WJ FAQ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: WJ FAQ

Post autor: Sygma » ndz maja 11, 2014 8:48 am

Misiek Cypr pisze:Moze chcial powiedziec, ze bedziesz mial wszystkie blokady w QD, a to juz fajny temat.
pewnie o to..
ale chciałem by sam do tego doszedł ;)

w zasadzie najlepszy napęd 4x4 ma WJ ze skrzynią rozdzielczą 242 HD

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: WJ FAQ

Post autor: Alberciczek » ndz maja 11, 2014 12:19 pm

Sygma - niepotrzebnie robisz dym w temacie....
Napisałem tak celowo. Dlaczego? Większość ludzi uważa, że jak producent napisze, że auto ma napęd na 4 koła, to np. na śniegu ( generalnie na śliskim ) będą się kręciły wszystkie 4 koła. Jak dla mnie oszustwo w nazewnictwie.
Kiedyś jak poldkiem w Wiśle stanąłem na poboczu na śniegu, gdzie dwa prawe koła były na śniegu a dwa na asfalcie i nie mogłem ruszyć i trza mnie było pchać, to pomyślałem, że przydałoby się autko 4x4. I też myślałem, że jak jest 4x4 to będą się kręciły wszystkie 4 koła w razie "W" i z tego śniegu na poboczu bym wyjechał. Ale na szczęście z błędu wyciągnął mnie kolega i wyjaśnił o co chodzi. Dla większości ludzi napęd auta, to są koła. I nic innego. Nie mają pojęcia o reduktorach i blokadach.
Weź to pod uwagę.
WJ przy 2 calach liftu, przyjmuje okolo 32 cali opony. Tylko jesli chcesz jezdzic na ATekach, to po uj lift I 32""? Moze wystarczy 31"?
A jak będzie chciał po śniegu jeździć na zimówkach, a w pozostałych sezonach na MT-kach? Jak np. ja? To lift 2" musi być, bo będą opony przy skręcie tarły o nadkola.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » pn maja 12, 2014 4:57 pm

Misiek Cypr pisze:Moze chcial powiedziec, ze bedziesz mial wszystkie blokady w QD, a to juz fajny temat.

Ale chyba nie wszystkie 4.7 mialy QD. Do jego zastosowan, nie upieralbym sie nad QD, tylko nad ladnym egzemplarzem.

WJ przy 2 calach liftu, przyjmuje okolo 32 cali opony. Tylko jesli chcesz jezdzic na ATekach, to po uj lift I 32""? Moze wystarczy 31"?

Na 32" auto przestaje byc autostradowym pozeraczem plaskaczy, no znaczy nie jest juz suvem, tylko zaczyna byc terenowka. :)21 Ze wszystkimi zaletami I wadami.
czyli 32 to juz sie robi kicha na ulicy w czym to sie objawia ?

nie chce strat w jakiejś dynamice jazdy, ani zeby sie cos tam niszczyło bardziej niz jesr w standardzie
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: WJ FAQ

Post autor: tomek 79 » pn maja 12, 2014 5:00 pm

wj to nie terenoweic na ramie tylko uterenowiaony suv

32 na czarne jest bezsensu kompletnie

najwiecej wlozył bym 31 a i tak straci na dynamice

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » pn maja 12, 2014 5:41 pm

ale nie wchodzmy w dywagacje terenowiec czy nie

tomek obczaj te 2 oponki

http://allegro.pl/yokohama-g012-geoland ... 76077.html

http://allegro.pl/cooper-discoverer-a-t ... 65324.html


obie to 31 , ale yokohamy ciutke wieksze yokohama srednica 800 , cooper 790

(31 to 788, 32 to 813)

przypominam ze obecnie mam 29 (255/60/17)

wydaje mi sie ze wezsza bedzie ciut lepsza bo chociaz minimalnie zmniejszy straty w dynamice i spalaniu spowodowane srednica , zawsze wezsza to mniejsze tarcie toczne , poza tym 255 to już mi myszkuje w koleinach
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: WJ FAQ

Post autor: tomek 79 » pn maja 12, 2014 5:46 pm

jesli chodzi o at to jestem zwolennikiem bf goodrich

rewelacyjna opona a do tego długowieczna :)2


do zj ostatnio zakupilem good jera hp,ino w serii

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » pn maja 12, 2014 6:28 pm

ale za drogie
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: WJ FAQ

Post autor: Misiek Cypr » pn maja 12, 2014 10:06 pm

Sam lift, nie pogorszy Ci prowadzenia, tylko wielkosc opon.

W lifcie nawet 2 cale trzeba tez regulowanego panharda z przodu I stabilizator, koncowki regulowane. Ale zawieszenie nie cierpi na tym.

Wyzsza opona to mniejsza precyzja na zakretach, gorsze hamowanie (nie wiem co gorsze, ale hamowanie jest odczuwalne mocno) oraz gorsza dynamika. 4.7 nie bedziesz sie juz scigal z golfami gti, tylko z tdi :)21

Te opony, nie sa ATKami, tylko takie wielosezonowe na szose. Obydwa pokazane biezniki. W tej cenie dostaniesz BFG AT
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » pt maja 16, 2014 4:56 pm

w dobrej cenie zaproponował mi wulkanizator toyo open country 245/75/17 , BFG z powodu ceny odpada

i co myslicie o tym zeby juz zamiast tych podkladek pojsc kompleksowo ?

http://allegro.pl/lift-zawieszenia-4-je ... 12495.html
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: WJ FAQ

Post autor: tomek 79 » pt maja 16, 2014 4:58 pm

bez sensu :)3
4 cale to bardzo duzo jak na WJ prowadzenie znacznie sie pogorszy,a ty nie strartujesz w rajdach przeprawowych

zrob 2 na podkladkach i ciesz sie jeepem


do liftu konkretnego wybierz inny pojazd nie suva

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: WJ FAQ

Post autor: Alberciczek » sob maja 17, 2014 9:52 am

Jak chcesz konkretnie pogadać o lifcie, to skontaktuj się ze stopiwem. Obecnie ma w swoim grandzie 4 cale. Jak wygląda jeep na 4 calach możesz zobaczyć na filmikach z trialu z Kajmanów - stopiw brał udział swoim jeepem. Szukaj trialu z zeszłego roku. Wcześniej miał chyba 3 cale, ale nie pamiętam. Zresztą stopiw naprawdę wiele może ci powiedzieć i jeepie, bo swojego przerabiał milion razy.
Oprócz tego musisz zadać sobie pytanie, gdzie będziesz jeździł tym grandem? Od tego zalezy odpowiedz jaki lift i jakie opony.
Dodam jeszcze, że warto poszukać wersji z QD jak pisałem wyżej i poszukaj nie overland ale Limited.
No i oczywiście z stronką sie zapoznałeś? :wink:
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » sob maja 17, 2014 12:16 pm

Pany , ja auto mam 1,5 roku :)17 (WG '99 limited 4.0 quadratrac2 LPG)

jeżdże 90% do pracy po mieście , ale lubie czasem zrobić sobie wycieczke w teren , nawet skróty po krakowie znam takie ze raz mnie juz kolega musiał wyciągać XJtem , nie chce zaryć mostem w koleinach , no i w sumie aspekt wizualny jest tez jednym z głównych

wiem że do moich celów wystarczy lif 2" ale to co dalem linka spodobalo mi sie bo jest kompleksowo , bo sobie pomyslalem tak , wydam 450 na podkladki , a tu sprezyny 15 letnie , amory 15 letnie , i tak trzeba pewnie to bedzie robic ?

aha niezaleznie od liftu zamierzam wsadzic caly ten zestaw bo gumki troche juz sfatygowane

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jeep-gr ... 8-szt.html

co do tych podkładek to też różnie piszecie jedni że coś trzeba dokładać inni że nie trzeba...

a opony wystarczą mi te TOYO ?

http://allegro.pl/toyo-open-country-a-t ... ampaign=FB
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » sob maja 17, 2014 2:33 pm

najlepszy chyba kalkulator do opon

http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » ndz maja 18, 2014 11:20 am

w sumie to temat rzeka za duży do Faq-a , założe nowy


a w ramach faqa:

jesli rok temu zmienialem olej w silniku, skrzyni, reduktorze,mostach i plyn chlodniczy

to teraz wystarczy silnik i skrzynia , czy cos jeszcze ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: WJ FAQ

Post autor: tomek 79 » ndz maja 18, 2014 11:34 am

kilometrow ile natłukles ??

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » ndz maja 18, 2014 1:12 pm

jakieś 11k
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: WJ FAQ

Post autor: tomek 79 » ndz maja 18, 2014 2:38 pm

sam silnik :wink:

Awatar użytkownika
mocnykrk
 
 
Posty: 280
Rejestracja: ndz kwie 29, 2012 11:54 am
Lokalizacja: krk

Re: WJ FAQ

Post autor: mocnykrk » ndz maja 18, 2014 4:05 pm

a filtry czego ?

a kiedy plyn od wspomagania kiery , hamulcowy itp ?
https://www.facebook.com/PorscheTransaxlePolska <---- masz FB, lubisz klasyczną motoryzacje ?

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: WJ FAQ

Post autor: tomek 79 » ndz maja 18, 2014 6:11 pm

filtr oleju rowniez


kiery i hebli tez jak przy pakiecie startowym nie robiles

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: WJ FAQ

Post autor: Galik » wt maja 20, 2014 7:45 am

Odnośnie opon to toyo do których dałeś linka to bardzo dobry wybór, polecam :)2
Pytanie takie:
Czy to auto tak fatalnie się prowadzi, czy egzemplarz którym jeździłem i jestem zainteresowany tak ma z racji przebiegu? Wsiadłem z niego wprost po zrobieniu trasy pahero iv i na pierwszym winklu myślałem, że dacha strzele...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: WJ FAQ

Post autor: Sygma » wt maja 20, 2014 8:27 am

jaki to miało silnik ?
no i czy to wersja WG czy WJ

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: WJ FAQ

Post autor: Galik » wt maja 20, 2014 2:07 pm

4.7 na oznaczeniach się nie znam, ale jak 99 rok to chyba wj, wersja eu.

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: WJ FAQ

Post autor: s3R » wt maja 20, 2014 2:43 pm

Oj tam. Prowadzi się trochę inaczej niż japonia :)21
Zdrapek i poharatka

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: WJ FAQ

Post autor: Sygma » wt maja 20, 2014 3:02 pm

Galik pisze:4.7 na oznaczeniach się nie znam, ale jak 99 rok to chyba wj, wersja eu.
jak europejska to WG
możesz dać twardsze sprężyny, lepsze amory i jak nie masz to stabilizatory

antenę masz w prawym błotniku czy na szybie ?
kierunkowskazy w przednich błotnikach masz ?

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: WJ FAQ

Post autor: Galik » wt maja 20, 2014 3:57 pm

Kierunkowskazy w blotnikach są. Antena nie pamiętam, ale chyba na szybie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości