Vitara Long w cięzki teren ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
radzik071
 
 
Posty: 111
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 7:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Vitara Long w cięzki teren ?

Post autor: radzik071 » śr kwie 11, 2007 2:40 pm

Witam
Zamierzam kupić Vitare Long tylko chcialem sie dowiedziec czy jest ona podatna na przerobki do off-roadu. Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce albo Samurajowi?
Czy jak chce wjezdzac w cięzki teren to jednak cos innego i rzy drzwiowego ?
PS:
czym sie różni Vitara Long od Grand Vitary ? :-?

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr kwie 11, 2007 2:54 pm

Polecam lekturę np.

http://www.suzuki.info.pl/

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » śr kwie 11, 2007 3:57 pm

tutaj > http://forum.rajdy4x4.pl/viewtopic.php?t=41771 post goscia o nicku "mdeja"


sa VITARY i GRAND VITARY, sa wersje krotkie vitary i sa wersje dlugie (czyli LONG ) vitary, to samo tyczy grand vitar, long 5 drzwiowe i krotkie 3 drzwiowe, mdeja LONG vitara, u mnie w awatarze - vitara krotka, grand vitary nowsza buda i bardziej zaokraglona buda, i to tez kilka rodzajow
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr kwie 11, 2007 4:09 pm

Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » śr kwie 11, 2007 5:05 pm

Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
znowu wkłada kij w mrowisko.. :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » śr kwie 11, 2007 5:08 pm

radzik071 pisze:Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce
Obrazek

Obrazek


Taka jest różnica między krótką a długą vitarą

(Fotki nie moje, znalezione w sieci.) :roll:
Ostatnio zmieniony śr kwie 11, 2007 6:06 pm przez kozioU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » śr kwie 11, 2007 5:44 pm

Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
Da da 8)

Nie kumam lekko tylko problemu sprawcy tematu, raz mówi że na czarne i rzadko w teren a tu nagle ciężki teren :o
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » śr kwie 11, 2007 5:49 pm

Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
Bartek :)21 podpadacie stary druhu.....

a co do reszty wypowiedzi :)2 :)2
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Vitara Long w cięzki teren ?

Post autor: mdeja » śr kwie 11, 2007 6:46 pm

radzik071 pisze:Witam
Zamierzam kupić Vitare Long tylko chcialem sie dowiedziec czy jest ona podatna na przerobki do off-roadu. Chodzi mi oto czy moze dorównać ona np zwykłej Vitarce albo Samurajowi?
Czy jak chce wjezdzac w cięzki teren to jednak cos innego i rzy drzwiowego ?
PS:
czym sie różni Vitara Long od Grand Vitary ? :-?
Poczytaj to co koledzy sugerują. Konstrukcyjnie Vitara Long ma wzmocnioną konstrukcje w przypadku modeli V6 w porównaniu do innych Vitar. Są lepsze i mocniejsze wahacze, półosie, rama jest inaczej skonstruowana.
Seryjna sie nie nada - a jeżeli poddasz ją typowym modyfikacją vitarowskim to da rade w granicach rozsądku. Oczywiście pisze subiektywnie i zostane skrytykowany przez wielu :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » śr kwie 11, 2007 6:54 pm

Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
piorek
 
 
Posty: 156
Rejestracja: sob mar 24, 2007 10:58 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: piorek » śr kwie 11, 2007 7:05 pm

michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr kwie 11, 2007 7:08 pm

piorek pisze:
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
zalezy jaki teren... :)21

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 11, 2007 7:10 pm

michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Za to ja nie mam rdzewiejącej wytłoczki rodem z placków :lol:
Do tego dłuższy wał tylny umożliwia mniej bolesne liftowanie zawieszenia.
A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
piorek
 
 
Posty: 156
Rejestracja: sob mar 24, 2007 10:58 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: piorek » śr kwie 11, 2007 7:10 pm

LR_Olek pisze:
piorek pisze:
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
zalezy jaki teren... :)21
mocno uterenowiony

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr kwie 11, 2007 7:14 pm

piorek pisze:
LR_Olek pisze:
piorek pisze: Powiem tak zmotana krótka lepsza niż zmotana długa (jeżeli chodzi o teren)
zalezy jaki teren... :)21
mocno uterenowiony
centrum miasta?

Awatar użytkownika
MEFF
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt gru 26, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: MEFF » śr kwie 11, 2007 7:56 pm

Z własnego doświadczenia wiem że long bez większych przeróbek (lift zawieszenia i budy) w cięższy teren sie nie nadaje. Pomimo założenia dobrych opon ciągle musi mnie parch wyciągac bo wiszę na brzuchu.
Long v6-LOWRIDER-BYŁ
XJ Limited +2" BFG AT 31"-BYŁ
----------------------- -BĘDZIE

Awatar użytkownika
piorek
 
 
Posty: 156
Rejestracja: sob mar 24, 2007 10:58 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: piorek » śr kwie 11, 2007 8:03 pm

LR_Olek pisze:
piorek pisze:
LR_Olek pisze:
Jak zwał tak zwał może być nawet Down Town Chicago

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » śr kwie 11, 2007 8:32 pm

mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada? :wink:
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana. :)2
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 11, 2007 8:51 pm

Karson pisze:
mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada? :wink:
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana. :)2
To będziesz mógł ocenić jak przyjedziecie na długi weekend majowy w moje okolice :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
michal_cobra
 
 
Posty: 973
Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Warszawa/Wesoła

Post autor: michal_cobra » śr kwie 11, 2007 8:56 pm

mdeja pisze:
michal_cobra pisze:Zaraz tam lepsze wachacze :D My sworzeń wymienimy a ty nie :P :wink:
Za to ja nie mam rdzewiejącej wytłoczki rodem z placków :lol:
Do tego dłuższy wał tylny umożliwia mniej bolesne liftowanie zawieszenia.
A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Do wału dorobie sobie dystans, dam felgi z większym ofsetem a wachacze wole swoje :wink: Ale most wolałbym twój :D
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD :-)
gg 9559834; skype michal_cobra

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » śr kwie 11, 2007 9:01 pm

mdeja pisze:
Karson pisze:
mdeja pisze:A rozstaw osi to 2490 - tyle co w Discovery więc nie tragedia.
Sugerujesz Marcinku, że longuś na wyprawy po przeróbkach się nada? :wink:
BTW.. Vitara long po zmotaniu da radę w terenie ale musi być dobrze wyliftowana. :)2
To będziesz mógł ocenić jak przyjedziecie na długi weekend majowy w moje okolice :wink:
będę... będę.... :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr kwie 11, 2007 9:20 pm

michal_cobra pisze: Do wału dorobie sobie dystans, dam felgi z większym ofsetem a wachacze wole swoje :wink: Ale most wolałbym twój :D
Co byś nie zrobił to przy tym samym poziomie wyliftowania - powiedzmy 9 cm na tylnym zawieszeniu - w moim długasie kąt pracy wału napędowego na wyjściu z reduktora będzie znośniejszy niz w Twojej krótkiej.
Oczywiście będziesz górował kątem rampowym, ale czasem długa sobie lepiej poradzi w temacie wykrzyżów
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
radzik071
 
 
Posty: 111
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 7:22 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: radzik071 » śr kwie 11, 2007 10:20 pm

hadek pisze:
Eskapada pisze:Tak gwoli sporostowania to co dla nowych jest cięzkim terenem dla starych jest pierdnięciem; czyli że co - że Vitara da radę :)21
Da da 8)

Nie kumam lekko tylko problemu sprawcy tematu, raz mówi że na czarne i rzadko w teren a tu nagle ciężki teren :o
Przeciez pisałem:
-----------------
Witam
Szukam Samuraja, który bedzie mi służył do codziennej jazdy po asfalcie ale mam zamiar pare godzin tygodniowo jezdzić po bezdrozach.
-----------------
Jak dla mnie bezdroża to taki teren gdzie panda 4x4 nie wystarczy :wink:
Po krótce: Potrzebuje cos "cywilizowanego" co da rade wyruszyc na teren razem z moim kolegą i jego UAZem i nie bedzie przez niego ciągle wyciągane :lol:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw kwie 12, 2007 6:46 am

Vitara Marcina vel Mdeja to inna bajaka - ja bym wszytskim życzył tak dobrze i mądrze pomotanych aut :)2
BTW 8)
Długa Vitara jest GIT ale żeby dobrze chciała jeździć w terenie, żeby tak wyglądała I była zrobiona jak Marcina to trzeba wydać około 15 tys zł czy tyle ile masz przeznaczone na auto :wink:

Rozważ zakup długiego Pajero II - auto naprawdę jest duże, bagażnik pojemny opony w wymarzonym rozmiarze kierowców Suzuki Viatra czyli 31x10.50 są standardowym rozmiarem dla tego auta , da się też założyć 32x10,50

Kupując za około 10 tys zł w Pajero I rocznik 1989/91 i inwestując w niego około 1200 zł w body lift zakładasz 33x10,50 lub inwestując w zawiechę hevy duty która da lift 35 / 50 mm od 3500 do 5000 ( w zależności od producenta )

Do wyboru masz dwa motory:
2,5 TDI 100 KM 10 L ON / 100 km
3.0 V6 150 KM 14 L BP / 100 km
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw kwie 12, 2007 6:48 am

radzik071 pisze:co da rade wyruszyc na teren razem z moim kolegą i jego UAZem i nie bedzie przez niego ciągle wyciągane :lol:
bedzie...

a poza tym bedzie problem jak uaza bedziesz chcial wyciagnac :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości