Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Moderator: Mroczny
Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Na co w szczególności zwrócić uwagę wybierając się po to auto ?
Kosztowne sprawy
Łatwe do ukrycia
Automat
Z góry dziękuję
Kosztowne sprawy
Łatwe do ukrycia
Automat
Z góry dziękuję
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Cherokee, czy ZJ. To dwa inne auta.
Zapytaj czy ma skrzynie Aw4, czy hamerycka, 44re, reduktor jaki? 242, czy 249
Wycieki, rdza. No karwa jak kazde auto
Zapytaj czy ma skrzynie Aw4, czy hamerycka, 44re, reduktor jaki? 242, czy 249
Wycieki, rdza. No karwa jak kazde auto
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
No ta buda...

czyli ZJ - przynajmniej tak mi się całe życie wydawało...
Co do skrzyni i reduktora to które z nich są lepsze a których unikać

czyli ZJ - przynajmniej tak mi się całe życie wydawało...

Co do skrzyni i reduktora to które z nich są lepsze a których unikać
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
To jest ZJ, albo ZG. Grandcherokee, nie Cherokee.
To jest temat rzeka, nie da sie w krotkich slowach.
To jest temat rzeka, nie da sie w krotkich slowach.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Coś se tam wygóglałem o tym co piszesz odnośnie mechanicznych niuansów...
Skrzynia powinna pracować bezwarunkowo miękko czy jakieś tam nieznaczne szarpnięcia/kopnięcia przy zmianach biegów czy przy przekładaniu ręcznym D-N-R są dopuszczalne ?
Co do blach wiadomo...
A jak w materii silników bo z tego co pamietam ZJ to już powinien mieć silnik HO. Idzie go jakoś wizualnie odróżnić od nie-HO ?
Napędy - jak najlepiej sprawdzić czy działają nie wku... właściciela
Skrzynia powinna pracować bezwarunkowo miękko czy jakieś tam nieznaczne szarpnięcia/kopnięcia przy zmianach biegów czy przy przekładaniu ręcznym D-N-R są dopuszczalne ?
Co do blach wiadomo...
A jak w materii silników bo z tego co pamietam ZJ to już powinien mieć silnik HO. Idzie go jakoś wizualnie odróżnić od nie-HO ?
Napędy - jak najlepiej sprawdzić czy działają nie wku... właściciela
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Wszytko jest do ogrniecia, nieduzym kosztem, ale nie za darmo.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
No tutaj mnie najbardziej skrzynia martwi bo sporo jest tego w ogłoszeniach z uwaloną skrzynią biegów. Z tego co się zdążyłem zorientować to w przeważającej większości z takiej skrzyni do odzysku to się jedynie obudowa nadaje a co za tym idzie naprawa 4-6 tyś zł.
Po prostu żeby głupio się nie władować jak można np w DII gdzie wymiana dwóch piast z łożyskami to prawie połowa wartości auta...
Po prostu żeby głupio się nie władować jak można np w DII gdzie wymiana dwóch piast z łożyskami to prawie połowa wartości auta...

Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Siem nie znam ...Piasek pisze: ↑pn lip 03, 2017 5:53 amNo tutaj mnie najbardziej skrzynia martwi bo sporo jest tego w ogłoszeniach z uwaloną skrzynią biegów. Z tego co się zdążyłem zorientować to w przeważającej większości z takiej skrzyni do odzysku to się jedynie obudowa nadaje a co za tym idzie naprawa 4-6 tyś zł.
Po prostu żeby głupio się nie władować jak można np w DII gdzie wymiana dwóch piast z łożyskami to prawie połowa wartości auta...![]()
Ale z tego co wiem kupno używanej skrzyni jest równie łatwe jak zjedzenie bułki z masłem.
Tylko ... jak się nie znasz, to zamawiaj przez wyspecjalizowany warsztat.
Oni mają swoje dojścia. Raczej nie kupują na Allegro.
@Misiek.
Grand Cherokee mieści się w zbiorze Cherokee. Odwrotnie już tak nie działa ...

***** USA
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
http://www.jeepnieci.pl/zj_poradnik.html
ta strona to skarbnica wiedzy podręcznej
. Mam ZJ 4.0 przedlift reduktor 249 skrzynia AW4 (dostępna tylko 1993 r.) oczywiście z LPG. Jak masz jakieś pytania to dawaj.
ta strona to skarbnica wiedzy podręcznej

Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
O widzisz... o takie rzeczy mi chodziło jak to sprawdzenie reduktora... załączyć bieg, skręcić koła i bez gazu puścić... i już wiadomo co i jak się dzieje.
A nie człowiek by jakieś duractwa odstawiał, górek szukał i "zrywy" robił żeby zobaczyć czy ciągnie na wszystkie koła.
A co sądzicie o tym gruzie ?
https://www.olx.pl/oferta/jeep-grand-ch ... 0dc609a72a
wiem że po fotach można se kolor obejrzeć ale ...
A nie człowiek by jakieś duractwa odstawiał, górek szukał i "zrywy" robił żeby zobaczyć czy ciągnie na wszystkie koła.
A co sądzicie o tym gruzie ?
https://www.olx.pl/oferta/jeep-grand-ch ... 0dc609a72a
wiem że po fotach można se kolor obejrzeć ale ...
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
On był w wodzie z tą łódkąPiasek pisze: ↑pn lip 03, 2017 1:47 pm.......
A co sądzicie o tym gruzie ?
https://www.olx.pl/oferta/jeep-grand-ch ... 0dc609a72a
wiem że po fotach można se kolor obejrzeć ale ...

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
na pych tą łajbę zapalalivandall1 pisze: ↑pn lip 03, 2017 10:23 pmOn był w wodzie z tą łódkąPiasek pisze: ↑pn lip 03, 2017 1:47 pm.......
A co sądzicie o tym gruzie ?
https://www.olx.pl/oferta/jeep-grand-ch ... 0dc609a72a
wiem że po fotach można se kolor obejrzeć ale ...?
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Duractwa możesz odstawiać, ale lepiej założyć z góry, że "pakiet startowy" podwoi wartość auta.Piasek pisze: ↑pn lip 03, 2017 1:47 pmO widzisz... o takie rzeczy mi chodziło jak to sprawdzenie reduktora... załączyć bieg, skręcić koła i bez gazu puścić... i już wiadomo co i jak się dzieje.
A nie człowiek by jakieś duractwa odstawiał, górek szukał i "zrywy" robił żeby zobaczyć czy ciągnie na wszystkie koła.
ZJ'ty w dobrym stanie się chyba pokończyły już. Parę lat temu szukałem czegoś normalnego, to te "igły" które oglądałem (innych, które nie miały w opisie "igły" albo "ideału" to nawet nie warto było) budziły politowanie i zażenowanie. Po oględzinach (i zmarnowanym czasie) zazwyczaj pytałem się o ten drugi samochód:
- ... ?

- "No, bo było napisane, ze "idealny"


-



"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Zdaję sobie sprawę że w tym kraju jak ktoś wystawia coś takiego na sprzedaż to generalnie dla tego że wie ile tam jest do zrobienia...
Tak wrzuciłem linka bo do niego mam 40km a nie 200-400 itp... gdzie mając powyższe na uwadze nawet by mi przez myśl nie przeszło aby się fatygować.
Miotam się czy iść w klasyka (Cherokee, Disco) czy w Rextona o którego pytałem w innym temacie.
Generalnie 10 lat różnicy no i Rextona mogę sobie z zachodu przytargać co podraża trochę sprawę ale tam jednak 99% przebiegów to one na asfaltach robią.
Tak wrzuciłem linka bo do niego mam 40km a nie 200-400 itp... gdzie mając powyższe na uwadze nawet by mi przez myśl nie przeszło aby się fatygować.
Miotam się czy iść w klasyka (Cherokee, Disco) czy w Rextona o którego pytałem w innym temacie.
Generalnie 10 lat różnicy no i Rextona mogę sobie z zachodu przytargać co podraża trochę sprawę ale tam jednak 99% przebiegów to one na asfaltach robią.
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Z Jeepem jest tak, że zaczynamy szukać od... znajomości posiadanego budżetu. Następnie z tej gromadki odkładamy co najmniej 1 tys na oleje, filtry i co najmniej 1 tys. na poprawki po poprzednich właścicielach (oczywiście kwoty przy założeniu, że sami potrafimy wszystko ogarnąć). Następnie szukamy w okolicy do maks 100 km, bo jest dużo trupów i szkoda kasę marnować na jeżdżenie i oglądanie. Części są tanie poza skrzynią (tania jest tylko AW4), mostami, robocizną blacharki i cieknącą przekładnią kierowniczą (regeneracja około 850 zł).
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Jak masz tylko 40 km to jedź obejrzyj i koniecznie się przejedź. Ja gdy już postanowiłem zawrzeć związek z jeepem najpierw oglądałem cherokee 350 km ode mnie totalnego trupa a następnie kupiłem 120 km od domu ZJ w połowie lepszym stanie do remontu prawie wszystkiego. Zrobiłem progi, podłogę, podłużnice z tyłu, poduszkę silnika, przekładnię kierowniczą, uszczelkę pokrywy i mega ilość innych rzeczy, mimo wszystko nasza miłość nadal trwa, a obecnie już czekają sprężyny do liftu na przód. Tylko ja jeepka mam jako trzeci samochód w domu więc jakoś daje radę.
PS jak kupisz jeepa zaraz będziesz szukał jakiegoś pierdka do normalnej jazdy jako samochód podstawowy.
PS jak kupisz jeepa zaraz będziesz szukał jakiegoś pierdka do normalnej jazdy jako samochód podstawowy.
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
A jak już ogarniesz druciarstwo poprzedników, to będziesz miał fajne i bezawaryjne autoalmar pisze: ↑wt lip 04, 2017 6:35 amZ Jeepem jest tak, że zaczynamy szukać od... znajomości posiadanego budżetu. Następnie z tej gromadki odkładamy co najmniej 1 tys na oleje, filtry i co najmniej 1 tys. na poprawki po poprzednich właścicielach (oczywiście kwoty przy założeniu, że sami potrafimy wszystko ogarnąć). Następnie szukamy w okolicy do maks 100 km, bo jest dużo trupów i szkoda kasę marnować na jeżdżenie i oglądanie. Części są tanie poza skrzynią (tania jest tylko AW4), mostami, robocizną blacharki i cieknącą przekładnią kierowniczą (regeneracja około 850 zł).


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Jestem po takiej se tam niezobowiązującej rozmowie telefonicznej.
- Klima tradycyjnie jest z nazwy bo nie działa
- instalacja (TDT zbiornika) przedłużana w ub. roku czyli już 11 lat ma
- słychać reduktor... niby działa, auto jeździ ale po załączeniu "słychać łożyska, mechanik zaleca wymianę całego reduktora"
Reszta podobno działa bez zarzutów. Auto kupił rok czy półtora temu tylko do ciągania łódki. Teraz sprzedaje wszystko.
Pewnie jeszcze parę kwiatków wyjdzie na miejscu...
Pytanie do Was:
warto się po to fatygować czy odpuścić temat no i o jakich realnych pieniądzach można z człowiekiem rozmawiać za to ? On twierdzi że wymiana reduktora to ok 400zł (czyli x2 należy rozumieć zapewne...)
- Klima tradycyjnie jest z nazwy bo nie działa
- instalacja (TDT zbiornika) przedłużana w ub. roku czyli już 11 lat ma
- słychać reduktor... niby działa, auto jeździ ale po załączeniu "słychać łożyska, mechanik zaleca wymianę całego reduktora"
Reszta podobno działa bez zarzutów. Auto kupił rok czy półtora temu tylko do ciągania łódki. Teraz sprzedaje wszystko.
Pewnie jeszcze parę kwiatków wyjdzie na miejscu...
Pytanie do Was:
warto się po to fatygować czy odpuścić temat no i o jakich realnych pieniądzach można z człowiekiem rozmawiać za to ? On twierdzi że wymiana reduktora to ok 400zł (czyli x2 należy rozumieć zapewne...)
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Kol Piasek:
Rozsądkiem tego nie ogarniesz, kupujesz hobby nie samochód (tyczy sie wszystkich terenowek).
Rozsądkiem tego nie ogarniesz, kupujesz hobby nie samochód (tyczy sie wszystkich terenowek).
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
A jak faktycznie przedstawia się sprawa reanimacji tego reduktora ?
Jakie to koszty generuje - faktycznie 4-5 stówek czy zdecydowanie x2 minimum plus to co wyjdzie przy okazji rozbierania ?
A co Wy byście polecali ?
Rzucać się na głęboką wodę z tym ZJ`em i co będzie to będzie czy dalej uparcie szukać jednak XJ`a których z roku na rok coraz mniej, te co są oferowane to:
- zamęczone zwłoki
- angliki w cenach przekraczających już 12-13 tyś zł
- i reszta w budżecie powyżej cen anglików
Jakie to koszty generuje - faktycznie 4-5 stówek czy zdecydowanie x2 minimum plus to co wyjdzie przy okazji rozbierania ?
A co Wy byście polecali ?
Rzucać się na głęboką wodę z tym ZJ`em i co będzie to będzie czy dalej uparcie szukać jednak XJ`a których z roku na rok coraz mniej, te co są oferowane to:
- zamęczone zwłoki
- angliki w cenach przekraczających już 12-13 tyś zł
- i reszta w budżecie powyżej cen anglików
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
1. Za _wymianę_ reduktora to może i jest te 400 zł. Nie wiem, bo musiałbym o..ujeć, żeby taką prostą robotę dać Cytrynowi. Do tego nalezałoby dodać koszt reduktora w stanie "loteria".Piasek pisze: ↑wt lip 04, 2017 9:11 pmA jak faktycznie przedstawia się sprawa reanimacji tego reduktora ?
Jakie to koszty generuje - faktycznie 4-5 stówek czy zdecydowanie x2 minimum plus to co wyjdzie przy okazji rozbierania ?
A co Wy byście polecali ?
Rzucać się na głęboką wodę z tym ZJ`em i co będzie to będzie czy dalej uparcie szukać jednak XJ`a których z roku na rok coraz mniej, te co są oferowane to:
- zamęczone zwłoki
- angliki w cenach przekraczających już 12-13 tyś zł
- i reszta w budżecie powyżej cen anglików
2. Zamęczonego nie kupuj. Chyba, ze masz nadmiar wolnego czasu i sednem posiadania przez Ciebie auta jest jego dłubanie i pakowanie weń hajsu, a nie jeżdżenie nim. XJ może i jest kultowy, zewnętrznie ma to "coś", ale ja bym wolał ZJta (wnętrze starego XJta jest brzydkie (IMO) jak psi .uj). Kwestia gustu.
3. Anglika nie kupuj. Może i się da zarejestrować, ale jazda tym w ruchu prawostronnym jest równie gówniana, jak typowym europejczykiem w Anglii. No pewnie, że się da.Wysrać też się można do umywalki, stojącej tuż obok kibla

4. Oglądaj te lepsze i się targuj. To niechodliwe auta: "panie, a ile to poli" ?

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Tak se przejrzałem właśnie ceny reduktorów... zgodnie z przypuszczeniami cena (podawana przez sprzedającego) x2
700-750zł
Zestaw naprawczy (jeżeli to ten)
https://raffi.pl/249E-MASKIT/249E-MASKI ... -9396.html
ok 5 stów i sporo babrania ale wiadomo jak zrobione... Z tym że zdaję sobie sprawę że te łożyska to raczej nie wszystko co tam w reduktorze może być (i pewnie jest) wyrąbane...
W łożyskach i uszczelniaczach to na co dzień siedzę... pewnie dałbym radę bez problemu namierzyć łożyska wchodzące w skład za sporo mniejsze pieniądze, gorzej bywa z uszczelniaczami zwłaszcza jak jakieś nietypowe, wypukłe itp.
700-750zł
Zestaw naprawczy (jeżeli to ten)
https://raffi.pl/249E-MASKIT/249E-MASKI ... -9396.html
ok 5 stów i sporo babrania ale wiadomo jak zrobione... Z tym że zdaję sobie sprawę że te łożyska to raczej nie wszystko co tam w reduktorze może być (i pewnie jest) wyrąbane...
W łożyskach i uszczelniaczach to na co dzień siedzę... pewnie dałbym radę bez problemu namierzyć łożyska wchodzące w skład za sporo mniejsze pieniądze, gorzej bywa z uszczelniaczami zwłaszcza jak jakieś nietypowe, wypukłe itp.
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
W reduktorze to może być np. jeszcze łańcuch luźny. Co również jest niebanalnym wydatkiem. Wisko to gdzieś czytałem, jakieś magiki chwaliły się, że regenerujo
Nie polecam i nie odradzam, jedynie powtarzam plotkę.
A z zestawem naprawczym, to się nie wydurniaj. Dobierz komponenty po numerach - powinno wyjść przynajmniej 50% ceny
I to na porządnych podzespołach.
Taki przykład (nie dżip): łożysko krótkiej półosi dzielonej w przednim moście: service prajs jakieś 80 PLN, Timken kupowany w jakimś rolniczym net-sklepie - coś koło 15 PLN
Na szybko to lepiej chyba kupić używkę z jakąś tam "gwarancją rozruchową", a swojego paścia powolutku dłubać na stole, do stanu "igła". O. Bo ta kupiona używka prędzej czy później również upomni się o remont/zmianę.
Z tym, że jak kupisz truchło, to bardziej opłacalne będzie kupienie od razu drugiego na części
I dobudowanie stołu 

A z zestawem naprawczym, to się nie wydurniaj. Dobierz komponenty po numerach - powinno wyjść przynajmniej 50% ceny

Taki przykład (nie dżip): łożysko krótkiej półosi dzielonej w przednim moście: service prajs jakieś 80 PLN, Timken kupowany w jakimś rolniczym net-sklepie - coś koło 15 PLN

Na szybko to lepiej chyba kupić używkę z jakąś tam "gwarancją rozruchową", a swojego paścia powolutku dłubać na stole, do stanu "igła". O. Bo ta kupiona używka prędzej czy później również upomni się o remont/zmianę.
Z tym, że jak kupisz truchło, to bardziej opłacalne będzie kupienie od razu drugiego na części


"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Dlatego o tym wspominałem bo niedawno w ten sposób łożyska do skrzyni biegów VW/Audi tak ściągałem... Jakiś tam typ skrzyni manualnej montowany w dieslach `05-`10 były produkowane tylko pod tą skrzynię i nie występują na rynku zamienników. Żaden katalog nie krosuje numerów widniejących na łożyskach ori choć firmuje je Timken. Dostępne jedynie w ASO jako kpl zespół wałka i tych właśnie dwóch łożysk za cenę bagatela 1100 euro... Poszukałem, pokopałem i jednak są takie łożyska... zupełnie inne oznaczenia, ale wymiary identyczne (calowa nomenklatura) za ... 300zł dwa łożyska.
cenna rada
a jeszcze cenniejsza szczerość


Re: Cherokiee ZJ 4.0 - na co zwrócić uwagę
Ja bym pojechał przynajmniej na przejażdżkę, zobaczysz co to jest, poczujesz klimat, będziesz miał o czym myśleć. Pomimo hałasu reduktora posłuchaj mostów (wycie) i sprawdź przy tak +/- 100-110 km/h czy czuć jakieś podejrzane wibracje (zazwyczaj wały(wyważanie około 200 zł/szt.))
PS. wizualnie po zdjęciach cena jest do negocjacji. Wg mnie wszystko co znajdziesz na minus od ceny z ogłoszenia (reduktor - 500 ciekawe jak wisco, jak sprawdzić pisałeś wcześniej).
PS. wizualnie po zdjęciach cena jest do negocjacji. Wg mnie wszystko co znajdziesz na minus od ceny z ogłoszenia (reduktor - 500 ciekawe jak wisco, jak sprawdzić pisałeś wcześniej).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość