zaspawać całą ramę

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

zaspawać całą ramę

Post autor: Dziadzia » wt mar 31, 2015 5:01 pm

Cześć,

mam takie dość nietypowe pytanie na które odpowiedzi nigdzie nie znalazłem.
Czemu nie spawa się wszystkich dziur dziurek dziureczek w ramie aby ja totalnie szczelnie zamknąć? Raz a dobrze pomalować od środka a potem wszystko zamknąć? Jakie są ku temu przeciw wskazania?
Pozdrawiam :)
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Patryk 160 » wt mar 31, 2015 5:10 pm

słyszałeś o różnicy temperatur, skraplaniu się i podobnych zagadnieniach ?

zamiast tego już lepiej wypełnić ramę pianką do osadzania okien
skutek ten sam tylko roboty mniej
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: ernil » wt mar 31, 2015 5:19 pm

No i jeszcze będzie wtedy izolowana.
A jak wiadome, izolowane są dobre, bo nie marzną w zimie :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: suziXL » wt mar 31, 2015 5:30 pm

Eeeee tam, tylko beton daje solidny fundament :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: ernil » wt mar 31, 2015 5:41 pm

Dziadzia pisze:Czemu nie spawa się wszystkich dziur dziurek dziureczek w ramie aby ja totalnie szczelnie zamknąć? Raz a dobrze pomalować od środka a potem wszystko zamknąć? Jakie są ku temu przeciw wskazania?
A chciałbyś, żeby baba też miała wszystko zaspawane? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Dziadzia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pn maja 21, 2012 4:25 pm

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Dziadzia » wt mar 31, 2015 5:47 pm

no tak autko jak baba i wszystko jasne ;)
Y60 +3" 35" Simex silverstone 2.8TD - w trakcie motania

Awatar użytkownika
ssslavo
Posty: 712
Rejestracja: wt gru 30, 2008 6:50 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: ssslavo » wt mar 31, 2015 6:01 pm

Tak to czytam.....Patryk a gdyby tak do tej "szczelnie zaspawanej ramy" wlać oleju......ileś tam.....można by go nawet wymieniać co 5-6lat skoro się skrapla..... ? :)
PATROL
SAMURAI
GEKON

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Takayuki » wt mar 31, 2015 6:04 pm

Powrót do przeszłości, za PRLu tak się konserwowało profile zamknięte, olej ze smarem zmieszany :)21

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Marcingalloper » wt mar 31, 2015 6:12 pm

Ja to w ogóle se myślałem żeby ramę wyczyścić, zaślepić i włączyć ją w obieg smarowania silnika :)21 . Oleju trochę więcej ale za to byłaby prawie wieczna :)21 . Oprócz tego byłaby z tego dobra chłodnica oleju :lol: .

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Fiba » wt mar 31, 2015 6:52 pm

Marcingalloper pisze:Ja to w ogóle se myślałem żeby ramę wyczyścić, zaślepić i włączyć ją w obieg smarowania silnika :)21 . Oleju trochę więcej ale za to byłaby prawie wieczna :)21 . Oprócz tego byłaby z tego dobra chłodnica oleju :lol: .
Nobel w dziedzinie konserwacji ramy .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: PiRoman » wt mar 31, 2015 6:59 pm

Patryk... Patryk no... Jak Tobie trzeba wszystko tłumaczyć... echh... Wkręcasz wentyle i wpuszczasz jakiegoś szlachetnego gazu... Po problemie...
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Marcingalloper » wt mar 31, 2015 7:18 pm

Fiba pisze:
Marcingalloper pisze:Ja to w ogóle se myślałem żeby ramę wyczyścić, zaślepić i włączyć ją w obieg smarowania silnika :)21 . Oleju trochę więcej ale za to byłaby prawie wieczna :)21 . Oprócz tego byłaby z tego dobra chłodnica oleju :lol: .
Nobel w dziedzinie konserwacji ramy .
Dziękuję.

Więc jak widzisz z forum można się też i czegoś mądrego i zarazem ciekawego dowiedzieć a nie tylko ciągle same kasztany.

Polecam się na przyszłość :)2 .

:)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Mroczny » wt mar 31, 2015 8:39 pm

lepiej w obieg paliwa w dieslach - będzie dodatkowy zbiornik, smarowanie..

:)21

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: jarekstryszawa » wt mar 31, 2015 8:42 pm

A i zimą nie parafina się tak łatwo nie wytrąci, przekroje duże.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Takayuki » wt mar 31, 2015 9:06 pm

Mroczny pisze:lepiej w obieg paliwa w dieslach - będzie dodatkowy zbiornik, smarowanie..
:)21
W Fadromach jest kawałek ramy na olej do hydrauliki wykorzystany :)21

Znam jednego co mu się błotnik urwał i wiercił otwory obok na nowy :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
MirekY60
 
 
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 30, 2013 10:52 pm
Lokalizacja: Ciechanów/Koszalin

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: MirekY60 » wt mar 31, 2015 9:53 pm

PiRoman pisze:Patryk... Patryk no... Jak Tobie trzeba wszystko tłumaczyć... echh... Wkręcasz wentyle i wpuszczasz jakiegoś szlachetnego gazu... Po problemie...
Albo wręcz przeciwnie, odsysasz wszystkie gazy i powstaje próżnia
Był: Krótki Y60 +4 MT35 RD28T Intercooler
Jest: Long Y60 MT32 RD28T Safari Sunroof

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: redzik » wt mar 31, 2015 10:02 pm

Albo czemu nie robia ram z profilu C jak w unimogu ?
Bo by bylo zbyt wieczne. :)21

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Patryk 160 » wt mar 31, 2015 11:05 pm

Mroczny pisze:lepiej w obieg paliwa w dieslach - będzie dodatkowy zbiornik, smarowanie..

:)21

w ten ponury dzień jednak się zaśmiałem
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: vandall1 » wt mar 31, 2015 11:16 pm

Godocie...w przeciętnym Patrolu wystarczy odme wpuscić do ramy.I co jakiś czas przekładać w inny otwór :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: sbst » wt mar 31, 2015 11:18 pm

A przypadkiem Gela nie ma ramy zamknietej? Czy mi sie cos wydaje?
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: vandall1 » wt mar 31, 2015 11:44 pm

Tego nie wiem,ale ma w uj wosku w środku i chyba coś ala kratownica.
Ciekawe czy ktoś taką otwierał :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Cajman » śr kwie 01, 2015 12:10 am

redzik pisze:Albo czemu nie robia ram z profilu C jak w unimogu ?
Bo by bylo zbyt wieczne. :)21

No własnie - czemu nie robić tzw ramy otwartej
Pewnie ma mniejszą wytrzymałość i wymagała by większej (cięższej, o większym profilu) ramy
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: suziXL » śr kwie 01, 2015 12:21 am

Explorer miał taką, całkiem niegłupia była. Wahacze przednie jeszcze ciekawsze były. Z perspektywy czasu stwierdzam,że to zajebisty wynalazek był.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: vandall1 » śr kwie 08, 2015 8:33 pm

Profil otwarty jest bardziej podatny na skręcanie,temu m in stosuje sie go w duzych pojazdach,gdzie nie walczy sie tak ze spreżystymi deformacjami zwłaszcza w układzie:skrzynia ładunkowa-kabina.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: zaspawać całą ramę

Post autor: Wojtek » czw kwie 09, 2015 10:36 am

PiRoman pisze:Patryk... Patryk no... Jak Tobie trzeba wszystko tłumaczyć... echh... Wkręcasz wentyle i wpuszczasz jakiegoś szlachetnego gazu... Po problemie...
No co Ty !
Patryk i bez nierdzewki ? :)9
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości