Jest to oczywiście bardzo możliwe. A kolektor wydechowy szczelny?jradek pisze:Usunąłem też uszczelki tylnych przesuwnych okien, nie wiem czy to ma wpływ.
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Było Pajero, jest Galant
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Tez mi to chodzi po glowie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jak domowym sposobem sprawdzic szczelnosc wydechu? Odpalam zimnego, wtedy najbardziej kopci i zatykam rure? Czesciowo zatykam rure?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Trochę zimno bo wjeżdżasz do wody, przytykasz lekko tłumik i po założeniu maski do nurkowania wpływasz pod samochód (przesadziłem chyba).jradek pisze:Jak domowym sposobem sprawdzic szczelnosc wydechu? Odpalam zimnego, wtedy najbardziej kopci i zatykam rure? Czesciowo zatykam rure?
W dieslu po kilku godzinach jazdy każda nawet ta najmniejsza nieszczelność objawi się czarną smugą - sprawdź wzrokowo.
Są preparaty, którymi się spryskuje łączenia i jeśli jest nieszczelność będziesz to dokładnie widział - bąbelki .
Możesz też zostawić, zajdzie sadzą i przestanie śmierdzieć

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzieki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Co mogę doradzić to przejrzeć przy załączonym silniku cały układ wydechowy od kolektora po końcówkę. Tam gdzie dziura będzie dmuchać i nawet może być widoczny dymek, oraz jak kolega doradził - sadza. Najlepiej na mrozie sprawdzić. A rozszczelniony kolektor poznasz pochylając się nad silnikiem i niuchając
. Jeśli to uszczelka to ćwierć biedy.
W omedze mam pęknięty kolektor, to na przeglądzie chciał mnie diagnosta udupić, bo czujniczek lpg świrował
(no i oczywiście czuć gaz na co dzień)

W omedze mam pęknięty kolektor, to na przeglądzie chciał mnie diagnosta udupić, bo czujniczek lpg świrował

Było Pajero, jest Galant
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
poszukuje sprzęgiełek piast do paj1 co polecacie?
czy Sprzęgiełka Escape to jakiś zamiennik avm? co wybrać
czy Sprzęgiełka Escape to jakiś zamiennik avm? co wybrać
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jeden wuj to wszystko. Teraz albo założyłbym stałe zabieraki, albo kupił to co jest najtańsze.Luk83 pisze:poszukuje sprzęgiełek piast do paj1 co polecacie?
czy Sprzęgiełka Escape to jakiś zamiennik avm? co wybrać
Ja kupiłem zaraz po zakupie samochodu AVM, teraz wyglądają jakby miały z 10 lat.
Następna sprawa to rozpinanie i zapinanie tego. Efekt jest taki że niemal zawsze jeżdżę na zapiętych, zapominam rozpiąć. Kilka razy rozpiąłem to i w piasku i błocie stanąłem bo po przewaleniu wajchy na przód ten nie robił.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
no właśnie miałem takie tańsze i po około 3 latach sie rozsypały. najpierw cos tam blokowało i nie zapinało a teraz pękło jedno no i szukam innych. piszą ze avm to lider na rynku. sam nie wiem
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
W AVM też kilkukrotnie spadała mi taka sprężyna tam w środku w sprzęgiełku i trzeba było rozbierać i zakładać tą sprężynę bo albo nie rozłączało, albo nie załączało napędów, już nie pamiętam dokładnie.Luk83 pisze:no właśnie miałem takie tańsze i po około 3 latach sie rozsypały. najpierw cos tam blokowało i nie zapinało a teraz pękło jedno no i szukam innych. piszą ze avm to lider na rynku. sam nie wiem
Całe szczęście od dłuższego czasu spokojnie.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Zależy do czego używasz to auto.Jak bez strasznego katowania w terenie to może poszukasz sprawnych oryginałów.
Swojego Pajeraka exploatuje raczej spokojnie(mam tylko jedno auto) i mam ori automaty,sprawne.Szósty rok leci jak mam to Pajero i nie miałem problemów z sprzęgami.Zawsze po przewajchowaniu z 4h na 2h cofam z dwa,trzy metry.Zdarzało się wbijać 4h w tragicznych sytuacjach,że było słychać głośne szarpnięcie i dalej działają.Dwa razy je całe czyściłem i smarowałem.
Swojego Pajeraka exploatuje raczej spokojnie(mam tylko jedno auto) i mam ori automaty,sprawne.Szósty rok leci jak mam to Pajero i nie miałem problemów z sprzęgami.Zawsze po przewajchowaniu z 4h na 2h cofam z dwa,trzy metry.Zdarzało się wbijać 4h w tragicznych sytuacjach,że było słychać głośne szarpnięcie i dalej działają.Dwa razy je całe czyściłem i smarowałem.
Mitasubiszi Pajoro I 3D,2.5TDI, LSD,90r
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA
Junak M07,Husqvarna WR250 YNO JAZDA

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Kolejny problem, w zasadzie dwa. Otwieram mache. Podnosze zbiorniczek wyrownawczy a tam stan ponizej minimum i bloto. Plyn w zasadzie czarny. O co chodzi? Olej chyba nie powinien sie zmiezszac z plynem? Dwa: swieci mi sie kontrolka abs, pewnie czujnik. Jak sprawdzic ktory?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Błoto w sensie szlamu w zbiorniczku, czy takie zwykłe błoto jak w kałuży.jradek pisze:Kolejny problem, w zasadzie dwa. Otwieram mache. Podnosze zbiorniczek wyrownawczy a tam stan ponizej minimum i bloto. Plyn w zasadzie czarny. O co chodzi? Olej chyba nie powinien sie zmiezszac z plynem? Dwa: swieci mi sie kontrolka abs, pewnie czujnik. Jak sprawdzic ktory?
Po odpaleniu w chłodnicy nie ma bąbelków powietrza


PS: często jeździsz dłuższe niż 5km trasy z obrotami większymi niż 3000obr/min czyli powyżej 100km/h

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
1 Bloto w sensie nie z pod kol
2 Nie wiem, moze jutro sprawdze
3 Nigdy ale po zakupie 1.5 roku temu musialem szklanke dolac.
4 Nigdy, ale wracalem ostatnio jakies 40 km z predkoscia maksymalna lub niewiele mniejsza.
2 Nie wiem, moze jutro sprawdze
3 Nigdy ale po zakupie 1.5 roku temu musialem szklanke dolac.
4 Nigdy, ale wracalem ostatnio jakies 40 km z predkoscia maksymalna lub niewiele mniejsza.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
1jradek pisze:1 Bloto w sensie nie z pod kol
2 Nie wiem, moze jutro sprawdze
3 Nigdy ale po zakupie 1.5 roku temu musialem szklanke dolac.
4 Nigdy, ale wracalem ostatnio jakies 40 km z predkoscia maksymalna lub niewiele mniejsza.
2
3 Wcześniej był klarowny i przez półtora roku nie dolewałeś bo trzymał stan
4 Czyli silnik przez odcinek dłuższy niż 5km pracował z obrotami 3000 lub wyższymi


Weź wylej ze zbiorniczka te osady i zalej świeżego płynu. Później wsiądź i przejedź się podobnie jak jechałeś ostatnio - jeśli płynu znów ubędzie to (niestety) będę miał dla Ciebie niemal ze 100% pewnością diagnozę.
PS: niestety to dość częsta przypadłość tych motorów.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Mam wymienic caly plyn czy tylko w zbiornicxku?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dolać do zbiorniczka, i pewnie też trochę do chłodnicy - choć stygnąc zaciągnął sobie trochę płynu w chłodnicę.jradek pisze:Mam wymienic caly plyn czy tylko w zbiornicxku?
Nie będę tu wypisywał nie wiadomo co, ale jeśli nadal będzie Ci ubywało tego płynu przy wysokich obrotach (pow. 3000obr/min) to niemal na 100% masz trachniętą głowicę (mikropęknięcia), lub tylko uszczelkę co można sprawdzić dopiero po zdjęciu samej głowicy.
Gdzieś już kilka takich tematów przewinęło się (na forum POC lub Mitsumaniaki). Zresztą na Rosyjskim forum Gallopera też o tym kilkukrotnie czytałem. Najczęściej jest do wymiany cała głowica (kupujesz nieuzbrojoną i przewalasz wszystko ze swojej) lub uszczelka, plus taki że Galloperem z tymi objawami jeden gość jeździł ponad 20tys km. U mnie w mieścinie też w Galloperze jeden znajomy miał już to robione.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dałem link w cytacie bo nie idzie jak go wklejam normalnie.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ok. Mam auto w garazu, troche rozpstroszone. Mam duzo drobiazgow do ogarniecia. Daje sobie na naprawy 2 tygodnie. Moze jednak zmienie plyn i przeplucze uklad?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Rób jak uważasz.jradek pisze:Ok. Mam auto w garazu, troche rozpstroszone. Mam duzo drobiazgow do ogarniecia. Daje sobie na naprawy 2 tygodnie. Moze jednak zmienie plyn i przeplucze uklad?
Ze mnie drwią bo wiedzą że zawsze przed zimą zmieniam płyn w chłodnicy, oczywiście poprzedzając płukaniem - przy zaleceniu 120tys/km lub co 5 lat

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Trzymamy kciuki. Głowica pewnie by szarpnęła portfel.jradek pisze:Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.
Było Pajero, jest Galant
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Nie dzielmy skóry na niedźwiedziuBlackbear pisze:Trzymamy kciuki. Głowica pewnie by szarpnęła portfel.jradek pisze:Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu. Zobaczymy czy ponaprawiam to co odkrylem do dzisiaj rana.

Głowica półtora, przełożenie

Lekko dwa koła idzie. Niestety.
PS: za dwa i pół oddam sprawny silnik

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ale moj jest sprawny!


Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ależ nikt choćby przez chwilę w to nie wątpiłjradek pisze:Ale moj jest sprawny!

On może być tylko taki


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość