pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Blokada centralnego dyfra zapinana jest czysto mechanicznie. U mnie po usunięciu wszystkich czujników napęd działa zawsze i w każdych warunkach (pod warunkiem włączenia go mechanicznie czyli zmiana położenia lewarka), wcześniej był problem z przednim napędem, raz działał raz nie. Winnym był czujnik. Po odpięciu czujników są minusy w postaci ciągle obracającego się przedniego wału (zawory od podciśnienia zostały więc planuje sterować nimi ręcznie za pomocą włącznika, ale to na razie tylko przemyślenia) oraz braku sygnalizacji kontrolkami stanu napędów. Otwory w ramie oraz wszelkich belkach itp można zatkać w następujący sposób:
-Dorobić łatę większą od otworu o jakieś 2cm na stronę
-naklejenie łat przy pomocy masy uszczelniającej do nadwozi lub kleju do szyb.
Robiąc tak nie wpływamy w stały sposób na konstrukcję ramy a w przyszłości możemy łaty oderwać i np wypłukać/ zakonserwować ramę. To jest jedynie moja sugestia.
-Dorobić łatę większą od otworu o jakieś 2cm na stronę
-naklejenie łat przy pomocy masy uszczelniającej do nadwozi lub kleju do szyb.
Robiąc tak nie wpływamy w stały sposób na konstrukcję ramy a w przyszłości możemy łaty oderwać i np wypłukać/ zakonserwować ramę. To jest jedynie moja sugestia.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzieki
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
don_kicic pisze:Jeśli kontrolka od oleju świeci się na pomarańczowo to jest czujnik pod spodem autaMoże ktoś z kolegów wie w którym miejscu znajduje się przekaźnik poziomu oleju w PII ? Zaświeciła mi się kontrolka poziomu oleju , odpiąłem czujnik na misce a ona dalej się świeci ...
Jeśli kontrolka jest czerwona to czujnik od niej jest koło filtra oleju
przekaźnik ma numer MD332123
na tym rysynku oznaczony jako 14919
wygląda tak

-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Witam, buduje zmote gdzie tylni most bedzie od pajero 2. Chcialbym was sie doradzic jak zrobic mocowanie mostu do ramy. Myslalem o sierzancie i czy oryginalny wachacz musze obciac i zrobic na jednej tuleji zeby to ladnie pracowalo? Pytam bo gdzies kiedys na taka informacje sie natknalem. Doradzcie cos prosze...
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Czy do zdjęcia ramion wycieraczek potrzebny jest ściągać, czy magiczna wiedza?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Tam się wszystko po latach zalewa ze sobą. Zapsikaj WD i tak przez kilka dni aż w końcu odpuści.jradek pisze:Czy do zdjęcia ramion wycieraczek potrzebny jest ściągać, czy magiczna wiedza?
Można i sciagaczem.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jak juz popsiukam i poczekam to jak dalej postepowac?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
jradek pisze:Jak juz popsiukam i poczekam to jak dalej postepowac?
Delikatnie ostukać, prawo - lewo i powinno puścić.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
stefan1989, szczelinomierz w rękę i do dzieła:stefan1989 pisze:Jaki i czy jest dopuszczalny luz wzdluzny na przednich polosiach??
PII V23 6G72
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ściągacz? Jak kto lubi. Ramię wycieraczki jest przykrecone nakretką, która to dociska ramię do szpilki z takimi promieniowo ułożonymi wypustami. Mają za zadanie zapobiegać niepotrzebnemu obrotowi. Tak jak kolega napisał. Jak dawno nie ruszane zapsikaj wd40, lub czymś bardziej agresywnym, odczekaj. Później ciagnij stopniowo coraz mocniej ruszając delikatnie na boki. Puści w końcu. Jedyne co możesz zepsuć to ukrecic te wypustkijradek pisze:Czy do zdjęcia ramion wycieraczek potrzebny jest ściągać, czy magiczna wiedza?

Było Pajero, jest Galant
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dziala jak fabryka chciala. Skonczylem napedy!
Teraz dam sobie pare dni spokoju i dalej, albo kupie kolejna Pojare.
Teraz dam sobie pare dni spokoju i dalej, albo kupie kolejna Pojare.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To jak się tak nakręcasz na te naprawy to może podstawię Ci Galloperajradek pisze:Dziala jak fabryka chciala. Skonczylem napedy!
Teraz dam sobie pare dni spokoju i dalej, albo kupie kolejna Pojare.

W nim tylko trzeba blok wyciągnąć, rozebrać blok do golasa, wymyć go i odtłuścić. Resztę zrobię już sam.
A no i później wsadzić go trzeba w samochód

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
http://e-pajero.pl/szukaj?orderby=posit ... arEntity=0
Pytanie:
Czy to jest oslona amortyzatora? U mnie wygladaja inaczej. Mam inny amortyzator czy nie ori oslone.
Za gruby remont dla mnie, ale zycze Ci powodzenia.
Pytanie:
Czy to jest oslona amortyzatora? U mnie wygladaja inaczej. Mam inny amortyzator czy nie ori oslone.
Za gruby remont dla mnie, ale zycze Ci powodzenia.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Te osłony to do Pajero III i Sporta.jradek pisze:http://e-pajero.pl/szukaj?orderby=posit ... arEntity=0
Pytanie:
Czy to jest oslona amortyzatora? U mnie wygladaja inaczej. Mam inny amortyzator czy nie ori oslone.
Za gruby remont dla mnie, ale zycze Ci powodzenia.
Nie dziękuję

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To podejdzie?
http://allegro.pl/oslona-na-amortyzator ... 75788.html
I teraz jeszcze trudniejsze pytanie, zmieniać jedną czy wszystkie?
Te, które mam są czerwone, jak wstawię jedną niebieską to czy auto będzie nadal tak dobrze amortyzować jak przed naprawą?
http://allegro.pl/oslona-na-amortyzator ... 75788.html
I teraz jeszcze trudniejsze pytanie, zmieniać jedną czy wszystkie?
Te, które mam są czerwone, jak wstawię jedną niebieską to czy auto będzie nadal tak dobrze amortyzować jak przed naprawą?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Masz nieoryginalne amortyzatory. W ori wsio jest z metalu - ta osłona błotno-kurzowa.
To co teraz pokazujesz mam dopiero w Lovellsach
.
To co teraz pokazujesz mam dopiero w Lovellsach

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Właśnie się zastanawiam, czy nie darować sobie kupowania samej osłony i może szarpnąć się na całe zawieszenie?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
jradek pisze:Właśnie się zastanawiam, czy nie darować sobie kupowania samej osłony i może szarpnąć się na całe zawieszenie?




-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Podczas demontazu przedniego walu napedowego, wylecialo mi ok 1l oleju ze skrzyni rozdzielczej. Czy tak ma byc czy cos mam zjeba... i mi sie oleje ze skrzyni biegow przelal?? Czytalem cos takiego w innym temacie... ale wydaje mi sie ze to normalka.
Na wymiane mam szykowac ok 2.5l, 75W80 GL4??
Na wymiane mam szykowac ok 2.5l, 75W80 GL4??
- lisisko
-
- Posty: 226
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
- Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
A po co masz tam uszczelniacz?stefan1989 pisze:Podczas demontazu przedniego walu napedowego, wylecialo mi ok 1l oleju ze skrzyni rozdzielczej. Czy tak ma byc czy cos mam zjeba... i mi sie oleje ze skrzyni biegow przelal?? Czytalem cos takiego w innym temacie... ale wydaje mi sie ze to normalka.
Pajero II 2,5 TD '94r
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
No wlasnie poto zeby nie uciekal olej. Ale widocznie ktos w innym temacie glupot napisal.
Korek do wlania oleju jest tam z tylu skrzyni( od strony tylnego mostu)??
Korek do wlania oleju jest tam z tylu skrzyni( od strony tylnego mostu)??
Ostatnio zmieniony pt lis 13, 2015 8:46 pm przez stefan1989, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Nie do końca rozumiem pytanie i odpowiedź.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 156
- Rejestracja: ndz maja 04, 2014 4:07 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Juz poprawielm bo pisze z tel. I zjadlem wyraz.
A pytanie dotyczy korka do wlewu oleju do skrzyni rozdzielczej.
A pytanie dotyczy korka do wlewu oleju do skrzyni rozdzielczej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Przedni wał jest obsadzony na frezie w reduktorze w sposób pływający, to kompensacja długości między mechanizmami. Przy demontażu rozszczelniasz reduktor ponieważ uszczelniacz reduktora współpracuje z gładzią na p.wale. To normalne że olej się wylał. Tyle że ilość oleju powinna oscylować w granicach 2L. Dokładnie do reduktora powinno wejść 2,2L. Olej to 75W-90 GL 4.stefan1989 pisze:Podczas demontazu przedniego walu napedowego, wylecialo mi ok 1l oleju ze skrzyni rozdzielczej. Czy tak ma byc czy cos mam zjeba... i mi sie oleje ze skrzyni biegow przelal?? Czytalem cos takiego w innym temacie... ale wydaje mi sie ze to normalka.
Na wymiane mam szykowac ok 2.5l, 75W80 GL4??
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość