szybkie pytanie-szybka odpowiedz

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
hunter69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: czw paź 11, 2012 11:44 am
Lokalizacja: wielkopolska

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: hunter69 » śr sty 21, 2015 2:20 pm

mam nowy problem, mianowicie jedna strona hamuje mi o 15% słabiej, co z tym począć?
Nivka 1,6`93 zagazowana

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » śr sty 21, 2015 2:47 pm

Gdyby 22,5% - polecałbym przejrzenie pod kątem wycieków płynu, ale dla 15% - nie wiem... :)21
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Dirgo » czw sty 22, 2015 2:24 pm

Witam. Czy jest możliwość przeróbki silnika 1.6 na wtrysk? Chyba kolega dandan o tym wspominał, ale chciałbym poznać więcej szczegółów na temat.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: tomek » czw sty 22, 2015 11:56 pm

Dirgo pisze:Witam. Czy jest możliwość przeróbki silnika 1.6 na wtrysk? Chyba kolega dandan o tym wspominał, ale chciałbym poznać więcej szczegółów na temat.
tylko po co?????
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Dirgo » pt sty 23, 2015 12:38 am

U mnie prawdopodobnie zatarty jest silnik a mogę mieć silnik 1.6 na chodzie. Pytam o ewentualne trudności związane z przeróbką.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » pt sty 23, 2015 1:42 am

Dirgo pisze:U mnie prawdopodobnie zatarty jest silnik a mogę mieć silnik 1.6 na chodzie. Pytam o ewentualne trudności związane z przeróbką.
Moim zdaniem nie warto. Jak masz 1,6 to zrób go na gaźniku.
Choć z drugiej strony dużo zachodu przy przekładce nie będzie. Problemem może być montaż czujnika wału korbowego, który z tego co pamiętam jest zamontowany w elemencie przytwierdzonym na stałe do kadłuba.
Aparat zapłonowy, mechaniczną pompkę można zaślepić, ale równie dobrze można zostawić niepodłączone (bynajmniej tak mi sie wydaje).
Kolektor ssący mocowanie do głowicy ma takie samo z tego co wiem, więc powinien pasować jeden za drugi.


Co do alternatora to nie wiem jak w MPI, ale w jednowtryskowcu cały mostek jest do zregenerowania w warunkach garażowych zgodnie ze sztuką, regulator zespolony jeśli działa również można zregenerować samodzielnie, kupując nowe szczotki za 5 zł.... :)
Testowane kilkanaście razy ubiegłego lata.

Awatar użytkownika
Dirgo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: czw sie 22, 2013 2:14 am

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Dirgo » pt sty 23, 2015 1:56 am

U mnie jest silnik 1.7 wtrysk jednopunktowy, dlatego myślałem o wrzuceniu 1.6 z wtryskiem.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG

dandan
Posty: 596
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 8:35 pm
Lokalizacja: warm-mazurskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: dandan » pt sty 23, 2015 11:34 pm

Z tego, co sobie przypominam, to wkładasz drugą bazę i przykręcasz istniejący 1,7 osprzęt.
Żadnych czarów po drodze chyba nie było.
Jak ten 1,6 jest jeszcze w aucie, to go sprawdź, zagrzej, przejedź się.
1,6 lubiły spalać olej, 1,7 są pod tym względem trwalsze.
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2015 11:39 pm przez dandan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » sob sty 24, 2015 9:13 am

Niestety nie ma w tym zakresie doświadczenia więc proszę o wytłumaczenie:
Jak to jest z ładowaniem akumulatora w terenie? Moja łada podczas jazdy terenowej z włączonymi światłami i halogenami (2xh1) wyraźnie rozładowuje akumulator. Na normalnych trasach nie ma problemu. Mam też jakieś dziwne światełko od ładowania (o ile w ogóle jest od tego bo bez ikonki) które świeci tylko przed odpaleniem i przy np. spadających obrotach przy podduszeniu się nie zapala.
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » sob sty 24, 2015 10:19 am

Przelicz pobór mocy.
Altek powinien dawać (chyba) 65A , taki był standard'
Światła 2 x 10A = 20A + oświetlenie tyłu, deski 10A
Halogeny -pewnie masz po 100W czyli 2 x 16A = 32A
Zapłon 5A
Wentylatory ca 15A
Z pobieżnego wyliczenia to daje 82A > alternator, brakujące ampery bierze z aku.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: szataniszcze » śr sty 28, 2015 3:02 pm

popaki, powiedzta jak podnieść nive?
słyszałem o krążkach, cos tu gdzieś... a co z tymi zestawami np. IRONMAN 2 cale ?
to chyba pnad tysiaka koszt? warto? bo jakies tam czerwone znalazłem za 3100, tojuż chyba lekka przesada...
http://allegro.pl/lada-niva-amortyzator ... 97884.html
:)9
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

vader19925
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: vader19925 » śr sty 28, 2015 10:12 pm

mam u siebie lift ok 2" zrobiony raczej w stylu eco

przód- podkładki pod dolny wahacz dystans pod górny (wymiarów nie pamiętam dokładnie), wywalony stabilizator i dystanse na szpilkach piast
tył - dystanse pod sprężyny z jacars i amorki od uaza

i wydaje mi się, że w ladę nie ma sensu pchać drogich gotowych zestawów no chyba że ktoś chce śmigać nivą jak w Dakarze :D

pomysłów na lift dużo :

http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm

ktoś na forum ma chyba taki zestaw ironman

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: szataniszcze » czw sty 29, 2015 8:48 am

dzięki za ten link, wyczerpującyyyyyy :)21
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » czw sty 29, 2015 8:49 am

Temat już w historii przerabiany... Sam dawno o tym pisałem.
U mnie było : sprężyny żuk/Nysa z przodu + podkładki/dystanse 2cm pod górne sworznie ; z tyłu rozciągnięte sprężyny (ale to nędzna opcja, bo siadały) i amory od Żuka. Geometria przodu ustawiana koniecznie od nowa. Tylny panhard lekko wydłużany (i tak się systematycznie wyginał i łamał, więc coś z tym trzeba było zrobić). To dawało lift ca 1" - 1,5".
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
szataniszcze
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: Pruszków

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: szataniszcze » czw sty 29, 2015 2:37 pm

troche pitolenia jest... :-?
sam, sam , sam idziesz! sam, sam!

vader19925
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 70
Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
Lokalizacja: Lubelskie

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: vader19925 » czw sty 29, 2015 9:39 pm

to jak już jesteśmy w temacie liftu to mam pytanie do posiadaczy wyższej lady

zaczynają przeguby odzywać i zastanawiam sie nad wymianą słyszałem opinie że puki się całkiem nie rozsypią nie ma sensu bo nowe po kilkuset km znowu zaczynają stukać wiadomo że lift to i kąty pracy sie zwiększają, więc się szybciej zużywają

czy to plotka że padają tak szybko? wymieniać ? ew na jakie ? czy są jakieś rozwiązania co do korekty kątów? most odrobinę niżej opuścić ? gdzieś widziałem przeróbki przedniego mostu na stałe do "ramy"

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » czw sty 29, 2015 10:27 pm

Że szybciej się zużywają to fakt /większe kąty pracy/, ale nie przesadzajmy. Jeżeli kręcą, to nie śpiesz się z wymianą. No chyba że masz jakiś dłuższy wyjazd. Jeżeli się ukręci, lub rozsypie to zapinasz blokadę i jedziesz dalej.
Niva `88 1.6 zagazowana

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » pt sty 30, 2015 1:16 pm

Czy dużo pitolenia? Nie przesadzajmy.

Ja lifta zrobiłem jeszcze inaczej. Podkładka pod sprężynę i górny sworzeń z przodu, z tyłu sama podkładka i....wszystko żyje. Panharda od zakupu auta nawet nie wyjmowałem :P
Przednie mają chyba 2 cm grubości, tylne 3. Dało to chyba niecałe 2"liftu z przodu i troszkę ponad 2" z tyłu.

Amorki oryginalne, sprężyny też i jest wszystko ok. Przeguby póki co żyją jak powinny.



Ale nikt jeszcze nie napisał o samych sprężynach.
Co z liftu +2", jeśli sprężyny są klapnięte?

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » sob sty 31, 2015 5:03 pm

Jest jakaś wyższa filozofia w blokowaniu tego:
Obrazek
w pozycji zimne powietrze?
właśnie dokupiłem sobie brakująca rurę od ciepłego powietrza i zauważyłem że jest skręcone na stałe wkrętem!?
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Wojtek » sob sty 31, 2015 5:31 pm

szataniszcze pisze:popaki, powiedzta jak podnieść nive?
słyszałem o krążkach, cos tu gdzieś... a co z tymi zestawami np. IRONMAN 2 cale ?
to chyba pnad tysiaka koszt? warto? bo jakies tam czerwone znalazłem za 3100, tojuż chyba lekka przesada...
Mam trochę czasu i poszperałem...
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=7541
co nieco tu jest
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » sob sty 31, 2015 6:55 pm

p0mian pisze:Jest jakaś wyższa filozofia w blokowaniu tego:
Obrazek
w pozycji zimne powietrze?
właśnie dokupiłem sobie brakująca rurę od ciepłego powietrza i zauważyłem że jest skręcone na stałe wkrętem!?
szperałem trochę - to ma związek z lpg - to jak to dla łady lepiej? ciepłe czy zimne powietrze w dolocie?
niva challenge accepted

Awatar użytkownika
Przemasl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lip 21, 2011 5:02 pm
Lokalizacja: Bralin

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: Przemasl » ndz lut 01, 2015 1:29 pm

Też się tym interesowałem, wydaje mi się że dla gazu lepiej kiedy zimne powietrze dochodzi do cylindrów (lepsze spalanie), tak też gdzieś czytałem. Nie wiem dlaczego jest ta regulacja w nivie ciepłe-zimne.
Wie ktoś jak to ustawić?
Niva 1,7 MPi 2010 LPG

Awatar użytkownika
cerber67
Posty: 625
Rejestracja: pn mar 30, 2009 10:10 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: cerber67 » ndz lut 01, 2015 1:44 pm

Zimne powietrze jest bardziej "gęste" i zawiera więcej tlenu w takiej samej objętości. Dlatego też są stosowanie intercooler-y.
Jednak zimne powietrze zmniejsza parowanie benzyny. Dlatego też montowane są rury ssące powietrze z możliwością czerpania ciepłego znad kolektora wydechowego. Nivki mają podgrzewany wodą kolektor dolotowy. Przy tamtejszych zimach to raczej konieczność.
Niva `88 1.6 zagazowana

Awatar użytkownika
p0mian
 
 
Posty: 224
Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: p0mian » śr lut 04, 2015 9:43 am

Kolejny problem. Nie mam doświadczenia z rozmiarami felg/opon więc nie mam pojęcia czego szukać - potrzebuję zestaw kół "cywilnych". W nivie mam przespawane felgi 16 na szerokie et i dorobione gumowe osłony na nadkolach, w związku z tym nie chcę żeby wyglądała z tymi nadkolami śmiesznie jak założę oryginalne felgi i opony- jakich rozmiarów w związku z tym powinienem szukać?
niva challenge accepted

górni$
Posty: 651
Rejestracja: sob wrz 22, 2012 4:47 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz

Post autor: górni$ » pn lut 09, 2015 12:21 am

Kilka pytań odnośnie zawiesznia...

Ostatnio zauważyłem, że rozjechała się zbieżność z przodu. Auto prowadzi się normalnie, żadnych luzów w zawieszeniu itd... Macie pomysły co to może być? Buda się rozjechała? :o


Tylne drążki reakcyjne....W Jacarsie pojawiły się nowe gumy, zna ktoś ich jakość?
http://jacars.pl/tulejki-drazka-reakcyj ... -5826.html
http://jacars.pl/tulejki-drazka-reakcyj ... p-799.html
Czy nie cackać się i montować polibusze? Jacarsowe czy któreś z Olkusza?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości