Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Moderator: Kosiarz
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Zestaw ebay.uk. kolektor+ turbina + linia olejowa. Turbo to kopia gt30. Dmucha 0.8 bara. Temperatura spalin około 400 °C.
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Turbo to coś takiego.
https://zapodaj.net/1afebb8bcdc9b.jpg.html
url=https://naforum.zapodaj.net/40b5edffca53.jpg.html]
[/url
Daje 0.8 bara.
Dziękuję za namiar. Zaraz wysyłam maila z zapytaniem.
https://zapodaj.net/1afebb8bcdc9b.jpg.html
url=https://naforum.zapodaj.net/40b5edffca53.jpg.html]

Daje 0.8 bara.
Dziękuję za namiar. Zaraz wysyłam maila z zapytaniem.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
0.8 bar to nie tak dużo. 11 mm wystarczy.
Do tego warsztatu lepiej zadzwoń..nawet nie wiem, czy uruchamiają maila
Do tego warsztatu lepiej zadzwoń..nawet nie wiem, czy uruchamiają maila

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Wg. instrukcji daja ciśnienie od 0.7 do 1.4 bara . Zestaw czyli turbo + kolektor kupiłem na ebay.uk. Intercooler to TurboWorks 600x300x64 , 3 cale dolot i wydech. Wskaźnik doładowania to chińszczyzna- może przekłamywać. Temperatura spalin około 450°C max.
Kolektor + ciepła strona turbo + część wydechu owinieta bandażem termicznym.
Ostatni etap to pompa. Silnik ładnie pracuje i jak na patrola jest oszczędny. Pali mi około 13 l ON.
Ogólnie nie zależy mi na super osiagach , chce tylko żeby się normalnie odpychał. Umowmy się, normalny td42 jest trochę mułowaty.
Maila wysłałem i napewno zadzwonię.
Jeszcze raz dziękuję za namiar.
Kolektor + ciepła strona turbo + część wydechu owinieta bandażem termicznym.
Ostatni etap to pompa. Silnik ładnie pracuje i jak na patrola jest oszczędny. Pali mi około 13 l ON.
Ogólnie nie zależy mi na super osiagach , chce tylko żeby się normalnie odpychał. Umowmy się, normalny td42 jest trochę mułowaty.
Maila wysłałem i napewno zadzwonię.
Jeszcze raz dziękuję za namiar.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Jak zrobisz pompę, to poczujesz różnicę. Teraz jest zdecydowanie za mało paliwa, widać po EGT.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Również tak myślę.
Obecnie muszę zmodyfikować wydech. Mam przelot 3 cale fajnie mruczy ale troszkę za głośno.
Kupiłem tlumnik od Iveco eurocargo konkretna pucha wlot wylot 76mm wchodzi na "styk". Powinno być ciszej , a wielka pucha da basowy dźwięk. Taką mam nadzieję.
Mam pytanie odnośnie samych postów. Odpowiedam praktycznie natychmiast a post ukazuje się po godzinie
Rozumiem dbałość o fachowość i poziom forum ale czy tak jest zawsze?
Obecnie muszę zmodyfikować wydech. Mam przelot 3 cale fajnie mruczy ale troszkę za głośno.

Kupiłem tlumnik od Iveco eurocargo konkretna pucha wlot wylot 76mm wchodzi na "styk". Powinno być ciszej , a wielka pucha da basowy dźwięk. Taką mam nadzieję.
Mam pytanie odnośnie samych postów. Odpowiedam praktycznie natychmiast a post ukazuje się po godzinie
Rozumiem dbałość o fachowość i poziom forum ale czy tak jest zawsze?
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Kilka pierwszych postów. Trolle się kiedyś zalęgły
tel: 600298546
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Ok. Sluszna decyzja. 

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
3" + duży, przelotowy tłumik daje fajny dźwięk.michal1954 pisze: ↑śr lut 12, 2020 8:08 amRównież tak myślę.
Obecnie muszę zmodyfikować wydech. Mam przelot 3 cale fajnie mruczy ale troszkę za głośno.![]()
Kupiłem tlumnik od Iveco eurocargo konkretna pucha wlot wylot 76mm wchodzi na "styk". Powinno być ciszej , a wielka pucha da basowy dźwięk. Taką mam nadzieję.
Mam pytanie odnośnie samych postów. Odpowiedam praktycznie natychmiast a post ukazuje się po godzinie
Rozumiem dbałość o fachowość i poziom forum ale czy tak jest zawsze?
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Ten tlumnik to rozumiem tylni?

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Tłumik będzie jeden - centralny. Oryginały poszły na zyletki. Ten z iveco to jest środkowy dł. 750mm.
U mnie będzie tyrał za dwa
U mnie będzie tyrał za dwa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
A czego Ty oczekujesz od tego silnika ?
Pamietaj, ze to stary klekot który nie przepada za pałowaniem go długo na wysokich obrotach.
Jezeli brakuje Ci mocy, to może benzyna 4,5 lub 4,8.
Mam taki silnik w moim Y60.
Turbo plus intercooler plus 3" wolny wydech.
Robie nim duże dystanse i bez scen utrzymuje autostradową prędkość 120 km/h. Jak trzeba do 150 dojdzie (tylko po co ?)
Ani sekcji nie zmienialem, ani dawki nie zwiększalem.
Spalanie autostradowe na poziomie 15 litrów przy zaladowanym aucie plus namiot dachowy.
Przejechalem na takim zestawie tysiace km od Karpat przez Alpy Pireneje Kaukaz na Atlasie kończąc i nigdy mocy mi nie brakowało.
Pamietaj, ze to stary klekot który nie przepada za pałowaniem go długo na wysokich obrotach.
Jezeli brakuje Ci mocy, to może benzyna 4,5 lub 4,8.
Mam taki silnik w moim Y60.
Turbo plus intercooler plus 3" wolny wydech.
Robie nim duże dystanse i bez scen utrzymuje autostradową prędkość 120 km/h. Jak trzeba do 150 dojdzie (tylko po co ?)
Ani sekcji nie zmienialem, ani dawki nie zwiększalem.
Spalanie autostradowe na poziomie 15 litrów przy zaladowanym aucie plus namiot dachowy.
Przejechalem na takim zestawie tysiace km od Karpat przez Alpy Pireneje Kaukaz na Atlasie kończąc i nigdy mocy mi nie brakowało.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
On uturbiał wolnossaka. Rotacyjna pompa od wolnossaka nie jest idealnym rozwiązaniem. Lepiej zrobić jak sobie założył.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Też uturbiałem swojego Patrola.
Pompa rotacyjna.
Rzędową pompę można bardziej "stjuningować" jeśli chodzi o ilość kucy.
Pompa rotacyjna.
Rzędową pompę można bardziej "stjuningować" jeśli chodzi o ilość kucy.
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Każdy wie że nadmiar mocy nie przeszkadza.
Nie chcę wydusić nie wiadomo ile koni z tego silnika bo nie do tego ktoś go stworzył. Jakbym chciał samochód na 1/4 mili to kupiłbym dojechane 3.0 i wrzucił N57 biturbo z BMW , ale ten silnik minie nie kręci , komputery itd.
TD42 to stara dobra szkoła , silny dół , idiotoodporny, czysty analog.
Moje modyfikacje tzn. turbo , intercooler, pompa są robione po to aby można było spokojnie pokonać dojazdówke do Rumuni , Ukrainy czy Albanii.
Do wrażeń autostradowych są inne auta.
Na poważnie ostatnia wizyta na torze JURA Biskupice pchnęła mnie do zrobienia tych modyfikacji , nie wszystkie podjazdy pokonałem a zabrakło naprawdę niewiele dosłownie 40-50 kucy.
Nie chcę wydusić nie wiadomo ile koni z tego silnika bo nie do tego ktoś go stworzył. Jakbym chciał samochód na 1/4 mili to kupiłbym dojechane 3.0 i wrzucił N57 biturbo z BMW , ale ten silnik minie nie kręci , komputery itd.
TD42 to stara dobra szkoła , silny dół , idiotoodporny, czysty analog.
Moje modyfikacje tzn. turbo , intercooler, pompa są robione po to aby można było spokojnie pokonać dojazdówke do Rumuni , Ukrainy czy Albanii.
Do wrażeń autostradowych są inne auta.

Na poważnie ostatnia wizyta na torze JURA Biskupice pchnęła mnie do zrobienia tych modyfikacji , nie wszystkie podjazdy pokonałem a zabrakło naprawdę niewiele dosłownie 40-50 kucy.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Będzie dobrze i będzie całkiem żwawo. Jesteś na dobrej drodze.
Rzędowa pompa ma pewien problem...też przerabialiśmy ten temat.
Rzędowa pompa ma pewien problem...też przerabialiśmy ten temat.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Napisalem co wiem.
Jeżdżę na takim zestawie już parę czyli ciut więcej niż miesiąc
Ale jak tam stryjenka uważa.
Jeżdżę na takim zestawie już parę czyli ciut więcej niż miesiąc

Ale jak tam stryjenka uważa.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
No i bardzo dobrze. Set-up który tutaj już opisywałem, też jeździ któryś rok z rzędu. Problemów brak.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
pfff byłem wolnossącym 4,2d z 4ro biegową skrzynką w Magadaniemichal1954 pisze: ↑śr lut 12, 2020 4:12 pmKażdy wie że nadmiar mocy nie przeszkadza.
Nie chcę wydusić nie wiadomo ile koni z tego silnika bo nie do tego ktoś go stworzył. Jakbym chciał samochód na 1/4 mili to kupiłbym dojechane 3.0 i wrzucił N57 biturbo z BMW , ale ten silnik minie nie kręci , komputery itd.
TD42 to stara dobra szkoła , silny dół , idiotoodporny, czysty analog.
Moje modyfikacje tzn. turbo , intercooler, pompa są robione po to aby można było spokojnie pokonać dojazdówke do Rumuni , Ukrainy czy Albanii.
Do wrażeń autostradowych są inne auta.![]()
Na poważnie ostatnia wizyta na torze JURA Biskupice pchnęła mnie do zrobienia tych modyfikacji , nie wszystkie podjazdy pokonałem a zabrakło naprawdę niewiele dosłownie 40-50 kucy.



też kiedyż nad tym myślałem ale cena tak na prawde przesłania plusy takiej modyfikacji... no chyba że tajle pozyskałeś w cenie złomu


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Tu się zgadzam w 100% ale....do normalnej jazdy 100km/h nie trzeba ani turba ani IC ani nic, do jazdy pod górki też, ba nawet do ciągania drugiego takiego patrola na lawecie też nei trzeba wyżej wymienionych rzeczy
Dla mnie ta cała modyfikacja to super zabawa , odskocznia od codzienności. Prowadzę firmę i po całym dniu pracy jest to dla mnie prawdziwy relaks. Nie jestem mechanikiem nie prowadzę firmy związanej z motoryzacją. Wszystko robię sam i deje mi to naprawdę dużo frajdy. Każde hobby kosztuje, zapytajcie hodowcow gołębi. Ostatnio kupiłem sobie "migomata" i wierzcie mi cieszyłem się jak dziecko .
Co do kosztów to nie są takie wysokie.
Turbo+intercooler+linia olejowa z ebay 1250zl z przesyłką. Intercooler z portalu na "o" 360zł - ktoś nie trafił z zakupem , wydech z tłumikiem +dolot+ zegary+jakieś pierdółki 2000zł. Została pompa wtryskowa - koszt nieznany.
Myślę że większość z nas modyfikuje swoje zabawki dla frajdy i chyba o to chodzi.
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
I to kończy dyskusje w tym temacie. Patrząc logicznie na zabawki, które posiadamy już od dawna jest to ekonomiczny absurd.michal1954 pisze: ↑czw lut 13, 2020 7:13 amDla mnie ta cała modyfikacja to super zabawa , odskocznia od codzienności.do normalnej jazdy 100km/h nie trzeba ani turba ani IC ani nic, do jazdy pod górki też, ba nawet do ciągania drugiego takiego patrola na lawecie też nei trzeba wyżej wymienionych rzeczy

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Dokładnie tak jest. Tuning tego silnika jest prosty i bezpieczny, a jego charakter zmienia sie znacznie. Wolnossace 4.2 jedzie..bo jedzie, ale nie daje frajdy.
Obawiam sie sprezarke ktora zastosowales. Wyglada mi to na chinczyka..az ciekaw jestem ile to pojezdzi zanim wirnik zlapie luz. Znasz jakies parametry tej suszarki?
Obawiam sie sprezarke ktora zastosowales. Wyglada mi to na chinczyka..az ciekaw jestem ile to pojezdzi zanim wirnik zlapie luz. Znasz jakies parametry tej suszarki?
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Tak to chinczyk kopia Garrett GT30
Turbo Specifics:
Compressor
Compressor Trim: 55
Compressor Inducer Diamter: 50.5 mm
Compressor Exducer Diamter: 76 mm
Compressor A/R: 0.5
Turbocharger Exhaust (Turbo Manifold) Flange: T3 T4 4 bolt Flange Patterns
Exhaust (Downpipe) Flange: V-Band Flange
Turbine Trim:73
Turbine Inducer Diamter: 65.5 mm
Turbine Exducer Diamter: 55.9 mm
Turbine A/R: 0.63
W przypadku awarii wymiana całego wirnika to koszt około 70-100$ - AliExpress.
Tak na marginesie , wszystkie turbiny regenerowane są na chińskich wirnikach lub prawie wszystkie.
Orginał Garrett to inna półka cenowa.
Turbo Specifics:
Compressor
Compressor Trim: 55
Compressor Inducer Diamter: 50.5 mm
Compressor Exducer Diamter: 76 mm
Compressor A/R: 0.5
Turbocharger Exhaust (Turbo Manifold) Flange: T3 T4 4 bolt Flange Patterns
Exhaust (Downpipe) Flange: V-Band Flange
Turbine Trim:73
Turbine Inducer Diamter: 65.5 mm
Turbine Exducer Diamter: 55.9 mm
Turbine A/R: 0.63
W przypadku awarii wymiana całego wirnika to koszt około 70-100$ - AliExpress.
Tak na marginesie , wszystkie turbiny regenerowane są na chińskich wirnikach lub prawie wszystkie.
Orginał Garrett to inna półka cenowa.
- michal1954
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: czw mar 21, 2019 12:19 pm
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Kupiłem taki zestaw
https://naforum.zapodaj.net/2db4f3356ff0.jpg.html

Turbo montowane od góry - w Australii montują od dołu bo mają kierownicę "po właściwej stronie" jak mawia Clarkson.
U nas przeszkadza kolumna kierownicy.
https://naforum.zapodaj.net/2db4f3356ff0.jpg.html

Turbo montowane od góry - w Australii montują od dołu bo mają kierownicę "po właściwej stronie" jak mawia Clarkson.
U nas przeszkadza kolumna kierownicy.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
odpaliłeś instalacje ogrodową?Peepuck! pisze: ↑czw lut 13, 2020 10:34 amI to kończy dyskusje w tym temacie. Patrząc logicznie na zabawki, które posiadamy już od dawna jest to ekonomiczny absurd.michal1954 pisze: ↑czw lut 13, 2020 7:13 amDla mnie ta cała modyfikacja to super zabawa , odskocznia od codzienności.do normalnej jazdy 100km/h nie trzeba ani turba ani IC ani nic, do jazdy pod górki też, ba nawet do ciągania drugiego takiego patrola na lawecie też nei trzeba wyżej wymienionych rzeczy
![]()

jeśli to zabawa i relaks to jak najbardziej ok, bo dźwiganie mocy i momentu w tym silniku dla osiągów to deczko nietrafiona sprawa

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość