Blokada mostu na przód czy na tył

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: reeb » czw gru 14, 2006 9:57 pm

Maqlinka pisze:Witam.
Ostatnio się zastanawiałem nad tym czy blokada mostu bardziej potrzebna jest z tyłu czy może w przednim moście. Auta, które mają seryjnie blokadę - mają ją oczywiście z tyłu - ale czy dlatego, że tam ona najlepiej robi czy może dlatego że łatwiej ją obsłużyć i trudniej zepsuć ?? Przedni napęd w terenie wiedzie prym. Chyba, że się mylę albo coś pominąłem.
Zapraszam do dyskusji 8)
no to na deser troche materialow propagandowych :):):)
http://www.arbusa.com/air_locker_video.php
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pt gru 15, 2006 12:19 am

http://videos.streetfire.net/search/suz ... 44eed3.htm
Piękny przykład blokad (samurai) :)2 :D
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Majkello » pt gru 15, 2006 1:46 am

Maqlinka pisze:Ostatnio się zastanawiałem nad tym czy blokada mostu bardziej potrzebna jest z tyłu czy może w przednim moście.
To proste:
z przodu blokada automatyczna lub załączana przez kierowcę
z tyłu "lincoln locker" :)21 (w polsce to raczej Besterlocker, lub OZASlocker)
jesli mówimy tutaj o ofrołdzie oczywiście....
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pt gru 15, 2006 9:09 pm

Adamo pisze:Gdybym niał zakładać tylko jedną blokadę to bym założył na tył.
Jazda po błocie z zapientą tylną dość mocno zwiększa trakcję, a pozostawia możliwość kierowania autem.
Jak będzie np. podjazd pod górkę po błocie i z zakrętem to tylna pomoże podjechać, a przednia to uniemożliwi :)21
zgadza się ale na asfalcie a tam podjedziesz bez blokady. na śliskim daje się kierować (oczywiście trochę gorzej)
Mam założony przód i tył i więcej pomaga przednia

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Blokada mostu na przód czy na tył

Post autor: Masmo » wt sty 02, 2007 3:53 pm

Maqlinka pisze:Witam.
Ostatnio się zastanawiałem nad tym czy blokada mostu bardziej potrzebna jest z tyłu czy może w przednim moście. ....
Do przodu szpera, do tyłu blokada mechaniczna sterowana pneumatycznie i potrajam wartość mojego auta :wink:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt sty 02, 2007 3:56 pm

mendelmax pisze:Tak najprościej rozważając jeśli mówimy o selektywnej blokadzie 100% to tył wypada o tyle dobrze, że przód na ogół jest dociskany masą silnika, więc większe są szanse na jedno koło w powietrzu z tyłu......
Wczoraj próbowalem przejechać przez taką szykanę którą dobrzy ludzie wybudowali żeby off-roadowcy nie wjechali i sobie krzywdy nie zrobili. I o dziwo w powietrzu wisiało przednie koło. Musiałem pójść trochę szybciej...
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » wt sty 02, 2007 4:18 pm

Masmo pisze:
mendelmax pisze:Tak najprościej rozważając jeśli mówimy o selektywnej blokadzie 100% to tył wypada o tyle dobrze, że przód na ogół jest dociskany masą silnika, więc większe są szanse na jedno koło w powietrzu z tyłu......
Wczoraj próbowalem przejechać przez taką szykanę którą dobrzy ludzie wybudowali żeby off-roadowcy nie wjechali i sobie krzywdy nie zrobili. I o dziwo w powietrzu wisiało przednie koło.(...)
Chcesz powiedzieć, że oba tylne stały na gruncie...? To dlaczego nie przejechałeś?? :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » wt sty 02, 2007 6:31 pm

zu-tec pisze:
Masmo pisze:
mendelmax pisze:Tak najprościej rozważając jeśli mówimy o selektywnej blokadzie 100% to tył wypada o tyle dobrze, że przód na ogół jest dociskany masą silnika, więc większe są szanse na jedno koło w powietrzu z tyłu......
Wczoraj próbowalem przejechać przez taką szykanę którą dobrzy ludzie wybudowali żeby off-roadowcy nie wjechali i sobie krzywdy nie zrobili. I o dziwo w powietrzu wisiało przednie koło.(...)
Chcesz powiedzieć, że oba tylne stały na gruncie...? To dlaczego nie przejechałeś?? :wink:
Prawe przednie zwisło w powietrzu więc przód przestał ciągnąć, a tylne zaczeły się zakopywać z piasku. Cofnąłem i przeszedłem butem. :lol:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 6:09 pm

W Bieszczadach mam taki podjazd pod górę z 500 m w lesie z zakrętami.
Jak popada to z jednej strony robi się mokro i ślisko [glina] .
Po deszczu przez parę dni Defem nawet nie próbuję tam wjeżdżać , zresztą nigdy to się nie udało , Def wjedzie tylko jak jest sucho.
Zrobiłem test Patrolem z blokadą na tył , nie dość że wjechałem bez problemu to jeszcze specjalnie się zatrzymałem i sprawdzałem czy ruszę z miejsca .
Teraz poważnie się zastanawiam czy nie wrzucić sobie w Patrolu jeszcze blokady na przód .
Patrol fajnie śmiga po Bieszczadach ale czegoś mi brakuję :wink:
Jak myślicie ..............
Jest sens wrzucać blokadę przodu do wyprawówki ??

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 28, 2007 6:45 pm

nie :)21
no chyba, że lubisz ostro upalać zdala od zaplecza serwisowego :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 6:48 pm

Tapeworm pisze:nie :)21
no chyba, że lubisz ostro upalać zdala od zaplecza serwisowego :)21
Tapi :)2
Kasztanisz ??
Czy naprawdę nie wrzucać blokady ??

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 28, 2007 6:53 pm

ja sensu nie widze dla mnie wyprawa to podziwianie widoków, kontakt z naturą...taka większa wycieczka :wink: taplanie w błocie mam na miejscu zapewnione...jak bym coś ukręcił to najdłużej pare godzin i pod warsztatem jestem :)
A co do tej drogi...to napewno jakiś objazd się znajdzie :wink:
Zresztą twój def nie wjechał bo ma td5 pod maska :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 7:11 pm

Tapeworm pisze:)
A co do tej drogi...to napewno jakiś objazd się znajdzie :wink:
Wyobraź sobie że nie ma objazdu , tą drogą jest wjazd na moje pole , z tyłu góry jest las , była droga ale ją zagrodziliśmy bo miejscowi drzewo z lasu nam kradli a ja musiałem ich karcić :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 28, 2007 7:12 pm

Igor909 pisze: Jest sens wrzucać blokadę przodu do wyprawówki ??
chyba czas nauczyc sie jezdzic a nie brzeczecz caly czas w interecie :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz sty 28, 2007 7:14 pm

Tapeworm pisze: Zresztą twój def nie wjechał bo ma td5 pod maska :)21
albo ma slaby lacznik miedzy kierownica a pedalami, bo land rover przejedzie wszedzie byle mu nie przeszkadzac :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 7:21 pm

LR_Olek pisze: albo ma slaby lacznik miedzy kierownica a pedalami, bo land rover przejedzie wszedzie byle mu nie przeszkadzac :)21
Dawaj Olo w Bieszczady jak popada i pokaż klasę na tej mojej górze LR :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 28, 2007 8:07 pm

LR_Olek pisze:
Tapeworm pisze: Zresztą twój def nie wjechał bo ma td5 pod maska :)21
albo ma slaby lacznik miedzy kierownica a pedalami, bo land rover przejedzie wszedzie byle mu nie przeszkadzac :)21
ja tam wjade :)23 trójka, 50 metrów na napędzenie się, gaz w podłodze zamknąć oczy i za nic nogi z gazu nie zdejmować :)2 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 8:11 pm

Tapeworm pisze:
LR_Olek pisze:
Tapeworm pisze: Zresztą twój def nie wjechał bo ma td5 pod maska :)21
albo ma slaby lacznik miedzy kierownica a pedalami, bo land rover przejedzie wszedzie byle mu nie przeszkadzac :)21
ja tam wjade :)23 trójka, 50 metrów na napędzenie się, gaz w podłodze zamknąć oczy i za nic nogi z gazu nie zdejmować :)2 :)21
Tam nie ma gdzie się rozpędzić , wjeżdzasz z ostrego zakrętu :)21
Ale myśl dalej :wink:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 28, 2007 8:17 pm

co to jest zakręt, Igor? :wink:
ty ze mną nie jeździłeś, popytaj Paszczaka jak zakręty biore, jeśli coś pamieta, bo chyba wtedy w bańke oberwał :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz sty 28, 2007 8:21 pm

Nie ma co sie sprzeczac - blokada to dobra rzecz i znacznie poprawia mobilnosc w terenie.
Szczegolnie na wykrzyzach, albo gdy jedna strona auta idzie po sliskim.
Wtedy nie ma mocnych, nawet jajo na atrapie nie pomoze.

Pytanie - czy na przod tez zakladac?

Zapewne jeszcze bardziej pomoze, ale z trudem wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej tylna blokada nie pomoze i uratuje dopiero przednia.
Ale - kto bogatemu zabroni?

Jak bym nie mial totalnie co z kassa robic i wszystkie inne, potrzebne rzeczy w aucie mial - to bym sobie i przednią blokade zalozyl :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » ndz sty 28, 2007 8:53 pm

Igor909 pisze:....
Zrobiłem test Patrolem z blokadą na tył , nie dość że wjechałem bez problemu to jeszcze specjalnie się zatrzymałem i sprawdzałem czy ruszę z miejsca .
...
I o to właśnie chodzi :)2
A tak w temacie quizu, zakładaj na tył na początek - skorzystaj i
zobaczysz, czy Cię będzie stać na przód :)21

W GRku mam z tyłu i puki działała to ratowała mnie w wielu opresjach :)
A teraz czuje się tak jak Ty :)21 bez blokady...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:15 pm

Ja w końcu zrobiłem troszku testów z blokadą z tyłu. Zupełnie inna bajka niż bez. Gdy np. jest wyślizgany podjazd, pakuję się prawymi kółkami w śnieg na poboczu i to one (tylne prawe dokładniej) ciągną. Wcześniej to oba lewe by się ślizgały i kapa.
Gdy mam z tyłu tylko LSD i tak jest znacznie lepiej niż z otwartym dyfrem- mniej buksowania, jazda bardziej równa.
Więc gdybym miał kasę (póki co są ważniejsze sprawy do poprawienia przy tym aucie, tylna póki co robi wystarczająco dużo) to na przód też bym wsadził :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 9:18 pm

pezet pisze: Zapewne jeszcze bardziej pomoze, ale z trudem wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej tylna blokada nie pomoze i uratuje dopiero przednia.
Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :)2

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:20 pm

pezet pisze:Zapewne jeszcze bardziej pomoze, ale z trudem wyobrazam sobie sytuacje, w ktorej tylna blokada nie pomoze i uratuje dopiero przednia.
Tylne koła w rowie, jedna podłużnica oparta o przewrócony pieniek i co za tym idzie tylko jedne przednie koło dobrze dociśnięte do gleby. Ale to raczej dość rzadki przypadek :lol: :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz sty 28, 2007 9:22 pm

mephi pisze:I o to właśnie chodzi :)2
A tak w temacie quizu, zakładaj na tył na początek - skorzystaj i
zobaczysz, czy Cię będzie stać na przód :)21
Tylną blokadę mam , tylko zastanawiam się nad przodem ..........
.......ale odpowiedź już znalazłem :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości