Jimny zmiana zawieszenia

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

maksencjusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 06, 2013 11:01 am

Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: maksencjusz » pn lis 07, 2022 8:08 pm

Cześć
Poradźcie mi proszę w temacie zawieszenia. Obecnie (seryjne) dokonało żywota.
Chciałbym wymienić sprężyny i amortyzatory. Opony ( BFG 215/75/15 AT, na takich kupiłem ). Zaznaczyć chciałbym również, że Jimny poruszać się będzie tylko w swoim środowisku, czyli w terenie (rocznie pokonuje ok.12000 km., taka praca). Zależy mi na tym, aby zawieszenie nie było strasznie twarde. Nie zamierzam obciążać dodatkowo auta. Poszukuję czegoś trwałego i sprawdzonego
Jimny 2010 1,3b

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: Misiek Cypr » pn lis 07, 2022 8:29 pm

Radzikone, dobinsons?

Dwa cale do góry i 235/70/15
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: Zibi » pn lis 07, 2022 9:27 pm

Polecam australijski zestaw lovells springs. 5 lat gwarancji. Do wyboru spręzyny medium i do większych obciążeń ( HD)

maksencjusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 06, 2013 11:01 am

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: maksencjusz » pn lis 07, 2022 9:30 pm

Czy taka wymiana pociąga za sobą inne modyfikacje (panhard, łącznik, przewody ham.)?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: Misiek Cypr » pn lis 07, 2022 9:33 pm

Bez liftu, nic nie wymaga, z liftem, trzeba kupić zestaw i wszystko w nim jest, bo to spęzyny, amory, panhardy, przewody, obnizenie reduktora itp
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: bazylisek » pn lis 07, 2022 9:47 pm

Bez relokacji panhardow da się żyć przy 2" liftu. Bardziej doskwiera popsuty kąt wyprzedzenia zwrotnicy, trzeba kupić wahacze nowe i go poprawić do fabrycznych nastawów. Przy okazji pozbywamy się tych papierowych patyków. Przewody hamulcowe - można wymienić na dłuższe.
Stabilizator, moim zdaniem, może wylecieć na dobrze dobranym zawiasie a w związku z tym wymiana przewodów robi się obowiązkowa.
Obniżać reduktora nie ma potrzeby jednak dla spokoju założyłbym stalowe łapy z ORE.
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

maksencjusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 06, 2013 11:01 am

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: maksencjusz » pn lis 07, 2022 9:50 pm

No dobra, ale do tych trochę większych opon, które mam(215/75/15)jakbym dał zestaw 2 calowy (sprężyny i amortyzatory) to będę musiał przerabiać pozostałe elementy zawieszenia?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: Misiek Cypr » wt lis 08, 2022 1:07 am

Lift to lift, niezależnie od opon
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: Kabal » wt lis 08, 2022 7:12 am

Ale jak opony wchodzą przy obecnym zawiasie to po co psuć auto liftem?
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: bazylisek » wt lis 08, 2022 8:03 am

Toć autor wątku piszę, że seria wyzionęła ducha.
Ej! to jest jimny 2010, tam już dawno jest lift -1" :)21.
Ten samochód się lepiej sprawuje z dobrze dobranym liftem niż w oryginale.

W ogóle to był kiedyś zestaw dobinsona +40mm który nie wymagał niczego innego.
Żebyś się nie przeraził zakresem modyfikacji to może jest ta droga.

Inna sprawa że dostajesz przepis jak auto podnieść a nie popsuć, od ludzi którzy to wypraktykowali na sobie.
Możesz kłaść i +4" na podkładkach i amorach z żuka - ludzie tak jeżdżą i sobie chwalą. Co się urwie to wymienisz na dłuższe :wink:
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: Zibi » wt lis 08, 2022 8:09 am

Misiek Cypr pisze:
pn lis 07, 2022 9:33 pm
Bez liftu, nic nie wymaga, z liftem, trzeba kupić zestaw i wszystko w nim jest, bo to spęzyny, amory, panhardy, przewody, obnizenie reduktora itp
Nic poza liftem czyli amorami i spręzynami NIE JEST wymagane.

Awatar użytkownika
bazylisek
 
 
Posty: 912
Rejestracja: wt cze 16, 2009 9:42 pm
Lokalizacja: Rabka-Zdrój /// Kraków

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: bazylisek » wt lis 08, 2022 8:56 am

To taka minej-więcej prawda jak to że do jazdy na nartach potrzebne są tylko narty :)21
Tomek

Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT

maksencjusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz paź 06, 2013 11:01 am

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: maksencjusz » wt lis 08, 2022 9:34 pm

Dziękuję wszystkim za sugestie. Można na Was liczyć.
Zibi pisze:
pn lis 07, 2022 9:27 pm
Polecam australijski zestaw lovells springs. 5 lat gwarancji. Do wyboru spręzyny medium i do większych obciążeń ( HD)
Pójdę tym tropem.

Maciek88Jimny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn lut 27, 2023 12:24 am

Re: Jimny zmiana zawieszenia

Post autor: Maciek88Jimny » pn lis 13, 2023 1:15 am

Witam serdecznie. Może któryś z kolegów ma założone zawieszenie od Jowisza i może coś o nim powiedzieć? Chcę wrzucić do siebie +3" Zestaw z przeniesionymi mocowaniami wahaczy przednich. Moje auto od zakupu było dźwignięte +2" na budzie, jednak tutaj przy lifcie w zawieszeniu chcę o połowę skrócić tuleje. Docelowo do założenia czekają opony 235 75 15

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość