Brak mocy w sportage
Moderator: Marcin-Kraków
Re: Brak mocy w sportage
Zwrócę koledze na to uwage
Re: Brak mocy w sportage
Muszę sie pochwalić Dzisiaj kijanka dostała lift 1,5 cala , sprzęgiełka manualne AVM , tulejki zamiast łożysk igiełkowych, nowe elementy zawieszenie i geometrię, Teraz muszę poszukać większych o ciut opon bo na 215 75 15 wygląda jak deskorolka 

-
-
- Posty: 862
- Rejestracja: wt sie 05, 2008 2:37 pm
- Lokalizacja: Złocieniec
Re: Brak mocy w sportage
Moc wróciła?
Old Roki newer daj- sprzedany
corsabjedenpięcde- płakałem jak złomowałem
Santana wiertarka
corsabjedenpięcde- płakałem jak złomowałem
Santana wiertarka
Re: Brak mocy w sportage
Jeszcze nie ,kolejną wizyte u lekarza ma w przyszłym tygodniu . ża niedługo dostanie też lpg . Może na gazie bedzie chodziła jak trzeba.
Re: Brak mocy w sportage
Powiedziałem koledze co sprawdzał mi rozrząd o klinie na wale i powiedział że niechciała by palić i mogło by błąd czujnika walić.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy w sportage
Masz jeszcze katalizator?
Zapchany może dać takie efekty
Sprawdź jeszcze jedną prozaiczną rzecz..... Ja miałem podobnie i szukaliśmy z mechanikiem (szwagrem) długo ale z skutkiem. Przyczyną była poluzowana chłodnica i wygłuszenie maski..... Podczas jazdy "przytykało" wlot powietrza, na postoju z podniesioną maską nie. Może śmieszne, ale tak było
Zapchany może dać takie efekty
Sprawdź jeszcze jedną prozaiczną rzecz..... Ja miałem podobnie i szukaliśmy z mechanikiem (szwagrem) długo ale z skutkiem. Przyczyną była poluzowana chłodnica i wygłuszenie maski..... Podczas jazdy "przytykało" wlot powietrza, na postoju z podniesioną maską nie. Może śmieszne, ale tak było

- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy w sportage
Napisałeś:
Na zimno czy na ciepło?- ciśnienia na cylindrach po 10,5 i 11 atm
Re: Brak mocy w sportage
A tego kolego to nie wiem ale mechanik powiedział że ciśnienia są książkowe. Będziemy jeszcze w tygodniu przeglądać wiązkę . Może ona jest walnięta bo to auto chciało by zapier.... ale coś go przytyka i odpuszcza cały praktycznie czas. Tak jakbyś jechał i przyhamowywał co chwile . Ale to na pewno nic mechanicznego bo w zeszłym tygodniu kolega sprawdził i wymienił wszystko co trzeba . Krzyżaki nie trzymają ,zaciski rozebrane i wyczyszczone nie trzymają . Z tyłu łożyska i hamulce też super.Łożyska w piastach były nie ciekawe to dostała nowe. Auto na luzie toczy się pięknie , także stawiamy że coś nie łączy.
Re: Brak mocy w sportage
Coś nie łączy - tego mechanika z kijanką...
Większość moich postów mogła powstać pod wpływem używek zatem wyrażają jedynie moją aktualną opinię.
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy w sportage
Hmmmmm, 10,5 - 11 to jest książkowe, ale w Żuku


• If the measured value is less than the limited value, or there is a cylinder whose compression value varies from that of other cylinders by 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi} or more, add a small amount of engine oil through the spark plug hole. Then measure the compression pressure and perform the respective operations for the following cases.
― If the compression increases, the piston, the piston rings, or cylinder wall may be worn and overhaul is required.
― If the compression stays low, a valve may be stuck or improperly seated and overhaul is required.
― If the compression in adjacent cylinders stays low, the cylinder head gasket may be damaged or the cylinder head distorted and overhaul is required.
Compression
Standard: 1,400 kPa {14.28 kgf/cm2, 203.1 psi}[300 rpm]
Minimum: 980 kPa {10.0 kgf/cm2, 142.2 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}
czyli: Jeśli zmierzona wartość jest mniejsza niż wartość graniczna lub istnieje cylinder, którego wartość sprężania różni się od wartości innych cylindrów o 196,1 kPa {2,0 kgf / cm2, 28,5 psi} lub więcej, dolej niewielką ilość oleju silnikowego przez otwór świecy zapłonowej. Następnie zmierz ciśnienie sprężania i wykonaj odpowiednie operacje w następujących przypadkach.
- W przypadku wzrostu kompresji tłok, pierścienie tłokowe lub ścianka cylindra mogą zostać zużyte i konieczne jest przeprowadzenie remontu.
- Jeśli kompresja pozostaje na niskim poziomie, zawór może utknąć lub być nieprawidłowo osadzony i konieczna jest naprawa.
- Jeśli ściskanie w sąsiednich cylindrach pozostaje niskie, uszczelka głowicy cylindra może zostać uszkodzona lub głowica cylindra może zostać zniekształcona i konieczny jest przegląd.
Kompresja
Standard: 1400 kPa {14,28 kgf / cm2, 203,1 psi} [300 obr./min]
Minimum: 980 kPa {10,0 kgf / cm2, 142,2 psi} [300 obr./min]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196,1 kPa {2,0 kgf / cm2, 28,5 psi}
Re: Brak mocy w sportage
Ja się kolego nieznam ja prosty człowiek jestem. Pistolet, lakier , szpachla na tym to się znamseba4x4 pisze: ↑pn gru 16, 2019 5:28 pmHmmmmm, 10,5 - 11 to jest książkowe, ale w ŻukuMoja z przebiegiem 300 tys km miała 11,6-12,0
No chyba, że mierzone na zimno. Mazda podaje:
• If the measured value is less than the limited value, or there is a cylinder whose compression value varies from that of other cylinders by 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi} or more, add a small amount of engine oil through the spark plug hole. Then measure the compression pressure and perform the respective operations for the following cases.
― If the compression increases, the piston, the piston rings, or cylinder wall may be worn and overhaul is required.
― If the compression stays low, a valve may be stuck or improperly seated and overhaul is required.
― If the compression in adjacent cylinders stays low, the cylinder head gasket may be damaged or the cylinder head distorted and overhaul is required.
Compression
Standard: 1,400 kPa {14.28 kgf/cm2, 203.1 psi}[300 rpm]
Minimum: 980 kPa {10.0 kgf/cm2, 142.2 psi}[300 rpm]
Maximum difference between cylinders: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}
czyli: Jeśli zmierzona wartość jest mniejsza niż wartość graniczna lub istnieje cylinder, którego wartość sprężania różni się od wartości innych cylindrów o 196,1 kPa {2,0 kgf / cm2, 28,5 psi} lub więcej, dolej niewielką ilość oleju silnikowego przez otwór świecy zapłonowej. Następnie zmierz ciśnienie sprężania i wykonaj odpowiednie operacje w następujących przypadkach.
- W przypadku wzrostu kompresji tłok, pierścienie tłokowe lub ścianka cylindra mogą zostać zużyte i konieczne jest przeprowadzenie remontu.
- Jeśli kompresja pozostaje na niskim poziomie, zawór może utknąć lub być nieprawidłowo osadzony i konieczna jest naprawa.
- Jeśli ściskanie w sąsiednich cylindrach pozostaje niskie, uszczelka głowicy cylindra może zostać uszkodzona lub głowica cylindra może zostać zniekształcona i konieczny jest przegląd.
Kompresja
Standard: 1400 kPa {14,28 kgf / cm2, 203,1 psi} [300 obr./min]
Minimum: 980 kPa {10,0 kgf / cm2, 142,2 psi} [300 obr./min]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196,1 kPa {2,0 kgf / cm2, 28,5 psi}
Re: Brak mocy w sportage
Dzwoniłem di gościa i cisnienia były na zimno miezone
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy w sportage
To będzie OK, z doświadczenia wiem, że na ciepło przybywa 1,5-2 kg/cm2 

-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Brak mocy w sportage
Seba pytał o katalizator - był diagnozowany ?
U mnie walnięta sonda spowodowała śmierć kata i dławienie silnika już przy średnich obrotach.
U mnie walnięta sonda spowodowała śmierć kata i dławienie silnika już przy średnich obrotach.
Re: Brak mocy w sportage
Katalizator oglądałem jak wymieniłem wydech to był czystyPiotr Karcz pisze: ↑wt gru 17, 2019 5:40 amSeba pytał o katalizator - był diagnozowany ?
U mnie walnięta sonda spowodowała śmierć kata i dławienie silnika już przy średnich obrotach.
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Brak mocy w sportage
Nie wiem czy organoleptyczna metoda jest wystarczająca. Bo kat może być zapchany sadzą (bogata mieszanka) lub przegrzany - metale którymi pokryto wkład ceramiczny lekko się zdeformowały i też opory bardzo wzrosły.
Re: Brak mocy w sportage
Polecacie go wytluc?
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Brak mocy w sportage
Jutro kolego mam zamiar się za to wziąćPiotr Karcz pisze: ↑wt gru 17, 2019 10:21 pmPoluzuj wydech, wykręć na chwilę sondę ale nie kasuj katalizatora. Choć ta radość jak silnik ożył była tego warta![]()
( u mnie sonda padła i kat był faktycznie zaklejony)
Re: Brak mocy w sportage
Panowie zero mian . Katalizator wytłuczony i nic to nie zmieniło. Po zamontowaniu gazu też nic się nie zmieniło jakie objawy były na benzynie takie są i na gazie . Mocy dalej brak i ciul . Ku...wa ostatnio smarta nie mogłem wyprzedzić. Zaczynam się zastanawiać nad zainwestowaniem w 20 l benzyny i spaleniu suki niewdzięcznej . WESOŁYCH ŚWIĄT Panowie i Panie
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Brak mocy w sportage
Szczere kondolencje.
Fakt że na LPG problemy są identyczne oznacza to że problemy nie są generowane przez układ zasilania benzyną ( czyli jakość paliwa, filtr, pompę paliwa, wtryski...). Parę rzeczy więc można pominąć ale powtórna weryfikacja pracy kompa chyba niezbędna.
Fakt że na LPG problemy są identyczne oznacza to że problemy nie są generowane przez układ zasilania benzyną ( czyli jakość paliwa, filtr, pompę paliwa, wtryski...). Parę rzeczy więc można pominąć ale powtórna weryfikacja pracy kompa chyba niezbędna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości