pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » ndz paź 11, 2015 7:13 pm

jradek pisze:Usunąłem też uszczelki tylnych przesuwnych okien, nie wiem czy to ma wpływ.
Jest to oczywiście bardzo możliwe. A kolektor wydechowy szczelny?
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » ndz paź 11, 2015 8:22 pm

Tez mi to chodzi po glowie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 12, 2015 2:19 pm

Jak domowym sposobem sprawdzic szczelnosc wydechu? Odpalam zimnego, wtedy najbardziej kopci i zatykam rure? Czesciowo zatykam rure?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 12, 2015 2:31 pm

jradek pisze:Jak domowym sposobem sprawdzic szczelnosc wydechu? Odpalam zimnego, wtedy najbardziej kopci i zatykam rure? Czesciowo zatykam rure?
Trochę zimno bo wjeżdżasz do wody, przytykasz lekko tłumik i po założeniu maski do nurkowania wpływasz pod samochód (przesadziłem chyba).

W dieslu po kilku godzinach jazdy każda nawet ta najmniejsza nieszczelność objawi się czarną smugą - sprawdź wzrokowo.

Są preparaty, którymi się spryskuje łączenia i jeśli jest nieszczelność będziesz to dokładnie widział - bąbelki .

Możesz też zostawić, zajdzie sadzą i przestanie śmierdzieć :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 12, 2015 2:36 pm

Dzieki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pn paź 12, 2015 7:36 pm

Co mogę doradzić to przejrzeć przy załączonym silniku cały układ wydechowy od kolektora po końcówkę. Tam gdzie dziura będzie dmuchać i nawet może być widoczny dymek, oraz jak kolega doradził - sadza. Najlepiej na mrozie sprawdzić. A rozszczelniony kolektor poznasz pochylając się nad silnikiem i niuchając :D . Jeśli to uszczelka to ćwierć biedy.
W omedze mam pęknięty kolektor, to na przeglądzie chciał mnie diagnosta udupić, bo czujniczek lpg świrował ;) (no i oczywiście czuć gaz na co dzień)
Było Pajero, jest Galant

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Luk83 » wt paź 13, 2015 6:42 pm

poszukuje sprzęgiełek piast do paj1 co polecacie?
czy Sprzęgiełka Escape to jakiś zamiennik avm? co wybrać

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » wt paź 13, 2015 7:23 pm

Luk83 pisze:poszukuje sprzęgiełek piast do paj1 co polecacie?
czy Sprzęgiełka Escape to jakiś zamiennik avm? co wybrać
Jeden wuj to wszystko. Teraz albo założyłbym stałe zabieraki, albo kupił to co jest najtańsze.
Ja kupiłem zaraz po zakupie samochodu AVM, teraz wyglądają jakby miały z 10 lat.

Następna sprawa to rozpinanie i zapinanie tego. Efekt jest taki że niemal zawsze jeżdżę na zapiętych, zapominam rozpiąć. Kilka razy rozpiąłem to i w piasku i błocie stanąłem bo po przewaleniu wajchy na przód ten nie robił.

Luk83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt sie 07, 2012 6:32 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Luk83 » wt paź 13, 2015 8:22 pm

no właśnie miałem takie tańsze i po około 3 latach sie rozsypały. najpierw cos tam blokowało i nie zapinało a teraz pękło jedno no i szukam innych. piszą ze avm to lider na rynku. sam nie wiem

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » wt paź 13, 2015 8:39 pm

Luk83 pisze:no właśnie miałem takie tańsze i po około 3 latach sie rozsypały. najpierw cos tam blokowało i nie zapinało a teraz pękło jedno no i szukam innych. piszą ze avm to lider na rynku. sam nie wiem
W AVM też kilkukrotnie spadała mi taka sprężyna tam w środku w sprzęgiełku i trzeba było rozbierać i zakładać tą sprężynę bo albo nie rozłączało, albo nie załączało napędów, już nie pamiętam dokładnie.
Całe szczęście od dłuższego czasu spokojnie.

Blues_M07
Posty: 579
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 7:47 pm
Lokalizacja: Gliwice-Paniówki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blues_M07 » śr paź 14, 2015 8:26 pm

Zależy do czego używasz to auto.Jak bez strasznego katowania w terenie to może poszukasz sprawnych oryginałów.
Swojego Pajeraka exploatuje raczej spokojnie(mam tylko jedno auto) i mam ori automaty,sprawne.Szósty rok leci jak mam to Pajero i nie miałem problemów z sprzęgami.Zawsze po przewajchowaniu z 4h na 2h cofam z dwa,trzy metry.Zdarzało się wbijać 4h w tragicznych sytuacjach,że było słychać głośne szarpnięcie i dalej działają.Dwa razy je całe czyściłem i smarowałem.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 2:41 pm

Kolejny problem, w zasadzie dwa. Otwieram mache. Podnosze zbiorniczek wyrownawczy a tam stan ponizej minimum i bloto. Plyn w zasadzie czarny. O co chodzi? Olej chyba nie powinien sie zmiezszac z plynem? Dwa: swieci mi sie kontrolka abs, pewnie czujnik. Jak sprawdzic ktory?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 5:16 pm

jradek pisze:Kolejny problem, w zasadzie dwa. Otwieram mache. Podnosze zbiorniczek wyrownawczy a tam stan ponizej minimum i bloto. Plyn w zasadzie czarny. O co chodzi? Olej chyba nie powinien sie zmiezszac z plynem? Dwa: swieci mi sie kontrolka abs, pewnie czujnik. Jak sprawdzic ktory?
Błoto w sensie szlamu w zbiorniczku, czy takie zwykłe błoto jak w kałuży.

Po odpaleniu w chłodnicy nie ma bąbelków powietrza ?? . Kiedy żeś zmieniał płyn chłodniczy ?? .

PS: często jeździsz dłuższe niż 5km trasy z obrotami większymi niż 3000obr/min czyli powyżej 100km/h ?? .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 5:28 pm

1 Bloto w sensie nie z pod kol
2 Nie wiem, moze jutro sprawdze
3 Nigdy ale po zakupie 1.5 roku temu musialem szklanke dolac.
4 Nigdy, ale wracalem ostatnio jakies 40 km z predkoscia maksymalna lub niewiele mniejsza.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 6:25 pm

jradek pisze:1 Bloto w sensie nie z pod kol
2 Nie wiem, moze jutro sprawdze
3 Nigdy ale po zakupie 1.5 roku temu musialem szklanke dolac.
4 Nigdy, ale wracalem ostatnio jakies 40 km z predkoscia maksymalna lub niewiele mniejsza.
1
2
3 Wcześniej był klarowny i przez półtora roku nie dolewałeś bo trzymał stan
4 Czyli silnik przez odcinek dłuższy niż 5km pracował z obrotami 3000 lub wyższymi :roll: . Często tak jeździsz, czy zdarzyło Ci się to pierwszy raz ?? .

Weź wylej ze zbiorniczka te osady i zalej świeżego płynu. Później wsiądź i przejedź się podobnie jak jechałeś ostatnio - jeśli płynu znów ubędzie to (niestety) będę miał dla Ciebie niemal ze 100% pewnością diagnozę.

PS: niestety to dość częsta przypadłość tych motorów.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 6:38 pm

Mam wymienic caly plyn czy tylko w zbiornicxku?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 6:53 pm

jradek pisze:Mam wymienic caly plyn czy tylko w zbiornicxku?
Dolać do zbiorniczka, i pewnie też trochę do chłodnicy - choć stygnąc zaciągnął sobie trochę płynu w chłodnicę.

Nie będę tu wypisywał nie wiadomo co, ale jeśli nadal będzie Ci ubywało tego płynu przy wysokich obrotach (pow. 3000obr/min) to niemal na 100% masz trachniętą głowicę (mikropęknięcia), lub tylko uszczelkę co można sprawdzić dopiero po zdjęciu samej głowicy.
Gdzieś już kilka takich tematów przewinęło się (na forum POC lub Mitsumaniaki). Zresztą na Rosyjskim forum Gallopera też o tym kilkukrotnie czytałem. Najczęściej jest do wymiany cała głowica (kupujesz nieuzbrojoną i przewalasz wszystko ze swojej) lub uszczelka, plus taki że Galloperem z tymi objawami jeden gość jeździł ponad 20tys km. U mnie w mieścinie też w Galloperze jeden znajomy miał już to robione.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 7:06 pm

Dałem link w cytacie bo nie idzie jak go wklejam normalnie.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 7:49 pm

Ok. Mam auto w garazu, troche rozpstroszone. Mam duzo drobiazgow do ogarniecia. Daje sobie na naprawy 2 tygodnie. Moze jednak zmienie plyn i przeplucze uklad?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 7:55 pm

jradek pisze:Ok. Mam auto w garazu, troche rozpstroszone. Mam duzo drobiazgow do ogarniecia. Daje sobie na naprawy 2 tygodnie. Moze jednak zmienie plyn i przeplucze uklad?
Rób jak uważasz.
Ze mnie drwią bo wiedzą że zawsze przed zimą zmieniam płyn w chłodnicy, oczywiście poprzedzając płukaniem - przy zaleceniu 120tys/km lub co 5 lat :)21 .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 7:59 pm

Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pn paź 19, 2015 9:11 pm

jradek pisze:Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.
Trzymamy kciuki. Głowica pewnie by szarpnęła portfel.
Było Pajero, jest Galant

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 9:17 pm

Blackbear pisze:
jradek pisze:Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.
Trzymamy kciuki. Głowica pewnie by szarpnęła portfel.
Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu :)21 .

Głowica półtora, przełożenie :roll: , uszczelka z nowymi śrubami i płynami z pińćset.
Lekko dwa koła idzie. Niestety.

PS: za dwa i pół oddam sprawny silnik :)21 .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pn paź 19, 2015 9:19 pm

Ale moj jest sprawny!
:)16
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Marcingalloper » pn paź 19, 2015 9:25 pm

jradek pisze:Ale moj jest sprawny!
:)16
Ależ nikt choćby przez chwilę w to nie wątpił :)2 .

On może być tylko taki :roll: , specjalnej troski i wymaga nieprzekraczania 3000obr/min.

:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość