szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
- Lesnydziad
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Rozsypała mi się skrzynia biegów i wymieniłem na nową (rosyjski oryginał). Do mojej Nivy (2004 r) instrukcja zaleca olej GL-4 do skrzyni i reduktora. Sprzedawca twierdzi, że do nowej można wlać GL-5. Może ma ktoś wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn lis 20, 2017 10:41 am przez Lesnydziad, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
- Lesnydziad
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czyli do skrzyni producent zaleca GL-5, ale niektórzy i tak leją GL-4. Z kolei na w/w stronie wyraźnie zaznaczają, że do reduktora tylko GL-5, a u mnie instrukcja podaje do reduktora GL-4, i na takim jeżdżę.. Na tej stronie zalecają wymianę oleju w skrzyni i reduktorze co 10 000 km, czy ktoś wymienia tak często olej przekładniowy?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czy do łady 99r. będzie pasowała skrzynia z poloneza lub dużego fiata? skrzynia piątka.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Powiem tak: do skrzyni i reduktora leję Motul HD 80W-90 a do mostów Hipol/Jasol 80W-90 - wszystko GL5.Lesnydziad pisze: ↑pn lis 20, 2017 8:59 amCzyli do skrzyni producent zaleca GL-5, ale niektórzy i tak leją GL-4. Z kolei na w/w stronie wyraźnie zaznaczają, że do reduktora tylko GL-5, a u mnie instrukcja podaje do reduktora GL-4, i na takim jeżdżę.. Na tej stronie zalecają wymianę oleju w skrzyni i reduktorze co 10 000 km, czy ktoś wymienia tak często olej przekładniowy?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Jak masz szczelne wszystkie przekładnie to zastosuj syntetyczny Mobil SHC 75W/90 GL4/5 i powiem szczerze-na dobre 40tyś.km masz spokój.A wymieniać olej przekładniowy co 10tyś.km to za często.No chyba że ciężki teren i częste zanurzenia przy nieprzystosowanych odpowietrznikach przekładni i jest możliwość,że z oleju robi się emulsja.Często czytam że w Nivach na zimnym silniku jest kłopot z wrzuceniem drugiego biegu,ten olej który polecam praktycznie to eliminuje.
- Lesnydziad
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tak chyba zrobię, do skrzyni i reduktora GL-4/5, a do mostów jakiś GL-5, eleinfroot , który masz rocznik nivy?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Leśnydziad rocznik samochodu i przebieg nie ma tu nic do rzeczy.Mobilem który polecam możesz napełnić wszystkie przekładnie w Nivie.Zapomniałem dodać,że półsyntetyczny przekładniowy z Orlenu też jest bardzo dobrym olejem do Nivy.
- Lesnydziad
- jestem tu nowy...
- Posty: 79
- Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
W mostach zawsze miałem hipol GL-5
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Problem: woda w bagażniku. Leci gdzieś spod plastiku, przy gnieździe (miejscu montażowym) głośników. Leci przez wywietrzniki w tylnych słupkach? Tam jest jakiś drenaż, który u mnie może być zapchany? Po lewej stronie leci znacznie mocniej, niż po prawej. Na wlotach nie mam założonych owiewek.
Uszczelka samej klapy wymieniona na nową.
Uszczelka samej klapy wymieniona na nową.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tylko czy ta nowa uszczelka przylega do nadwozia? Wejdź do bagażnika, zamknij klapę i sprawdź. Sprawdź też czy jest uszczelniony przepust do przewodów wycieraczki i grzałki szyby.
Niva `88 1.6 zagazowana
- _wladimir_
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lip 06, 2017 11:14 am
- Lokalizacja: CT/CTR
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Przylega dobrze. Podejrzewam, że aż za. Trzeba konkretnie klapę docisnąć (pieprznąć), żeby się zamknęła.
Kapanie sprawdzałem na myjni. Woda pojawia się pod lewym głośnikiem i kapie na gaśnicę (na lewym nadkolu).
Kapanie sprawdzałem na myjni. Woda pojawia się pod lewym głośnikiem i kapie na gaśnicę (na lewym nadkolu).
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
wita, mam szybkie pytanie co do nawiewu w nivce.
Pod maska, we wlocie powietrza jest taka klapa, po uchyleniu której widać nagrzenice, mam pytanie co otwiera klapę?
Musiałem ją otworzyć reką od zewątrz, ale widać jakąś dźwignie. Czy do jej otwarcia służy dolny suwak na panelu nawiewu?
Pod maska, we wlocie powietrza jest taka klapa, po uchyleniu której widać nagrzenice, mam pytanie co otwiera klapę?
Musiałem ją otworzyć reką od zewątrz, ale widać jakąś dźwignie. Czy do jej otwarcia służy dolny suwak na panelu nawiewu?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tak to ten suwak otwiera i zamyka tą klapkę poprzez drut w pancerzu (zresztą tak samo jak dwa pozostałe), wydaje mi się że ta klapka steruje ilością powietrza jakie jest wdmuchiwane do środka, innego sensownego rozwiązania na ten moment nie widzę
U mnie był ten drut urwany zaraz przy suwaku

U mnie był ten drut urwany zaraz przy suwaku

Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Panowie, poratujcie bo mi się woda leje do środka
Zmieniłem 3 dni temu przednia szybę (poprzednia była tak porysowana że nie dało się już jeździć po zmroku), jednocześnie postanowiłem zmienić uszczelkę (naiwnie właśnie dążyłem do tego żeby było sucho...). Szybę przekładał mechanik i po całej akcji w lewym dolnym narożniku (od kierowcy) mam wielką szparę. Mówi, że to może być kwestia "ułożenia się szyby", ale o ile w jakimś małym zakresie miał racje to nadal szpara została na tyle duża że wlewa strumień wody na bezpieczniki. Próbowałem naciągać gumy we wszystkie strony ale to też nie przynosi rezultatów.
info: uszczelka ma takie dwa "odchudzone" (cieńsze) narożniki i one są założone u góry (nie wiem czy to tak powinno być, tak była założona poprzednia więc pewnie mechanik zrobił analogicznie). Może jest do góry nogami?
Szyba jest z tych nowszych, klejona z czarną obwódka.
Bedę wdzięczny za wszelką pomoc
ps. może ktoś wie czy uszczelkę powinienem naciągać w kierunku karoserii żeby się rozciągnęła i miała lepsze "krycie", czy właśnie odwrotnie w kierunku szyby żeby bardziej "wpadła" i rozparła uszczelkę?

Zmieniłem 3 dni temu przednia szybę (poprzednia była tak porysowana że nie dało się już jeździć po zmroku), jednocześnie postanowiłem zmienić uszczelkę (naiwnie właśnie dążyłem do tego żeby było sucho...). Szybę przekładał mechanik i po całej akcji w lewym dolnym narożniku (od kierowcy) mam wielką szparę. Mówi, że to może być kwestia "ułożenia się szyby", ale o ile w jakimś małym zakresie miał racje to nadal szpara została na tyle duża że wlewa strumień wody na bezpieczniki. Próbowałem naciągać gumy we wszystkie strony ale to też nie przynosi rezultatów.
info: uszczelka ma takie dwa "odchudzone" (cieńsze) narożniki i one są założone u góry (nie wiem czy to tak powinno być, tak była założona poprzednia więc pewnie mechanik zrobił analogicznie). Może jest do góry nogami?
Szyba jest z tych nowszych, klejona z czarną obwódka.
Bedę wdzięczny za wszelką pomoc

ps. może ktoś wie czy uszczelkę powinienem naciągać w kierunku karoserii żeby się rozciągnęła i miała lepsze "krycie", czy właśnie odwrotnie w kierunku szyby żeby bardziej "wpadła" i rozparła uszczelkę?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Dant.Czeka mnie taka sama robota.Staraj się od wewnątrz samochodu "wciągać " uszczelkę do środka.Jeszcze zapytam-przy wymianie szyby odkręcałeś deskę rozdzielczą?Mi się wydaje że jest za mało miejsca żeby zamontować dobrze uszczelkę metodą "na sznurek" gdy nie odkręcimy i trochę opuścimy deski rozdzielczej.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Janusz, twoja sugestia to był strzał w dziesiątkę. Odkręciliśmy konsole i zaraz wszystko wskoczyło na swoje miejsce (z drobna pomocą
). ale jak to z niva , jedno się kończy drugie się zaczyna, może i tu będziecie mi w stanie pomóc. Zaniedbałem ostatnio układ benzynowy (start i od razu w gaz) ale że zmieniłem elektronikę od LPG na automatyczną teraz zanim się silnik nagrzeje zawsze chwile jadę na benzynie. No i tu jest problem... w okolicy 2 biegu mam dosłownie dziury. Jakby paliwo nie docierało do silnika i nagle potem wszystko wraca do normy a samochód zalicza "kangura". Zrobiłem wiec szybki serwis: poszedł filtra powietrza, paliwa (okazało się że stary jest tył na przód...), czyszczenie silnika krokowego, nowe przewody zapłonowe (do zrobienia zostały mi jeszcze świece i luzy zaworowe ale to może po świętach). Przy okazji zmieniłem też silnik pompy paliwa bo stary już przeraźliwie rzęził. Jest bardzo duża poprawa ale co jakiś czas kangury wracają i przyznam, że powoli kończą mi się pomysły
Po odpaleniu silnik trzyma elegancko 700 obrotów, chociaż co kilka chwil chodzi nierówno. Jak się nagrzeje to obroty są >1000 i delikatnie falują. Może to ten silnik krokowy już jest dojechany ponad zwykłe czyszczenie?
ps. do baku zalałem płyn do czyszczenia wtrysków ale nie wiem czy to coś da.. Potencjometr był zmieniany w zeszłym roku jak również czujnik położenia wału.


Po odpaleniu silnik trzyma elegancko 700 obrotów, chociaż co kilka chwil chodzi nierówno. Jak się nagrzeje to obroty są >1000 i delikatnie falują. Może to ten silnik krokowy już jest dojechany ponad zwykłe czyszczenie?
ps. do baku zalałem płyn do czyszczenia wtrysków ale nie wiem czy to coś da.. Potencjometr był zmieniany w zeszłym roku jak również czujnik położenia wału.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz sty 04, 2015 11:18 am
- Lokalizacja: Żywiec i okolice
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witam, jako że przygotowuję się do oględzin Nivy mam pytanie. Gdzie są nabite numery nadwozia? Bo znalazłem sprzeczne informacje. Jedni piszą że na podszybiu, inni że na przednim lub tylnym nadkolu lub podłodze bagażnika. Jak to w końcu jest? Tabliczka znamionowa rozumiem że jest pod maską pomiędzy akumulatorem a wlotem powietrza? Konkretnie chodzi mi o rocznik 1994, o ile to ma znaczenie. Liczę na odpowiedzi osób mających Nivkę.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Niva '89
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tabliczka znamionowa w okolicach akumulatora - po prawej stronie
VIN nabity na prawym nadkolu w bagażniku.
VIN nabity na prawym nadkolu w bagażniku.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Ja miałem VIN nabity na nadwoziu nad akumulatorem
Niva `88 1.6 zagazowana
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
szybkie pytanie, czy w waszych nivach po włączeniu świateł długich gasną krókie?? U mnie tak to dziala, a w wiekszości europejskich samochodów na długich krótkie również swiecą.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: czw paź 06, 2016 10:01 pm
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Tak gasną, tutaj masz reflektor na żarówce H4 (dwa włókna: drogowe i mijania) jak jedne świecą to drugie gasną w innych osobówkach masz np. w jednym reflektorze np. dwie H1 i włączając drogowe mijania też się świecą. Myślę że wiesz o co mi chodzi.
Będąc w temacie to teraz ja zapytam
Czy u Was też tak jest że bez kluczyka w stacyjce można włączyć mijania? po przekręceniu raz w prawo
(bodajże 0) gasną i po przekręceniu na zapłon znowu świecą? tak powinno być?
Będąc w temacie to teraz ja zapytam

Czy u Was też tak jest że bez kluczyka w stacyjce można włączyć mijania? po przekręceniu raz w prawo
(bodajże 0) gasną i po przekręceniu na zapłon znowu świecą? tak powinno być?
Niva 1.9D '00 tego nie pomalujesz 

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
tak, u mnie tez mozna wlaczyc swiatla bez kluczyka.
Co do zarowki h4 wiem jak dziala, ale w niektorych samochodach euro z zarowka h4 tez swieca oba wlokna po wlaczeniu drogowych.
Co do zarowki h4 wiem jak dziala, ale w niektorych samochodach euro z zarowka h4 tez swieca oba wlokna po wlaczeniu drogowych.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
moze ktos kiedys przerabial cos zeby swiecily sie oba wlokna naraz?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Powiem szczerze,że nie spotkałem się żeby w żarówkach H4 na długich świeciły się oba włókna jednocześnie.Wtedy moc żarówki wynosiłaby 115 W.W Nivie można włączyć światła bez stacyjki.Ale prawdą jest,że jakość świateł w Nivie nie robi rewelacji i mam na myśli starszy typ reflektorów H4 i tak samo nowy typ reflektorów.U mnie w fabrycznych (nowy typ) szybko zardzewiał i poodchodził odbłyśnik.Kupiłem nowe reflektory ale okazały się starego typu.I sprawdzałem ładowanie i poprawiałem masę żarówek i nic to nie dało.Dopiero niedawno kupiłem żarówki Philipsa (coś tam) Vision Plus 30% (nie robię reklamy i od razu zaznaczam,że to są żarówki Made in China a ja Chiny nienawidzę).I Panowie -efekt, naprawdę rewelacyjny.W końcu mam światła w Nivie i nie wyobrażam sobie jak ktoś montuje żarówki w porównaniu do zwykłej +120%.Jeszcze 30% to chyba jest dopuszczalne i ta żarówka posiada homologację ale 120 lub 150% "więcej światła" to nie wiem czy to jest dopuszczalne.A proszę zauważyć ile samochodów jezdzi ze zbyt mocnymi światłami mijania.Mam na myśli nie ustawienie reflektora tylko moc żarówek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości