szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
- hunter69
- jestem tu nowy...
- Posty: 45
- Rejestracja: czw paź 11, 2012 11:44 am
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
mam nowy problem, mianowicie jedna strona hamuje mi o 15% słabiej, co z tym począć?
Nivka 1,6`93 zagazowana
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Gdyby 22,5% - polecałbym przejrzenie pod kątem wycieków płynu, ale dla 15% - nie wiem... 

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam. Czy jest możliwość przeróbki silnika 1.6 na wtrysk? Chyba kolega dandan o tym wspominał, ale chciałbym poznać więcej szczegółów na temat.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
tylko po co?????Dirgo pisze:Witam. Czy jest możliwość przeróbki silnika 1.6 na wtrysk? Chyba kolega dandan o tym wspominał, ale chciałbym poznać więcej szczegółów na temat.
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
U mnie prawdopodobnie zatarty jest silnik a mogę mieć silnik 1.6 na chodzie. Pytam o ewentualne trudności związane z przeróbką.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moim zdaniem nie warto. Jak masz 1,6 to zrób go na gaźniku.Dirgo pisze:U mnie prawdopodobnie zatarty jest silnik a mogę mieć silnik 1.6 na chodzie. Pytam o ewentualne trudności związane z przeróbką.
Choć z drugiej strony dużo zachodu przy przekładce nie będzie. Problemem może być montaż czujnika wału korbowego, który z tego co pamiętam jest zamontowany w elemencie przytwierdzonym na stałe do kadłuba.
Aparat zapłonowy, mechaniczną pompkę można zaślepić, ale równie dobrze można zostawić niepodłączone (bynajmniej tak mi sie wydaje).
Kolektor ssący mocowanie do głowicy ma takie samo z tego co wiem, więc powinien pasować jeden za drugi.
Co do alternatora to nie wiem jak w MPI, ale w jednowtryskowcu cały mostek jest do zregenerowania w warunkach garażowych zgodnie ze sztuką, regulator zespolony jeśli działa również można zregenerować samodzielnie, kupując nowe szczotki za 5 zł....

Testowane kilkanaście razy ubiegłego lata.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
U mnie jest silnik 1.7 wtrysk jednopunktowy, dlatego myślałem o wrzuceniu 1.6 z wtryskiem.
Gniotsa nie łamiotsa - 21214 SPI LPG
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Z tego, co sobie przypominam, to wkładasz drugą bazę i przykręcasz istniejący 1,7 osprzęt.
Żadnych czarów po drodze chyba nie było.
Jak ten 1,6 jest jeszcze w aucie, to go sprawdź, zagrzej, przejedź się.
1,6 lubiły spalać olej, 1,7 są pod tym względem trwalsze.
Żadnych czarów po drodze chyba nie było.
Jak ten 1,6 jest jeszcze w aucie, to go sprawdź, zagrzej, przejedź się.
1,6 lubiły spalać olej, 1,7 są pod tym względem trwalsze.
Ostatnio zmieniony pt sty 23, 2015 11:39 pm przez dandan, łącznie zmieniany 1 raz.
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Niestety nie ma w tym zakresie doświadczenia więc proszę o wytłumaczenie:
Jak to jest z ładowaniem akumulatora w terenie? Moja łada podczas jazdy terenowej z włączonymi światłami i halogenami (2xh1) wyraźnie rozładowuje akumulator. Na normalnych trasach nie ma problemu. Mam też jakieś dziwne światełko od ładowania (o ile w ogóle jest od tego bo bez ikonki) które świeci tylko przed odpaleniem i przy np. spadających obrotach przy podduszeniu się nie zapala.
Jak to jest z ładowaniem akumulatora w terenie? Moja łada podczas jazdy terenowej z włączonymi światłami i halogenami (2xh1) wyraźnie rozładowuje akumulator. Na normalnych trasach nie ma problemu. Mam też jakieś dziwne światełko od ładowania (o ile w ogóle jest od tego bo bez ikonki) które świeci tylko przed odpaleniem i przy np. spadających obrotach przy podduszeniu się nie zapala.
niva challenge accepted
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Przelicz pobór mocy.
Altek powinien dawać (chyba) 65A , taki był standard'
Światła 2 x 10A = 20A + oświetlenie tyłu, deski 10A
Halogeny -pewnie masz po 100W czyli 2 x 16A = 32A
Zapłon 5A
Wentylatory ca 15A
Z pobieżnego wyliczenia to daje 82A > alternator, brakujące ampery bierze z aku.
Altek powinien dawać (chyba) 65A , taki był standard'
Światła 2 x 10A = 20A + oświetlenie tyłu, deski 10A
Halogeny -pewnie masz po 100W czyli 2 x 16A = 32A
Zapłon 5A
Wentylatory ca 15A
Z pobieżnego wyliczenia to daje 82A > alternator, brakujące ampery bierze z aku.
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
popaki, powiedzta jak podnieść nive?
słyszałem o krążkach, cos tu gdzieś... a co z tymi zestawami np. IRONMAN 2 cale ?
to chyba pnad tysiaka koszt? warto? bo jakies tam czerwone znalazłem za 3100, tojuż chyba lekka przesada...
http://allegro.pl/lada-niva-amortyzator ... 97884.html

słyszałem o krążkach, cos tu gdzieś... a co z tymi zestawami np. IRONMAN 2 cale ?
to chyba pnad tysiaka koszt? warto? bo jakies tam czerwone znalazłem za 3100, tojuż chyba lekka przesada...
http://allegro.pl/lada-niva-amortyzator ... 97884.html

sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
mam u siebie lift ok 2" zrobiony raczej w stylu eco
przód- podkładki pod dolny wahacz dystans pod górny (wymiarów nie pamiętam dokładnie), wywalony stabilizator i dystanse na szpilkach piast
tył - dystanse pod sprężyny z jacars i amorki od uaza
i wydaje mi się, że w ladę nie ma sensu pchać drogich gotowych zestawów no chyba że ktoś chce śmigać nivą jak w Dakarze
pomysłów na lift dużo :
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm
ktoś na forum ma chyba taki zestaw ironman
przód- podkładki pod dolny wahacz dystans pod górny (wymiarów nie pamiętam dokładnie), wywalony stabilizator i dystanse na szpilkach piast
tył - dystanse pod sprężyny z jacars i amorki od uaza
i wydaje mi się, że w ladę nie ma sensu pchać drogich gotowych zestawów no chyba że ktoś chce śmigać nivą jak w Dakarze

pomysłów na lift dużo :
http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm
ktoś na forum ma chyba taki zestaw ironman
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
dzięki za ten link, wyczerpującyyyyyy 

sam, sam , sam idziesz! sam, sam!
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Temat już w historii przerabiany... Sam dawno o tym pisałem.
U mnie było : sprężyny żuk/Nysa z przodu + podkładki/dystanse 2cm pod górne sworznie ; z tyłu rozciągnięte sprężyny (ale to nędzna opcja, bo siadały) i amory od Żuka. Geometria przodu ustawiana koniecznie od nowa. Tylny panhard lekko wydłużany (i tak się systematycznie wyginał i łamał, więc coś z tym trzeba było zrobić). To dawało lift ca 1" - 1,5".
U mnie było : sprężyny żuk/Nysa z przodu + podkładki/dystanse 2cm pod górne sworznie ; z tyłu rozciągnięte sprężyny (ale to nędzna opcja, bo siadały) i amory od Żuka. Geometria przodu ustawiana koniecznie od nowa. Tylny panhard lekko wydłużany (i tak się systematycznie wyginał i łamał, więc coś z tym trzeba było zrobić). To dawało lift ca 1" - 1,5".
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- szataniszcze
- Posty: 400
- Rejestracja: wt lis 27, 2012 4:48 pm
- Lokalizacja: Pruszków
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 70
- Rejestracja: pn cze 10, 2013 4:07 pm
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
to jak już jesteśmy w temacie liftu to mam pytanie do posiadaczy wyższej lady
zaczynają przeguby odzywać i zastanawiam sie nad wymianą słyszałem opinie że puki się całkiem nie rozsypią nie ma sensu bo nowe po kilkuset km znowu zaczynają stukać wiadomo że lift to i kąty pracy sie zwiększają, więc się szybciej zużywają
czy to plotka że padają tak szybko? wymieniać ? ew na jakie ? czy są jakieś rozwiązania co do korekty kątów? most odrobinę niżej opuścić ? gdzieś widziałem przeróbki przedniego mostu na stałe do "ramy"
zaczynają przeguby odzywać i zastanawiam sie nad wymianą słyszałem opinie że puki się całkiem nie rozsypią nie ma sensu bo nowe po kilkuset km znowu zaczynają stukać wiadomo że lift to i kąty pracy sie zwiększają, więc się szybciej zużywają
czy to plotka że padają tak szybko? wymieniać ? ew na jakie ? czy są jakieś rozwiązania co do korekty kątów? most odrobinę niżej opuścić ? gdzieś widziałem przeróbki przedniego mostu na stałe do "ramy"
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Że szybciej się zużywają to fakt /większe kąty pracy/, ale nie przesadzajmy. Jeżeli kręcą, to nie śpiesz się z wymianą. No chyba że masz jakiś dłuższy wyjazd. Jeżeli się ukręci, lub rozsypie to zapinasz blokadę i jedziesz dalej.
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czy dużo pitolenia? Nie przesadzajmy.
Ja lifta zrobiłem jeszcze inaczej. Podkładka pod sprężynę i górny sworzeń z przodu, z tyłu sama podkładka i....wszystko żyje. Panharda od zakupu auta nawet nie wyjmowałem
Przednie mają chyba 2 cm grubości, tylne 3. Dało to chyba niecałe 2"liftu z przodu i troszkę ponad 2" z tyłu.
Amorki oryginalne, sprężyny też i jest wszystko ok. Przeguby póki co żyją jak powinny.
Ale nikt jeszcze nie napisał o samych sprężynach.
Co z liftu +2", jeśli sprężyny są klapnięte?
Ja lifta zrobiłem jeszcze inaczej. Podkładka pod sprężynę i górny sworzeń z przodu, z tyłu sama podkładka i....wszystko żyje. Panharda od zakupu auta nawet nie wyjmowałem

Przednie mają chyba 2 cm grubości, tylne 3. Dało to chyba niecałe 2"liftu z przodu i troszkę ponad 2" z tyłu.
Amorki oryginalne, sprężyny też i jest wszystko ok. Przeguby póki co żyją jak powinny.
Ale nikt jeszcze nie napisał o samych sprężynach.
Co z liftu +2", jeśli sprężyny są klapnięte?
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jest jakaś wyższa filozofia w blokowaniu tego:

w pozycji zimne powietrze?
właśnie dokupiłem sobie brakująca rurę od ciepłego powietrza i zauważyłem że jest skręcone na stałe wkrętem!?

w pozycji zimne powietrze?
właśnie dokupiłem sobie brakująca rurę od ciepłego powietrza i zauważyłem że jest skręcone na stałe wkrętem!?
niva challenge accepted
- Wojtek
- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Mam trochę czasu i poszperałem...szataniszcze pisze:popaki, powiedzta jak podnieść nive?
słyszałem o krążkach, cos tu gdzieś... a co z tymi zestawami np. IRONMAN 2 cale ?
to chyba pnad tysiaka koszt? warto? bo jakies tam czerwone znalazłem za 3100, tojuż chyba lekka przesada...
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=13&t=7541
co nieco tu jest
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
szperałem trochę - to ma związek z lpg - to jak to dla łady lepiej? ciepłe czy zimne powietrze w dolocie?p0mian pisze:Jest jakaś wyższa filozofia w blokowaniu tego:
w pozycji zimne powietrze?
właśnie dokupiłem sobie brakująca rurę od ciepłego powietrza i zauważyłem że jest skręcone na stałe wkrętem!?
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Też się tym interesowałem, wydaje mi się że dla gazu lepiej kiedy zimne powietrze dochodzi do cylindrów (lepsze spalanie), tak też gdzieś czytałem. Nie wiem dlaczego jest ta regulacja w nivie ciepłe-zimne.
Wie ktoś jak to ustawić?
Wie ktoś jak to ustawić?
Niva 1,7 MPi 2010 LPG
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zimne powietrze jest bardziej "gęste" i zawiera więcej tlenu w takiej samej objętości. Dlatego też są stosowanie intercooler-y.
Jednak zimne powietrze zmniejsza parowanie benzyny. Dlatego też montowane są rury ssące powietrze z możliwością czerpania ciepłego znad kolektora wydechowego. Nivki mają podgrzewany wodą kolektor dolotowy. Przy tamtejszych zimach to raczej konieczność.
Jednak zimne powietrze zmniejsza parowanie benzyny. Dlatego też montowane są rury ssące powietrze z możliwością czerpania ciepłego znad kolektora wydechowego. Nivki mają podgrzewany wodą kolektor dolotowy. Przy tamtejszych zimach to raczej konieczność.
Niva `88 1.6 zagazowana
- p0mian
-
- Posty: 224
- Rejestracja: ndz lis 09, 2014 5:42 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska - Jarocin
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kolejny problem. Nie mam doświadczenia z rozmiarami felg/opon więc nie mam pojęcia czego szukać - potrzebuję zestaw kół "cywilnych". W nivie mam przespawane felgi 16 na szerokie et i dorobione gumowe osłony na nadkolach, w związku z tym nie chcę żeby wyglądała z tymi nadkolami śmiesznie jak założę oryginalne felgi i opony- jakich rozmiarów w związku z tym powinienem szukać?
niva challenge accepted
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kilka pytań odnośnie zawiesznia...
Ostatnio zauważyłem, że rozjechała się zbieżność z przodu. Auto prowadzi się normalnie, żadnych luzów w zawieszeniu itd... Macie pomysły co to może być? Buda się rozjechała?
Tylne drążki reakcyjne....W Jacarsie pojawiły się nowe gumy, zna ktoś ich jakość?
http://jacars.pl/tulejki-drazka-reakcyj ... -5826.html
http://jacars.pl/tulejki-drazka-reakcyj ... p-799.html
Czy nie cackać się i montować polibusze? Jacarsowe czy któreś z Olkusza?
Ostatnio zauważyłem, że rozjechała się zbieżność z przodu. Auto prowadzi się normalnie, żadnych luzów w zawieszeniu itd... Macie pomysły co to może być? Buda się rozjechała?

Tylne drążki reakcyjne....W Jacarsie pojawiły się nowe gumy, zna ktoś ich jakość?
http://jacars.pl/tulejki-drazka-reakcyj ... -5826.html
http://jacars.pl/tulejki-drazka-reakcyj ... p-799.html
Czy nie cackać się i montować polibusze? Jacarsowe czy któreś z Olkusza?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości