Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Moderator: Kosiarz
Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Cześć wszystkim.
Zrobiłem ostatnio swapa w Navarze D22 2003r. Wpakowaliśmy silnik 2.7TDI z Terrano II wraz ze skrzynią biegów i reduktorem. W silniku wymieniliśmy pompe paliwa elektryczną na mechaniczną. Auto odpala i jeździ - nie ma poki co żadnych problemów w tej kwestii.
Problemem natomiast jest to, że Navara pochodzi delikatnie mówiąc ze złomu. Brakuje w niej kilku elemntów jak np okablowania skrzyni biegów.
Obecnie mam kilka nierowiązanych tematów:
1. Brak wskazań obrotomierza i prędkościomierza. Czy ktoś mógłby mnie nakierować w jaki sposób mam je podłączyć aby działały? Jeżeli chodzi o prędkościomierz to domyslam się, że czujnik który za niego odpowiada to ten ostatni na skrzyni (zaraz przy wyjściu tylnego wału) z obrotową tulejką (czujnik nie jest zamontowany) - nie jest problemem, żebym kupił taki czujnik tylko nie wiem jak go podłączyć. On idzie bezpośrednio na zegary? Jeżeli chodzi o obrotomierz to kompletnie nie mam pojęcia z któego czujnika są czytane obroty... położenia wału?
2. Żaden z czujników na skrzyni biegów nie jest podłączony. Nie potrafię rozpoznać, któy jest od czego.
3. W związku z punktem 3 nie mam świateł wstecznych.
4. Brak wskazania temperatury na zegarach.
Zegary są na dwóch wtyczkach - jedna po lewej stronie zegarów a druga po prawej.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
Pozdrawiam, Damian.
Zrobiłem ostatnio swapa w Navarze D22 2003r. Wpakowaliśmy silnik 2.7TDI z Terrano II wraz ze skrzynią biegów i reduktorem. W silniku wymieniliśmy pompe paliwa elektryczną na mechaniczną. Auto odpala i jeździ - nie ma poki co żadnych problemów w tej kwestii.
Problemem natomiast jest to, że Navara pochodzi delikatnie mówiąc ze złomu. Brakuje w niej kilku elemntów jak np okablowania skrzyni biegów.
Obecnie mam kilka nierowiązanych tematów:
1. Brak wskazań obrotomierza i prędkościomierza. Czy ktoś mógłby mnie nakierować w jaki sposób mam je podłączyć aby działały? Jeżeli chodzi o prędkościomierz to domyslam się, że czujnik który za niego odpowiada to ten ostatni na skrzyni (zaraz przy wyjściu tylnego wału) z obrotową tulejką (czujnik nie jest zamontowany) - nie jest problemem, żebym kupił taki czujnik tylko nie wiem jak go podłączyć. On idzie bezpośrednio na zegary? Jeżeli chodzi o obrotomierz to kompletnie nie mam pojęcia z któego czujnika są czytane obroty... położenia wału?
2. Żaden z czujników na skrzyni biegów nie jest podłączony. Nie potrafię rozpoznać, któy jest od czego.
3. W związku z punktem 3 nie mam świateł wstecznych.
4. Brak wskazania temperatury na zegarach.
Zegary są na dwóch wtyczkach - jedna po lewej stronie zegarów a druga po prawej.
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
Pozdrawiam, Damian.
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
przygotuj się na duże ilości spalania
też mnie jakiś diabeł podkusił założyć 2,7 - nie wiedziałem nic o pompach mechanicznych teraz wiem = 16/100 podczas spokojnej jazdy
też mnie jakiś diabeł podkusił założyć 2,7 - nie wiedziałem nic o pompach mechanicznych teraz wiem = 16/100 podczas spokojnej jazdy
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Obrotomierz najczęściej podłączony jest do alternatora.
Proponuję ściągnąć instrukcje elektryki pdf, a czujniki na skrzyni pomierzyć zwykłym przyrządem powinno sie znaleźć bez problemu.
Proponuję ściągnąć instrukcje elektryki pdf, a czujniki na skrzyni pomierzyć zwykłym przyrządem powinno sie znaleźć bez problemu.
VW Golf III Syncro 1.9tdi
Nissan Navara 2.5tdi
Nissan Navara 2.5tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
O joj, a czemuż on Ci tyle spala skoro w terrano jest to rozpiętość 8-14l.
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
nie wiem , podejrzewam zrypaną sprawę warsztatu z Bielska Białej gdzie mi przekładali silnik
dali pompę mechaniczną z linką do gazu , nie elektroniczą pompę
dali pompę mechaniczną z linką do gazu , nie elektroniczą pompę
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Odszedł Ci problem potencjometru. Ale dlaczego tyle pali?
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
tego nie wiem , że zakopci po dodaniu gazu bywa
przyspieszenie ma godne ,, malucha - fiat 126 ,,
przyspieszenie ma godne ,, malucha - fiat 126 ,,
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Może ktoś wymyślił "ekooszczędny" tuning i skręcił dawkę. Wtedy nie jedzie i pali ile wlezie, bo człowiek nieustannie depta w podłogę...
y60 autobus, czerwony.
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
podpowiedz co to znaczy i jak naprawić ?
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Regulacja pompy wtryskowej i pomiar dołądowania turbiny.
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
turbinę mi sprawdził już pan Paweł Oleszczak = warsztat 4x4 , podkręcił troszkę , z pompą jeszcze nic nie robiłem ale jeśli ma pomóc to dam gdzieś
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Jak to podkręcił turbo?
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
nie znam się , podłączył przewód ze wskaźnikiem , było 0,9 ustawił na 1,1 - tyle wiem , wcześniej po dodaniu gazu kopcił jakby paliwem był wungiel , teraz jest deko mniej czarnego
ale ile palił tyle spala nadal
ale ile palił tyle spala nadal
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Coś nasz spider... z dawką. Daj to komuś ogarnietemu do roboty
tel: 600298546
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Schematy są do D22 i R20, po kolorach wystarczy połączyć.
Nissan-y
- youlo
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 10:26 pm
- Lokalizacja: Sanok Podkarpacie
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Gdzie znajdę w/w schematy ?
Cherokee Sport -- L6 - 4.0L vin S 242ci - MFI GAS OHV
--
K160 3,3D
BRONCO II (89)
--
K160 3,3D
BRONCO II (89)
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
wszystko w dziale nissana viewtopic.php?f=6&t=39055
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Witam. Odkopie troszke temat bo szukam i szukam i niestety nie moge nic znalesc....a mianowicie nie dziala mi obrotomierz...tzn czujnik obrotow ktory jest w pompie nie jest podlaczony. Zapomnialem dodac ze pacjent to D22 2.5 ktory dostal nowe serducho od terrano 2.7, pompa oczywiscie na linke. Pytanie moje do kogos kto ogarnal juz kiedys temat a mianowicie czujnik ktory jest w pompie nalezy wpiac w przewody ze starego oryginalnego czujnika ktory wysyla sygnal do ECU (domyslam sie ze czytal obroty z kola zamachowego lub walu korbowego). Bo bezposrednio do zegarow to raczej watpie. Pozdrawiam i czekam na jakas podpowiedz 
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
koło zamachowe - napawać punkty , nie wiem gdzie i ile ale na pewno koło
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Dzieki kolego za zainteresowanie i podpowiedz ale taka rzezba napewno nie wchodzi w gre. Napewno da sie to zrobic w duzo lepszy i prostrzy sposob...jak to ogarne to napewno dam znac bo jestem pewien ze wielu uzytkownikow navary z tym silnikiem boryka sie z niedzialajacym obrotomierzem. A tak w ogole kolego to widze w powyzszych postach ze tez miales robiona przekladke? Obrotomierz Ci dzialal? Pozdro.
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
ja miałem w d22 zd30 z terrano troszku dłubnięty 176koni , orginał 160 , niutonów 400 orginał 300 , robił to Paweł Oleszczak , ale interes zwinoł
, , skrzynie dłubnołem sobie sam zmieniłem przełorzenia , miałem zmienić jeszcze przełożenia w mostach , ale trafiła się okazja i amieniłem auto , jak bym dziś wkładałfdo d22 silnik to bym od d40 ze sterownikiem i cieszył bym się mocą , od terrano fajny silnik ale już nie ta epoka

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
silnik miałem założony od terrano 2,7 ,
pierwszy raz w firmie w Bielsku Białej = NIE POLECAM TEGO OKURWIEŃCA !
po 3 latach i najechaniu max 50 000 km ten silnik od tej szmaty zdechł , dosłownie padł !
kolejny silnik kupiłem sam , założył mi inny mechanik
obrotomierz działa cały czas
pierwszy raz w firmie w Bielsku Białej = NIE POLECAM TEGO OKURWIEŃCA !
po 3 latach i najechaniu max 50 000 km ten silnik od tej szmaty zdechł , dosłownie padł !
kolejny silnik kupiłem sam , założył mi inny mechanik
obrotomierz działa cały czas
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
Navare z tym silnikiem juz kupilem...tak wiec nie mam pojecia kto i gdzie, kiedy i z jakiego rocznika i z jakim przebiegiem wsadzal silnik. Wiem napewno jedno...to byl jakis paproch
a swoja droga to z innym silnikiem no chyba ze td42 to bym tego auta nie kupil
Kocham silniki z przed epoki
...im prostrze rozwiazania tym lepiej. Uwazam ze takie silniki sa najbardziej bezawaryjne i najlepsze, ale kazdy ma swoje zdanie i moze sie ze mna nie zgodzic. Jak dla mnie chodzi o to zeby to nie byla wyscigowka ale mocne autko i bezawaryjne
piotr-stihl Ty masz napawane punkty na kole zamachowym o ktorym wspominales czy masz to inaczej podlaczone? Ja napewno chce wpiac sie czujnikiem z pompy w wiazke z oryginalnego czujnika ale jest problem
mnostwo kostek i kabli jest poodcinanych
i teraz po kikutach musze sprawdzac przewody ktore ida do sterownika. To wymaga czasu a u mnie z czasem jak na lekarstwo
udalo znalesc mi sie dwa przewody ktore podejrzewam ze sa ze starego czujnika (5v na bialym i masa na czarnym)...teraz tylko musze znalesc troche czasu zeby znalesc je w sterowniku i zobaczyc od czego na 100% one sa.




piotr-stihl Ty masz napawane punkty na kole zamachowym o ktorym wspominales czy masz to inaczej podlaczone? Ja napewno chce wpiac sie czujnikiem z pompy w wiazke z oryginalnego czujnika ale jest problem



-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
nie pomogę z kabelkami , mi to mechanik robił
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Re: Navara - swap na 2.7 TDI z TERRANO II - podłączenie zegarów
w dziale instrukcje wzucałem linki i pobierz sobie od terrano i d22 i porównaj , z tym silnikiem to auto nie jedzie (2tony masy własnej) w terenie też nie robi , jest tam raptem może ze 100km i może ze 200nm w porywach , wszystko będziesz musiał robić technicznie , miłej zabawy
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości