patrol nie zapala na zimnym silniku
Moderator: Kosiarz
patrol nie zapala na zimnym silniku
[quote][/quote]witam jeatem tu nowy na forum
od nie dawna stałem się posiadaczem patrola z 90roku 2,8td problem zaczął się iż z dnia na dzień zaczął coraz gorzej odpalac z rana odpala za 6-7 razem kręci kopci a jak już zapali to podwórka nie widać od dymu i przerywa dopuki nie przygazuje na 3tys obrotów na ciepłym silniku pół obrotu i chodzi
zacząłem problem rozwiązywać od świec mechanik do którego zaprowadził ukrecil mi świece zarowe w głowicy została zakupiona nowa głowica zostały założone nowe wtryskiwacze i zawory oraz swiece zarowe po złożeniu przez niego silnik dalej ciężko odpala
wiec zająłem się sam problemem sprawdzając układ paliwowy wymienione zostały wszystkie rurki na węże zbiornik wyjęty sprawdzony wyczyszczony filtr paliwa nowy założyłem również zaworki zwrotne na wezach żeby paliwo w razie czego się nie cofalo i się nie cofa a co nie zapala to nie zapala
Sprawdziłem wiec ciśnienie na tlokach okazało się co dziwne iż na zimnym silniku jak i na ciepłym ma takie samo po 17 bar na jedym tylko ma 20 to zdecydowanie mało
Ściągnąłem ponownie glowice zuwazylem ze mechanik który ją zakładał założył uszczelkę z trzema oczkami czyli gruba bardzo na nową glowice moim zdaniem powinna być nominalna ?
Jeszcze taka rzecz mnie dziwi czemu w tym silniku tloki w najwyższym położeniu nie są na równo z blokiem bo chyba tak powinno być brakuje jakieś 1,5 cm ?
Jeśli chodzi o progi na bloku są Nie wyczuwalne ?
Proszę kolegów o jakąś rade co tu dalej robić
pozdrawiam
od nie dawna stałem się posiadaczem patrola z 90roku 2,8td problem zaczął się iż z dnia na dzień zaczął coraz gorzej odpalac z rana odpala za 6-7 razem kręci kopci a jak już zapali to podwórka nie widać od dymu i przerywa dopuki nie przygazuje na 3tys obrotów na ciepłym silniku pół obrotu i chodzi
zacząłem problem rozwiązywać od świec mechanik do którego zaprowadził ukrecil mi świece zarowe w głowicy została zakupiona nowa głowica zostały założone nowe wtryskiwacze i zawory oraz swiece zarowe po złożeniu przez niego silnik dalej ciężko odpala
wiec zająłem się sam problemem sprawdzając układ paliwowy wymienione zostały wszystkie rurki na węże zbiornik wyjęty sprawdzony wyczyszczony filtr paliwa nowy założyłem również zaworki zwrotne na wezach żeby paliwo w razie czego się nie cofalo i się nie cofa a co nie zapala to nie zapala
Sprawdziłem wiec ciśnienie na tlokach okazało się co dziwne iż na zimnym silniku jak i na ciepłym ma takie samo po 17 bar na jedym tylko ma 20 to zdecydowanie mało
Ściągnąłem ponownie glowice zuwazylem ze mechanik który ją zakładał założył uszczelkę z trzema oczkami czyli gruba bardzo na nową glowice moim zdaniem powinna być nominalna ?
Jeszcze taka rzecz mnie dziwi czemu w tym silniku tloki w najwyższym położeniu nie są na równo z blokiem bo chyba tak powinno być brakuje jakieś 1,5 cm ?
Jeśli chodzi o progi na bloku są Nie wyczuwalne ?
Proszę kolegów o jakąś rade co tu dalej robić
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2015 2:21 pm przez fabuch, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Uszczelkę dobiera się do bloku i wystających z niego tłoków (do najwyżej wystającego z tłoków) - w szczególności przy nowej, więc nie planowanej głowicy. Czyli mierzy się ile wystaje denko tłoka ponad płaszczyznę bloku i w katalogu z uszczelkami dobiera odpowiednią grubość samej uszczelki.
Jeśli mechanik tego nie zrobił to trochę lipa, ale z drugiej strony aż tak wielkiego wpływu to i mieć nie powinno.
Jeśli mechanik tego nie zrobił to trochę lipa, ale z drugiej strony aż tak wielkiego wpływu to i mieć nie powinno.
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Ranyboskie, używaj interpunkcji, bo ciężko się połapać o co Ci chodzi.fabuch pisze:witam jeatem tu nowy na forum
1,5cm

nie czasem 1,5 mm
?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
jeżeli blok nie był planowany powinienem mieć tłoki ok 0,65-0,7 mm ponad blok
uszczelki
1- <0.79
2. 0.79-0.90
3. >0.90
na 17 barach nie ma prawa odpalic
sciagaj korby bo pewnie masz 5 bananów kanaryjskich i jeden jewropejski bo trochę prostszy
uszczelki
1- <0.79
2. 0.79-0.90
3. >0.90
na 17 barach nie ma prawa odpalic

sciagaj korby bo pewnie masz 5 bananów kanaryjskich i jeden jewropejski bo trochę prostszy

-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Czepiasz się pisowni a widać że chłopak z zagranicy pisze, albo klasę specjalną kończyłjradek pisze:Ranyboskie, używaj interpunkcji, bo ciężko się połapać o co Ci chodzi.fabuch pisze:witam jeatem tu nowy na forum
1,5cm
![]()
nie czasem 1,5 mm
?

1,5cm

Tak czy inaczej dla trzech dziurek w uszczelce tłok powinien wystawać 0,875 mm. Jednak aby to sprawdzić trzeba zwalać znów głowicę

Dla mnie coś z dołem silnika coś nie tak. 17 czy nawet 20atm to bardzo mało, no i ta różnica 3atm to też dużo. Chyba że zegar do pomiaru był kupiony w promocji za 12,99zł.
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Zaraz biorę się za odkrecanie miski i wyciągnę tłok zobaczymy co tam siedzi
głowica była nowa jeździłem na niej trzy miesiące nie była planowana jeszcze nigdy wiec zawory nie wystają ponad dół głowicy wręcz są wpuszczoNe
Zegar kolego jest na 100%dobry
I tak jak pisałem dziwi mnie ta odległość na tlokach do równi z blokiem jest 1,5cm dalej się już nie wysuną ku gorze tak jakby ktoś wsadził kiedyś za krótkie korowód
głowica była nowa jeździłem na niej trzy miesiące nie była planowana jeszcze nigdy wiec zawory nie wystają ponad dół głowicy wręcz są wpuszczoNe
Zegar kolego jest na 100%dobry
I tak jak pisałem dziwi mnie ta odległość na tlokach do równi z blokiem jest 1,5cm dalej się już nie wysuną ku gorze tak jakby ktoś wsadził kiedyś za krótkie korowód
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Jakos nie klei mi sie teoria o pogietych korbowodach, ta o za krotkich tez zreszta nie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Witam ponownie
wprowadziłem kolegów w błąd źle patrzyłem wczoraj na te tloki wysuwają się dobrze ponad płaszczyznę bloku .
To co wczoraj mierzylem to było miejsce do którego dochodzi pierścień a płaszczyzna bloku .
Wyciągnąłem dziś tloki pierscienie i panewki wszystkie wyglądają zaje...... progów w bloku nie ma.
To ja już nie wiem co jest przyczyną tak niskiego ciśnienia na tlokach.
Jak mierzylem to tloki wysuwają się ponad płaszczyznę bloku jakieś 0.8-1.1mm to jaka w końcu powinna być ta uszczelka pod głowica?
głowica była kupiona nowa .
Dzięki za podpowiedzi
wprowadziłem kolegów w błąd źle patrzyłem wczoraj na te tloki wysuwają się dobrze ponad płaszczyznę bloku .
To co wczoraj mierzylem to było miejsce do którego dochodzi pierścień a płaszczyzna bloku .
Wyciągnąłem dziś tloki pierscienie i panewki wszystkie wyglądają zaje...... progów w bloku nie ma.
To ja już nie wiem co jest przyczyną tak niskiego ciśnienia na tlokach.
Jak mierzylem to tloki wysuwają się ponad płaszczyznę bloku jakieś 0.8-1.1mm to jaka w końcu powinna być ta uszczelka pod głowica?
głowica była kupiona nowa .
Dzięki za podpowiedzi
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
1.1mm to najwyższy tłokfabuch pisze:Witam ponownie
wprowadziłem kolegów w błąd źle patrzyłem wczoraj na te tloki wysuwają się dobrze ponad płaszczyznę bloku .
To co wczoraj mierzylem to było miejsce do którego dochodzi pierścień a płaszczyzna bloku .
Wyciągnąłem dziś tloki pierscienie i panewki wszystkie wyglądają zaje...... progów w bloku nie ma.
To ja już nie wiem co jest przyczyną tak niskiego ciśnienia na tlokach.
Jak mierzylem to tloki wysuwają się ponad płaszczyznę bloku jakieś 0.8-1.1mm to jaka w końcu powinna być ta uszczelka pod głowica?
głowica była kupiona nowa .
Dzięki za podpowiedzi

Planowany był blok pod płaszczyznę


Masz wyjęte tłoki, może warto zmienić pierścienie, które przez założeniem włóż w cylinder i pomierz trochę szczelinomierzem.
Mi cały czas nie pasują ciśnienia, które podałeś. Tyle może mieć benzyna, diesel na takich ciśnieniach byłby raczej kaput.
Głowica nowa, zawory ustawiłeś


Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Zamówiłem pierscienie na jutro będę je miał to włożę na sucho i sprawdzę .
Głowica czy mocno chińska to nie wiem dawałem za nią 2,800tys za gołą.
No a ta szczeliNe to tak mierzylem suwniarka ,nie posiadam mikromierza ale jak włożę tloki z powrotem to zmierze dokladnie.
Głowica jest nowa to powiedzcie czemu nie została założona uszczelka nominalna z jednym oczkiem ?
Nie kumam tego
Głowica czy mocno chińska to nie wiem dawałem za nią 2,800tys za gołą.
No a ta szczeliNe to tak mierzylem suwniarka ,nie posiadam mikromierza ale jak włożę tloki z powrotem to zmierze dokladnie.
Głowica jest nowa to powiedzcie czemu nie została założona uszczelka nominalna z jednym oczkiem ?
Nie kumam tego
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
2800 to już z Tajwanufabuch pisze:Zamówiłem pierscienie na jutro będę je miał to włożę na sucho i sprawdzę .
Głowica czy mocno chińska to nie wiem dawałem za nią 2,800tys za gołą.
No a ta szczeliNe to tak mierzylem suwniarka ,nie posiadam mikromierza ale jak włożę tloki z powrotem to zmierze dokladnie.
Głowica jest nowa to powiedzcie czemu nie została założona uszczelka nominalna z jednym oczkiem ?
Nie kumam tego

Tłoki jak nie masz jak i czym to połóż na płaszczyznę tłoka wzdłuż osi wału np. rozebraną suwmiarkę tak by jej koniec wystawał nad blok i szczelinomierzami sprawdź jaka jest szczelina. Lepiej byłoby nawet najtańszym (ok.40zł) czujnikiem zegarowym. Ja pożyczyłem od znajomego taki czujnik, z metalu dorobiliśmy podstawkę i mierzenie tym to była czysta przyjemność


Głowica jest nowa ale nie ma ona całkowicie nic wspólnego z grubością uszczelki pod głowicę. Generalnie jest tak że fabryka składa silnik i po włożeniu tłoków sprawdzają czujnikiem zegarowym ile te tłoki wystają. No i wychodzi im że najwyżej wystający tłok ma 0,70mm więc kładą uszczelkę z jednym karbem/dziurką. Uszczelka jest wtedy dostosowana swoją wysokością aby była odpowiednia pojemność komory spalania. Składając inny silnik wychodzi im więcej, któryś z tłoków to zakładają wyższą uszczelkę.
Dodatkowo w trakcie użytkowania płaszczyzna bloku może ulec "wylódkowaniu" i należy taki blok po uprzednim sprawdzeniu (dokładnym) liniałem "zebrać" do uzyskania równej płaszczyzny. Po takim zebraniu robi się kolejny pomiar występu tłoka ponad płaszczyznę bloku i dobiera uszczelkę.
Podobnie się robi przy planowaniu głowicy - ale tu już są zdania podzielone. Ja np. remontując swój silnik dzwoniłem i uzyskiwałem różne informacje - jedni mówią że po zebraniu kilku setek z głowicy obniżona zostaje komora spalania i tą uszczelkę należałoby dać grubszą. Ale na Białołęce w Auto-Szlifie lub na Krasnobrodzkiej (bo dzwoniłem tu i tu) mówili że uszczelkę zwiększa się tylko i wyłącznie po planowaniu ale płaszczyzny bloku a nie głowicy. Podobnie podaje producent i np. w Passeratti nie planuje się w ogóle głowic - no może inaczej, bo nie powinno się ale się czasami robi

Co ciekawe, ja tak przynajmniej myślałem, że jeśli trzeba splanować płaszczyznę bloku bo jest np. "wyłódkowana" i po planowaniu okaże się że tłok wystaje poza górną granicę podaną przez producenta to taki blok jest już na śmieci. Ale okazuje się że nie - bo można podebrać z denka tłoka włącznie z powiększeniem otworu w tłoku pod komorą spalania na tyle by znów płaszczyzny mieściły się w wymiarach dla najwyższej z uszczelek. W teorii podbieranie tłoka powoduje utratę wyważenia, w praktyce (przynajmniej tak twierdzą Ci co się znają) że zdjęcie nawet dwóch czy trzech setek z tłoka to są wagi pomijalne - przecież na tłoku i tak powstaje nagar, który waży a wyważanie przeprowadzane jest na czystych elementach. Więc tak czy siak wsio idzie zrobić.
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
wystawanie tłoków zmierz tak jak Marcin napisał przynajmniej szczelinomierzem
żeby mieć 17bar to korba musi być zgięta o ok 2.5mm, i już na jednym garze będzie robił zasłonę dymną bo nie będzie dochodziło do zapłonu
korba zgięta o 0,5mm daje 0,2b mniej w stosunku do prostych
zakładając że głowica z zaworami jest 100% szczelna to Twoje pierścienie nie istnieją lub są w postaci szczątkowej - chyba, że już ktoś tam robił rozwiert w cylindrach
sprawdzałeś czy zawory domykają się na założonym walku rozrządu?
masz 2 rodzaje zaworów i 2 rodzaje popychaczy
26mm dla 102,8mm i 27mm dla 101,8mm
żeby mieć 17bar to korba musi być zgięta o ok 2.5mm, i już na jednym garze będzie robił zasłonę dymną bo nie będzie dochodziło do zapłonu
korba zgięta o 0,5mm daje 0,2b mniej w stosunku do prostych
zakładając że głowica z zaworami jest 100% szczelna to Twoje pierścienie nie istnieją lub są w postaci szczątkowej - chyba, że już ktoś tam robił rozwiert w cylindrach
sprawdzałeś czy zawory domykają się na założonym walku rozrządu?
masz 2 rodzaje zaworów i 2 rodzaje popychaczy
26mm dla 102,8mm i 27mm dla 101,8mm
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Zmierzyłem dziś odległość szczelinomierzem ta wysokość bo został mi już ostatni tłok do wyjęcia i wynosiła ona 0.650mm-0.700mm .
Te 0.700mm to już ciasno dość wchodziło.
Tak jak pisaliscie trzeba zmierzyć wszystkie i wybrać największą ale to zrobię dopiero po założeniu nowych pierścieni i zamontowaniu w bloku .
Pozdrawiam
Te 0.700mm to już ciasno dość wchodziło.
Tak jak pisaliscie trzeba zmierzyć wszystkie i wybrać największą ale to zrobię dopiero po założeniu nowych pierścieni i zamontowaniu w bloku .
Pozdrawiam
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Witam
mam pytanie do kolegi martiego
założyłem wałek rozrządu i kręcę a tam zawory się nie domykane brakuje im wszystkim jakiś milimetr
Zmierzyłem zawory mają 101,8 mi szklanki mają po 27mm i czemu to się nie zamyka ?
mam pytanie do kolegi martiego
założyłem wałek rozrządu i kręcę a tam zawory się nie domykane brakuje im wszystkim jakiś milimetr
Zmierzyłem zawory mają 101,8 mi szklanki mają po 27mm i czemu to się nie zamyka ?
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Bez walka rozrządu zamykają się pięknie i trzymają bo były zalane
Skręce wałek i...... jest przerwa nie domykaja się
Proszę kolegów o radę
Skręce wałek i...... jest przerwa nie domykaja się
Proszę kolegów o radę
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Bo są trzonki za wysokie /po doszlifowywaniu zaworów/
Albo:wycisnij regulatory /jeśli hydrauliczne/
Albo:wycisnij regulatory /jeśli hydrauliczne/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Chyba coś ze szklankami się dzieje
Nie które chodzą ładnie tak ze można je wcisnac palcem .a pozostałych w ogóle nie można ruszyc.
rozebralem jeden przemyLem go i teraz pracuje jak powinien
Nie które chodzą ładnie tak ze można je wcisnac palcem .a pozostałych w ogóle nie można ruszyc.
rozebralem jeden przemyLem go i teraz pracuje jak powinien
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Objaw jaki opisujesz to uszkodzenie hydrosztosla,fabuch pisze:Chyba coś ze szklankami się dzieje
Nie które chodzą ładnie tak ze można je wcisnac palcem

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
ma kajne na uberlaufievandall_jr pisze: Objaw jaki opisujesz to uszkodzenie hydrosztosla,![]()

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Pytanie jeszcze jedno mam do kolegów
czy może ktoś mi napiść jaka jest kolejność zapłonu ?
czy może ktoś mi napiść jaka jest kolejność zapłonu ?
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Witam ponownie
Dziś silnik złożony opdalony w cieplym garażu cyka ładnie ale co z tego wymiana pierścieni nic nie dała .
Dalej jak i na zimnym jak i na ciepłym silniku ma cisnienie po 20 bar wystawilem go na dwór zobaczymy co będzie rano czy odpali normalnie, chociaż nie ma mrozu będzie ciężko coś stwierdzic.
Czyli moja praca i wydatek na marne .
Co tu dalej robić ?
Dziś silnik złożony opdalony w cieplym garażu cyka ładnie ale co z tego wymiana pierścieni nic nie dała .
Dalej jak i na zimnym jak i na ciepłym silniku ma cisnienie po 20 bar wystawilem go na dwór zobaczymy co będzie rano czy odpali normalnie, chociaż nie ma mrozu będzie ciężko coś stwierdzic.
Czyli moja praca i wydatek na marne .
Co tu dalej robić ?
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Problem prawdopodobnie leży zupełnie gdzie indziej. Na zimno telepie ok 5-10 sec potem chodzi dobrze ?fabuch pisze:Czyli moja praca i wydatek na marne
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
No rano trzeba go bardzo długo kręcić ze sześć razy i jak już zapali to kopci tak ze historia i kuleje dopuki nie dam mu gazu na ponad 2tys obrotow
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
jesteś pewien tego czujnika ciśnienia? - to że masz równe wskazania jest jak najbardziej OK ale 20b to za mało do odpalenia - 24,5 to dolne minimum - czytaj śmietnik
zrób jeszcze próbę olejową i sprawdź nim drugiego parcha lub jakiegokolwiek innego diesla
wtryski i szczelność układu paliwowego sprawdzałeś? bo świece i sterownik zakładam że działają poprawnie
lejące, nieszczelne wtryski tez powodują problemy z odpalaniem - bo przy niskim ciśnieniu przy odpalaniu zamiast rozpylać będą kapać
zrób jeszcze próbę olejową i sprawdź nim drugiego parcha lub jakiegokolwiek innego diesla
wtryski i szczelność układu paliwowego sprawdzałeś? bo świece i sterownik zakładam że działają poprawnie
lejące, nieszczelne wtryski tez powodują problemy z odpalaniem - bo przy niskim ciśnieniu przy odpalaniu zamiast rozpylać będą kapać
Re: patrol nie zapala na zimnym silniku
Tak odnośnie szklanek.
Mają mieć twarde "sutki"
Przed założeniem głowicy ustawiasz wał tak aby tłoki były poniżej bloku.
Szklanki potrzebują pewnego czasu relaksacji(czasem nawet kilka godzin jak jest zimno) po założeniu do głowicy i założeniu wałka, nie trzeba ich wyciskać. Dopiero potem ustawiasz rozrząd i sprawdzasz kluczem czy lekko się kręci.
Jeśli trzonki zaworowe są za długie, to na bank masz już krzywe zawory.

Mają mieć twarde "sutki"
Przed założeniem głowicy ustawiasz wał tak aby tłoki były poniżej bloku.
Szklanki potrzebują pewnego czasu relaksacji(czasem nawet kilka godzin jak jest zimno) po założeniu do głowicy i założeniu wałka, nie trzeba ich wyciskać. Dopiero potem ustawiasz rozrząd i sprawdzasz kluczem czy lekko się kręci.
Jeśli trzonki zaworowe są za długie, to na bank masz już krzywe zawory.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości