jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Takayuki » wt kwie 14, 2015 6:00 am

O, miałem nawet na dysku zdjęcia tych nowych silników z ebaya zapisane.

Obrazek

http://www.ebay.com.au/itm/NISSAN-GENUI ... 234c10c39b

Czyli jak słupek się da, to uzbrojony cały gdzieś jakoś też... tylko pytanie czy warto podwajać wartość auta :roll:

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Wowos » wt kwie 14, 2015 8:05 am

Ingrid pisze:Wdzięczny byłbym za rzetelne info, muszę szybko podjąć decyzję czy w to pójść, względem ewentualnych problemów z serwisem takiej pompy, i jej przydatnością do turbo...
Napisz do komario - ma rozeznanie w td42/t.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: N2O » wt kwie 14, 2015 1:58 pm

vandall_jr pisze:Częsty mod to pompa od SD33T "Diesel kiki" (nie ZEXEL) i taka pompa musi mieć wymienione sekcje, konieczne jest to do pracy przy zwiększonym wydatku. To primo, TD42 miał montowane pompy rotacyjne i dlatego pytam, czy to oryginalna pompa, bo jeśli tak to ciekawostka nigdy takowej nie widziałem, młody jestem mam prawo. Ale mogę się mylić i ktoś zmodował motor
Pompa rzędowa od wolnossącego TD42 i SD33T mają takie same sekcje 6,5mm, prawdopodobnie bez większych problemów można założyć nawet i 10mm, ale motor może wybuchnąć - 8 - 8,5mm powinno wystarczyć.
Seryjna pompa od SD33T jest dobra na jakieś 180 KM(po modyfikacjach boost compensatora) i ciut ponad 400Nm - podobnie jak seryjna rotacyjna pompa od TD42.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » wt kwie 14, 2015 3:14 pm

Czyli da radę DOBRZE uturbić td42 na rzędówce do powiedzmy 160km ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: N2O » wt kwie 14, 2015 4:06 pm

Jak pompa się zmieści nie hacząc o filtry oleju to tak.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » wt kwie 14, 2015 4:13 pm

A nie można dołożyć sterowania turbiną do ori pompy rzędowej z td42 ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: N2O » wt kwie 14, 2015 5:50 pm

Nie da rady tego dobrze zrobić. Potrzebny mechaniczny regulator obrotów. Wolnossący motor ma pneumatyczny.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » wt kwie 14, 2015 6:40 pm

Inaczej... Czy można taką pompę ori rzędową przerobić u pompiarza tak żeby to porządnie działało ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: N2O » wt kwie 14, 2015 6:50 pm

Nie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » wt kwie 14, 2015 7:13 pm

:D To teraz odpowiedz jakim cudem co drugi australijczyk na ichniejszych forach pisze że jak turbo to tylko rzędówka.... :D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: N2O » wt kwie 14, 2015 7:25 pm

Nie wiem jakie fora czytasz, ale 99% jeździ na rotacyjnych. I taką pompę można tanio i łatwo zbudować. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » wt kwie 14, 2015 7:43 pm

Ale niestety nie wsadzisz jej bez zmiany dekla i koła napędzającego do silnika w którym była rzędówka zapewne.... ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: N2O » wt kwie 14, 2015 8:00 pm

Zapewne.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: rysiek2054 » wt kwie 14, 2015 8:04 pm

motacie te stare diesle
a moze benzynke TB 48 DE ?
6,5 v8

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Takayuki » wt kwie 14, 2015 8:21 pm

Ciężko dostać.

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » wt kwie 14, 2015 10:55 pm

Letka paranoja się roboi z silnikiem do parcha.... brakuje w miarę lekkiego i sprawnego diesla za rozsądną kasę... W którą drogę nie pójśc to dupa z tyłu z dieslem. Najpopularniejszy wątek to beemwe widzę ostatnio :wink: i mam nawet dawce na podwórku ale nie chce, mimo że cenię u korzystam z beemwe od lat. Chyba pójdę w tego wolnossaka a potem się zobaczy. Ino nie zakończe dzieła "dziełami sztuki" jak to nazwał Igor superV8super z przodu i z tyłu :wink: i moze będzie jeżdzić na mostach od 2.8.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Szarbia » śr kwie 15, 2015 11:42 am

Jak to ktos powiedzial - diesle nie sa w modzie teraz :)21

Swoje M60 sprzedalem zatem bedzie nowy alternativ niebawem :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » śr kwie 15, 2015 1:37 pm

No jak to nie są, przecież pałowanie się na tema m57 sięga zenitu. To co po m60 wsadzasz ? Nie sprawdziło się ?

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Szarbia » śr kwie 15, 2015 3:02 pm

M60 fajny jest ale za duzy, znaczy za szeroki do mojej zmoty.
Poszedl do Partola - tam bedzie dobrze sluzyl.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: lbl78 » czw kwie 16, 2015 9:13 am

vandall_jr pisze:Rzędowa to już antyk, brak możliwości dostawienia turbo, rotacyjna bardziej dostępna i populara
taaaa :)21
to ciekawe czemu są w rzędowe pompy w parchach przystosowane do założenia turbo :)21 z wszystkimi wyjściami jakie trzeba oryginalnie zaślepionymi :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

michal@bojano
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 8:05 pm
Lokalizacja: Bojano k/Gdyni

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: michal@bojano » czw kwie 16, 2015 12:09 pm

Czyli, żebym skumał - td42 lepiej uturbić na pompie ori rotacyjnej bez boost compensatora czy na rzędówce? Pogubiłem się trochę :-?
TD42

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: vandall_jr » czw kwie 16, 2015 7:02 pm

lbl78 pisze:
vandall_jr pisze:Rzędowa to już antyk, brak możliwości dostawienia turbo, rotacyjna bardziej dostępna i populara
taaaa :)21
to ciekawe czemu są w rzędowe pompy w parchach przystosowane do założenia turbo :)21 z wszystkimi wyjściami jakie trzeba oryginalnie zaślepionymi :)21
No widzisz też nie wiedziałem :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Ingrid
Posty: 397
Rejestracja: czw lut 25, 2010 11:23 pm

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: Ingrid » czw kwie 16, 2015 10:07 pm

To jak z tymi pompami pod turbo ? Im dłużej próbuje się dowiedziec tym bardziej rozumiem słowa Lema.... :)2

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: lbl78 » pt kwie 17, 2015 6:55 am

bo z pompą do nissana to jest tak że wiesz co masz jak już trzymasz w ręce :lol:
są rzędówki do turba zamontowane w wolnossących tak samo jak rotacyjne, są też montowane pompy (rzędowe i rotacyjne) bez możliwości sterowania turbiną :)21
więc jak masz w ręce to se oglądnąć możesz i zobaczyć :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: jaki SWAP silnika: BMW, GM czy 4,2 Nissan

Post autor: mopar » sob kwie 18, 2015 10:39 pm

Czyli według Ciebie są td42 z pompą rzędową sterowaną mechanicznie bez przepustnicy i to geniune?
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość