A Pajero fabrycznie jaki miały luz na przekładni kierowniczej? Dokreciłem tą śrubę dociskową mimo to nadal kierownica mi lata lewo-prawo w bezładzie. Nie cieknie. Normalne to chyba nie jest?rudypajero.koszalin pisze: ↑czw cze 22, 2017 6:35 amMusisz wymienić uszczelnienia przekładni. Najpierw umyj, i namierz z którego miejsca cieknie.
Potem kupujesz zestaw naprawczy (albo serwis, albo internet) , demontujesz przekładnie i rozbierasz. Tylko nie za bardzo rozbieraj, nie ma sensu wyciągać tłoka i zaworów. Wystarczy zdjąć pokrywy i wyciągnąć wałek zdawczy. Najtrudniej jest zbić wąs z wałka zdawczego. Potem montujesz nowe uszczelnienia i do fury.
Jak nigdy tego nie robiłeś to warto zassać manuala z sieci.
pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moderator: Kosiarz
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Było Pajero, jest Galant
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Moze masz luzy w innych miejscach?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Luz na przekładni sprawdza się pomiędzy wałkiem ślimaka, a wałkiem zdawczym, a nie pomiędzy kierownicą a kołami. Tak jak Radek prawi, tam jest więcej elementów. zbyt ciasna regulacja przekładni może spowodować problemy w prowadzeniu auta! Kierownica przestanie wracać automatycznie do kierunku jazdy na wprost. Jest to w uj niebezpieczne!
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Przedni zawias mam ogarnięty. Z mojej obserwacji przez nadkole Kardan obraca się zgodnie z ruchem kołem kierownicy. Więc tak jakby luz występował na przekładni.
Do momentu reakcji układu, czyli reakcji skrętem koła kierownica jest bezwładna. Dokręcanie śrubki zmniejszyło trochę ten luz. Upewnię się jeszcze czy aby gdzieś na sworzniach luzu nie ma. Chociaż wątpię, bo luz występuje odkąd mam auto. Przedni zawias wtedy sprawdzałem na szarpakach, łyżkami i naprawiłem u mechanika.
Do momentu reakcji układu, czyli reakcji skrętem koła kierownica jest bezwładna. Dokręcanie śrubki zmniejszyło trochę ten luz. Upewnię się jeszcze czy aby gdzieś na sworzniach luzu nie ma. Chociaż wątpię, bo luz występuje odkąd mam auto. Przedni zawias wtedy sprawdzałem na szarpakach, łyżkami i naprawiłem u mechanika.
Było Pajero, jest Galant
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Wskaźnik paliwa mi źle działa jak bak jest pełny to pokazuje pełny, jak zużyję 1/4 to pokazuje 3/4. Najpierw szukać w baku czy najpierw przed kierownica?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Do czego ta aluzja?
Było Pajero, jest Galant
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Aaaa
i jeszcze.
Wczoraj sobie jadę, jadę po S8, a tu mi się kontrolka oleju zaświeciła. No to się zatrzymałem, dolałem oliwy jakieś litr i w drogę. Dzisiaj sprawdzam, a tam oleju litr ponad stan? Kontrolka mi się zaświeciła pomimo bardzo wysokiego stanu oleju. Kilka dni temu jak sprawdzałem to też było ponad stan.
i jeszcze.
Wczoraj sobie jadę, jadę po S8, a tu mi się kontrolka oleju zaświeciła. No to się zatrzymałem, dolałem oliwy jakieś litr i w drogę. Dzisiaj sprawdzam, a tam oleju litr ponad stan? Kontrolka mi się zaświeciła pomimo bardzo wysokiego stanu oleju. Kilka dni temu jak sprawdzałem to też było ponad stan.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Ale która kontrolka? Bo są dwie (w niektórych wersjach): ciśnienia oleju (czerwona) i poziomu oleju (pomarańczowa). Jak czerwona zaświeciła podczas jazdy to może być słabo.
Jak pomarańczowa to nie ma się co zbytnio przejmować - jest to pływak, który zwiera albo rozwiera obwód w zależności od poziomu oleju w misce. Niestety materiał samego pływaka lubi się ukruszyć (ze starości, albo może jakoś wchodzi w reakcje..?) no i wtedy czujnik źle działa.
Kontroluj stan poziomu oleju ręcznie i tyle. A jak będziesz sobie olej wymieniał to z boku miski olejowej wyjmij sobie ten czujnik i zobacz stan pływaka.
PII V23 6G72
-
- Posty: 623
- Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
- Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
U mnie pomaranczowa swieci niezaleznie od ilosci oleju.
Pajero 92 2,5 TD 

Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Czerwona cisnienia, ale oleju jest ponad stan, anio nie kopci, na liczniku 228k, wnetrze sugeruje ze to moze byc prawda.pedroz pisze: ↑śr lip 05, 2017 9:10 amAle która kontrolka? Bo są dwie (w niektórych wersjach): ciśnienia oleju (czerwona) i poziomu oleju (pomarańczowa). Jak czerwona zaświeciła podczas jazdy to może być słabo.
Jak pomarańczowa to nie ma się co zbytnio przejmować - jest to pływak, który zwiera albo rozwiera obwód w zależności od poziomu oleju w misce. Niestety materiał samego pływaka lubi się ukruszyć (ze starości, albo może jakoś wchodzi w reakcje..?) no i wtedy czujnik źle działa.
Kontroluj stan poziomu oleju ręcznie i tyle. A jak będziesz sobie olej wymieniał to z boku miski olejowej wyjmij sobie ten czujnik i zobacz stan pływaka.

Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
W 2.8 zdarzają się awarie samego czujnika, źle działa, wycieki... jest w głupim miejscu, na przewodzie doprowadzającym olej do wakumpompy. Podatny na zabrudzenia. Nowy kosztuje grosze, pasuje np. od tico i innych japońskich/koreańskich marek. Gwint 10x1. Fabryczny ma ciśnienie działania 0,4 bar.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Dzieki, tak cos mi sie wydawalo.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Przydałoby się sprawdzić czy pompa oleju wydala.
Było Pajero, jest Galant
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Pompa w 2.8 jest bardzo wydajna. Rzadko zdarza się ze padnie, w zasadzie się nie zdarza.
Ale zapiąc zegar, dla spokojności sumienia nie zaszkodzi.
Kiedyś sam się w chu. zrobiłem. Modyfikowałem silnik i po wsadzeniu do auta na nagrzanym brak smarowania....
Dopiero po trzecim wyjęciu silnika z auta zorientowałem się, że popierdzieliłem śruby drążone między turbo, a smarowaniem głowicy. Ta od turbo jest kalibrowana, a dałem ja na głowice. Spadek ciśnienia na czujniku, po przejściu przez śrubę był tak duży, że czujnik i zegar pokazywały praktycznie brak ciśnienia... 
Ale zapiąc zegar, dla spokojności sumienia nie zaszkodzi.
Kiedyś sam się w chu. zrobiłem. Modyfikowałem silnik i po wsadzeniu do auta na nagrzanym brak smarowania....


Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Rudy!rudypajero.koszalin pisze: ↑czw lip 06, 2017 6:35 amPompa w 2.8 jest bardzo wydajna. Rzadko zdarza się ze padnie, w zasadzie się nie zdarza.
Ale zapiąc zegar, dla spokojności sumienia nie zaszkodzi.
Kiedyś sam się w chu. zrobiłem. Modyfikowałem silnik i po wsadzeniu do auta na nagrzanym brak smarowania....Dopiero po trzecim wyjęciu silnika z auta zorientowałem się, że popierdzieliłem śruby drążone między turbo, a smarowaniem głowicy. Ta od turbo jest kalibrowana, a dałem ja na głowice. Spadek ciśnienia na czujniku, po przejściu przez śrubę był tak duży, że czujnik i zegar pokazywały praktycznie brak ciśnienia...
![]()
Auto mi sie troche popsulo, mam do Ciebie 160 km, moge wpasc? Pewnie jakos sie doczlapie. W silne drgania wpada cale auto od silnika, po zalaxzeniu przodu jest dziabke lepiej. Sprawdzilem krzyzaki wygladaja ok. Im wieksze obciazenie tym wieksze wibracje. Przy 80 wypadaja plomby. Dzwon 602292184.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Stoje w Szczecinie, tu mnie naprawia.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Cholera bylem dzis w Szczecinie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Obczaj sobie lożyska igiełkowe w piastach. Serio. Mam fioła na tym punkcie, objawy pasują.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Kzyzakina tylnym wale,,juz zrobione. Michal , Ty czasem czytasz mejle? Paredni temu wyslalem Ci pilne pytanie.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
O, widzę że sobie Radek poradzileś. Sroka nie zaglądałam na forum, gdyż byłem zajęty uruchamieniem 600y+. Wyjazd wakacyjny się zbliża i mam tysiąc spraw na głowie, nie na wszystko czas znajduję. A tradycją się stało że na lato moje auto stoi rozebrane do remontu i na wyjazd lecę jakimś żużlem za kilka PLN 

Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Czytam, ale bylem na urlopie. Na urlopie maili nie czytam
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Rozleciał mi się wał tylny. Naprawiłem, 200 km dalej coś mi zaczęło wyć, wycie idzie ok 5 razy szybciej niż koło, niezależnie od napędu, silnika, skrętu kół itd Mechanik mówi, że to reduktor. Chciałbym się jeszcze upewnić. Jak ostatecznie zdiagnozować reduktor.
Czy rozpad reduktora ma związek ze zmianą wału na sprawny i wyważony?
Czy rozpad reduktora ma związek ze zmianą wału na sprawny i wyważony?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
- Blackbear
- Posty: 644
- Rejestracja: czw maja 07, 2015 11:08 am
- Lokalizacja: Głogów/Polkowice
- Kontaktowanie:
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Reduktor wątpię zwłaszcza, że dopiero teraz zaczął ci niby wyć. Coś jest nie tak z tym nowym wałem lub może być jeszcze dyferencjał z tyłu. Wibrujący wał mógł uszkodzić tryby w nim. Częstotliwość wycia do przełożenia w dyfrze by pasowała.
Było Pajero, jest Galant
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Wolal bym nie wydawac tysiaka w ciemno, wiec potrzebuje eksperymet potwierdzajacy diagnoze.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.
Zdejmij wał i na przodzie się przejedź. Wał dobrze złożony na wielofrezie?
LJ 70
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości