MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw wrz 24, 2015 8:29 pm
Owszem, można. Technicznie do zrobienia....
... ale ile masz u nas na rynku reduktorów 242HD ?
nawet w USA to rarytas
tak samo dużo jest zadbanych i pięknie utrzymanych ZJ'tów

-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw wrz 24, 2015 8:34 pm
Zapodał bym 242j duzo aut takich widziałem i z rozmów wynikało ze nie ma z nim problemów
NO I JEST RZOPA
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw wrz 24, 2015 8:47 pm
No a jakie sa problemy z NV247 ? Bo jakos nie widzialem, ze cos strasznie sie sypie.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw wrz 24, 2015 8:53 pm
Nie możesz spalić laczka i polatać driftem

-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » czw wrz 24, 2015 8:59 pm
Nic specjalnie sie nie sypie ale ja lubię latać bokami na tyle i stałą czwórkę w terenie po śniegu FT dlatego zapodał bym 242j i by był ideał dla mnie. Mocny silnik i skrzynia genialny QD i do tego jeszcze decyduje ja a nie automat jaką pozycje na reduktorze chce
Dzis jeździłem wj ale i tak jakos tak lepiej mi sie mój xj widzi dlatego rozumie ze ktos woli zj ale obiektywnie wj to lepsza konstrukcja duzo chorób wieku dziecięcego czy konstrukcyjnego wyeliminowano i poprawiono dużo w stosunku do xj czy zj a prawie nic nie pogorszono
NO I JEST RZOPA
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw wrz 24, 2015 9:09 pm
No to zapodac selec traca i po problemie, sam nawet mialem przez chwile taki zamiar, ale po za tym, ze nie polatam na samym tyle, to nic wiecej nie daje.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw wrz 24, 2015 9:21 pm
owszem daje
daje 4x4 FT i 4x4 PT przy szybkich przełożeniach
bo to co masz teraz... to tylko takie dopinanie przodu
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw wrz 24, 2015 9:27 pm
Taa, tylko. Widziales jak to dziala w praktyce, bo ja wlasnie jak zobaczylem to zrezygnowalem z przeszczepu.
W czasie jazdy na czarnym dopina moment przy uslizgu. W terenie robi praktycznie tak samo jak FT a po zblokowaniu masz PT, tyle, ze juz z reduktorem.
Tyle, ze z ta moca malo kto dopina reduktor, nie potrzeba. A QD robi swoje.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » czw wrz 24, 2015 9:32 pm
miałeś widać kontakt z niesprawnym 242
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » czw wrz 24, 2015 10:29 pm
Sygma pisze:miałeś widać kontakt z niesprawnym 242
Tiaaa, szczegolnie, ze mialem dwa XJoty z takim reduktorem.
No ale dobra, napisze inaczej.
V8 ma na tyle mocy, ze zapinanie reduktora malo gdzie ma zastosowanie w warunkach blotno pagorkowatych. Co innego jazda po skalach jak to w usa czynia albo jak chcesz cos wyrwac inaczej nie widze sensu. No ale to trzeba pojezdzic z tym reduktorem i sprawnym QD, wtedy wszystko jasne jest. No i wtedy wielkiej roznicy ja nie widze, miedzy 247 a 242. No chyba, ze latanie na samym tyle, zeby polatac bokiem.
Choc jesli mial bym wybierac, to wybral bym selec traca.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt wrz 25, 2015 6:25 am
Adamek pisze:Tiaaa, szczegolnie, ze mialem dwa XJoty z takim reduktorem.

nie ma XJ ze sprawnymi reduktorami 242
no, chyba... że już są po remontach
niestety, najmłodszy XJ ma 14 lat..
przez ten czas i przez ten przebieg kilka kluczowych elementów w reduktorze się zużywa
i nie ma na to siły
to, że reduktor działa, to ne znaczy że jest w pełni sprawny
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » pt wrz 25, 2015 7:20 am
Ja ma przyjedź zobacz pomacaj gałkę sobie nawet

nie wiem czy ktos go remontował czy nie nie ale robi idealnie bezszelestnie
A Adamek różnica jest duza między jazda na 247 a242 po pierwsze szybka czwórkę masz nie zblokowaną. Manewr śliski zakrętu trzeba robic odpowiednio wcześniej i dodać gazu by przód sie zapiął i nie odpuszczać i jeszcze kilka sytuacji. Wiadomo kwestia wprawy i przyzwyczajenia ale ja wole pernametny napęd na cztery koła i uważam to za najlepsze rozwiązanie dające pełna kontrolę nad autem w śniegu czy deszczu A moze to przyzwyczajenie z audi czy subaru czy mitsu i tak mam wkręcone nie wnikam tak umie jeździć inne nie koszerne
NO I JEST RZOPA
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt wrz 25, 2015 8:08 am
Sygma pisze:
nie ma XJ ze sprawnymi reduktorami 242
no, chyba... że już są po remontach
No teraz to cie ponioslo. Zreszta xj byly u mnie dawno. Ostatniego mialem z ostatniego roku produkcji, igielka.
Kuba a w wj bez zapietego reduktora nie masz szybkiej czworki ?

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt wrz 25, 2015 8:16 am
Nie poniosło.
Po prostu może mam inne wymagania odnośnie właściwego działania reduktora
Mój też działał.. ale
właściwie zaczął działać po pakiecie + dodatkowa tuleja jaka musiał mi wykonać tokarz pod zamówienie:

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt wrz 25, 2015 9:16 am
Sygma. Tego xjota w pl ktorego mialem byl po remoncie reduktora. Natomiast tego drugiego kupilem w uk od dziadzia ktory mial go od nowosci z przebiegiem 45 tys mil. Cos jeszcze mam wyjasnic czy zatrybiles.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt wrz 25, 2015 9:23 am
ach...
jednak po remoncie

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt wrz 25, 2015 9:58 am
Niestety. Sam wiesz ze w pl sa okropnie zmeczone auta. Niemniej oba reduktory dzialaly wzorowo. Tak samo.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt wrz 25, 2015 10:00 am
na okres remontu mojego... kupiłem używkę ... normalnie igiełka (miała być)
działał gorzej niż mój przed remontem

-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt wrz 25, 2015 10:39 am
No a jak to sie objawialo.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Sygma
-

- Posty: 18549
- Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm
Post
autor: Sygma » pt wrz 25, 2015 12:36 pm
dziwne dźwięki z reduktora, słabo działał 4FT, gorzej się przełączały przełożenia na reduktorze
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt wrz 25, 2015 3:50 pm
Ja takowych nie mialem, jak mowie, moje dzialaly wzorowo.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » pt wrz 25, 2015 4:47 pm
Adamek pisze:
Kuba a w wj bez zapietego reduktora nie masz szybkiej czworki ?

Zblokowanej nie ma a przydaje sie

NO I JEST RZOPA
-
Adamek
-

- Posty: 10997
- Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
- Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside
Post
autor: Adamek » pt wrz 25, 2015 5:07 pm
Aśka&Kuba pisze:Adamek pisze:
Kuba a w wj bez zapietego reduktora nie masz szybkiej czworki ?

Zblokowanej nie ma a przydaje sie

Teorytycznie nie ma, ale w praktyce dziala tak samo. Nie zapominaj , ze robote robi QD

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » pt wrz 25, 2015 7:51 pm
Nie działa tak samo

a wyobraź sobie jak jest zablokowane i do tego QD

NO I JEST RZOPA
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » pt wrz 25, 2015 7:56 pm
Z każdym z kim rozmawiałem kto zrobił swapa mówił ze nie wrócił by do 247 wiec cos w tym musi być
Moze się mylę ale ponoć reduktor 242 jest uznawany przez bardzo wielu za najlepsze rozwiązanie napędu w jeepie
Moze tobie odpowiada takie rozwiązanie kumpel szukał zj z dopinanym przodem bo mu tez to rozwiązanie do jego potrzeb bardziej sie sprawdza ale ja wole sam tył ft pt nawet chciałbym by było jak w jajku reduktor bez blokady i reduktor zblokowany i tyle nie ma co bić piany temat i odbiegać od głównego tematu
NO I JEST RZOPA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości