szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Moderator: Albert_N
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wszelkie modyfikacje świateł powinny się zaczynać od pomiaru napięcia na kostce w którą wpinasz żarówkę.
Jeżeli tam nie będzie w okolicach 13V to możesz i żarówki +1000% więcej światła zakładać - i tak g... to da poza wydanymi pieniędzmy.
Czysty odbłyśnik (zamiast zmatowiałego, okopconego i brudnego od błota po topieniu) + odpowiednie napięcie w kostce i świeci dobrze (jak na taki reflektor oczywiście)
Jeżeli tam nie będzie w okolicach 13V to możesz i żarówki +1000% więcej światła zakładać - i tak g... to da poza wydanymi pieniędzmy.
Czysty odbłyśnik (zamiast zmatowiałego, okopconego i brudnego od błota po topieniu) + odpowiednie napięcie w kostce i świeci dobrze (jak na taki reflektor oczywiście)
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
panowie, co może byc przyczyną że często po przekręceniu kluczyka nie ma reakcji rozrusznika? Nie ma cyknięcia ani kęcenia, po kilku próbach zapala jakby nigdy nic.
Niva 1,7 MPi 2010 LPG
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Kostka stacyjki
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zegary żyją swoim życiem. Raz jest odczyt predkosciomierza raz go nie ma. Jak jest to wskazówka cały czas faluje o kilka km w jedną i w drugą. Obrotomierz z reguły działa ale jest mega spowolniony. Wskazówka podnosi się jakby ważyła ze sto kilo i opada jak na spadochronie. Temp rośnie ale wolno i chyba do zbyt niskiego poziomu. Wskaźnik paliwa na ogół działa dobrze choć czasem pokazuje 1/2 gdy faktycznie tyle powinno być a czasem 1/4. No to teraz dochodzimy do sedna... Wymienić całe zegary na nowe czy może przyczyna jest gdzie indziej. Pytam bo cały zestaw wskaźników to nie tani interes.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Sprawdziłbym masy bo to mi tak wygląda jakby nie masowało za dobrze.
Z aku na budę, z silnika na budę i gdzie tam jeszcze. Jakimś kontaktronem spryskać wszystkie główne kostki: porozpinać, spryskać i złożyć. Wilgoć, utlenianie miedzi itp historie potrafią płatać niezłe figle w elektryce.
W starych konstrukcjach masz objawy jak u ciebie: w nowych choinkę na desce i litanie błędów.
Z aku na budę, z silnika na budę i gdzie tam jeszcze. Jakimś kontaktronem spryskać wszystkie główne kostki: porozpinać, spryskać i złożyć. Wilgoć, utlenianie miedzi itp historie potrafią płatać niezłe figle w elektryce.
W starych konstrukcjach masz objawy jak u ciebie: w nowych choinkę na desce i litanie błędów.
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Cześć. Popatrzyłem tam trochę i z pozoru wszystko wygląda ok. Co do masy to trudno mi powiedzieć. Raczej wszystko jest ok bo połączenia o których mówisz są. Jak poznać ewentualnie, że masa jest słaba? Dostałem się też do płytki drukowanej za licznikami. Ona też wygląda na ok. Moją uwagę zwróciło jedno miejsce i zrobiłem zdjęcie. Jak myślicie to zaczernienie na płytce może świadczyć o tym, że coś się upaliło?
http://www.hydronetplus.pl/niva/niva1.jpg
Jako, że właścicielem nivy (tego czegoś co niektórzy żartobliwie nazywają samochodem) jestem od niedawna, mam jeszcze mnóstwo problemów do rozwiązania. A mianowicie kierunkowskazy nie odbijają, lampki w słupkach świecą tylko wtedy jak je się nadusza, po zatankowaniu śmierdzi benzyną, że wysiedzieć nie idzie i długo by tak jeszcze wymieniać. Z tematów, które najbardziej mnie nurtują to fakt, że nie zapala się lampka od blokady dyfra. Przed wizytą w tym całym tarmocie to działało... Niestety nie sprawdziłem tego przed obiorem
Przy okazji wyjmowania licznika sprawdziłem żarówkę i była ok. Co może być przyczyną na razie nie mam pojęcia. Czy zatem napędy nie działają? Reduktor jest na pewno bo czuć że bladź ma wtedy moc, ale blokady bez podnośnika nie sprawdzę, a na ten podjadę jak ogarnę ten mega wkur**** licznik.
Jest jeszcze taki temat, że jak się rozpędza to coś (nivę) to pomiędzy 30km/h a 50km/h cała buda trzęsie się tak, że zgroza. Obserwowałem wówczas gałki od napędów i nie zaobserwowałem by przenosiły większe drgania niż zwykle. Czy może mieć to związek z kontrolką, która nie zapala się na zablokowanym mechanizmie różnicowym?
http://www.hydronetplus.pl/niva/niva1.jpg
Jako, że właścicielem nivy (tego czegoś co niektórzy żartobliwie nazywają samochodem) jestem od niedawna, mam jeszcze mnóstwo problemów do rozwiązania. A mianowicie kierunkowskazy nie odbijają, lampki w słupkach świecą tylko wtedy jak je się nadusza, po zatankowaniu śmierdzi benzyną, że wysiedzieć nie idzie i długo by tak jeszcze wymieniać. Z tematów, które najbardziej mnie nurtują to fakt, że nie zapala się lampka od blokady dyfra. Przed wizytą w tym całym tarmocie to działało... Niestety nie sprawdziłem tego przed obiorem

Jest jeszcze taki temat, że jak się rozpędza to coś (nivę) to pomiędzy 30km/h a 50km/h cała buda trzęsie się tak, że zgroza. Obserwowałem wówczas gałki od napędów i nie zaobserwowałem by przenosiły większe drgania niż zwykle. Czy może mieć to związek z kontrolką, która nie zapala się na zablokowanym mechanizmie różnicowym?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Cześć .
Możliwe,że blokada działa , tylko kabelek od czujnika się odpiął/oderwał . Odkręcić/zdjąć obudowę od wajch zm biegów ,reduktora,blokady i będzie widać górę skrzyni biegów .Tam jest ten prosty czujnik z kabelkiem mocowanym na wsuwkę .
Możliwe,że blokada działa , tylko kabelek od czujnika się odpiął/oderwał . Odkręcić/zdjąć obudowę od wajch zm biegów ,reduktora,blokady i będzie widać górę skrzyni biegów .Tam jest ten prosty czujnik z kabelkiem mocowanym na wsuwkę .
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Piszcie proszę w sprawie tych liczników. Każda sugestia bardzo cenna i mile widziana.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zbyszek1989.Napęd licznika jest na linkę i najprawdopodobniej przyczyną jego wadliwej pracy jest trybik w reduktorze.Jest on w miejscu do którego przykręcona jest linka.Nie wymieniaj licznika i nie spryskuj wszystkich kostek bo narobisz sobie biedy.Masa licznika jest pod przerywaczem kierunkowskazów który jest widoczny w prawym górnym rogu po wyjęciu licznika.Co do blokady to Woody15 ma rację.Drgania w trakcie rozpędzania to efekt niewycentrowanego reduktora. Z tymi lampkami na słupkach to jest tak-w jednym położeniu ich włącznika świecą się cały czas,w drugiej pozycji włącznika zapalają się po otworzeniu drzwi,czyli raz masa jest otrzymywana od czujników otwartych drzwi,a raz mają masę poprzez włącznik.Zapytam-malowałeś całą budę swojej maszynie?
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Buda była malowana tylko do połowy. Obrotomierz u mnie też nie działa. Proszę zobaczcie wcześniej wrzucone zdjęcie. Jak wycentrowac ten reduktor w warunkach domowych? Jest to w ogóle możliwe czy trzeba jechać z tym na serwis?
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Poszukaj na jutjubie. Tam jest pokazane o co kaman. t box adjustment wpisz, a może i po polsku, Już nie pamiętam. Ma się kręcić tak jak na tych filmikach. Aczkolwiek ustawienie nie jest szybkie. Ja bez kanału walczyłem długo, ale i tak sie nie udało, wibracje dalej są. Dzięki czemu nie przekraczam 70km/h:D ma to jakieś plusy. Z tym że u mnie skrzynia od poloneza i mocowanie poduszki skrzynie przedłużane i do tego trzeba teraz reduktor ustawiać. Jak się nie ma ciepłego garażu z kanałem to trzeba czekać na ciepłe dni z taką robotą. W zeszłym roku wymieniałem łożysko w piaście przy -10 na dworze, było ciekawie!
Lada Niva 1.7i 97'
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zbyszek1989.Nie pisz o serwisie,bo przez to mnie trzęsie jak ruską talerzówkę.Korzystając z serwisu nigdy nie będziesz zadowolony ze swojej Nivy i tylko będziesz pakował w nią kasę.Jeżeli chodzi o obrotomierz to,naprawdę nie wiem co może być tego przyczyną i niech się wypowiedzą znawcy elektryki.O ile pamiętam masz 1,7i,nie MPi i chyba impuls do obrotomierza jest podawany z czujnika położenia wału albo może z cewki-tylko tyle wiem.Reduktor wycentrujesz w 10 minut ale dobrze jest mieć pomocnika,kanał,klucz nasadowy 13 mm i warunek to-nie klapnięta poduszka skrzyni biegów i poduszki reduktora,przegub elastyczny w dobrym stanie oraz nie wgnieciona podłużnica w miejscu mocowania reduktora.No i skrzynia Nivy,bo tak jak pisze o swojej Malos86 to może ta metoda być nieskuteczna.Na kanale luzujesz poduszki reduktora,reduktor w położenie luz,włączasz silnik i najwyższy bieg czyli 4 lub 5 zależy od skrzyni.Silnik wkręcasz na wysokie obroty i w tym momencie druga osoba dokręca poduszki reduktora.Reduktor jest wycentrowany.Piszesz,że po tankowaniu masz smród paliwa w kabinie-trzeba wyjąć tylne fotele i pod nimi jest płyta przykrywająca zbiornik też trzeba zdjąć prawy boczek (od strony wlewu) i zobaczyć gdzie jest nieszczelność lub uszkodzony przewód odpowietrzający zbiornik.Mówisz,że Niva była malowana do połowy-czyli serwis wykonywał jakieś prace blacharskie,następnie pomalował i złożył wszystko aby na aby,aby.Tak wnioskuję.
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Witajcie. Walka z zegarami trwa nadal. Jutro jadę z nimi w pewne miejsce i zobaczymy czego się dowiem... Prawdopodobnie skończy się na przelutowaniu tego skopconego elementu ze zdjęcia i zobaczymy czy to przyniesie jakiś efekt? W międzyczasie zająłem się smrodem paliwa w kabinie. Doszedłem do wniosku, że winna jest uszczelka pod pompą paliwową. Ktoś przede mną uszczelnił ją silikonem, który od benzyny zaczął się rozpuszczać. Podejrzyjcie proszę na zdjęcie.
http://hydronetplus.pl/niva/niva2.jpg
Teraz pytanie
Zbiornik jest wypełniony benzyną w 90%. Czy mogę bez spuszczania paliwa wymienić taką uszczelkę czy nie jest to możliwe?
Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi i poświęcony czas nad rozwiązywaniem moich problemów
http://hydronetplus.pl/niva/niva2.jpg
Teraz pytanie

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi i poświęcony czas nad rozwiązywaniem moich problemów

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zbyszek1989.Kto paliwo uszczelnia na silikon?Co za As miał wcześniej tą Nivę.Możesz wymieniać tą uszczelką mając prawie pełen bak paliwa.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Co do liczników: na zdjęciu widać że nie tylko rezystor okopcony, ale i kondensator (ten czerwony w lewym górnym rogu) chyba strzelił. Po sprawdzeniu/wymianie tych elementów sprawdź również scalak L2610. Jest to stabilizator 10V. Między nóżkami 1 a 3 powinno być napięcie instalacji samochodowej ok. 13V, a między 2 a 3 10V. Ponoć dość często padają.
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
w mojej niVce Mpi nie dzialal wskaznik poziomu paliwa, tzn ciagle wskazywal 1/2 baku. Pomoglo przelutowanie wsztskich mozliwych lutow jakie znalazlem na plytce zegarów.
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Byłem dzisiaj u speca od lutów itp... naprawie rtv i agd. Gość stwierdził, że pod względem lutów, rezystorów, tranzystorów i kondensatorów wszystko jest ok. Ja jestem uboższy o 30 zł i z wiedzy nt licznika nic nie przybyło. Co jeszcze w mojej nivce poza samymi zegarami odpowiada za ich prawidłowe wskazania? Co do samego przelutowania wszystkiego od nowa to może się tego podejmę bo już chyba 2 czy 3 głos mówi o tym, że to pomogło. Na tyle wiedzy i umiejętności aby to zrobić mam. Decyzja o tym zapadnie po Waszych odpowiedziach na ten post. Pozdrawiam wszystkich serdecznie i dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi oraz udział w mojej walce z nivką 

Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Co do obrotomierza to sprawdź kabelek który idzie od cewki zapłonowej. W cewce masz 3 wtyczki. Przyjrzyj się wtyczce środkowej, tej z sześcioma kabelkami. Kabelek skrajny z prawej strony to kabelek który idzie do zegarów. Z tego co widzę ze schematu to po drodze jest jeszcze jakaś złączka, może ona nawala. Możesz spróbować złapać się tego kabelka zaraz przy cewce i puścić nowy roboczo do zegarów na próbę. Będziesz widział czy pomogło czy nie. A równie dobrze może być blaszka w konektorze wtyczki w cewce do podgięcia, nie wiem. Namierzaj
Chcesz schemat?

Lada Niva 1.7i 97'
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Pewnie że chcę.
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Lipa w chu*! Dzisiaj otrzymałem uszczelkę pod pompę paliwa. Zaraz po pracy zabrałem się za wymianę. Z początku szło gładko, miło i przyjemnie. Szybciutko odkręciłem 8 nakrętek, wyjąłem pompkę, podmieniłem uszczelkę i po chwili pompa znowu siedziała na swoim miejscu. Zdziwko mnie wzięło jak zacząłem dokręcać te śmieszne małe nakrętki M4. Okazało się, że śruby, które wystawały z baku są POPRZEKRĘCANE! No, ale że z początku szło dobrze to pomyślałem, że podkładki załatwią sprawę. Szybciutko je zorganizowałem i dokręcam od nowa. Niestety gwinty są tak słabe, że na połowie z nich trzyma tak na 90% trzy tak na 70% a jeden w ogóle ma luźną nakrętkę.
http://hydronetplus.pl/niva/niva3.jpg
Nie wiem co teraz dalej szczerze mówiąc bo przejechałem się kawałek i jak na razie to trzyma, ale nie wiem czy chcę aby tak zostało na stałe. Nieszczelność tego zbiornika przy tej pompie to była masakra bo śmierdziało w całym aucie niesamowicie... Tylko teraz co? Pewnie wymiana zbiornika? Nie mam pojęcia w jaki sposób naprawić ten temat jeśli śruby są pozrywane? Mogę ewentualnie odkręcić jeszcze raz te nakrętki i wkręcić ponownie po uprzednim posmarowaniu klejem do gwintów. Ale to pewnie za wiele nie da jak się nie dociągnie odpowiednio mocno tych nakrętek.
Ktoś wie czy taki zbiornik od nivy 1,6 będzie pasował do 1,7i?
http://allegro.pl/lada-niva-1-6-zbiorni ... 00407.html
http://hydronetplus.pl/niva/niva3.jpg
Nie wiem co teraz dalej szczerze mówiąc bo przejechałem się kawałek i jak na razie to trzyma, ale nie wiem czy chcę aby tak zostało na stałe. Nieszczelność tego zbiornika przy tej pompie to była masakra bo śmierdziało w całym aucie niesamowicie... Tylko teraz co? Pewnie wymiana zbiornika? Nie mam pojęcia w jaki sposób naprawić ten temat jeśli śruby są pozrywane? Mogę ewentualnie odkręcić jeszcze raz te nakrętki i wkręcić ponownie po uprzednim posmarowaniu klejem do gwintów. Ale to pewnie za wiele nie da jak się nie dociągnie odpowiednio mocno tych nakrętek.
Ktoś wie czy taki zbiornik od nivy 1,6 będzie pasował do 1,7i?
http://allegro.pl/lada-niva-1-6-zbiorni ... 00407.html
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Wylać paliwo, przewietrzyć zbiornik, wepchnąć folię do środka do łapania wiór i opiłków. Upitolić szlifierką gwinty ( tylko na równo z blachą zbiornika), w ich miejscach przewiercić wiertłem 4, kupić śrubki 10.9 z szerokim łbem i pomazać go klejem, wsadzić od środka i połapać nakrętkami. Jak wyschnie skręcić docelowo. To chyba najtańsza opcja.
U mnie szpilki trzymające "obudowę" wałka rozrządu były podobnej jakości. Przy dokręcaniu z zadanym momentem gwinty się nawet nie zrywały, po prostu miękko się przekręcały. Może kiedyś ktoś poprzekręcał, albo to po prostu jest Lada Quality
Zbiornik 1.6 nie podejdzie. Tam była mechaniczna pompa paliwa (pod maską). Całkiem inny dekiel jest, przyjrzyj się.
U mnie szpilki trzymające "obudowę" wałka rozrządu były podobnej jakości. Przy dokręcaniu z zadanym momentem gwinty się nawet nie zrywały, po prostu miękko się przekręcały. Może kiedyś ktoś poprzekręcał, albo to po prostu jest Lada Quality

Zbiornik 1.6 nie podejdzie. Tam była mechaniczna pompa paliwa (pod maską). Całkiem inny dekiel jest, przyjrzyj się.
Lada Niva 1.7i 97'
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Zbyszek1989.Faktycznie masz problem.Przy zbiorniku lepiej się nie baw szlifierką lub wiertarką bo swoją Nivę możesz przez chwilę widzieć z perspektywy wieży od najbliższego kościoła.Na Twoim miejscu zrobiłbym tak-kup nakrętki M4 wysokie lub wysokie radełkowe,powinno coś takiego być na "Alledrogo".I kup klej do gwintów Loctitte 270.Przed monatżem posmaruj każdą szpilkę klejem i wkręcaj nakrętki równomiernie "na krzyż".Uszczelka gumowa żeby trzymać nie potrzebuje dużej siły docisku ale ważne jest żeby była dociskana na całej powierzchni równomiernie,a klej Loctitte już nie pozwoli nakrętkom puścić.Ten klej nie jest tani,Tobie potrzebna jest najmniejsza ilość,a ja Ci gwarantuje że on będzie trzymał.
- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Czy wasze nivki też znaczą teren? Moja znaczy i to dość mocno... Trzeba będzie zająć się również i tym 

- zbyszek1989
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: pt paź 30, 2015 11:21 pm
- Lokalizacja: Kalisz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz sty 04, 2015 11:18 am
- Lokalizacja: Żywiec i okolice
Re: szybkie pytanie-szybka odpowiedz
Nr 1 i 3 to czujnik załączenia blokady i przewody do niego.
Nr 2 - nie wiem, te przewody są zakończone wtyczką, czy są po prostu ucięte? Dobrze widzę że wszystkie są czarne? Dokąd idzie ta wiązka?
Nr 2 - nie wiem, te przewody są zakończone wtyczką, czy są po prostu ucięte? Dobrze widzę że wszystkie są czarne? Dokąd idzie ta wiązka?
Niva '89
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości