Kupno nówki
Moderator: Student
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Kupno nówki
To już właściwie przesądzone – mówią że człowiek głupieje na starość i chyba to mnie właśnie spotkało. Postanowiłem przez wielkie „P” zakupić UAZ-a nówkę, chodzi mi o model UAZ 31512 lub o model UAZ 31519 – 037, Ten drugi jest droższy ma twardy dach ale dla mnie to raczej wada, gdyż satysfakcję z jazdy przez miasto UAZ-em bez dachu zrozumieć może tylko ten kto jechał.
Interesuje mnie jednostka napędowa ZMZ 4104.10, synchronizowana skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy instalacja gazowa.
Posiadam w tej chwili 30 letniego UAZa, uwielbiam ten samochód- ale jego awaryjność doprowadza mnie do szału, pewnie biedak zostanie sprzedany za bezcen lub posłuży jako baza organów do przeszczepienia.
Właściwie trafiłem tylko na dwie firmy zajmujące się sprzedażą nowych UAZ-ów w UE
Jedna to „Tarmot” www.tarmot.ig.pl/
Druga to D-TOX Praha s.r.o. www.uazland.com
Druga firma jest w czechach – ale jej oferta wydaje się być bardzo konkurencyjna w stosunku do Polskiego Tarmotu
Mam kilka pytań
Gdzie jeszcze można kupić Nowego Uaza (mogę rozważyć kupno jakiegoś jednoroczniaka jeśli gdzieś takie się pojawiają)
Jakie formalności czekają mnie przy sprowadzeniu UAZa z Czech
No i ostatnia sprawa – czy w modelu UAZ 31519 – 037 istnieje możliwość zdjęcia dachu ?
Pozdrawiam
Wyrazy ubolewania z powodu mojej niewątpliwej psychicznej niedyspozycji przyjmę z pokorą i raczej się nimi nie przejmę.
Interesuje mnie jednostka napędowa ZMZ 4104.10, synchronizowana skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy instalacja gazowa.
Posiadam w tej chwili 30 letniego UAZa, uwielbiam ten samochód- ale jego awaryjność doprowadza mnie do szału, pewnie biedak zostanie sprzedany za bezcen lub posłuży jako baza organów do przeszczepienia.
Właściwie trafiłem tylko na dwie firmy zajmujące się sprzedażą nowych UAZ-ów w UE
Jedna to „Tarmot” www.tarmot.ig.pl/
Druga to D-TOX Praha s.r.o. www.uazland.com
Druga firma jest w czechach – ale jej oferta wydaje się być bardzo konkurencyjna w stosunku do Polskiego Tarmotu
Mam kilka pytań
Gdzie jeszcze można kupić Nowego Uaza (mogę rozważyć kupno jakiegoś jednoroczniaka jeśli gdzieś takie się pojawiają)
Jakie formalności czekają mnie przy sprowadzeniu UAZa z Czech
No i ostatnia sprawa – czy w modelu UAZ 31519 – 037 istnieje możliwość zdjęcia dachu ?
Pozdrawiam
Wyrazy ubolewania z powodu mojej niewątpliwej psychicznej niedyspozycji przyjmę z pokorą i raczej się nimi nie przejmę.
Orgi
Jesteś do końca przekonany, że wiesz co robisz ? Może prześpij się z tematem i zacznij od nowa... Zdajesz sobie sprawę, że za takie pieniądze można kupić sprzęt wysokiej klasy, oczywiście to nie to samo i oklejanie samochodu taśmą przed wjazdem w teren lub kupowanie błota w sprayu to bezsens, ale czy nowego uaza też sponiewierasz ?
Ja też zgłupiałem na starość
ale chyba trochę inaczej...
Ja też zgłupiałem na starość

Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!
Re: Kupno nówki
myślisz, że dużo się będzie różniłm.organisciak pisze:... jego awaryjność doprowadza mnie do szału ...


uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Każdy jest panem własnej kasy i nikomu nic do tego co z nią robi, więc nie to co bym chciał Cię zniechęcać. Też uważam że co nowe, to nowe. Tylko moje doświadczenia z kupnem nowego opiszę.
Chcieliśmy do firmy kupić nowego uaza ogóra. Zaskoczeniem było usilne przekonywanie sprzedawcy do dużego obniżenia ceny w zamian za zrzeczenie się praw gwarancyjnych. Po wizycie w warsztacie wykonującym na zlecenie sprzedawcy naprawy gwarancyjne jego kierownik nie mający w tym biznesu żadnego powiedział że to jedna wielka pomyłka. Wynika z tego że jakość części fabrycznych nie wiele odbiega od tego co można od Ukraińców na bazarze kupić. Bezawaryjny resurs jest znikomy. Może wynika to z systemu obsługi, który dziś pamiętają tylko starzy taksówkarze jeżdżący kiedyś Warszawami, a nakazujący co 100 km smarowanie setki punktów, regulacje hamulców itp. Drążąc dalej temat dowiedziałem się że w konstrukcji nie wiele się zmieniło. Nawet serwo hamulcowe jest jako opcja za dopłatą i trzeba na to ekstra czekać. Nie mówię o luksusach takich jak wspomagana przekładnia kierownicza. Ceny opcji które były w cenniku miały się nijak do rzeczywistości. Cena wspomagania układu kierowniczego nie obejmowała pompy, przewodów i montażu, silnik diesel nie miał w cenie skrzyni biegów i osprzętu itd., co zwykle stanowiło niemal dwukrotność wyjściowej ceny. Z jakiś tajemniczych powodów wycofano się z opcji hamulców tarczowych. Praktycznie nie sprzedaje się nowych samochodów
Chcieliśmy do firmy kupić nowego uaza ogóra. Zaskoczeniem było usilne przekonywanie sprzedawcy do dużego obniżenia ceny w zamian za zrzeczenie się praw gwarancyjnych. Po wizycie w warsztacie wykonującym na zlecenie sprzedawcy naprawy gwarancyjne jego kierownik nie mający w tym biznesu żadnego powiedział że to jedna wielka pomyłka. Wynika z tego że jakość części fabrycznych nie wiele odbiega od tego co można od Ukraińców na bazarze kupić. Bezawaryjny resurs jest znikomy. Może wynika to z systemu obsługi, który dziś pamiętają tylko starzy taksówkarze jeżdżący kiedyś Warszawami, a nakazujący co 100 km smarowanie setki punktów, regulacje hamulców itp. Drążąc dalej temat dowiedziałem się że w konstrukcji nie wiele się zmieniło. Nawet serwo hamulcowe jest jako opcja za dopłatą i trzeba na to ekstra czekać. Nie mówię o luksusach takich jak wspomagana przekładnia kierownicza. Ceny opcji które były w cenniku miały się nijak do rzeczywistości. Cena wspomagania układu kierowniczego nie obejmowała pompy, przewodów i montażu, silnik diesel nie miał w cenie skrzyni biegów i osprzętu itd., co zwykle stanowiło niemal dwukrotność wyjściowej ceny. Z jakiś tajemniczych powodów wycofano się z opcji hamulców tarczowych. Praktycznie nie sprzedaje się nowych samochodów
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Bawić się będę nowym pewnie tak samo jak bawię się starym, co do awaryjności zakładam, że część awarii bierze się stąd, że UAZ-y którymi jeździmy mają swoje lata, dziesiątki modyfikacji, kilku włascicieli na koncie. Poza tym nikt przy zdrowych zmysłach nie zakłada, że 30 letnia maszyna będzie zdrowo znosić topienie w błocie, jazdę na najwyższych obrotach i wiele innych zabaw.
Zastanawiałem się nad naprawą swojego- ale nigdy nie będę miał 100% pewności, że Uaz odpali, że hamulce zadziałaja prawidłowo, że nie skończy sie most, albo elektryka.
Nowy jest niestety dorgi, ale za to będę miał tą świadomość, że wiem co i kiedy w danym samochodzie było robione oraz w jakim celu.
jeśli ktoś ma pomysł, kto sprowadza UAZy nówki (chodzi mi o styuację wsiadam jadę przerejstrować i jeżdżę, a nie o wkopanie się w milion dodatkowych opłat) to też poprosze o informacje - może na priv by nie drażnić nikogo reklamą.
A dlaczego UAZ- uważam, że to najładniejsze samochody na świecie i tyle
pozdrawiam
Zastanawiałem się nad naprawą swojego- ale nigdy nie będę miał 100% pewności, że Uaz odpali, że hamulce zadziałaja prawidłowo, że nie skończy sie most, albo elektryka.
Nowy jest niestety dorgi, ale za to będę miał tą świadomość, że wiem co i kiedy w danym samochodzie było robione oraz w jakim celu.
jeśli ktoś ma pomysł, kto sprowadza UAZy nówki (chodzi mi o styuację wsiadam jadę przerejstrować i jeżdżę, a nie o wkopanie się w milion dodatkowych opłat) to też poprosze o informacje - może na priv by nie drażnić nikogo reklamą.
A dlaczego UAZ- uważam, że to najładniejsze samochody na świecie i tyle

pozdrawiam
Orgi
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Z tego samego względu szukaliśmy nowego uaza. Ale w serwisie powiedzieli że to i tak będzie neverending story. Po prostu hamulce o przedwojennej konstrukcji, bez jakiejkolwiek samoregulacji i do tego z gównianych materiałów nigdy nie będą dobrze działać. Drugi słaby element to skrzynia biegów, trzeci mosty. Szlag je trafia bo mają luzy. Mają luzy bo się ich nie da dobrze wyregulować. A nie da się dobrze wyregulować bo koło talerzowe jest krzywe – w jednym miejscu ma duży luz, w drugim klinuje się z wałkiem atakującym. Mówili też że jeślibyśmy się uparli na zakup to z andorią. Ichniejsze motory to też porażka. Główny problem to szybka utrata ciśnienia oleju, najprawdopodobniej na skutek marnego materiału wału i panewek. A po tym silnik już leci szybciutko.m.organisciak pisze:...
Zastanawiałem się nad naprawą swojego- ale nigdy nie będę miał 100% pewności, że Uaz odpali, że hamulce zadziałaja prawidłowo, że nie skończy sie most, albo elektryka.
...
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
zapewne wiesz co mówisz, z drugiej strony większość nowych samochodów biodegraduje się zmieniając w trwały element przyrody po jakiś 12 latach, Mój UAZ pociągnął 30 i mimo iż awaryjny nie sprawia wrażenia umierającego dziada, a raczej krzepkiego staruszka, nigdy nie oszczędzałem na częściach- brałem dobrej jakości i zawsze nówki, mechanicy też dobierani byli tacy znający się na rzeczy. Mimo wszystko chyba odrobinę ta technologia naszym przyjaciołom zza wschodniej (czy też północnowschodniej) granicy poszła do przodu. Poza tym co potwierdzi większość tutejszych forumowiczów - UAZ nigdy nie będzie w 100% sprawny ale tez nigdy nie jest w 100% zepsuty. Wracałem nim na 4 kołach wielokrotnie w sytuacji gdy inne auto musiało by na pomoc techniczną czekać.wieprzowina pisze:Z tego samego względu szukaliśmy nowego uaza. Ale w serwisie powiedzieli że to i tak będzie neverending story. Po prostu hamulce o przedwojennej konstrukcji, bez jakiejkolwiek samoregulacji i do tego z gównianych materiałów nigdy nie będą dobrze działać. Drugi słaby element to skrzynia biegów, trzeci mosty. Szlag je trafia bo mają luzy. Mają luzy bo się ich nie da dobrze wyregulować. A nie da się dobrze wyregulować bo koło talerzowe jest krzywe – w jednym miejscu ma duży luz, w drugim klinuje się z wałkiem atakującym. Mówili też że jeślibyśmy się uparli na zakup to z andorią. Ichniejsze motory to też porażka. Główny problem to szybka utrata ciśnienia oleju, najprawdopodobniej na skutek marnego materiału wału i panewek. A po tym silnik już leci szybciutko.m.organisciak pisze:...
Zastanawiałem się nad naprawą swojego- ale nigdy nie będę miał 100% pewności, że Uaz odpali, że hamulce zadziałaja prawidłowo, że nie skończy sie most, albo elektryka.
...
Po prostu mam nieustające marzenie o bezawaryjnym UAZie który zawsze będzie chodził jak marzenie. mój jak ma dobry dzień to zachowuje się jak komfortowa osobówka (oczywiście w granicach swoich możliwości)
Orgi
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
ja naprawdę nie usiłuję Cię przekonać ani za, ani przeciw. Piszę o tym co mnie spotkało. Co do 12 letniego żywota aut - tyczy się to osobówek. Tak są zaprojektowane, po tym okresie zestarzeją się nie tylko technicznie, technologicznie, ale przede wszystkim mentalnie. Terenówki, zwłaszcza o trwałej konstrukcji ramowej rządzą się innymi prawami. Zauważ że chyba np 90% Isuzu Trooper obecnych na forum jest sprzed 91 roku. Stare są Gelendy, Defendery itd. Niestety w przeciwieństwie do Uaza, wydaje mi się że w tych autach naprawa jakiegoś elementu poprzez jego wymianę na nowy powoduje że o danym temacie mozna na lata zapomnieć
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Jesteś jednak w błędziehajdi pisze:a moze wstyd mu sie przyznac ze kupil nowe i sie sypie?Niva'94 pisze:Może nie będzie tak żle. Któryś z Kolegów z Forum kupił nowiutkie Aro, mimo iż powszechnie wiadomo jaki to trup (choćby te policyjne). Ale o dziwo, spisuje się mu nadzwyczaj bezawaryjnie.

łoś też człowiek
ziew....hajdi pisze:a moze wstyd mu sie przyznac ze kupil nowe i sie sypie?Niva'94 pisze:Może nie będzie tak żle. Któryś z Kolegów z Forum kupił nowiutkie Aro, mimo iż powszechnie wiadomo jaki to trup (choćby te policyjne). Ale o dziwo, spisuje się mu nadzwyczaj bezawaryjnie.

jesli jesteś zdecydowany to kupuj - po trzech latach i 50tyś narzekam jedynie na koszty kredytu.
Zastanów sie nad tym silnikiem dla mnie dodatkową zaletą była andoria - serwis mam praktycznie wszedzie a w razie czego ceny cześci są smieszne.Chyba na rumuński silnik bym sie nie zdecydował.
- m.organisciak
-
- Posty: 233
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
- Lokalizacja: Toruń
Może.......na podwozie np. Nissana Patrola K-160 wrzuć nadwozie Uaza. Będzie japońska jakość i rosyjski wdzięk.
Nawet patrolowskie resory będą "kołysać" jak uazowskie. Masz szansę na tanio i dobrze.
Kiedyś kolega kupił nową Nivę w ojczyznie Uaza. Było tanio.

Kiedyś kolega kupił nową Nivę w ojczyznie Uaza. Było tanio.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
Kup po prostu w rosji tam podrobek nie ma wszystkie sa nastajaszczem.organisciak pisze:hehehe dobra, a teraz pytanie z którym wyszedłem- zna ktoś może jakiś miły i przyjemny dla portfela sposób na zakup nowego UAZa ?


Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Ostatnio zmieniony czw sty 25, 2007 8:49 pm przez Gazon, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
A ja popieram kupno nowego uaza jak kogoś stać. Jeśli nie będzie katowany to napewno wielkich kłopotów nie będzie. A jak kolega jeszcze umie i sie troche zna na mechanice to będzie dobrze. Za wschodnią granicą uazy i niwy latają w takich ilościach, że coś to mówi.
Ile ma kosztować taki uaz na czysto w Polsce? Bo z pewnością największy problem to będzie jednak duża utrata wartości w pierwszym okresie.
Ile ma kosztować taki uaz na czysto w Polsce? Bo z pewnością największy problem to będzie jednak duża utrata wartości w pierwszym okresie.
Subaryna leśnik, i piździk dzielny w teren. Poszukiwanie sztywnych mostów...
УАЗ 3163-030 Patriot Limited 460 000 rub to jest cena w moskwiegri74 pisze:Uaz Patriot w full-option ok. 120 tyś
http://www.uaz-online.ru/mode.260993-type.html
w przeliczeniu 1 $ 26.6 rub .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości