8v tylko pogonie Pajeraka.

W trasie przy 31"oponach, pełnym aucie (4 osoby, pies, graty, zabudowa do spania plus bagażnik na dachu) pali 16, plus minus litr zależnie od warunków na drodze. Jeżdżę tam gdzie tylko da radę 110 na tempomacie. Średnia z wyjazdów wakacyjnych (długie przeloty asfalt, trochę kręcenia się na miejscu, czasem szuter lub gorsze drogi) to też 16 z małym hakiem (ładunek ten sam minus pies, za to box na dachu i generalnie pełny zestaw gratów do szwendania się 2 tygodnie).
Są Montereye na forum, które jeszcze mniej palą. Gaz sekwencja STAG.
Przy takim spalaniu jak u mnie, nie szukałbym auta "mniej niż 15 lpg", jeżeli ma nadawać się do dalszej turystyki i pojeżdżenia po leśnych duktach.
Może potrzebujesz po prostu gaz u siebie ogarnąć?
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
W zeszłym roku w Rumunii były ze mną dwie froty A 2.0 z sekwencyjnym gazem. Po dwie osoby w aucie + bety na dwa tygodnie. Fakt, że po czarnym jeździliśmy bardzo nie wiele i auta dostawały mocno w pizdeczkę. Średnie spalanie LPG wychodziło im gruuuubo ponad 16l LPG. Ten silnik jest słaby i gdy teren robi się bardziej wymagający, długie podjazdy, duże różnice wysokości to wciąga paliwo dość mocno. Sumarycznie na całe dwa tygodnie wydali kilka stów więcej na paliwo niż ja w dieslu 2.2.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Teren ma swoje wymagania. Też mam na koncie wyniki po +30 litrów lpg/100. Ale trudno to nazwać jazdą
Przy normalnej jeździe na moich wyjazdach - asfalt, szuter (da się 70 kmh pocinać), rumuński asfalt (nie da się więcej jak 30 kmh jechać
), okazjonalnie taś tasiem dojazd na biwak - wychodzi mi te trochę ponad 16 średnio. A konkretnie:
Słowenia plus dojazd - 16,5
Rumunia/Bułgaria plus dojazd - 17,3
Czarnogóra/Bośnia plus dojazd - 15,2
Trudność trasy - poza kilkoma biwakami do zrobienia plaskatym kombi. Ale właśnie te biwaki najlepsze
W najfajniejsze miejsca wjechałem będąc w Czarnogórze/Bośni. Wszystkie wyjazdy po mniej więcej 3000-3500 km, to jest faktyczne zużycie po korekcie o atrakcje typu wąż mam jeszcze w ręce a licznik się już kręci

Przy normalnej jeździe na moich wyjazdach - asfalt, szuter (da się 70 kmh pocinać), rumuński asfalt (nie da się więcej jak 30 kmh jechać

Słowenia plus dojazd - 16,5
Rumunia/Bułgaria plus dojazd - 17,3
Czarnogóra/Bośnia plus dojazd - 15,2
Trudność trasy - poza kilkoma biwakami do zrobienia plaskatym kombi. Ale właśnie te biwaki najlepsze

W najfajniejsze miejsca wjechałem będąc w Czarnogórze/Bośni. Wszystkie wyjazdy po mniej więcej 3000-3500 km, to jest faktyczne zużycie po korekcie o atrakcje typu wąż mam jeszcze w ręce a licznik się już kręci

Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
-
-
- Posty: 118
- Rejestracja: pt sty 03, 2014 5:53 pm
- Lokalizacja: Radom, Mazowieckie
- Kontaktowanie:
Re: Jaka Frontera A sport b+g po PajeroI
Mam 2.6 w gaźniku (silnik słynący z paliwożerności i awaryjności) z gazem I generacji w sumie może z miesiąc po kapitalnym przeglądzie i wymianie wszystkiego co sie wymienia.
Kable, świece, filtry, membrany, przewody gazowe bo sztywne. Prawdopodobnie silnik umiera a ze buda już przeżarta to nie warto inwestować, dobre pajero długie w B+G to kwota grubo powyżej 10k zł.
Wiem ze jest tu dysonans ale Pajero tylko długie a frotka tylko 3d/sport. To już tylko kwestia moich upodobań wizualnych.
Kable, świece, filtry, membrany, przewody gazowe bo sztywne. Prawdopodobnie silnik umiera a ze buda już przeżarta to nie warto inwestować, dobre pajero długie w B+G to kwota grubo powyżej 10k zł.
Wiem ze jest tu dysonans ale Pajero tylko długie a frotka tylko 3d/sport. To już tylko kwestia moich upodobań wizualnych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości