Pokonywanie wzniesień, podjazdy

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » śr mar 21, 2007 11:23 pm

ciekawe jak to niektorzy wyobrazaja sobie zmiane w trakcie dlugiego podjazdu z 2 bez reduktora na 3 z reduktorem :roll:
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr mar 21, 2007 11:24 pm

pilot zmienia jedną wajchę a szofer drugą :)20
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr mar 21, 2007 11:25 pm

opierasz się dupą o drzewo i możesz wajlować :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw mar 22, 2007 8:12 am

Tak serio to trudno coś poradzić - każde auto inne.
U mnie jak piach to 2 z reduktorem lub lepiej 1 bez (troszkę szybciej) i do spodu.
Na mokrej trawie czasem najlepiej 1 reduktor i wolne obroty.
Na twardym tak samo.
Mokra glinka to i 3 z reduktorem i wcale nie trzeba się mocno ropędzić - na mielących kołach wjeżdża.
No i w razie wyskoku sprzęgło bo coś chrupnąć może - ja praktykuję nogę z gazu bo nie lubię sprzęgła używać.

No i ja mam opony które nie kopią a to różnica ogromna w porównaniu z MT jest.

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw mar 22, 2007 11:10 am

But pomaga oczyszczać opony w błocku
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw mar 22, 2007 11:24 am

Najsprawniej bardzo strome podjazdy pokonuje sie na mechaniku :)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » czw mar 22, 2007 3:01 pm

Adamo pisze:Najsprawniej bardzo strome podjazdy pokonuje sie na mechaniku :)21
Rozpatrujemy sytuacje gdy auto służy jako auto a nie wyciąg krzesełkowy


:)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw mar 22, 2007 3:18 pm

Maqlinka pisze:
Adamo pisze:Najsprawniej bardzo strome podjazdy pokonuje sie na mechaniku :)21
Rozpatrujemy sytuacje gdy auto służy jako auto a nie wyciąg krzesełkowy


:)21
Temat nie precyzuje :)21

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » czw mar 22, 2007 4:48 pm

A co z automatem? Blokujecie skrzynię na 1 lub 2, czy nie?

Pozdrawiam:
Przemek

Marq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: wt sie 15, 2006 11:14 am

Post autor: Marq » czw mar 22, 2007 5:14 pm

ten podjazd to ma być na torze ,czy w nieznanym terenie ?? Jak miałem Pajero - wykonałem skok na torze/młody byłem /ok 7m od szczytu- efektem było połamanie resorów z tyłu-to było jakieś 8 ton terenówek wstecz...Gzik natomiast przy podjazdach po skałkach capki stawiał . GR - na błocie- blokada 2-reduktor i but... najprzyjemniej nie widzieć horyzontu :P .

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » czw mar 22, 2007 6:34 pm

Mój pierwszy raz po 15 latach :)21
http://www.specarmory.com/4x4/winow1/original/64.html na 1 , reduktor, z fuul butem
nie wjechalem :cry:
bo
http://www.specarmory.com/4x4/winow1/original/97.htmlza duże koleiny byly :)21
http://www.specarmory.com/4x4/winow1/original/94.htmlale się przelamalem :)2

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw mar 22, 2007 7:52 pm

@Jekke 1. zdjęcie zajebiste :)2
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » pt mar 23, 2007 3:13 pm

Piaszczysta górka, 2, but i.....

Obrazek

...się okazało że hopka była :)
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » pt mar 23, 2007 4:32 pm

TomaszRT pisze:@Jekke 1. zdjęcie zajebiste :)2
Dzienks, ale jak bym to widzial z zewnątrz to bym się zastanowil :wink:
Ja przecież dopiero sie uczę :)21

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » pt mar 23, 2007 4:33 pm

danp pisze:Piaszczysta górka, 2, but i.....

Obrazek

...się okazało że hopka była :)
Też dobre :)2

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt mar 23, 2007 5:28 pm

galubap pisze:A co z automatem? Blokujecie skrzynię na 1 lub 2, czy nie?
Zasadniczo nie, ale jak podjazd jest nierowny i wyboisty, odejmiesz na chwile noge z gazu, skrzynia wrzuci wyzej i moze nie zdazyc ponownie zredukowac - wtedy zdechnie.

1-2 jest istotne przy zjazdach
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » sob mar 24, 2007 7:45 am

@jekke
@danp
Na fotkach kwintesencja całego tematu :)2

Awatar użytkownika
danp
 
 
Posty: 898
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 7:59 am
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontaktowanie:

Post autor: danp » sob paź 20, 2007 8:07 pm

to ja odświeżę trochę temat
http://pl.youtube.com/watch?v=_2La1THaq44

:)21
Samurai '94, Collins Mudmax 29", lekko dłubnięty
black CR-V '08

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » ndz paź 21, 2007 8:00 am

zgadzam sie z kolegami co do odpuszeczenia gazu przyszczycie kiedys sam sie o tym przekonalem, jestem sobie przed wzniesieniem reduktor 2 i but do oporu na koncu podjazdu bylo wybranie i w koncu przelecialem szyt podjazdu wszystkie kola oderwaly sie od podloza, troche wydygalem i nastepnym razem zrobilem juz to troche inaczej :D
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz paź 21, 2007 9:20 am

mirokez pisze: troche wydygalem i nastepnym razem zrobilem juz to troche inaczej :D
To dobrze ze na dyganiu sie skonczylo :)
Najbardziej bolesny (dla uszu i kieszeni) jest chrzest lamanego napedu podczas takiego ladowania. Potem sie juz z wiekszym wyczuciem pokonuje wzniesienia :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » pn paź 22, 2007 5:30 pm

co prawda to prawda, z zawiecha jest spoko tylko tylko przestraczylo mnie samo uderzenie i jak sie plastiki zatrzesly w srodku
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » pn paź 22, 2007 5:46 pm

Troszkę mam strach lożo szyderców, ale kto pyta nie błądzi (podobno).
Z powodu braku umiejętności i zecydowania zdażyło mi sie stanąć pod górkę ubłocić opony i musiałem wezwać pomoc.
Pomoc zajechała przypieła się do drzewa, ja do pomocy i dawaj do góry, i tu pytanie.
Czy w takiej sytuacji lepiej dać z buta czy delikatnie nogą na gazie, co bardziej pomoże pomocy ??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pn paź 22, 2007 6:28 pm

danp pisze:...się okazało że hopka była :)
Obrazek

:)2 :)2

Awatar użytkownika
mirokez
Posty: 582
Rejestracja: pt kwie 07, 2006 8:03 pm
Lokalizacja: Kraśnik woj. Lubelskie

Post autor: mirokez » pn paź 22, 2007 6:43 pm

o prosze jaki jump :D
XJ 2.1 TD, 1991 rok, Seria, BFG AT 30"
Lubelskie Forum www.graty4x4.fora.pl

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pn paź 22, 2007 6:51 pm


ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości