Wracam po latach z TB EXT :)

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » pn cze 05, 2017 4:40 pm

Witam wszystkich.

Kupiłem w kwietniu TB EXT z uszkodzonym silnikiem.
Kupiłem używkę w USA i właśnie niebawem będę składał całość w do kupy :wink:

Zdam relację

Pozdrawiam,

Zientas
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zbowid » pn cze 05, 2017 8:55 pm

Sie nie chwal tylko foty zapodaj. :wink: :)2
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1457
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Ironcruz » czw cze 08, 2017 7:51 am

Fajne przestronne auto - też się na takie zapatrywałem. Zdawaj relację z działań :)21
Tytus

Awatar użytkownika
synthman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: śr lip 01, 2015 8:10 pm

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: synthman » sob cze 17, 2017 10:38 am

Witam w klubie.
Ja mam TB bez EXT. Chociaz mam z nim ostatnio troche problemow, o ktorych w innym watku,to bardzo go lubie i sprawia mi duzo wiecej frajdy, niz nowsze auta. Malo jest ich w PL, wiec fajnie miec kogos, do wymiany doswiadczen.

Pozdrawiam
Traiblazer 4.2 LTZ 2005
Renault Master 2.3 2016
Renault Trafic 1.6 2018

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » sob cze 17, 2017 3:18 pm

Koledzy wybaczcie, że nie odpisuję ale ostatnio mam sporo pracy.
Silnik z USA już przyjechał i w poniedziałek zawożę TB do mechanika na przekładkę.

Na TB EXT zdecydowałem się bo: szukałem auta 4x4, z dużą mocą, na LPG, na ramie, z dużym tonażem na haku, 7 osobowego, z dużym bagażnikiem, z możliwością przewozu kajaka / łódki na dachu i relatywnie bezawaryjnego (nie widziałem jeszcze ogłoszenia z uszkodzonym silnikiem w TB, oprócz mojego :lol: ).

W oryginalnym silniku urwał się zawór w cylindrze i rozwalił tłok. Naprawa nieopłacalna ze względu na możliwość uszkodzeń innych elementów (wał, panewki, wałki itp.) oraz fakt ukręcenia większości szpilek. Auto kupiłem ze zdemontowaną głowicą. Kupiłem więc silnik w Pensylwanii z roczną gwarancją (wiadomo, że nic mi tu po niej) za przyzwoite pieniądze (z wszelkimi kosztami podobnie do cen w PL).

W czasie oczekiwania na silnik kupiłem nowe, oryginalne radio BOSE na 64$, siłowniki szyby i klapy, nowe klucze i piloty. Z dalszymi inwestycjami w estetykę wnętrza czekam aż odbiorę auto od mechanika.

Też się cieszę, że nie jestem sam z TB ( ma ktoś EXT?) w Polsce i będzie z kim pogadać (przeciwieństwie do samotności z Pontiac Bonneville z 2000r. :wink: )

Zdam relację! Pozdrawiam!
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » pn cze 19, 2017 9:37 am

Foty:

Bonneville i Trailblazer EXT
Obrazek

Urwane zawory
Obrazek

Zrzucona głowica
Obrazek

Nowy silnik czeka :)
Obrazek
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1457
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Ironcruz » wt lip 04, 2017 7:27 am

Zientas pisze:
pn cze 19, 2017 9:37 am
Foty:

Bonneville i Trailblazer EXT
Obrazek
Niezły zestaw. Trailblazer jest tak nieciekawy z zewnątrz, że aż piękny. :)21
Tytus

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » wt lip 04, 2017 9:03 am

Zdjęcie nieszczęśliwie zrobione i wyszedł trochę zniekształcony :P
Pozatym każdy TB, a szczególnie długi, wymaga zawsze lekkiej zmoty by wyglądał lepiej. Już długo przed zakupem planowałem dystanse, lift i większe opony.

Da się go uratować bo jest łatwo motalny, a w sieci jest mnóstwo różnych kitów do niego.

Na przykład:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
synthman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: śr lip 01, 2015 8:10 pm

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: synthman » wt lip 04, 2017 12:08 pm

Ten trzeci od dolu (czarny) faaajny.
Traiblazer 4.2 LTZ 2005
Renault Master 2.3 2016
Renault Trafic 1.6 2018

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » wt lip 04, 2017 12:14 pm

Auto już na chodzie (nowe oleje, filtry, płyny + ceramizer LiquiMoly) i nawet przegląd zdążyłem zrobić :D Z siana spłukany więc uśmiech trochę sztucznie przyklejony... ale jest OK.

Projekt TB EXT czas zacząć.


Plany są takie (kolejność przypadkowa):


1. Lift, dystanse i większe opony (265/65/17) - co najmniej coś jak ten niebieski powyżej.
2. Podtlenek LPG.
3. Zmiana koloru (PlastiDip/Lak)
3. Inne lampy na tył (już lecą z USA)
4. Usunięcie ostatniego tłumika bo wygląda jak polonez (chcę wstawić jakiś przelotowy, węższy).
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » wt sie 08, 2017 11:32 pm

Lampy tył już założone + renowacja plastików częściowo zrobiona.
Zamówiłem też lampy na przód - będą jakoś do końca tygodnia.

Po pierwszych kilometrach zauważyłem trzy problemy:

1. Grzeją się przednie hamulce
2. Śmierdzi benzyną.
3. Wiatrak chodzi nawet przy zimnym silniku.

ad. 1. Auto stało rok, więc zapiekły się tłoczki w zaciskach. Na miejscu wyceniły mi regeneracje mechaniory od 400 do 1000 zł za stronę :)9
Zamówiłem w USA komplet regenerowany za 110$ :)21 - przyjedzie z lampami w tygodniu. BTW - do EXT są inne zaciski niż do krótkiej wersji.

ad.2. Wyłamany był wąż dolotowy do baku. Jak widzę w necie częsty problem w tych i podobnych autach. Są różne gotowe patenty by to naprawić ale przeważnie wymagany jest demontaż baku. Zastanawiałem się czym skleić by trzymało. Zastosowałem poliuretanowy klej do szyb i trzyma póki co. Zobaczymy czy da radę jak zacznę regularnie jeździć.

ad.3. Prawdopodobnie zepsute jest sprzęgło wentylatora bo nawet na zimnym silniku z trudem można nim poruszać. Po odpaleniu i w czasie jazdy hałas jakby samolot startował. Czasem po kilku kilometrach cichnie. Czas zamówić kolejną rzecz w USA (w PL ceny ok. 1000 zł, w USA nowe od 55 $).

Niebawem wrzucę jakieś foty.

Pozdrawiam.
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » sob wrz 16, 2017 7:09 pm

Kontynuuję bloga.

Sprzęgło wentylatora wymienione - już nie ma startującego samolotu.

Lampy z przodu nowe.

Klej poliuretanowy do szyb nie dał rady z benzyną i puścił, również klej na bazie żywicy epoksydowej "odporny na chemikalia" nie dał rady i zaczyna puszczać. Zamówiłem jakiś gotowy patent z USA i za 2 tygodnie będzie u mnie (kur#a 160$ !) .

Koło środy przyjedzie zestaw do liftu i dystanse. Żeby auto wyglądało lepiej i jednocześnie stało prosto (przedni i tylny błotnik na tej samej wysokości) zamówiłem 3" lift na przód i 1" na tył (EXT jest już fabrycznie z tyłu wyższy) - w ten sposób oba błotniki będą ok. 90 cm nad ziemią (jak dojdą nowe opony to jeszcze wyżej).

Opony założę 265/70/17 + dystanse 1.25" żeby nie tarły o sworzeń górnego wahacza, ale tez by nie wystawały poza obrys. Na razie jakieś nowe, tanie, chińskie zimówki - zobaczymy jak będzie wyglądał w tym rozmiarze, jeśli OK to na wiosnę założę jakieś ATki w tym rozmiarze lub większe. Felg nie zmienia bo kłopot by dostać z tym rozstawem śrub.

Na początku października idzie do gazu - instalacja KME jakieś 4k zł.

Hałasuje coś przy zapiętym 4x4. Jak przyspieszam to cisza, a jak hamuję silnikiem to coś dzwoni z częstotliwością obrotu koła mnie więcej - macie jakieś pomysły?

Fajnie się jeździ tym czołgiem :)
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

karol_k83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 10:50 am
Lokalizacja: Goworki/k.Ostrołęka

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: karol_k83 » śr wrz 27, 2017 8:52 pm

hej nie chcą mi się zdjęcia dodawać ale tu masz link jak wygląda mój po małym uterenowieniu i pryśnięciu raptorem

http://pokazywarka.pl/wtpnmh/
http://pokazywarka.pl/nosd8c/#zdjecie21485495
Chevrolet Trailblazer 4.2+gaz 2003r

karol_k83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 10:50 am
Lokalizacja: Goworki/k.Ostrołęka

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: karol_k83 » śr wrz 27, 2017 8:56 pm

co do liftu to swego też na dystansach podnosisz???
bo ja mam lift własnej roboty z przodu +1,5" a z tyłu + 2,5" ale przód muszę zmienić na +2" bo mi klapną od zderzaka i wciągarki
Chevrolet Trailblazer 4.2+gaz 2003r

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » śr wrz 27, 2017 9:11 pm

Fajny egzemplarz! Super wygląda w tym macie. Co to jest ten raptor? Ja mojego też planuję siknąć na szaro plastilakiem/dipem.
To są oryginalne fele + dystanse? Jaki masz rozmiar opon?

Tak jak pisałem będę w przyszłym tygodniu podnosił o 3" przód i 1" tył.
Dystanse do kół wymagają obcięcia szpilek o jakieś 4mm, ale dopóki mam nieszczelny bak to iskier nie będę siał ze szlifierki :wink:
Myślę, że za 2 tygodniu wrzucę już foty podniesionego, z dystansami na kołach, zagazowanego i ze szczelnym bakiem EXT.
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

karol_k83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 10:50 am
Lokalizacja: Goworki/k.Ostrołęka

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: karol_k83 » czw wrz 28, 2017 8:47 pm

co do raptora to taki środek ochronny najczęściej stosowany na paki pickup-ów, kolega ma samuraja tym zrobionego i jakoś mi się spodobało
http://magazyn4x4.pl/?p=4700

felgi mam orginalne 16" już nie pamiętam ile szerokości ale chyba 7 czy 7,5 +dystans 50mm co do opon to wrangler duratrack 245/75r16 chciałem założyć 315/70r16 ale plany się rozwiały po przymiarce gdyż sporo liftować trzeba by było razem z budą bo rwało wsztstko wydaje mi się żę 33" powinny wejść bezproblemowo i mam zamiar to na zimę ogarnąć.
A u siebie będziesz sprężyny i amory wymieniał przy lifcie czy tylko same dystanse dołożysz bo zastanawiam się od czego by dobrać może masz jakiś pomysł???
Chevrolet Trailblazer 4.2+gaz 2003r

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » czw wrz 28, 2017 9:56 pm

Amory zmieniłem z tyłu bo już się bujał, ale podnosić będę na dystansach jak na foto.

EDIT: nie zakładajcie tych nakładek ze śrubami na amortyzatory bo zniszczycie sobie przeguby!!!

https://www.dropbox.com/s/z7ff0fbpt8mqu ... 120945.jpg

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2017 12:34 pm przez Zientas, łącznie zmieniany 1 raz.
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

karol_k83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 10:50 am
Lokalizacja: Goworki/k.Ostrołęka

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: karol_k83 » pt wrz 29, 2017 8:00 pm

a co założyłeś na tył orginały czy może coś innego

odwiedzałeś to forum może jest kilka fajnych rzeczy

http://forums.trailvoy.com/showthread.php?t=57175

http://forums.trailvoy.com/showthread.p ... 318&page=5
Chevrolet Trailblazer 4.2+gaz 2003r

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » pt wrz 29, 2017 8:16 pm

Oryginały tzn. jakieś chińskie :) zobaczymy jak długo pożyją.

Forum znam. Tam szukałem inspiracji w doborze wielkości kół. Na razie nie chcę robić jakiegoś monstera i wycinać nadkola, ale 265 70 17 już wygląda zdecydowanie lepiej niż oryginały :)2
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » pt paź 20, 2017 5:52 pm

Cześć,

Wreszcie zagazowany i podniesiony. Założyłem też dystanse. Pomału zaczyna wyglądać. Jeszcze tylko większe opony dojdą.
Chętnie wymienił bym też felgi ale niestety nic nie idzie dopasować by nie wystawały poza auto.
Dziś walczyłem z podniesieniem przodu. Masakra. Już wiem dlaczego mój mechanik cieszył się jak powiedzeniem mu, że sam to zrobię.
Śruby nie ruszane od 15 lat. Amortyzatory również - ciężko było je wysunąć z gniazd na dole. Na jutubie to jednak wszystko wydaje się takie proste...

EDIT: nie zakładajcie tych nakładek ze śrubami na amortyzatory bo zniszczycie sobie przeguby!!!

Poniżej link do galerii. Pozdrawiam.

https://www.dropbox.com/sh/476nq9bgtgrq ... DSz7a?dl=0
Ostatnio zmieniony czw lis 23, 2017 12:36 pm przez Zientas, łącznie zmieniany 1 raz.
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

karol_k83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 10:50 am
Lokalizacja: Goworki/k.Ostrołęka

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: karol_k83 » śr paź 25, 2017 12:42 pm

I od razu inna maszyna :)2 mój miał chyba nawet identyczny kolor :D
Chevrolet Trailblazer 4.2+gaz 2003r

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » czw lis 02, 2017 11:18 pm

Dzięki. Dojdą opony będzie jeszcze lepiej.
Na razie stoi u mechanika z paroma duperelami do zrobienia (dopieszczanie :) )
Teraz analizuję zmianę koloru. Początkowo myślałem o gumie w sprayu (plasti dip/plasti lak), ale widzę, że to jest dosyć delikatne jak do auta 4x4.
Powiedz mi ile dałeś za zrobienie auta Raptorem? Jaka jest możliwość wyboru koloru?

Pozdrawiam!
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

karol_k83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 10:50 am
Lokalizacja: Goworki/k.Ostrołęka

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: karol_k83 » wt lis 07, 2017 9:28 pm

ja zapłaciłem 4,5tyś ale miał kilka elementów do dopieszcenia (wgniotki, obcierki) + jeden błotnik klepał bo zimą zaczepiłem o znak + całość mi zabezpieczył był zmatowiony i pryśnięty podkładem epoksydowym (chyba tak to się nazywa) i na to poszedł raptor dodatkowo również wymalowane wszystkie wnęki w drzwiach. Ogólnie prawie wszystkie elementy były zdemontowane musiał się chyba narobić . A co do ceny to sam musisz ocenić czy dużo wydaje mi się że całkiem sensownie co do włożonej pracy. I raptor jest w miarę odporny na zarysowania oraz zawsze można drobne rysy spolerować , ogólnie możesz go spolerować aż będzie gładki. Z tego co mówił mi lakiernik to jest spora gama kolorów ale czarny jest najmocniejszy bo nie musi dodawać pigmentu który jakoś rozcieńcza lakier
Chevrolet Trailblazer 4.2+gaz 2003r

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: Zientas » pt lis 10, 2017 9:23 am

Dzięki za info. Prędzej czy później coś wymyślę.

Teraz walczę z LPG. Okazuje się, że falowanie obrotów na LPG spowodowane jest prawdopodobnie zbyt długimi przewodami między wtryskiwaczami a kolektorem dolotowym. Jak macie to rozwiązane u siebie?



Obrazek Obrazek


Zastanawiam się czy o nowych problemach pisać tu czy zakładać nowe wątki :-?
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

karol_k83
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: ndz paź 30, 2016 10:50 am
Lokalizacja: Goworki/k.Ostrołęka

Re: Wracam po latach z TB EXT :)

Post autor: karol_k83 » ndz lis 12, 2017 6:58 pm

ja mam gaz ale jak go mam ponad dwa lata a gaz jest 3 lata to z gazem problemu nie miałem poza wymianą filtrów co 10 tysi i teraz zaświecił mi się check engin ale ale byłem i jeden wtrysk mi trochę podlewa muszą wyjąć i oddać na regulację jednak trochę gazu przepalił

jutro zrobię zdjęcie jak to jest u mnie bo ja całkowicie nie mam pojęcia co i jak tam jest ważne że działa i problemów nie sprawia bo kiedyś miałem gaz w volvo i jeździć się tym nie dało
Chevrolet Trailblazer 4.2+gaz 2003r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości