Saab 95 AERO-ma który ??

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall1 » sob lis 14, 2015 10:21 am

Spodnie już mi "nie przyjmują" :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » sob lis 14, 2015 1:01 pm

Ja nigdy nie zapomnę dwóch zdębiałych wyrazów twarzy.
Kumpel odstawił Audi A6C6 do mechanika na wymianę olei i taki tam przegląd. Wnętrze Audi jasne, na siedzeniach kremowa skóra a pod nogami jasno beżowe dywaniki.
Odbieramy samochód, kumpel otwiera drzwi i aż mu się nogi ugięły :)21 . Fotel nosił ślad wsiadania w roboczych ciuchach, na jasnej skórzanej kierownicy czarne ślady rąk, ale najgorsze były te jasne dywaniki :lol: , mechanior tak je ujebał smarem i olejami z butów że nadawały się tylko na śmieci. Ale najlepsza była mina gdy kumpel zwrócił mu uwagę - no chłop zdębiał tak samo jak kumpel na widok swojego samochodu i tylko powiedział: "przecież to tylko samochód" :lol: :lol: :lol: :lol: .

szewc1979
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt paź 02, 2015 10:10 am
Kontaktowanie:

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: szewc1979 » śr lis 18, 2015 10:58 am

Ja bym jednak wolał czarną pokrywę zaworów. Czerwona mi nijak nie pasuje do marki SAAB bardziej do jakiejś japońskiej wydmuszki

Awatar użytkownika
Quentil
Posty: 482
Rejestracja: czw mar 15, 2012 9:36 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Quentil » śr lis 18, 2015 9:42 pm

vandall1 pisze:Tu mamy opisik:http://www.hipeco.com/?s=tloki
Wniosek:wieksza trwałość tłoka,mniejsza podatnośc na zacierkę,etc.jak sądzę mozna spodziewać sie poprawy osiągów silnika,ale raczej nie redukcji spalania o 50% :wink:
Brzmi ciekawie :)2
Position between East and West makes it ideal for a home base while travelling around the world...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall1 » czw lis 19, 2015 10:34 pm

Odpalony :)2
Filmik będzie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » czw lis 19, 2015 10:41 pm

vandall1 pisze:Odpalony :)2
Filmik będzie.
:)2 :)2 :)2
Czekam, tylko za wysoko nie kręćcie bo szkoda roboty :)21 .

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » sob lis 21, 2015 12:10 am

vandall1 pisze:Filmik będzie.
Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Cytuj Quentil

Post autor: Quentil »
Proszę ...

https://www.youtube.com/watch?v=jAtAe-N ... e=youtu.be

Trybi, dociera, kiera po drugiej stronie to obłęd !! Moment obrotowy robi robotę ... :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » sob lis 21, 2015 11:36 am

Zawiodłem się.
Oczekiwałem jazdy próbnej z kręceniem pod czerwone pole :)21 .

Jaki dajecie czas/przebieg docierania i czy faktycznie trzeba to robić ?? .

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » sob lis 21, 2015 11:23 pm

Marcingalloper pisze:Zawiodłem się.
Oczekiwałem jazdy próbnej z kręceniem pod czerwone pole :)21 .

Jaki dajecie czas/przebieg docierania i czy faktycznie trzeba to robić ?? .
Nie można na potrzeby filmu katować :)21 lecz motory Saab-a 2,0-2,3 to luźne sztuki i dość głośne, V8 to to nie jest.
Docieranie przy obecnych metodach obróbki nie jest praktycznie konieczne, lecz ostrożna eksploatacja jest wskazana przez ok 10.000 km do wymiany oleju.
Pojechał do UK ... szkoda bo ładny taki narodowy.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » ndz lis 22, 2015 12:02 am

vandall_jr pisze:
Marcingalloper pisze:Zawiodłem się.
Oczekiwałem jazdy próbnej z kręceniem pod czerwone pole :)21 .

Jaki dajecie czas/przebieg docierania i czy faktycznie trzeba to robić ?? .
Nie można na potrzeby filmu katować :)21 lecz motory Saab-a 2,0-2,3 to luźne sztuki i dość głośne, V8 to to nie jest.
Docieranie przy obecnych metodach obróbki nie jest praktycznie konieczne, lecz ostrożna eksploatacja jest wskazana przez ok 10.000 km do wymiany oleju.
Pojechał do UK ... szkoda bo ładny taki narodowy.
Rozumiem że poza kamerą stosowne testy były :)2 .

Dopytałem o docieranie bo w moim motorku też trzeba będzie chwile pojeździć delikatnie. Ponoć 1000km, zmiana oleju i już można normalnie użytkować.

porsche1689
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 24, 2015 12:49 am

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: porsche1689 » wt lis 24, 2015 1:20 am

Witam Panowie ;)
Jako, że jestem tu dzięki koledze Sebkowi od Tarpana, a ogólnie mam Saaba i się trochę na nich znam, to od razu was zapytam o kilka najważniejszych rzeczy.
1. Jakiej firmy daliście panewki (oczywiście rozumiem że nominał wal)?
2. Czy zmienialiście wałki balansowe(lub je mierzyliście) i czy wymienialiście panewki balansu?
3. Czy sprawdzaliście pompę oleju?
4. Czy sprawdzaliście luz na panewkach?
5. Czy po odpaleniu silnika sprawdzaliście ciśnienie oleju przy 2000 obr/min?
6. Czy silnik/silniki są na nowej czy starej odmie? Jeśli na starej(oczywiście chodzi o typ) to czy została zastąpiona OCT lub zestawem naprawczy(ew. czy taki zestaw naprawczy już był w tych maszynach ;) )?
Czekam z niecierpliwością na odpowiedzi na powyższe pytania.
Pozdrawiam
PS. Zarąbisty efekt wizualny ;)

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » wt lis 24, 2015 9:14 pm

porsche1689 pisze:Witam Panowie ;)
Jako, że jestem tu dzięki koledze Sebkowi od Tarpana, a ogólnie mam Saaba i się trochę na nich znam, to od razu was zapytam o kilka najważniejszych rzeczy.
Wszystkie pomiary zlecamy firmie od obróbki silników (około 60 lat tradycji i ze 20 lat współpracy).
Panewki Glyco, balanse tyż :)21 pompa oraz zawór upustowy został rozebrany wyczyszczony, pompa nie posiadała rys jeśli o to chodzi
Po odpaleniu zegarami sprawdzamy parametry, temp, ciśnienie oleju, zimny ciepły jał, sredni, max (ale to na krótko) :)21
Odma z automatu na nowy typ i nowy egzemplarz, to jest kupa gufna mus wymieniać co 2 lata.
Auto dotarło do celu to jest do UK owner twierdzi, że motor odżył :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

porsche1689
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 24, 2015 12:49 am

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: porsche1689 » wt lis 24, 2015 11:49 pm

Panewki Glyco.... no to ciekawe czy trafiliście na dobre czy na tandete :( tak wyglądają GLYCO po przebiegu 600 km. https://www.facebook.com/turbolaabpl/po ... 7767071222
Jakie było ciśnienie oleju przy 2000 rpm na rozgrzanym (temp oleju 105st. C)? Ile km auto przejechało od remontu?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr lis 25, 2015 12:03 am

porsche1689 pisze:no to ciekawe czy trafiliście na dobre czy na tandete
Problem 3 panewki to nie problem jakości wykonania panewki, powodem takiego uszkodzenia łożyska jest coś innego. Panewki owej firmy robią w Nissan-ie oraz np. Toyocie, Mitsu. No coś nie chce mi się wierzyć, że tylko w Sabbie mają problem, ale mogę się mylić :)21
porsche1689 pisze:le km auto przejechało od remontu?
Pozdrawiam
Na chwilę obecną około 2200 km

kolejny (moje mamusi) nawalił ok 12.000 km,śmiga a papy chico nagina non-top a padre ma ciężka nogę.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » śr lis 25, 2015 12:26 am

porsche1689 pisze:Panewki Glyco.... no to ciekawe czy trafiliście na dobre czy na tandete :( tak wyglądają GLYCO po przebiegu 600 km. https://www.facebook.com/turbolaabpl/po ... 7767071222
Jakie było ciśnienie oleju przy 2000 rpm na rozgrzanym (temp oleju 105st. C)? Ile km auto przejechało od remontu?
Pozdrawiam
Dla mnie, choć fachowiec nie jestem, to mechanior coś zepsuł i dlatego panewka tak wygląda. Tym bardziej że taki krótki przebieg i samochód nie trafił z powrotem na poprawkę do tej stodoły gdzie był robiony (gwarancja) a już przyjechał do Was. Te 600km to bez objawów na skórce ze słoniny powinno pochodzić - Sebeks na bank nie raz tak robił :)21 .

U mnie po poskładaniu silnika nadal był przedmuch, zażartowałem do mechanika że pewnie coś na uszczelce zostawił. Ttoć i lekarzom przy operacjach się zdarza, a tam cały zespół operuje - u mnie mechanik i tylko jeden. Ale osłupiałem jak powiedział że w szafce narzędziowej ma brak kilogramowego młotka i dwóch śrubokrętów.
I patrz silnik wcale nie stukał.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr lis 25, 2015 12:39 am

Marcingalloper pisze:I patrz silnik wcale nie stukał
Chodzi, to dobrze :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » śr lis 25, 2015 12:49 am

vandall_jr pisze:
Marcingalloper pisze:I patrz silnik wcale nie stukał
Chodzi, to dobrze :)21
Pewnie :)21 . Śrubokręty wyleciały tłumikiem, młotek się tylko początkowo zakleszczał :lol: .

Dziś dopiero odebrałem ten silnik dla mnie, zatulejowany, wał szlifnięty (tylko urwa mać panewki mam Glyco - poważnie :)21 ), pierścienie SM czy jakoś tak. Na 8 rano mają być wszystkie uszczelki i pewnie jak się wyrobię i wrócę to po południu zaczniemy coś robić.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr lis 25, 2015 12:53 am

Marcingalloper pisze:Glyco - poważnie :)21
Nie bój, będą zapiertaladź :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » śr lis 25, 2015 1:02 am

vandall_jr pisze:
Marcingalloper pisze:Glyco - poważnie :)21
Nie bój, będą zapiertaladź :)21
Też jestem tego zdania :)2 .

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr lis 25, 2015 1:12 am

porsche1689 pisze:Panewki Glyco.
Qufa ZD-30 pan "wyjebund" na tych panewkach "G" ok 150.000 km zrobił i dyma dalej. :)21 dziki wozi i inne jakieś trofea.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

porsche1689
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt lis 24, 2015 12:49 am

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: porsche1689 » śr lis 25, 2015 3:09 am

Tak wyglądają panewki do Saaba kupione z CER Motor (główny importer):
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 217&type=3
I mogę zliczyć przynajmniej 10 maszyn, które straciło żywot przez panewki Glyco. Przytaczanie innych marek aut nie ma sensu. ze względu na fakt, że inne motory nie wymagają takiej dbałości jak Saab, który ma problem z układem olejowym ;). Jak zrobiłeś 12 tys. km to zapewne trafiłeś na "dobre" panewki, chodź ciągle może być niespodzianka :D
15 tys. od remontu ;)
https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=56E53C46

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Misiek Cypr » śr lis 25, 2015 7:25 am

O jakości panewki świadczy wyłuszczenie, rozwarstwienie, owlizacja, brak osiowości, wymiar.

Tutaj takich defektów nie widzę na zdjęciach. Raczej problem z ciśnieniem oleju zaraz po uruchomieniu, gdzie zaciągneło materiał. Gdyby problem dalej występował, silnik zatarł by się już dawno temu
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Misiek Cypr » śr lis 25, 2015 7:26 am

Względnie zabraklo oleju teraz i sie zatarl
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr lis 25, 2015 8:29 am

porsche1689 pisze:Przytaczanie innych marek aut nie ma sensu
Ma sens, każdy silnik wymaga radykalnej i konsekwentnej obsługi nie tylko Saab. Poskładaliśmy sporo silników na owych panewkach, takich których średnia prędkość obrotowa to ok 4000 obr/min i motory śmigają. Możliwe, że masz racje ale kierując się tym torem myślenia, już dawno Glyco wycofało by owe panewki z rynku bo podobno to nie odosobniony przypadek. Pisałem, że powodem uszkodzenia panewki nie jest ich wadliwe wykonanie a zupełnie coś innego.
Misiek Cypr pisze:Tutaj takich defektów nie widzę na zdjęciach. Raczej problem z ciśnieniem oleju zaraz po uruchomieniu
Misiek słusznie podał przyczynę uszkodzenia panewki ze zdjęcia, Saab to zegarek i niestety nie Szwajcarski :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: sebeks » śr lis 25, 2015 9:19 am

Marcingalloper pisze:
porsche1689 pisze:Panewki Glyco.... no to ciekawe czy trafiliście na dobre czy na tandete :( tak wyglądają GLYCO po przebiegu 600 km. https://www.facebook.com/turbolaabpl/po ... 7767071222
Jakie było ciśnienie oleju przy 2000 rpm na rozgrzanym (temp oleju 105st. C)? Ile km auto przejechało od remontu?
Pozdrawiam
Dla mnie, choć fachowiec nie jestem, to mechanior coś zepsuł i dlatego panewka tak wygląda. Tym bardziej że taki krótki przebieg i samochód nie trafił z powrotem na poprawkę do tej stodoły gdzie był robiony (gwarancja) a już przyjechał do Was. Te 600km to bez objawów na skórce ze słoniny powinno pochodzić - Sebeks na bank nie raz tak robił :)21 .

U mnie po poskładaniu silnika nadal był przedmuch, zażartowałem do mechanika że pewnie coś na uszczelce zostawił. Ttoć i lekarzom przy operacjach się zdarza, a tam cały zespół operuje - u mnie mechanik i tylko jeden. Ale osłupiałem jak powiedział że w szafce narzędziowej ma brak kilogramowego młotka i dwóch śrubokrętów.
I patrz silnik wcale nie stukał.
Mnie w tą wojenkę proszę nie mieszać, nawet jako przykład :)21 U mnie ciśnienie oleju zawsze było odpowiednie, jedynie tuleje pękały i uszczelki pod głowicą leciały :)21
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość