Jakies pomysly?jradek pisze:Mój Misiek dostał od Mikołaja to
Niestety Mikołaj nie wie jak się tego używa i nie miał dzisiaj czasu na dojście do prawdy.
Poproszę o skróconą instrukcję obsługi.
Dzięki
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Instrukcję jakoś przeczytać musisz.jradek pisze:Jakies pomysly?jradek pisze:Mój Misiek dostał od Mikołaja to
Niestety Mikołaj nie wie jak się tego używa i nie miał dzisiaj czasu na dojście do prawdy.
Poproszę o skróconą instrukcję obsługi.
Dzięki
Ja pamiętam że w Toyocie to jakoś się coś trzymało, w kółko jeździło czy coś. Już nie pamiętam

PS: nie miałeś w ogóle tych wskaźników.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Mialem inne ubozsze, nie wiem czy bedzie dzialac, ale co tam.
Instrukcji nie mam.
Instrukcji nie mam.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
"Kompas działa jak fabryka chciała"
Dla potomnych:
Trzeba wcisnąć przycisk "S" i zrobić kółko autem w poziomie.
Muszę przyznać, że nawet ma podświetlenie mimo, że wtyk całego zespołu wskaźników ma inaczej poukładane piny.
Jak chodzi o hamulce to przy niedziałającym ABSie już mnie nie zarzuca, przy działającym również wsio jest OK. Problem z ABS nadal występuje. Bardzo poproszę mądrzejszych o jakąś krótką instrukcję jak się do niego dobrać.
Niestety jak jest lepiej to musi potem być gorzej.
Kontrolka centraldyfra miga i nie pozwala na zablokowanie tyłdyfra. Chyba jutro to rozbiorę ponownie.
Kolejne ciekawe odkrycie, mianowicie Pajero POSIADA filtr kabinowy. Znalazłem jego resztki w podszybiu, aby tam się dostać należy zdjąć ramiona wycieraczek (sic!) i odkręcić podszybie. Niestety standardowe ściągacze do ramion nie podchodzą pod to miejsce, wykonałem własny. Filtra w ofercie nigdzie nie znalazłem, chyba wykonam go we własnym zakresie. Martwi mnie tylko, że jak namoknie to będzie śmierdział, a namoknąć może bo jest w poziomie i pada na niego deszcze jak pada deszcz.
Tyle
Dla potomnych:
Trzeba wcisnąć przycisk "S" i zrobić kółko autem w poziomie.

Muszę przyznać, że nawet ma podświetlenie mimo, że wtyk całego zespołu wskaźników ma inaczej poukładane piny.
Jak chodzi o hamulce to przy niedziałającym ABSie już mnie nie zarzuca, przy działającym również wsio jest OK. Problem z ABS nadal występuje. Bardzo poproszę mądrzejszych o jakąś krótką instrukcję jak się do niego dobrać.
Niestety jak jest lepiej to musi potem być gorzej.
Kontrolka centraldyfra miga i nie pozwala na zablokowanie tyłdyfra. Chyba jutro to rozbiorę ponownie.
Kolejne ciekawe odkrycie, mianowicie Pajero POSIADA filtr kabinowy. Znalazłem jego resztki w podszybiu, aby tam się dostać należy zdjąć ramiona wycieraczek (sic!) i odkręcić podszybie. Niestety standardowe ściągacze do ramion nie podchodzą pod to miejsce, wykonałem własny. Filtra w ofercie nigdzie nie znalazłem, chyba wykonam go we własnym zakresie. Martwi mnie tylko, że jak namoknie to będzie śmierdział, a namoknąć może bo jest w poziomie i pada na niego deszcze jak pada deszcz.
Tyle
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To ciekawe, bo rozbierałem ze 3 pajero i w żadnym filtra nie uświadczyłem. Brzmi dość głupio ta procedura wymiany. Jedteś pewien, że to resztki filtra a nie śmieci?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Tak, mam jeden z jego elementów, filtr jest prawdopodobnie modułowy. Zakłada się go na otwór w wewnętrznym podszybiu. Nie wyrzuciłem go (tego kawałka filtra), ale jest w takim miejscu w garażu, że nie podejdę tam bez wyparkowania auta żony. Nie chce mi się dzisiaj tego robić, wytrzymasz do jutra? Zrobię jakąś fotę. Tak naprawdę jest to gęsta siatka z jakiegoś tworzywa na ramce z plastyku. Nie ma gąbki, ani papieru.
ABS please!
ABS please!
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To coś w rodzaju filtra wstępnego. Zabezpiecza by nie wpadały większe zanieczyszczenia typu liście. W Peugeocie też to mam.jradek pisze:Tak, mam jeden z jego elementów, filtr jest prawdopodobnie modułowy. Zakłada się go na otwór w wewnętrznym podszybiu. Nie wyrzuciłem go (tego kawałka filtra), ale jest w takim miejscu w garażu, że nie podejdę tam bez wyparkowania auta żony. Nie chce mi się dzisiaj tego robić, wytrzymasz do jutra? Zrobię jakąś fotę. Tak naprawdę jest to gęsta siatka z jakiegoś tworzywa na ramce z plastyku. Nie ma gąbki, ani papieru.
ABS please!
Jako takiego filtra przeciwpyłkowego w Pajero nie ma. Szukaliśmy go u kumpla i ani śladu, katalogi też o tym milczą.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Racja
Teraz kombinuję czym to zastąpić.
Teraz kombinuję czym to zastąpić.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Jak korpus/ramkę masz całą to powywalaj wnętrze i wstaw jakąś siatkę metalową.jradek pisze:Racja
Teraz kombinuję czym to zastąpić.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
No nie mam. Mam tylko kawałek, całość prawdopodobnie składa się z 6 lub 8 części, ale to nie problem, jest jak chwycić trytytką, musi być tyko długa. Bardziej mnie martwi materiał. Ma dość dobrze wyłapywać kurz, przepuszczać dużo powietrza i nie nasiąkać wodą.
Wot zagwozdka.
Wot zagwozdka.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Może kup płaski filtr sportowy z bawełny i siatki metalowej można go zaimpregnować. Oczywiście musiałbyś go przerobić (dostosować). Myślę, że taki wkład by się sprawdził.
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Panowie, już kiedyś podpytywałem ale minęła chwila i zapomniałem lub pytałem o coś innego
.
Przy silniku 2.5 i podstawie filtra oleju z jego prawej strony jest coś ..... . Jedno to taka "baniuszka"a drugie coś na ampulaka- zaślepka
. Czy mogę to wykręcić i wstawić tam czujnik temperatury oleju
. Jeśli tak to w który otwór.
Daję zdjęcie o co mi chodzi.


Przy silniku 2.5 i podstawie filtra oleju z jego prawej strony jest coś ..... . Jedno to taka "baniuszka"a drugie coś na ampulaka- zaślepka


Daję zdjęcie o co mi chodzi.

-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Podbijam i przy okazji pytam: gdzie w niektórych wersjach Pajero jest zamontowany czujnik ciśnienia oleju dający wskazania na deskę.Marcingalloper pisze:Panowie, już kiedyś podpytywałem ale minęła chwila i zapomniałem lub pytałem o coś innego.
Przy silniku 2.5 i podstawie filtra oleju z jego prawej strony jest coś ..... . Jedno to taka "baniuszka"a drugie coś na ampulaka- zaślepka. Czy mogę to wykręcić i wstawić tam czujnik temperatury oleju
. Jeśli tak to w który otwór.
Daję zdjęcie o co mi chodzi.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Czy mogę jeździć z wymontowanym termostatu oleju
.

- lisisko
-
- Posty: 226
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
- Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Czujnik ciśnienia będzie bardziej od spodu. Po co Ci temp oleju silnika?
Pajero II 2,5 TD '94r
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Mam trzy wskaźniki:lisisko pisze:Czujnik ciśnienia będzie bardziej od spodu. Po co Ci temp oleju silnika?
- temp. wody
- temp. oleju
- ciśnienie oleju
Chce je zamontować żeby mieć jakiś pogląd na pracę silnika.
Oryginalny czujnik temp. płynu chłodzącego daje info cholera wie z czego. Jest tak że temperatura rośnie i na wskaźniku pojawia się większe wskazanie po czym wskaźnik zatrzymuje się na połowie - ale już wstawiony czujnik na wężu zasilającym do nagrzewnicy pokazuje że temperatura nadal rośnie



Czujnik wymieniłem na nowy, oczywiście jest to samo. Zamontowałem redukcję i wkręciłem inny czujnik z oddzielnym wskaźnikiem a jeszcze inny termometr przylgowy zamontowałem znów na wężu do nagrzewnicy i jest tak samo - wskaźnik staje na ok.70-75C i rzadko wskazuje coś więcej gdy ten na wężu nagrzewnicy daje wartości o ok.10C większe.
Przy lekkim pałowaniu (silnik na dotarciu) dodatkowy wskaźnik pokazuje czasami ponad 90C, a wskaźnik na desce nadal w połowie.
Moja teoria jest taka że oryginalny czujnik temperatury płynu jest na powrocie płynu z chłodnicy - czyli już wychłodzonego. Nie wiem czy mam rację ale na to mi wychodzi i po otwarciu termostatu wskazania są

Stąd mój pomysł na dodatkowe wskaźniki

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
jradek pisze:Tak, mam jeden z jego elementów, filtr jest prawdopodobnie modułowy. Zakłada się go na otwór w wewnętrznym podszybiu. Nie wyrzuciłem go (tego kawałka filtra), ale jest w takim miejscu w garażu, że nie podejdę tam bez wyparkowania auta żony. Nie chce mi się dzisiaj tego robić, wytrzymasz do jutra? Zrobię jakąś fotę. Tak naprawdę jest to gęsta siatka z jakiegoś tworzywa na ramce z plastyku. Nie ma gąbki, ani papieru.
ABS please!


Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To mój drogi jradku, rozczaruję Cię jest...
zaślepka
Całkowicie nieprzepuszczalna. Mam dwie takie, albo i ze trzy... Dla unifikacji procesu produkcji wersje lhd i rhd mają jednakowo dwa chwyty powietrza z lewej i prawej strony, z czego jeden jest zaślepiony tymże plastikiem, a drugi ma wspawany metalowy element łączący z otworem w grodzi, do którego przykręcony jest wentylator i którędy tenże czerpie powietrze. Ten metalowy element odpowiada za zapobieganie zaciągania wody i syfu do środka
Tak samo jednakowo przygotowano podszybie to montażu wycieraczek z tą różnicą, że w zależności od wersji, tylko jeden komplet wytłoczeń jest dodatkowo wzmocniony... Ostatecznie buda pajero jest w 99% symetryczna, różnica jest w dodatkowo przygrzanych blachach i różnie rozmieszczonych otworach.
zaślepka


Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ok dotarlo. Pewnie powinienem ja wstawic na miejsce?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- lisisko
-
- Posty: 226
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 11:09 am
- Lokalizacja: Stalowa Wola / Kraków, a obecnie Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Czujnik temp jest na wyjściu z bloku silnika.Marcingalloper pisze:lisisko pisze:Czujnik ciśnienia będzie bardziej od spodu. Po co Ci temp oleju silnika?
Moja teoria jest taka że oryginalny czujnik temperatury płynu jest na powrocie płynu z chłodnicy - czyli już wychłodzonego..
Pajero II 2,5 TD '94r
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
To z jakiej racji temperatury się zgadzają do momentu otwarcia termostatu, później na rurkach nagrzewnicy jest ona wyższa o kilka stopni.lisisko pisze:Czujnik temp jest na wyjściu z bloku silnika.Marcingalloper pisze:lisisko pisze:Czujnik ciśnienia będzie bardziej od spodu. Po co Ci temp oleju silnika?
Moja teoria jest taka że oryginalny czujnik temperatury płynu jest na powrocie płynu z chłodnicy - czyli już wychłodzonego..
Mniejsza z tym, masz może wiedzę gdzie mogę wstawić czujnik temperatury oleju

Ciśnienie oleju na zegar podobno jest brane z miejsca gdzie jest wkręcony oryginalny czujnik ciśnienia na kontrolkę licznika - i tam wkręcę. Nie wiem tylko czy z tego nowego czujnika ciśnienia wydobędę sygnał na kontrolkę, czy też kontrolka świecić nie będzie.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Odpowiedź jest dość prosta. Blok silnika jest chłodzony nierównomiernie, pompa wody pobiera schłodzoną ciecz z chłodnicy, wtłacza ją do bloku silnika na jego początku (od strony rozrządu), potem płyn przepływa do głowicy i króćcem z powrotem do chłodnicy. Króciec wyjściowy jest też na początku bloku, natomiast wyjście na nagrzewnice jest na końcu głowicy, nad czwartym cylindrem. Logicznym jest że woda chłodząc wszystkie cztery tuleje nagrzeje się bardziej. Co prawda w uszczelce głowicy otwory wodne są specjalnie pomniejszone by zminimalizować to zjawisko (ograniczenie przepływu by woda równomiernie chłodziła cały blok), ale nie mniej jednak drobne różnice są.Marcingalloper pisze:
To z jakiej racji temperatury się zgadzają do momentu otwarcia termostatu, później na rurkach nagrzewnicy jest ona wyższa o kilka stopni.
A najlepszym miejscem dla czujnika temperatury oleju jest miska olejowa, bo tam trafia olej nagrzany przez pracujący silnik.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzięki za rozjaśnienie.rudypajero.koszalin pisze:Odpowiedź jest dość prosta. Blok silnika jest chłodzony nierównomiernie, pompa wody pobiera schłodzoną ciecz z chłodnicy, wtłacza ją do bloku silnika na jego początku (od strony rozrządu), potem płyn przepływa do głowicy i króćcem z powrotem do chłodnicy. Króciec wyjściowy jest też na początku bloku, natomiast wyjście na nagrzewnice jest na końcu głowicy, nad czwartym cylindrem. Logicznym jest że woda chłodząc wszystkie cztery tuleje nagrzeje się bardziej. Co prawda w uszczelce głowicy otwory wodne są specjalnie pomniejszone by zminimalizować to zjawisko (ograniczenie przepływu by woda równomiernie chłodziła cały blok), ale nie mniej jednak drobne różnice są.Marcingalloper pisze:
To z jakiej racji temperatury się zgadzają do momentu otwarcia termostatu, później na rurkach nagrzewnicy jest ona wyższa o kilka stopni.
A najlepszym miejscem dla czujnika temperatury oleju jest miska olejowa, bo tam trafia olej nagrzany przez pracujący silnik.
Myślałem o misce, ale nie wiem czy nie lepszym miejscem będzie obudowa/podstawa filtra oleju. Cały czas się zastanawiam czy nie wywalić termostatu oleju i tam wstawić czujnik. Jest co prawda jeszcze jedno miejsce tuż obok (śruba/zaślepka), tylko nie wiem czy sięgnie sonda odpowiednio głęboko by oblewał ją przepływający olej. W razie co wkręcę tam czujnik wskaźnika ciśnienia oleju i choć jeden temat z bani.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
tak zróbjradek pisze:Ok dotarlo. Pewnie powinienem ja wstawic na miejsce?

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ma ktoś może taką tajemną wiedzę jaki gwint (1,5 czy 1,25) jest w śrubie spustowej wody z bloku w silnikach 2.5 .
W weekend będę ją odkręcał i chcę sobie przygotować redukcję pod czujnik, nie chcę spuścić płynu by się dowiedzieć że mam złą redukcję. Dobrze by było też i wymiar tej śruby. Tam albo M12 albo M14 a dostęp żeby to zmierzyć lipny.
W weekend będę ją odkręcał i chcę sobie przygotować redukcję pod czujnik, nie chcę spuścić płynu by się dowiedzieć że mam złą redukcję. Dobrze by było też i wymiar tej śruby. Tam albo M12 albo M14 a dostęp żeby to zmierzyć lipny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości