szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojt@s » ndz sty 04, 2015 8:44 pm

Przemo jest u mnie, do dokończenia buda :)21 Jak coś.
http://olx.pl/oferta/lada-niva-1990-1-9 ... 6pXgl.html
Sama buda/maska/drzwi/szyby na białej tablicy.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

przemo650
 
 
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 17, 2009 9:00 pm
Lokalizacja: okolice Słupska

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: przemo650 » ndz sty 04, 2015 9:04 pm

Wojt@s pisze:Przemo jest u mnie, do dokończenia buda :)21 Jak coś.
http://olx.pl/oferta/lada-niva-1990-1-9 ... 6pXgl.html
Sama buda/maska/drzwi/szyby na białej tablicy.
ile za budę z wnętrzem bez układu nepedowego?

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » ndz sty 04, 2015 11:05 pm

górni$, alt. pasuje bolt-on, Ty kupiłeś coś innego, niż pisałem.

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » pn sty 05, 2015 12:21 am

dandan pisze:górni$, alt. pasuje bolt-on, Ty kupiłeś coś innego, niż pisałem.
To wychodzi na to, że tego typu alternatorów jest bardzo dużo. Sprawdzałem w katalogach, wychodziło że te silniki miały kilka rodzai, ale głównie różniły się umiejscowieniem wentylatora i kołem pasowym. Miałem w ręku kilka wyglądających tak samo, ale istotne dla mnie rzeczy miały taki sam jak ten który założyłem.

Szkoda, że nie trafiłem na pasujący, ale z drugiej strony nie było aż tak wiele przy tym pracy. Pytanie, czy ja miałem takiego pecha że wszystkie które widziałem były inne, czy Tobie się udało trafić idealnie pasujący.

Twój w oryginale miał koło pasowe na pasek klinowy czy wielorowkowy? Choć ten drugi ma inną średnicę i śrub montażowych i wałka...Więc też było by modzenie.

Ale co by nie mówić, jestem zadowolony z modyfikacji i polecam każdemu, nawet jak nie znajdzie altka p&p.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pn sty 05, 2015 9:41 pm

górni$.Mój alternator od Opla miał koło pasowe identyczne z ori.Niva.
Pasek założyłem ten sam, napinacz itp.
Jak z tym szczęściem?
Po przekopaniu kontenera o wymiarach 4x2m. z nawaloną na podłogę półmetrową warstwą alternatorów, wybrałem 3 szt a z tych 3szt. ten 1,w mojej ocenie najlepszy.
Czyli wychodzi wydajność 1 szt. z 4m3. :lol:

Co do tego bloku z zaślepionymi otworami pompy paliwa i aparatu zapłon., to widziałem nawet nowe MPI na tych blokach.
A Ty Janusz masz odlew bez tych otworów?

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pn sty 05, 2015 10:15 pm

O, tu coś np. znalazłem:
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... -08-06.jpg
Łatwiej przykręcić zaślepki, niż modyfikować cały odlew.

A tu MPI ma na bloku nadlewy "21213" :
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... igatel.jpg

Jako, że te silniki jakoś mnie nie pasjonują, dopiero teraz leniwie poszedłem zobaczyć mój MPI .
Ma zaślapione otwory.

vader19925
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: vader19925 » wt sty 06, 2015 1:16 am

Też właśnie poszukałem zdjęć na tej str, zobaczyłem tez specjalnie u znajomego co ma mpi i wniosek wydaje się prosty żę gaźnik, spi i mpi to sa te same bloki wyszła trochę burza w szklance wody

powiem przy okazji że już prawie się udało przenieść altek na drugą str
pozostało mi jeszcze dorobić napinacz i elektrykę
na chwile obecną tak to wygląda
http://zapodaj.net/2ef35810775d0.jpg.html

i pytanko tak z ciekawości czy zmiana długość przewodów zapłonowych będzie miała jakieś znaczenie w pracy silnika?
oryginalne mają 3 rodzaje dług jeden przewód będzie za krótki

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » wt sty 06, 2015 9:36 am

vader19925 pisze:i pytanko tak z ciekawości czy zmiana długość przewodów zapłonowych będzie miała jakieś znaczenie w pracy silnika?
oryginalne mają 3 rodzaje dług jeden przewód będzie za krótki
Nie mają. Gdyby miały, to wszystkie by były jednakowe. Oczywiście, nie mówimy tu o pomyśle ciągnięcia przewodu zapłonowego via bagażnik :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » wt sty 06, 2015 1:08 pm

Dandan.Mój silnik MPi (2004 rok) nie ma juz tych otworów w ogóle.Ale w dowodzie od nowości mam wpisany kod silnika 21214.Gdzieś jest błąd,bo to że na kadłubie jest 213 to nie oznacza,że to silnik 21213.Tak jak juz pisałem-w moim silniku od nowości w kole pasowym wału jest wmontowany jakby okrągły obciążnik,może to jakaś forma tłumika drgań skrętnych?Nie wiem?

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » czw sty 08, 2015 12:18 am

Janusz, na tym zdjęciu:
21213
http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... igatel.jpg

W mojej 21214 z 2009r. są zaślepione otwory.
Zakładasz pompę paliwa, aparat zapł. i gaźnik i jedziesz danej. :lol:

vader, będzie działać, kąt opasania raczej dobry.

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: szataniszcze » czw sty 08, 2015 9:54 am

jak smigam to strasznie swiszczy " galka blokady" a jak sobie swiszczy i zaczynam ja wciskac,mocno zgniatac to swiszczenie jest inne .slabsze.ogolnie swiszczy...domyslam sie ze to zly prognostyk?

poza tym dzis obczailem iz "wajcha" od reduktora jest dziwnie ciepla...to normalny objaw ze sie grzeje?pewnie nie...
ja jak jade i położe ręke na gałce od reduktora to też świszczy ;)
a gałka jak sie jeździ to chyba norma że sie grzeje :0 w końcu tam sie wszystko kręci, co powoduje tarcie ;) W normalnych autach też lewarek jest ciepły po dłuższej jeździe ;)
niie przeszedłam na ostatnią strone tematu i odpowiedziałem z pierwszej strony ;) :)21
także z dupy ten wpis... :)21 :)21
można wyciąć ;)
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » pt sty 09, 2015 6:25 am

Dandan.Patrząc w instrukcje obsługi to już się gubie w róznicach silników 21213,a 21214.Kilka dni temu wymieniałem u siebie uszczelke kolektorów.I jeżeli w miejsce kolektorów 1.7MPi pasują kolektory od gażnikowej 1.6 to możliwe,że przeróbka o jakiej piszesz jest wykonalna.Tego nie wiem i tylko patrze,że kolektory i ich uszczelki od gażnikowej,jednopunktowej i wielopunktowej są inne.Wszystkie róznią się od siebie.

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pt sty 09, 2015 11:19 pm

Parę lat temu z gaźnikowca Nivy zrobiłem wtryskowca, specjalnie jakichś kłopotów nie pamiętam...
Przeróbki kolektora robiłem kiedyś do diesla, dorobiłem przejściówki do głowicy, działało do końca...

M4lyyy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 03, 2012 6:27 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: M4lyyy » wt sty 13, 2015 8:00 pm

Witam,

Mam problem otóż w mojej ladzie 1.7 MPI (2004r) dzieją się cuda.

Otóż na rozgrzanym silniku spada mi napięcie w całym samochodzie. Na zimnym jest ok gdy zaczyna robić ciekawie otóż
światła świecą na jakieś 30%, wycieraczki chodzą ledwo co.

Jutro zmierzę napięcie, ale może ktoś spotkał się z takim czymś?

Regulator napięcia? Czy może zwarcie do masy na wentylatorze?

Pozdrawiam

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » śr sty 14, 2015 5:24 pm

Regulator napięcia lub brak masy.Ja juz dawno dodatkowo "uziemniłem" silnik i przednie lampy.Sprawdż dobrze przewód masowy który biegnie od akumulatora aż do szpilki kolektora wydechowego.

M4lyyy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 03, 2012 6:27 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: M4lyyy » śr sty 14, 2015 8:52 pm

Witam,
Dzisiaj pomierzyłem napięcie i na zimnym silniku jest 13.8V -13.9V
Po odłączeniu akumulatora 13.5V -13.6V

Po około 5-7 minutach jest nagły spadek do 12V a po odłączeniu akumulatora 8.9V

Wygląda na to ze coś po czasie powoduje spory spadek napięcia, wyjąłem wszystkie bezpieczniki spod kierownicy, nic nie dało...

Jutro sprawdzę przewód masowy czy tylko ten do kolektora?

Janusz73
 
 
Posty: 1227
Rejestracja: pt sty 06, 2012 9:13 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Janusz73 » czw sty 15, 2015 5:34 am

Przewód masowy do szpilki kolektora to jest tylko jedna masa silnika i to jest błąd.A masa nadwozia to jest cienki przewód koło samego akumulatora.Dam Ci dobra rade-nigdy nie odłaczaj akumulatora w czasie pracy silnika,bo uszkodzisz alternator.Sprawdż mase silnika,podłaczenia przewodów przy alternatorze i rozruszniku,przy klemie plusowej i jak to nie przyniesie efektów to usterka tkwi w regulatorze napięcia.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw sty 15, 2015 4:52 pm

M4lyyy pisze:Po odłączeniu akumulatora 13.5V -13.6V
po odłączeniu akumulatora 8.9V
Chyba sam udzieliłeś sobie odpowiedzi...
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

M4lyyy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 03, 2012 6:27 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: M4lyyy » czw sty 15, 2015 5:36 pm

Wojtek pisze:
M4lyyy pisze:Po odłączeniu akumulatora 13.5V -13.6V
po odłączeniu akumulatora 8.9V
Chyba sam udzieliłeś sobie odpowiedzi...
Czyli regulator?

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw sty 15, 2015 6:31 pm

Alternator - diody ... najprawdopodobniej.
Najlepiej : dołóż dodatkową masę aku-silnik oraz aku-nadwozie i daj altka do sprawdzenia w specjalistycznym warsztacie.
Odłączanie akumulatora przy pracującym alternatorze w 90% przypadków skutkuje spaleniem diody. Możesz mieć przebicie na jednej, przy czym następuje ono po nagrzaniu diody to temperatury roboczej. Dlatego trzeba sprawdzić.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

M4lyyy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 03, 2012 6:27 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: M4lyyy » czw sty 15, 2015 9:00 pm

Czy regulator w ładzie jest rozbieralny? aby wymienić diody? bardziej chodzi mi czy idzie dostać sie do płytki czy nie jest zalany jakimś tworzywem...
Wojtek pisze: daj altka do sprawdzenia w specjalistycznym warsztacie.
Tanio skóry nie sprzedam to będzie ostateczność... :)

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw sty 15, 2015 10:35 pm

W starych typach alternatorów płytki z diodami, a nawet pojedyncze diody, były wymienne... Ale w alternatorze, regulator to co innego - jest nienaprawialny.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

M4lyyy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pt lut 03, 2012 6:27 pm

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: M4lyyy » czw sty 15, 2015 11:51 pm

Wojtek pisze:W starych typach alternatorów płytki z diodami, a nawet pojedyncze diody, były wymienne... Ale w alternatorze, regulator to co innego - jest nienaprawialny.
Dziękuję za pomoc

na początku spróbuje wymienić te diody... widzę ze nawet w nowym typie wygląda na to ze nie będzie z tym problemu.

Jeżeli się nie uda to wymienię na poniższe
http://allegro.pl/diody-alternatora-80a ... 33824.html
+ nowy regulator :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » pt sty 16, 2015 8:42 am

Jeśli masz instrukcję (manual) http://01-studio.pl/pliki/niva_ksiazka_ ... 8PL%29.pdf to tam jest opisane (str. 145 - 154) postępowanie diagnostyczne alternatora. Co prawda, najstarszy typ, ale się zorientujesz. Może być także jeszcze uszkodzone samo uzwojenie - rzadziej się to zdarza, ale bywa. Końcówki drutów z trzech nawojów faz są zgrzewane. To się od drgań rozłącza. Nie da się polutować z uwagi na temperaturę pracy (chyba, mnie się rozlutowywały). Dlatego pisałem, że najprościej dać do fachury.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: szataniszcze » pt sty 16, 2015 8:51 am

to prawda, u m,nie tez puścił lut ;)
pojechałem do magików w tej dziedzinie, koleś pomarszczył sie 5 minut, rozłożył, zlutował i już :)21
przy okazji pomacał i sprawdził wszystkie punktu możliwych dalszych problemów i powiedział że jejeszcze duużo przed moim alternatorem ;)
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości