pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » wt cze 27, 2017 6:21 pm

rudypajero.koszalin pisze:
czw cze 22, 2017 6:35 am
jradek pisze:
śr cze 21, 2017 6:43 pm
rudypajero.koszalin pisze:
ndz cze 11, 2017 9:43 am
...
Rudy pomożesz?

Przekładnia kierownicza mi się poci i nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. jak sprawdzić skąd i jak to naprawić?
Musisz wymienić uszczelnienia przekładni. Najpierw umyj, i namierz z którego miejsca cieknie.
Potem kupujesz zestaw naprawczy (albo serwis, albo internet) , demontujesz przekładnie i rozbierasz. Tylko nie za bardzo rozbieraj, nie ma sensu wyciągać tłoka i zaworów. Wystarczy zdjąć pokrywy i wyciągnąć wałek zdawczy. Najtrudniej jest zbić wąs z wałka zdawczego. Potem montujesz nowe uszczelnienia i do fury.
Jak nigdy tego nie robiłeś to warto zassać manuala z sieci.
A Pajero fabrycznie jaki miały luz na przekładni kierowniczej? Dokreciłem tą śrubę dociskową mimo to nadal kierownica mi lata lewo-prawo w bezładzie. Nie cieknie. Normalne to chyba nie jest?
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » wt cze 27, 2017 6:24 pm

Moze masz luzy w innych miejscach?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » śr cze 28, 2017 7:29 pm

Luz na przekładni sprawdza się pomiędzy wałkiem ślimaka, a wałkiem zdawczym, a nie pomiędzy kierownicą a kołami. Tak jak Radek prawi, tam jest więcej elementów. zbyt ciasna regulacja przekładni może spowodować problemy w prowadzeniu auta! Kierownica przestanie wracać automatycznie do kierunku jazdy na wprost. Jest to w uj niebezpieczne!
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » czw cze 29, 2017 3:00 pm

Przedni zawias mam ogarnięty. Z mojej obserwacji przez nadkole Kardan obraca się zgodnie z ruchem kołem kierownicy. Więc tak jakby luz występował na przekładni.
Do momentu reakcji układu, czyli reakcji skrętem koła kierownica jest bezwładna. Dokręcanie śrubki zmniejszyło trochę ten luz. Upewnię się jeszcze czy aby gdzieś na sworzniach luzu nie ma. Chociaż wątpię, bo luz występuje odkąd mam auto. Przedni zawias wtedy sprawdzałem na szarpakach, łyżkami i naprawiłem u mechanika.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt cze 30, 2017 1:34 pm

Wskaźnik paliwa mi źle działa jak bak jest pełny to pokazuje pełny, jak zużyję 1/4 to pokazuje 3/4. Najpierw szukać w baku czy najpierw przed kierownica?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pt cze 30, 2017 1:52 pm

Do czego ta aluzja?
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt cze 30, 2017 2:05 pm

Aaaa
i jeszcze.
Wczoraj sobie jadę, jadę po S8, a tu mi się kontrolka oleju zaświeciła. No to się zatrzymałem, dolałem oliwy jakieś litr i w drogę. Dzisiaj sprawdzam, a tam oleju litr ponad stan? Kontrolka mi się zaświeciła pomimo bardzo wysokiego stanu oleju. Kilka dni temu jak sprawdzałem to też było ponad stan.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
pedroz
 
 
Posty: 152
Rejestracja: pt mar 13, 2009 11:10 pm
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów-Włochy

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: pedroz » śr lip 05, 2017 9:10 am

jradek pisze:
pt cze 30, 2017 2:05 pm
(..) a tu mi się kontrolka oleju zaświeciła. (..)
Ale która kontrolka? Bo są dwie (w niektórych wersjach): ciśnienia oleju (czerwona) i poziomu oleju (pomarańczowa). Jak czerwona zaświeciła podczas jazdy to może być słabo.
Jak pomarańczowa to nie ma się co zbytnio przejmować - jest to pływak, który zwiera albo rozwiera obwód w zależności od poziomu oleju w misce. Niestety materiał samego pływaka lubi się ukruszyć (ze starości, albo może jakoś wchodzi w reakcje..?) no i wtedy czujnik źle działa.
Kontroluj stan poziomu oleju ręcznie i tyle. A jak będziesz sobie olej wymieniał to z boku miski olejowej wyjmij sobie ten czujnik i zobacz stan pływaka.
PII V23 6G72

qmulus
Posty: 623
Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: qmulus » śr lip 05, 2017 10:15 am

U mnie pomaranczowa swieci niezaleznie od ilosci oleju.
Pajero 92 2,5 TD :)

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr lip 05, 2017 7:44 pm

pedroz pisze:
śr lip 05, 2017 9:10 am
jradek pisze:
pt cze 30, 2017 2:05 pm
(..) a tu mi się kontrolka oleju zaświeciła. (..)
Ale która kontrolka? Bo są dwie (w niektórych wersjach): ciśnienia oleju (czerwona) i poziomu oleju (pomarańczowa). Jak czerwona zaświeciła podczas jazdy to może być słabo.
Jak pomarańczowa to nie ma się co zbytnio przejmować - jest to pływak, który zwiera albo rozwiera obwód w zależności od poziomu oleju w misce. Niestety materiał samego pływaka lubi się ukruszyć (ze starości, albo może jakoś wchodzi w reakcje..?) no i wtedy czujnik źle działa.
Kontroluj stan poziomu oleju ręcznie i tyle. A jak będziesz sobie olej wymieniał to z boku miski olejowej wyjmij sobie ten czujnik i zobacz stan pływaka.
Czerwona cisnienia, ale oleju jest ponad stan, anio nie kopci, na liczniku 228k, wnetrze sugeruje ze to moze byc prawda.
??
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » śr lip 05, 2017 8:08 pm

W 2.8 zdarzają się awarie samego czujnika, źle działa, wycieki... jest w głupim miejscu, na przewodzie doprowadzającym olej do wakumpompy. Podatny na zabrudzenia. Nowy kosztuje grosze, pasuje np. od tico i innych japońskich/koreańskich marek. Gwint 10x1. Fabryczny ma ciśnienie działania 0,4 bar.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » śr lip 05, 2017 8:32 pm

Dzieki, tak cos mi sie wydawalo.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » śr lip 05, 2017 9:53 pm

Przydałoby się sprawdzić czy pompa oleju wydala.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw lip 06, 2017 6:35 am

Pompa w 2.8 jest bardzo wydajna. Rzadko zdarza się ze padnie, w zasadzie się nie zdarza.
Ale zapiąc zegar, dla spokojności sumienia nie zaszkodzi.
Kiedyś sam się w chu. zrobiłem. Modyfikowałem silnik i po wsadzeniu do auta na nagrzanym brak smarowania.... :)16 Dopiero po trzecim wyjęciu silnika z auta zorientowałem się, że popierdzieliłem śruby drążone między turbo, a smarowaniem głowicy. Ta od turbo jest kalibrowana, a dałem ja na głowice. Spadek ciśnienia na czujniku, po przejściu przez śrubę był tak duży, że czujnik i zegar pokazywały praktycznie brak ciśnienia... :lol:
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » czw lip 06, 2017 8:21 am

rudypajero.koszalin pisze:
czw lip 06, 2017 6:35 am
Pompa w 2.8 jest bardzo wydajna. Rzadko zdarza się ze padnie, w zasadzie się nie zdarza.
Ale zapiąc zegar, dla spokojności sumienia nie zaszkodzi.
Kiedyś sam się w chu. zrobiłem. Modyfikowałem silnik i po wsadzeniu do auta na nagrzanym brak smarowania.... :)16 Dopiero po trzecim wyjęciu silnika z auta zorientowałem się, że popierdzieliłem śruby drążone między turbo, a smarowaniem głowicy. Ta od turbo jest kalibrowana, a dałem ja na głowice. Spadek ciśnienia na czujniku, po przejściu przez śrubę był tak duży, że czujnik i zegar pokazywały praktycznie brak ciśnienia... :lol:
Rudy!
Auto mi sie troche popsulo, mam do Ciebie 160 km, moge wpasc? Pewnie jakos sie doczlapie. W silne drgania wpada cale auto od silnika, po zalaxzeniu przodu jest dziabke lepiej. Sprawdzilem krzyzaki wygladaja ok. Im wieksze obciazenie tym wieksze wibracje. Przy 80 wypadaja plomby. Dzwon 602292184.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » czw lip 06, 2017 11:16 am

Stoje w Szczecinie, tu mnie naprawia.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Misiek Cypr » czw lip 06, 2017 10:33 pm

Cholera bylem dzis w Szczecinie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16841
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Kabal » pt lip 07, 2017 3:38 pm

Obczaj sobie lożyska igiełkowe w piastach. Serio. Mam fioła na tym punkcie, objawy pasują.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt lip 07, 2017 8:51 pm

Kzyzakina tylnym wale,,juz zrobione. Michal , Ty czasem czytasz mejle? Paredni temu wyslalem Ci pilne pytanie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: rudypajero.koszalin » czw lip 13, 2017 10:53 pm

O, widzę że sobie Radek poradzileś. Sroka nie zaglądałam na forum, gdyż byłem zajęty uruchamieniem 600y+. Wyjazd wakacyjny się zbliża i mam tysiąc spraw na głowie, nie na wszystko czas znajduję. A tradycją się stało że na lato moje auto stoi rozebrane do remontu i na wyjazd lecę jakimś żużlem za kilka PLN :)
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Misiek Cypr » pt lip 14, 2017 6:05 am

jradek pisze:
pt lip 07, 2017 8:51 pm
Kzyzakina tylnym wale,,juz zrobione. Michal , Ty czasem czytasz mejle? Paredni temu wyslalem Ci pilne pytanie.
Czytam, ale bylem na urlopie. Na urlopie maili nie czytam
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt lip 14, 2017 11:31 am

Rozleciał mi się wał tylny. Naprawiłem, 200 km dalej coś mi zaczęło wyć, wycie idzie ok 5 razy szybciej niż koło, niezależnie od napędu, silnika, skrętu kół itd Mechanik mówi, że to reduktor. Chciałbym się jeszcze upewnić. Jak ostatecznie zdiagnozować reduktor.
Czy rozpad reduktora ma związek ze zmianą wału na sprawny i wyważony?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Blackbear
Posty: 644
Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
Lokalizacja: Głogów/Polkowice
Kontaktowanie:

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: Blackbear » pt lip 14, 2017 5:03 pm

Reduktor wątpię zwłaszcza, że dopiero teraz zaczął ci niby wyć. Coś jest nie tak z tym nowym wałem lub może być jeszcze dyferencjał z tyłu. Wibrujący wał mógł uszkodzić tryby w nim. Częstotliwość wycia do przełożenia w dyfrze by pasowała.
Było Pajero, jest Galant

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: jradek » pt lip 14, 2017 9:16 pm

Wolal bym nie wydawac tysiaka w ciemno, wiec potrzebuje eksperymet potwierdzajacy diagnoze.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Post autor: RADZILLA » pt lip 14, 2017 10:28 pm

Zdejmij wał i na przodzie się przejedź. Wał dobrze złożony na wielofrezie?
LJ 70

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości